بالای ۴۰ سال دارید؟ ورزش های زیر را انجام دهید

[iconbox title=”اگر وقت ندارید…” title_align=”right” content_align=”right” layout=”boxed”  align=”right” type=”vector” icon=”momizat-icon-pencil2″ icon_align_to=”title” size=”32″ icon_color=”#3e256a” ]بدن ما از ۳۰ سالگی به بعد، شروع به زوال می کند. یکی از روش های بسیار مفید برای کاهش روند این زوال انجام ورزش های مختلف از قبیل ورزش های هوازی، اسکوات، ورزش های قدرتی یوگا و غیره است. این ورزش ها گرچه ممکن است از پیر شدن ما جلوگیری نکند، اما در بهبود اوضاع جسمی و روحی ما بسیار موثر است.[/iconbox]

ورزش فواید زیادی در زمینه ی سلامت دارد. گرچه ممکن است از پیر شدن ما جلوگیری نکند، اما شواهد نشان داده است که با جلوگیری از بیماری های مزمن، می تواند امید به زندگی را افزایش دهد. بخواهید یا نخواهید بدن شما پس از ۳۰ سالگی شروع به زوال می کند و این زوال روز به روز نیز بدتر می شود. ورزش نه تنها به شما کمک می کند احساسات بهتری داشته باشید، بلکه روند این زوال را نیز کاهش می دهد. در اینجا به ورزش هایی اشاره شده است که افراد بالای ۴۰ سال، باید حداقل هفته ای یک بار آن را انجام دهند.

ورزش هایی که برای پیشگیری از بیماری های قلبی می توانید انجام دهید

بالای 40 سال دارید؟ ورزش های معرفی شده را دنبال کنید - برنافیت

سه تا چهار بار در هفته ورزش های کاردیو انجام دهید.

ایران رکورددار بالاترین آمار مرگ قلبی در جهان است. آمارهای رسمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش نشان داده است که ۳۳ تا ۳۸ درصد مرگ و میرها در ایران، ناشی از بیماری های قلبی و عروقی است و این در حالیست که این آمار در حال افزایش است. کلمه ی کاردیو به معنای قلب و عروق است و این ورزش موجب قوی تر شدن ماهیچه ی قلب می شود. اگر می خواهید حداکثر بهره را از ورزش های کاردیو ببرید، باید ۳ تا ۴ بار در هفته به مدت ۳۰ دقیقه با ۸۰ درصد ماکسیمم ضربان قلب خود ورزش کنید. ورزش هوازی باید برای شما سخت باشد و شما را به شدت درگیر کند.

پیشنهاد برنافیت: [button color=”orange2″ link=”http://bornafit.ir/%D8%B9%D8%A7%D8%AF%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%AE%D8%B7%D8%B1-%D8%A8%DB%8C%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%82%D9%84%D8%A8%DB%8C-%D8%B1%D8%A7-%DA%A9%D8%A7%D9%87%D8%B4/” align=”right” target=”_blank”]عادت هایی که خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد[/button]

ورزش هایی که برای پیشگیری از پوکی استخوان می توانید انجام دهید

بالای 40 سال دارید؟ ورزش های معرفی شده را دنبال کنید - برنافیت

یک تا دو بار در هفته، فعالیت های با شدت بالا انجام دهید.

۸ درصد از زنان و ۴. ۵ درصد از مردان ایرانی مبتلا به پوکی استخوان هستند. بر اساس آمارها ۲۰ درصد زنان بالای ۵۰ سال، درجات قابل توجهی از کاهش تراکم استخوان دارند که احتمال شکستگی‌های ناشی از پوکی استخوان را در آنها افزایش می دهد. علاوه بر کلسیم، ورزش با شدت بالا نیز نقش مهمی در استحکام استخوان ها دارد. ورزش هایی که موجب استحکام استخوان ها می شوند شامل رقص، پروانه، ورزش های راکتی و دویدن آهسته می باشند.

پیشنهاد برنافیت: [button color=”orange2″ link=”http://bornafit.ir/%D8%B9%D9%84%D8%A7%D8%A6%D9%85-%D8%AE%D8%A7%D9%85%D9%88%D8%B4-%D8%A8%DB%8C%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86/” align=”right” target=”_blank”]علائم خاموش بیماری های مربوط به استخوان[/button]

ورزش هایی که برای مقابله با آرتریت می توانید انجام دهید

بالای 40 سال دارید؟ ورزش های معرفی شده را دنبال کنید - برنافیت

۲ تا ۳ بار در هفته، ورزش های قدرتی انجام دهید.

خطر ابتلا به آرتریت با افزایش سن، افزایش می یابد. با این وجود، درد مزمن و خشکی مفاصل ممکن است در هر فردی رخ دهد، به ویژه در افرادی که دارای اضافه وزن هستند و پیشتر دچار جراحت مفاصل بوده اند. ورزش های قدرتی یکی از بهترین روش های پیشگیری از دردهای مربوط به آرتریت است. برای تقویت مفاصل و ماهیچه ها، ورزش هایی چون اسکوات، ددلیفت و پرس بالای سر انجام دهید.

