روزانه چه مقدار کالری باید مصرف کنیم؟

میزان مصرف کالری ها به میزان متابولیسم پایه و فعالیت بدنی و عواملی چون سن، جنسیت و قد بستگی دارد. به طور کلی، بدن یک فرد بسیار فعال بین ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ کالری، یک فرد نسبتا فعال به ۱۹۰۰ و یک فرد غیر فعال به ۱۶۰۰ کالری نیاز دارد.

تشخیص میزان مصرف کالری های روزانه کار سختی به نظر می رسد. هر چند نیاز افراد متفاوت است و به عواملی چون سن، جنسیت و قد بستگی دارد، اما دامنه ی خاصی برای مصرف کالری ها وجود دارد. به طور کلی این به میزان متابولیسم پایه و فعالیت بدنی شما بستگی دارد. اما میزان متابولیسم پایه به چه معناست؟

میزان انرژی که بدن شما برای انجام فعالیت های ضروری چون تنفس و هضم نیاز دارد، متابولیسم پایه نامیده می شود. این میزان، برابر با ۷۰ درصد نیاز کالری های شماست.بنابراین، سوخت رسانی مناسب به بدن از اهمیت بالایی برخوردار است. هر چه جوان تر باشید و قد شما بلندتر باشد، میزان متابولیسم پایه ی شما نیز بیشتر خواهد بود.

چه میزان کالری باید مصرف کنید؟

بسیاری از افراد تصور می کنند، برای کاهش وزن، کالری کمتری باید مصرف کرد. اما افراد زیر ۵۰ سال نباید کمتر از ۱۶۰۰ کالری در روز مصرف کنند. کاهش شدید مصرف کالری ها موجب نقص مواد غذایی ضروری و سرکوب سیستم ایمنی می شود. کاهش مصرف کالری ها به کمتر از میزان مورد نیاز، میزان متابولیسم را کاهش می دهد و موجب می شود تا بدن برای سوخت، ماهیچه ها را به جای چربی ها بسوزاند، انرژی شما به شدت کاهش یابد و دچار گرسنگی شدید شوید.

البته افزایش مصرف نیز موجب افزایش ذخیره ی چربی ها، رفلاکس معده و افزایش وزن می شود.

 

میزان مجاز مصرف کالری با توجه به میزان فعالیت

برای تعادل مصرف کالری ها باید میزان فعالیت و میزان متابولیسم را در نظر گرفت.

  • یک فرد بسیار فعال: میزان کالری مورد نیاز برای زنان بسیار فعال، یعنی افرادی که به صورت روزانه، یک ساعت یا بیشتر ورزش می کنند یا یک شغل پر جنب و جوش دارند، بین ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ در روز است که البته این میزان برای مردان، ۲۵۰۰ تا ۳۰۰ کالری است.
  • افراد نسبتا فعال: میزان مورد نیاز برای یک زن نسبتا فعال که ۳۰ تا ۶۰ دقیقه در روز ورزش می کند، ۱۹۰۰ و برای مردان ۲۵۰۰ کالری در روز است.
  • کمی فعال: میزان مورد نیاز برای زنی که بین ۵۰۰۰ تا ۸۰۰۰ قدم در روز بر می دارد، ۱۸۰۰ و برای مردان ۲۲۰۰کالری در روز است.
  • افراد پست میز نشین: برای یک زن که در روز کمتر از ۵۰۰۰ قدم در روز بر می دارد، میزان مورد نیاز ۱۶۰۰ و برای مردان ۱۸۰۰ کالری در روز است.

 

۲۵۰۰ کالری در روز

صبحانه: ۲ عدد تخم مرغ آب پز، ۲ تکه نان تست غلات کامل، ۲ قاشق غذاخوری کره یا کره ی بادام زمینی، ۴۰۰ میلی لیتر قهوه با شیر کم چرب، ۱ فنجان توت

میان وعده: ۳۰ گرم آجیل

نهار: دو تکه نان غلات کامل ۱۰۰ درصد، ۸۰ گرم سینه ی مرغ، ۳۰ گرم پنیر چدار، ۱ قاشق غذاخوری سس مایونز، ۲ فنجان سالاد همراه با چاشنی سرکه

میان وعده: ۱ عدد سیب، ۳۰ گرم پنیر کم چرب، ۱ قاشق غذاخوری کره ی بادام، نصف فنجان ماست چکیده

شام: ۱۶۰ گرم فیله ی سالمون،  ۲ فنجان بروکلی سرخ شده با سیر، نصف یک سیب زمینی

۲۲۰۰ کالری در روز

صبحانه: ۲ عدد تخم مرغ آب پز، ۲ تکه نان تست غلات کامل، ۲ قاشق غذاخوری کره یا کره ی بادام زمینی، ۴۰۰ میلی لیتر قهوه با شیر کم چرب، ۱ فنجان توت

