روش های کاربردی برای مقابله با ناامیدی

هر از گاهی همه ی ما با ناامیدی رو به رو می شویم. اتفاقات ناگوار، بیماری ها، مشکلات مالی و از دست دادن عزیزان باعث می شود تا نسبت به جهان بدبین شویم و احساس کنیم که تمام آرزوهایمان بر باد رفته. گاهی اوقات این ناامیدی ها خانواده، سلامت و اعتماد به نفس ما را نیز تحت تاثیر قرار می دهند. در این مقاله به استراتژی هایی اشاره شده است که توسط آن می توانید با این ناامیدی بهتر کنار بیایید. با برنافیت همراه باشید.

 

1- مقابله با ناامیدی ؛ نفس بکشید

وقتی خبرهای نا امید کننده می شنویم، فشار زیادی به ما وارد می شود. شانه هایمان منقبض می شود، صورتمان در هم کشیده و کل بدنمان سفت می شود. این پاسخ فیزیکی به ما نفس کشیدن را یاد آوری می کند. افرادی که یوگا و مدیتیشن کار می کنند، از قدرت و ضرورت نفس کشیدن با خبر هستند. تنها کافیست پنج بار از ته دل خود نفس عمیق بکشید. در این حالت احساس خواهید کرد که جریان اکسیژن، کل بدن شما را فرا می گیرد و به شما احساس آرامش می دهد.

پیشنهاد برنافیت: این تمرین نفس کشیدن در یوگا به شما کمک می کند

 

2- مقابله با ناامیدی ؛ به طبیعت بروید

هرگاه خبر بدی می شنوید، برای ورزش کردن به بیرون بروید. کوهنوردی نیز بسیار مفید است. برای دست یافتن به آرامش و دریافت حرارت بیشتر نور خورشید به قله ها بروید. به حیوانات نگاه کنید تا ببینید برای یافتن غذا و پناهگاه گرم با چه سختی هایی رو به رو می شوند. طبیعت همانند یک آموزگار عاقل می ماند و اتصال به زمین راه فوق العاده ای برای ایجاد آرامش و به دست آوردن چشم انداز است.

مقابله با ناامیدی

 

3- مقابله با ناامیدی ؛ با یک دوست خوب حرف بزنید

حتما دوستان زیادی دارید که می توانند به شما کمک کنند، اما یکی از آنها نیز کافیست. وقتی دچار ناکامی می شوید، صحبت با یک دوست می تواند آرامش عجیبی به شما بدهد. چه آن دوست را رو در رو ببینید و چه تلفنی با او صحبت کنید، اشتراک احساسات با فرد دیگر به شما احساس آرامش می دهد. همیشه قدردان چنین دوست هایی باشید و در موارد مشابه نیز لطف آنها را جبران کنید.

پیشنهاد برنافیت: چگونه در روزهای پر مشغله، آرامش و تمرکز خود را حفظ کنیم؟

 

4- مقابله با ناامیدی ؛ کمی چرت بزنید

گاهی اوقات ناامیدی ما تنها به این دلیل افزایش یافته که بسیار خسته ایم. ذهن ما وقتی خسته است همه ی سیلندرهایش را به کار نمی اندازد، بنابراین کمی استراحت در این مواقع بسیار کمک کننده است. چرت زدن نشانه ی تنبلی نیست، بلکه یک تمرین سالم است که به شما کمک می کند به بالاترین پتانسیل های خود برسید. تنها 20 دقیقه چرت زدن کافیست تا وضوح ذهنی تان را افزایش دهد، بدن شما را احیا کند و توانایی اولیه را به شما باز گرداند .

مقابله با ناامیدی

 

5- مقابله با ناامیدی ؛ خود را رها کنید

این راه حل سخت ترین استراتژی است. تنها کاری که می توان در این راه حل انجام داد این است که به دنیا اعتماد کنید و عقیده داشته باشید که ناامیدی، راه را برای موفقیت باز می کند. آیا به اینکه هر چیزی دلیلی دارد اعتقاد دارید؟  تسلیم جهان شوید و بگویید: من نمی دانم در حال حاضر چرا این اتفاق افتاده است، اما عقیده دارم که باید از آن درس بگیرم و چیزهایی بهتری در آینده سر راهم قرار خواهند گرفت. با اینکه سخت است، اما به ذهن خود بیاموزید که خورشید پس از یک طوفان سخت باز خواهد گشت و همیشه بهار به دنبال زمستان می آید.

مترجم: مریم اصیلی

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

مطالب مرتبط:

خانه