ورزش هایی که برای مقابله با افسردگی می توانید انجام دهید

بالای 40 سال دارید؟ ورزش های معرفی شده را دنبال کنید - برنافیت

یک بار در هفته به ورزش یوگا بپردازید.

حدود ۲۱ تا ۲۵ درصد از مردم ایران دچار افسردگی و بیماری های روانی هستند. گرچه همه ی ورزش ها در پیشگیری از اضطراب و افسردگی موثرند، اما مطالعات زیادی نشان داده است که یوگا برای کاهش استرس و تنظیم خلق و خو بسیار مفید است. یوگا، سطح گابا- انتقال دهنده ی عصبی مربوط به تنظیم خلق و خو که در افراد مضطرب وجود ندارد- را افزایش می دهد. مطالعه ی دیگری نشان داد زنانی که از مشکلات روانی رنج می بردند، پس از سه ماه تمرین یوگا توانستند، استرس خود را به شدت کاهش دهند.

پیشنهاد برنافیت: [button color=”orange2″ link=”http://bornafit.ir/10-%D8%AD%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%DB%8C%D9%88%DA%AF%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D9%85%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B1%D9%88%D8%B2%D8%A7%D9%86%D9%87/” align=”right” target=”_blank”]۱۰ حرکت یوگا برای تمرین روزانه[/button]

ورزش هایی که برای مقابله با کمر درد می توانید انجام دهید

بالای 40 سال دارید؟ ورزش های معرفی شده را دنبال کنید - برنافیت

سه بار در هفته به مدت ۹۰ ثانیه حرکات پلانک را انجام دهید.

بسیاری از مردم برای اولین بار در سن ۳۰ تا ۴۰ سالگی دچار کمر درد می شوند که این درد با افزیش سن شدت می یابد. تقویت هسته ی بدن موجب کاهش چنین دردهایی می شود. پلانک برای عضلانی کردن ماهیچه های هسته ای بدن مفید است. این تمرین نه تنها عضلات شکم را می سازد، بلکه ماهیچه های قفسه ی سینه و ستون فقرات را نیز به چالش می کشاند. وقتی این ماهیچه ها قوی تر شوند، ماهیچه های هسته ای شما نیز سفت تر می شود.

پیشنهاد برنافیت: [button color=”orange2″ link=”http://bornafit.ir/%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%DA%A9%D9%85%D8%B1-%D8%AF%D8%B1%D8%AF/” align=”right” target=”_blank”]تمریناتی برای رهایی از کمر درد[/button]

برای اطمینان از درستی حرکت پلانک، مراحل زیر را دنبال کنید. مچ دست ها را در زیر بازو جمع کنید، بازوها را در زیر شانه ها قرار دهید و با پاها زمین را فشار دهید. پاهای شما باید از عقب کشیده شوند و به اندازه ی عرض شانه ها از هم باز شوند. شکم را به سمت داخل بکشید، ۳۰ ثانیه در این وضعیت بمانید، سپس برای یک استراحت کوتاه روی زانوها پایین بیایید. این تمرین را چندین بار انجام دهید. وقتی قوی تر شدید، برای ۹۰ ثانیه بدون استراحت این حرکت را انجام دهید.

کاری از گروه محتوای برنافیت

من 106 کیلو بودم، هیچ لباسی اندازه‌م نمی‌شد! بالاخره زیر نظر متخصص تغذیه‌ برنافیت رژیم گرفتم و در 8 ماه، 27 کیلو لاغر شدم. رژیم برنافیت، آخرین رژیم زندگیم بود!

شما هم می‌تونید!!!

علی معراجی زاده

علی معراجی زاده

5/5

به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

جدیدترین مقالات

همه مقالات
5 1 رای
رأی دهی به مقاله
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم غذایی دکترکرمانی است که رژیم غذایی و برنامه غذایی را به صورت گروهی و زیر نظر پشتیبان اختصاصی ارائه می‌دهد.

گروه برنافیت دکتر کرمانی، مشاوره تغذیه و تناسب اندام

گروه برنافیت دکتر کرمانی یکی از بزرگترین گروه های درمانی چاقی و لاغری می باشد که با ارائه رژیم گروهی با استفاده از بروز ترین متد های لاغری به شما در رسیدن به لاغری و تناسب اندام کمک میکند.
بیشتر...

یکی از زیر مجموعه‌های دکتر کرمانی که با بیش از چند سال سابقه درخشان در زمینه تغذیه و لاغری توانسته است، هزاران افراد را به تناسب اندام دلخواه خودشان برساند، مجموعه برنافیت دکتر کرمانی است. در سایت برنافیت با دنیایی از مطالب درمورد تغذیه و لاغری روبه‌رو خواهید شد و  هر آن‌چه درمورد تغذیه و لاغری است را در این‌جا می‌توانید پیدا کنید.