میان وعده: ۳۰ گرم آجیل

نهار: دو تکه نان غلات کامل ۱۰۰ درصد، ۸۰ گرم سینه ی مرغ یا بوقلمون، ۳۰ گرم پنیر چدار، ۱ قاشق غذاخوری سس مایونز، ۲ فنجان سالاد همراه با چاشنی سرکه

میان وعده: ۱ عدد سیب، ۳۰ گرم پنیر کم چرب

شام: ۱۳۰ گرم فیله ی سالمون،  ۲ فنجان بروکلی سرخ شده، نصف یک سیب زمینی پخته

۱۸۰۰ کالری در روز

صبحانه: ۲ عدد تخم مرغ آب پز، ۲ تکه نان تست غلات کامل، ۲ قاشق غذاخوری کره یا کره ی بادام زمینی، ۴۰۰ میلی لیتر قهوه با شیر کم چرب، ۱ فنجان توت

میان وعده: ۳۰ گرم آجیل

نهار: دو تکه نان غلات کامل ۱۰۰ درصد، ۸۰ گرم سینه ی مرغ یا بوقلمون، ۳۰ گرم پنیر چدار، ۱ قاشق غذاخوری سس مایونز، ۲ فنجان سالاد همراه با چاشنی سرکه

میان وعده: ۱ عدد سیب متوسط

شام: ۱۰۰ گرم فیله ی سالمون،  ۲ فنجان بروکلی بخار پز، نصف یک سیب زمینی پخته

۱۶۰۰ کالری در روز

صبحانه: ۲ عدد تخم مرغ آب پز، ۲ تکه نان تست غلات کامل، ۲ قاشق غذاخوری کره یا کره ی بادام زمینی، ۴۰۰ میلی لیتر قهوه با شیر کم چرب

میان وعده: ۳۰ گرم آجیل

نهار: دو تکه نان غلات کامل ۱۰۰ درصد، ۸۰ گرم سینه ی مرغ یا بوقلمون، ۳۰ گرم پنیر چدار، ۱ قاشق غذاخوری سس مایونز، ۲ فنجان سالاد همراه با چاشنی سرکه

میان وعده: ۱ عدد سیب متوسط

شام: ۱۰۰ گرم فیله ی سالمون،  ۲ فنجان بروکلی بخار پز، نصف یک سیب زمینی پخته

نکته: گرچه برای کاهش وزن، میزان مصرف کالری ها باید در نظر گرفته شود، اما اگر قصد کاهش وزن یا تثبیت آن را دارید، این مورد، تنها موردی نیست که باید به آن توجه داشته باشید. به جای شمارش کالری های مصرفی، بر روی غذاهای گیاهی و غلات کامل متمرکز شوید. بشقاب خود را از سبزیجات پر کنید تا بتوانید کنترل بیشتری بر روی وعده های غذایی خود داشته باشید.

کاری از گروه محتوای برنافیت

علی معراجی زاده

علی معراجی زاده

می‌خوای ثابت کنی که می‌تونی به وزن ایده آلت برسی ؟

اصولی و تخصصی ترین برنامه رژیم غذایی رو از برنافیت دریافت کن کنارت هستیم تا سریع تر لباسی که دوست داری رو بپوشی

از همین الان شروع کن تا زودتر به هدفت برسی!
5/5

به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

جدیدترین مقالات

همه مقالات
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم غذایی دکترکرمانی است که رژیم غذایی و برنامه غذایی را به صورت گروهی و زیر نظر پشتیبان اختصاصی ارائه می‌دهد.

گروه برنافیت دکتر کرمانی، مشاوره تغذیه و تناسب اندام

گروه برنافیت دکتر کرمانی یکی از بزرگترین گروه های درمانی چاقی و لاغری می باشد که با ارائه رژیم گروهی با استفاده از بروز ترین متد های لاغری به شما در رسیدن به لاغری و تناسب اندام کمک میکند.
بیشتر...

یکی از زیر مجموعه‌های دکتر کرمانی که با بیش از چند سال سابقه درخشان در زمینه تغذیه و لاغری توانسته است، هزاران افراد را به تناسب اندام دلخواه خودشان برساند، مجموعه برنافیت دکتر کرمانی است. در سایت برنافیت با دنیایی از مطالب درمورد تغذیه و لاغری روبه‌رو خواهید شد و  هر آن‌چه درمورد تغذیه و لاغری است را در این‌جا می‌توانید پیدا کنید.

