عجیب ترین آداب و رسوم در گوشه و کنار جهان

یکی از چیزهایی که انسان ها را از قلمرو حیوانات جدا می کند، گرایش او به ایجاد آداب و رسوم و وقایع جدید است. انسان ها گاه به این آداب چنان علاقه مند هستند که جهان را با هزاران فرهنگ مختلف غنی می سازند. رسومی چون اشاره با لب، آویزان کردن تابوت ها، پاشیدن دارچین به سر و صورت افراد مجرد بالای 25 سال، سلام کردن به زاغ ها، همه و همه ریشه در اعتقادات افراد دارد.

یکی از جنبه های مهم هر فرهنگ، منحصر بودن آن است. امروز برنافیت قصد دارد شما را با آداب و رسوم عجیب و جالب گوشه و کنار جهان آشنا کند. احتمالا خیلی از آنها برای شما جدید و حیرت انگیز و حتی برخی از آنها احمقانه است.

اشاره با لب ها در نیکاراگوئه

آداب و رسوم عجیب و غریب- سبک زندگی- برنافیت

هرچند در فرهنگ های مختلف برای اشاره از دست ها استفاده می شود، اما در نیکاراگوئه برای اشاره از لب ها استفاده می شود. آنها با جمع کردن لب ها شروع می کنند و سپس با تغییر جهت آن به سمت جلو، راست یا چپ به وقایع یا وسایل اطراف اشاره می کنند.

روبوسی در فرانسه

آداب و رسوم عجیب و غریب- سبک زندگی- برنافیت

در هر فرهنگی، آداب و رسوم خاصی برای سلام و احوالپرسی وجود دارد. مثلا در آمریکای لاتین برای احوالپرسی افراد آشنا و غریبه از عادت بوسیدن گونه ها استفاده می شود. فرانسوی ها نیزهمین عادت را دارند اما با چند تفاوت کوچک. اول اینکه این قانون در مورد زنان و مردان متفاوت است. دوم اینکه تعداد بوسه هایی که احوالپرسی را تکمیل می کند، در مناطق گوناگون متفاوت است. گذشته از همه ی اینها، فرانسوی ها باید با تمام میهمان هایی که در یک میهمانی هستند، روبوسی کنند، چه غریبه و چه آشنا.

پرتاب کردن آب دهان به عروس در جشن عروسی در یونان

آداب و رسوم عجیب و غریب- سبک زندگی- برنافیت

انداختن آب دهان به عروس در یونان، یکی از رسوم عجیب در جهان محسوب می شود. آنها معتقدند که این طلسم خوش شانسی، شیطان را از عروس دور می کند. آنها گاهی این کار را در مکالمه های معمولی خود نیز انجام می دهند.

عروس هایی که آرایش ساده دوست دارند، این ویدئو را از دست ندهند

پاشیدن دارچین به افرادی که در سن 25 سالگی هنوز مجردند در دانمارک

آداب و رسوم عجیب و غریب- سبک زندگی- برنافیت

در دانمارک، یک رسم جالب و عجیب وجود دارد و آن هم این است که به افرادی که هنوز در سن 25 سالگی مجردند، دارچین می پاشند. در روز تولد این شخص، پودر و چوب دارچین از طرف دوستان و آشنایان بر سر و صورتش پاشیده می شود. این موضوع باعث می شود که آنها تا قبل از 25 سالگی به فکر پیدا کردن یک شریک برای زندگی خود بیافتند.

آویزان کردن تابوت ها در فیلیپین

آداب و رسوم عجیب و غریب- سبک زندگی- برنافیت

یکی از آداب و رسوم عجیب در فیلیپین، آویزان کردن تابوت مردگان در غارهای سنگ آهک است. این عادت ابتدا توسط قبیله ی ایگوروت انجام می شد که بعدها تبدیل به یک فرهنگ عمومی در میان فیلیپینی ها شد. آنها معتقدند که این رسوم از جسدها در برابر هیولاها و جانوران جلوگیری می کند و روح آنها را مورد بخشش قرار می دهد.

تیز کردن دندان ها در اندونزی

آداب و رسوم عجیب و غریب- سبک زندگی- برنافیت

تیز کردن دندان ها، یکی از رسوم زیبایی عجیب در میان زنان اندونزیایی است. آنها با اره های مخصوص دندان ها را تیز می کنند و معتقدند این کار صورت آنها را زیباتر می کند. خوشبختانه، این کار اجباری نیست.

لا تاماتینا (جشن گوجه فرنگی) در اسپانیا

آداب و رسوم عجیب و غریب- سبک زندگی- برنافیت

این جشن، یکی از بزرگترین جشنواره های کل جهان است. این اتفاق در آخرین جمعه ی آگوست رخ می دهد و مردم در این جشن به سر و صورت هم گوجه پرتاب می کنند. آنها هنوز دلیل این کار را نمی دانند و تنها به عنوان تفریح آن را انجام می دهند.

سلام و احوالپرسی با زاغ ها در پادشاهی بریتانیا

آداب و رسوم عجیب و غریب- سبک زندگی- برنافیت

یکی از خنده دارترین آداب و رسوم، در پادشاهی بریتانیا این است که تصور می کنند دیدن یک زاغ برای آنها بدشانسی می آورد. همین مردم معتقدند که اگر با این زاغ احوالپرسی کنند، از این بدشانسی نجات می یابند. مثلا می گویند: “صبح بخیر، زاغی. خانم زاغه حالش چطوره؟” و جملاتی از این قبیل.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

مطالب مرتبط:

خانه