بدترین کارهایی که ممکن است در غم از دست دادن یک عزیز انجام دهید

[iconbox title=”اگر وقت ندارید…” title_align=”right” content_align=”right” layout=”boxed”  align=”right” type=”vector” icon=”momizat-icon-pencil2″ icon_align_to=”title” size=”32″ icon_color=”#3e256a” ]احساس غم و اندوه در انسان، یک پاسخ طبیعی به از دست دادن فرد یا چیزی است. این احساس گاهی آنقدر شدید می شود که فرد ممکن است دست به خود آسیبی و آسیب به دیگران بزند. افراد در غم از دست دادن عزیز خود ممکن است به مشروبات الکی، مواد مخدر، غفلت از خود، گرفتن تصمیات آنی و حتی خودکشی روی آورند. اما بهتر است بدانید که تاثیر این مواد نه تنها دائمی نیست، بلکه عواقب دو چندانی پس از مصرف دارد.

احساس غم و اندوه در انسان، یک پاسخ طبیعی به از دست دادن فرد یا چیزی است. با تجربه ی یک اندوه به طور کامل، باید از غم و اندوه بگذریم نه اینکه بر آن غلبه کنیم و این کار مستلزم گذشت زمان است. گرچه غم و اندوه اجتناب ناپذیر است، اما گاهی برخی از واکنش ها به آن، تحمل مشکل را برای شما سخت تر می کند. در ادامه به بدترین واکنش هایی که ممکن است در هنگام ناراحتی از شما سر بزند، اشاره شده که باید از آنها جدا خودداری کنید.

روی آوردن به الکل و مواد مخدر

غم از دست دادن یک عزیز - الکل - برنافیت

بسیاری از افراد برای فراموش کردن درد و رنج حاصل از غم خود، به الکل و داروهای مخدر روی می آورند، اما اثر این مواد موقتی است. الکل و داروهای مخدر، احساسات افراد را سست می کنند و تفکر آنها را نسبت به رنج و غم کاهش می دهند. افراد پس از گذشت مدتی از مصرف این مواد، به حالت اولیه ی خود باز می گردند و غم و رنج را از سر می گیرند، اما ممکن است آسیب های جدی به خود وارد و یا در مصرف این مواد زیاده روی کنند.

ایجاد مشغله های شدید ذهنی

غم از دست دادن یک عزیز - برنافیت

مشغول کردن خود با کار، وظایف خانه داری و فعالیت های دیگر ممکن است به برخی از افراد در کاهش غم و اندوه کمک کند، اما برای همه کارساز نیست. بیشتر افراد نیاز به زمان و انرژی برای کاهش غم از دست دادن هستند. با خود مهربان باشید و در مواقعی که به استراحت نیاز دارید، این کار را انجام دهید. برای اینکه از غم و اندوه رها شویم، به زمان نیاز داریم.

بریدن از دنیا

غم از دست دادن یک عزیز - برنافیت

غم از دست دادن یک عزیز، یک پروسه ی بسیار سخت است و سرکوب احساسات و افکار تنها منجر به استرس و اضطراب می شود. ممکن است گاهی به تنهایی نیاز داشته باشید، اما گاهی اوقات در مورد یک غم باید بارها و بارها گفت و گو شود تا بتوان از شر آن خلاص شد. گاهی اوقات ملاقات با یک مشاور یا روانپزشک می تواند کمک کننده و درمانگر باشد.

پیشنهاد برنافیت: [button color=”orange2″ link=”https://bornafit.ir/%D8%A2%D8%B3%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%DA%A9%D8%A7%D9%87%D8%B4-%D8%B3%D8%B7%D8%AD-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%B3/” align=”right” target=”_blank”]آسان ترین راه برای کاهش سطح استرس[/button]

گرفتن تصمیمات بزرگ و تغییرات جدی در زندگی

غم از دست دادن یک عزیز - تصمیم گیری - برنافیت

پس از، از دست دادن فردی که دوستش دارید، ممکن است به یک شروع مجدد نیاز داشته باشید، اما پیش از آنکه تصمیمات مهمی چون فروش خانه، استعفای کاری و غیره را انجام دهید، دست نگه دارید. شاید همه ی اینها برای شما نجات بخش باشد، اما در این مواقع تصمیم درست، کار بسیار سختی است. افرادی که عزیز خود را از دست می دهند، ممکن است در ابتدا سست، سردرگم، پریشان و ترسو شوند. در این مواقع هر گونه تصمیم منجر به شکست می شود. تصمیمات را برای زمانی بگذارید که احساسات شما ساکن شده باشند.

سخت گیری کردن به خود

غم از دست دادن یک عزیز - برنافیت

پس از فقدان یک عزیز ممکن است تا مدت ها احساس ناراحتی کنید و این موضوع کاملا طبیعیست، اما بهتر است کارهایتان را اولویت بندی کنید، اهداف کوچکی برای خود وضع کنید و با خود مهربان باشید. اگر نمی توانید امروز این کار را انجام دهید، مشکلی نیست. همیشه فردایی هم وجود دارد. به خود سخت نگیرید و مطمئن باشید که به زودی به حالت نرمال باز خواهید گشت.

پیشنهاد برنافیت: [button color=”orange2″ link=”https://bornafit.ir/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%B4%D8%B1%D9%88%D8%B9-%D8%A8%D9%87-%D8%AF%D9%88%D8%B3%D8%AA-%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%AF-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D9%85/” align=”right” target=”_blank”]چگونه شروع به دوست داشتن خود کنیم؟[/button]

غفلت از مراقبت های شخصی اساسی

غم از دست دادن یک عزیز - برنافیت

اگر اشتهای شما سرکوب شده و شب ها نمی توانید بخوابید، طبیعی است. اما اجازه ندهید این مشکلات شما را از پای در آورند. گاهی اوقات این غفلت از خود موجب می شود که به سلامتتان آسیب برسانید. حتی اگر گرسنه نیستید، در طول روز وعده های کوچک بخورید و هرگاه خسته شدید کمی چرت بزنید.

نادیده گرفتن افسردگی شدید

غم از دست دادن یک عزیز - برنافیت

غم و اندوه بسیار شبیه به افسردگی است، اما یکسان نیست. یک تفاوت مهم این است که غم و اندوه با گذشت زمان از بین می رود. اگر پس از ماه ها و هفته های اولیه، احساس ناامیدی، بی ارزشی و تنهایی کردید، ممکن است دچار افسردگی بالینی شده باشید. اگر دلتان می خواهد به خود یا دیگران آسیب برسانید، حتما به نزدیک ترین اورژانس مراجعه کنید.

پیشنهاد برنافیت: [button color=”orange2″ link=”https://bornafit.ir/9-%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D9%81%D8%B3%D8%B1%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%AE%D9%81%DB%8C%D9%81/” align=”right” target=”_blank”]۹ روش درمان افسردگی خفیف[/button]

کاری از گروه محتوای برنافیت

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

مطالب مرتبط:

خانه