هنگام ورود به سایت برنافیت دکتر کرمانی با انواع متفاوتی از رژیم‌ها روبه رو می‌شوید از جمله: رژیم تثبیت وزن برنافیت، برنامه‌غذایی روزانه برنافیت، رژیم غذایی برای لاغری، رژیم غذایی رایگان، رژیم غذایی لاغری برای دموی‌ها، رژیم فستینگ، رژیم فشرده لاغری، رژیم کاهش وزن، رژیم کتوژنیک، رژیم گروهی برنافیت، رژیم لاغری 20 کیلویی، رژیم لاغری رایگان، رژیم لاغری سریع، رژیم مایر، رژیم سیب، رژیم شیر، رژیم، رژیم افزایش وزن برنافیت، رژیم آنلاین، رژیم بارداری و شیردهی، رژیم برای بلغمی‌ها، رژیم برای دموی‌ها، رژیم پروتئین، بارهنگ برای لاغری است که تنوع رژیم‌ها باعث شده به یک مجموعه بسیار قوی در حوزه لاغری و تغذیه شناخته شود.

تمامی دستورات برنامه‌های غذایی زیر نظر کارشناسان دکتر کرمانی ارائه می‌شود و دستورات مصرف هر خوراکی با مقدار کالری مورد نیاز نیز در برنامه غذایی برای هر شخص به صورت جداگانه گفته می‌شود. مانند: طریقه مصرف دانه چیا برای لاغری، ماسالای چینی برای لاغری، سیر سیاه لاغری، سرکه سیب برای لاغری ، زردچوبه برای لاغری شکم، چای سبز برای لاغری، دانه چیا، دمنوش‌های لاغری و…. خواص میخک برای لاغری.

برنامه غذایی برای هر شخصی متفاوت است و با توجه به شرایط جسمانی هر فرد برنامه غذایی جداگانه به آن داده می‌شود مانند: برنامه رژیم غذایی 7 روزه، برنامه غذایی برای افزایش وزن، برنامه غذایی برای بدنسازی، برنامه غذایی برای کاهش وزن.

در مجموعه برنافیت دکتر کرمانی امکاناتی نظیر: مشاور تغذیه آنلاین، مشاوره رایگان رژیم لاغری، دریافت رژیم به صورت آنلاین، کاهش وزن سریع، آب کردن چربی شکم، نرم افزار رژیم غذایی رایگان برنافیت، ورزش برای لاغری، پشتیبان اختصاصی رژیم، چالش رژیم لاغری،  کالری مواد غذایی برنافیت،  محاسبه bmiدکتر کرمانی، دوچرخه ثابت برای لاغری،  قوی‌ترین رژیم لاغری، کاهش چربی، کاهش وزن، گروه لاغری برنافیت دکتر کرمانی، لاغری سریع، لاغری سریع 10روزه، لاغری سریع در یک هفته، لاغری و تناسب اندام، چاقی، زیبایی اندام، ورزش لاغری، ورزش و تناسب اندام، نمونه رژیم دکتر کرمانی، پیج دکتر کرمانی، رژیم دکتر کرمانی رایگان‌ و انواع روش‌های لاغری.

راه ارتباطی با مجموعه برنافیت دکتر کرمانی از طریق سایت برنافیت، اینستاگرام برنافیت دکتر کرمانی و واتساپ برنافیت امکان پذیر است و همراهی شما عزیزان باعث شده است تا یک خانواده بزرگی کنار هم تشکیل دهیم.

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم غذایی دکترکرمانی است که رژیم ها را به صورت گروهی و زیر نظر کارشناس اختصاصی ارائه می‌دهد.

دسترسی سریع

پربازدیدترین ها

انواع رژیم ها

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم دکترکرمانی است که رژیم ها را به صورت گروهی و زیر نظر پشتیبان اختصاصی ارائه می‌دهد.

گروه برنافیت دکتر کرمانی، مشاوره تغذیه و تناسب اندام

گروه برنافیت دکتر کرمانی یکی از بزرگترین گروه های درمانی چاقی و لاغری می باشد که با ارائه رژیم گروهی با استفاده از بروز ترین متد های لاغری به شما در رسیدن به لاغری و تناسب اندام کمک میکند.
دریافت مشاوره رژیم برنافیت
برای رسیدن به وزن دلخواهت، شماره‌ات رو ثبت کن تا از کارشناسان ما مشاوره رایگان بگیری!

دریافت مشاوره رایگان رژیم

اگه می‌خوای به وزن دلخواهت برسی، شماره‌ات رو ثبت کن تا از کارشناس‌های برنافیت دکترکرمانی مشاوره‌ رایگان بگیری!

[contact-form-7 id="19069" title="فرم مشاوره"]