هنگام ورود به سایت برنافیت دکتر کرمانی با انواع متفاوتی از رژیم‌ها روبه رو می‌شوید از جمله: رژیم تثبیت وزن برنافیت، برنامه‌غذایی روزانه برنافیت، رژیم غذایی برای لاغری، رژیم غذایی رایگان، رژیم غذایی لاغری برای دموی‌ها، رژیم فستینگ، رژیم فشرده لاغری، رژیم کاهش وزن، رژیم کتوژنیک، رژیم گروهی برنافیت، رژیم لاغری 20 کیلویی، رژیم لاغری رایگان، رژیم لاغری سریع، رژیم مایر، رژیم سیب، رژیم شیر، رژیم، رژیم افزایش وزن برنافیت، رژیم آنلاین، رژیم بارداری و شیردهی، رژیم برای بلغمی‌ها، رژیم برای دموی‌ها، رژیم پروتئین، بارهنگ برای لاغری است که تنوع رژیم‌ها باعث شده به یک مجموعه بسیار قوی در حوزه لاغری و تغذیه شناخته شود.

تمامی دستورات برنامه‌های غذایی زیر نظر کارشناسان دکتر کرمانی ارائه می‌شود و دستورات مصرف هر خوراکی با مقدار کالری مورد نیاز نیز در برنامه غذایی برای هر شخص به صورت جداگانه گفته می‌شود. مانند: طریقه مصرف دانه چیا برای لاغری، ماسالای چینی برای لاغری، سیر سیاه لاغری، سرکه سیب برای لاغری ، زردچوبه برای لاغری شکم، چای سبز برای لاغری، دانه چیا، دمنوش‌های لاغری و…. خواص میخک برای لاغری.

برنامه غذایی برای هر شخصی متفاوت است و با توجه به شرایط جسمانی هر فرد برنامه غذایی جداگانه به آن داده می‌شود مانند: برنامه رژیم غذایی 7 روزه، برنامه غذایی برای افزایش وزن، برنامه غذایی برای بدنسازی، برنامه غذایی برای کاهش وزن.

در مجموعه برنافیت دکتر کرمانی امکاناتی نظیر: مشاور تغذیه آنلاین، مشاوره رایگان رژیم لاغری، دریافت رژیم به صورت آنلاین، کاهش وزن سریع، آب کردن چربی شکم، نرم افزار رژیم غذایی رایگان برنافیت، ورزش برای لاغری، پشتیبان اختصاصی رژیم، چالش رژیم لاغری،  کالری مواد غذایی برنافیت،  محاسبه bmiدکتر کرمانی، دوچرخه ثابت برای لاغری،  قوی‌ترین رژیم لاغری، کاهش چربی، کاهش وزن، گروه لاغری برنافیت دکتر کرمانی، لاغری سریع، لاغری سریع 10روزه، لاغری سریع در یک هفته، لاغری و تناسب اندام، چاقی، زیبایی اندام، ورزش لاغری، ورزش و تناسب اندام، نمونه رژیم دکتر کرمانی، پیج دکتر کرمانی، رژیم دکتر کرمانی رایگان‌ و انواع روش‌های لاغری.

راه ارتباطی با مجموعه برنافیت دکتر کرمانی از طریق سایت برنافیت، اینستاگرام برنافیت دکتر کرمانی و واتساپ برنافیت امکان پذیر است و همراهی شما عزیزان باعث شده است تا یک خانواده بزرگی کنار هم تشکیل دهیم.

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم غذایی دکترکرمانی است که رژیم ها را به صورت گروهی و زیر نظر کارشناس اختصاصی ارائه می‌دهد.

دسترسی سریع

پربازدیدترین ها

انواع رژیم ها

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم دکترکرمانی است که رژیم ها را به صورت گروهی و زیر نظر پشتیبان اختصاصی ارائه می‌دهد.

گروه برنافیت دکتر کرمانی، مشاوره تغذیه و تناسب اندام

گروه برنافیت دکتر کرمانی یکی از بزرگترین گروه های درمانی چاقی و لاغری می باشد که با ارائه رژیم گروهی با استفاده از بروز ترین متد های لاغری به شما در رسیدن به لاغری و تناسب اندام کمک میکند.
دریافت مشاوره رژیم برنافیت
برای رسیدن به وزن دلخواهت، شماره‌ات رو ثبت کن تا از کارشناسان ما مشاوره رایگان بگیری!

دریافت مشاوره رایگان رژیم

اگه می‌خوای به وزن دلخواهت برسی، شماره‌ات رو ثبت کن تا از کارشناس‌های برنافیت دکترکرمانی مشاوره‌ رایگان بگیری!

[contact-form-7 id="19069" title="فرم مشاوره"]