شش تمرین شفا بخش خودمراقبتی برای زمانی که دنیای شما آشفته می شود

در طول هفته های اخیر، اخبار زیادی در مورد اورلاندو، بغداد، ترکیه، نیس، دالاس، باتون روژ و سنت پل شنیده ایم. گاهی اوقات، وقتی با حوادث وحشتناک مختلف برخورد می کنیم، چرخه ی رویدادهای غم انگیز برایمان خیلی سخت به نظر می رسد. برای انسان های حساس، این اخبار آزار دهنده است. این مهم است که هوشیار باشیم. ما نمی توانیم نسبت به چیزهایی که در این جهان است بی تفاوت باشیم. اما وقتی که اخبار قلب شما را می شکنند، چه اتفاقی برایتان می افتد؟ تمرین های خودمراقبتی شفا دهنده به شما کمک می کند تا آن طرف سکه را نیز ببینید. خودمراقبتی به معنای خود خواهی و عدم توجه نسبت به دیگران نیست. گاهی این مراقبت ها برای یک زندگی خوب ضروری است. در اینجا شش تمرین خودمراقبتی معرفی شده اند که به شما کمک می کنند در ناراحتی ها با خود مهربان باشید:

1- از فعالیت های روزانه فاصله بگیرید.

یکی از تمرینات خودمراقبتی فاصله گرفتن از فعالیت های روزانه است. اگر شما در رنج به سر می برید، گاهی اوقات بهترین کاری که می توانید انجام دهید، جدایی خود از وقایع است. به جای تماشای مکرر فیلم هایی که خشونت را تبلیغ می کنند، دوری از این برنامه ها را تجربه کنید. برای مدتی از کامپیوتر، تلفن و رسانه های جمعی فاصله بگیرید.

2- فرود را امتحان کنید.

همین حالا با جسم و روح خود ارتباط برقرار کنید. با تمرین یوگا یا پیاده روی در جنگل با زمین ارتباط برقرار کنید. دستان خود را روی زمین یا یک درخت قرار دهید و بگذارید زمین، شدت آن چیزی را که حس می کنید جذب کند. به احساس کف پای خود بر روی زمین توجه کنید. چشمان خود را ببندید و نفس عمیق بکشید. از لحاظ فیزیکی و استعاری به خود هدیه ای از طرف زمین که همان ارتباط با زمین است را بدهید.

3- تنهایی را تجربه کنید

به احساساتتان فرصت دهید تا بدون درگیری های جانبی پیشروی کنند. تنها ماندن با اختیار خود می تواند بسیار موثر باشد. به خصوص اگر فرد درونگرایی هستید، خودتان را مجبور نکنید که این احساسات را به صورت بلند بیان کنید. زمان مناسبی را با خود بگذرانید. سعی کنید یادداشت های روزانه، مدیتیشن یا پاکسازی ذهن خود را با هیچ کس شریک نشوید.

در مواجهه با تراژدی های زندگی گاهی توجه به خود، یک تمرین بسیار موثر است.

4- بر روی حواس پنج گانه ی خود متمرکز شوید

چشایی، لامسه، بویایی، بینایی و شنوایی. تمرکز خود را بر روی حواس جمع کنید و از بینش خود برای چیزهای خوب استفاده کنید. شاید این احساسات مربوط به یک دوش آب گرم یا روشن کردن یک شمع باشد. یا شاید هم مربوط به خوردن یک غذای خوب و گوش دادن به موسیقی مورد علاقه تان باشد. چیزی را که برای شما لذت بخش است انتخاب کنید حتی اگر آن چیز گران باشد. به بینش خود اعتماد کنید و از خود لذت ببرید.

اگر خبرها غیر قابل تحمل هستند، راه حل آن تنبیه کردن خودتان نیست. کمی تامل کنید و همه ی حواس خود را حتی اگر خوشایند نیستند جمع کنید. زمانی را صرف خود و یکدلی با خود کنید.

5- خودتان را در محاصره ی افرادی که دوستشان دارید قرار دهید

هر وقت توانستید خودتان را به آنهایی که دوستشان دارید و شما را حمایت می کنند برسانید. یک قرار ملاقات با کسانی که دوستشان دارید بگذارید، حتی اگر پای تلفن باشد. ملاقات با افرادی که بتوانید با آنها احساسات خود را در میان بگذارید بسیار موثر است. به یکدیگر گوش دهید و نقش یک شاهد را برای یکدیگر بازی کنید. این که حتی در اوج غم خود از زندگی لذت ببریم، احمقانه نیست. یک غذای مختصر، یک چای در وعده ی عصرانه یا یک پیاده روی در اطراف خانه به همه کمک می کند تا از احساسات بدی که از شنیدن به اخبار به ما دست داده نجات یابیم.

6- برای خود مرزهای شفا بخش ایجاد کنید

پیش بروید و برای خود مرزهایی قرار دهید. شاید نیاز داشته باشید از دیدن فیلم های اکشن دست بکشید. شاید بخواهید کانال های رسانه ی جمعی را که با آنها درگیرید محدود کنید و شاید هم به تنهایی بیشتری نیاز داشته باشید. هر مرزی که برای مراقبت از خود نیاز دارید در موردش صحبت کنید و اجازه دهید نیازهایتان شناخته شوند.

حتی اگر یک حادثه، دیگر در خبرها نیست، این به آن معنی نیست که ما دیگر آن را از یاد برده ایم. به خود و نیازهایتان احترام بگذارید. مرزهای خوب و دوست های شگفت انگیز شفابخش هستند.

کاری از گروه محتوای برنافیت

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

مطالب مرتبط:

خانه