با این چند کیلو وزن باقی مانده چه کنم؟

کاهش وزن معمولا در ابتدای رژیم راحت تر است و چربی ها مانند بستنی در گرما، به سرعت آب می شوند. مشکل از آن زمانی شروع می شود که شما به وزن ایده آل خود نزدیک می شوید، آن زمان است که دیگر به این آسانی وزن کم نخواهید کرد. اگر می خواهید بدانید چطور می توانید از شر این چند کیلوی باقیمانده راحت شوید این مقاله را دنبال کنید.

1- میزان ورزش را افزایش دهید

پیوسته ورزش کردن و استفاده از یک روتین ورزشی باعث می شود بدنتان به این تمرینات عادت کند. کمی تنوع لازم دارید، اینبار تمرینی متفاوت داشته باشید و عضلات بدن را درگیر کنید. می توانید با شدت بیشتر و یا طولانی تر ورزش کرده، سایز وزنه ها را افزایش دهید، حتی می توانید دو بار در طول روز تمرین کنید.

2- فیبر را فراموش نکنید

هضم غذاهای دارای فیبر بالا زمان بر است و بدن برای شکستن آن ها باید انرژی بیشتری مصرف کند. توصیه می شود در رژیم غذایی خود از غذاهای دارای فیبر فراوان مانند میوه، سبزیجات، غلات کامل، آجیل ها و حبوبات بیشتر استفاده کنید.

پیشنهاد برنافیت:رژیم غذایی ترسناک نیست!

3- این غذاها را بیشتر مصرف کنید

عدم تعادل در دستگاه گوارش با افزایش وزن ارتباط دارد. برای تنظیم تعادل باکتری های روده، از مکمل پروبیوتیک و یا ماست استفاده کنید. لبنیات، میوه و سبزیجات سرشار از کلسیم و ویتامین D مصرف کنید. اسید چرب امگا 3 نیز برای داشتن سوخت و سازی سالم ضروری است، پس به برنامه غذایی خود تخم مرغ، ماهی، گردو، و بذر کتان اضافه کنید.

4- خواب کافی داشته باشید

حداقل خواب در طول شبانه روز 6 ساعت است، نداشتن خواب کافی می تواند تولید هورمون لپتین را کاهش دهد، لپتین، کنترل کننده اشتها است. با کاهش این هورمون، سطح گرلین که محرک احساس گرسنگی است افزایش می یابد. از طرفی دیگر کمبود خواب، سوخت و ساز بدن را کند کرده و باعث کاهش 20 درصدی مصرف کالری در روز می شود. طبق تحقیقات انجام شده، احساس خواب آلودگی پس از یک شب کم خوابی ممکن است باعث شود فرد حتی 549 کالری اضافه تر از همیشه غذا مصرف کند.

5- مصرف نوشیدنی ها را قطع کنید

نوشیدنی های شیرین و گازدار از آنجا که حاوی کالری غیر مفید هستند، بدن را ملزم دفع سموم می کنند. آنها همچنین مانع تولید گلوکز که برای تثبیت قند خون طبیعی مورد نیاز است، می شوند و در نتیجه سرعت سوخت و ساز کند می شود. به جای این نوشیدنی ها از آب و چای و دمنوش لاغری که می توانند به افزایش سرعت سوخت و ساز و کاهش وزن کمک کنند، استفاده کنید.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
رژیم فستینگ
خانه