مصرف این مواد غذایی موجب افزایش انرژی می شود

تقریبا همه ی غذاهایی که کالری دارند، موجب افزایش انرژی شما میشوند. اما درست مثل مخزن ماشین که اگر سوخت اضافی یا کم به آن برسد با مشکل مواجه می شود، بدن نیز ممکن است با چنین مشکلی مواجه شود. سوپر فودهای زیر حاوی مواد بی نظیری هستند که با افزودن آنها به برنامه ی غذایی خود می توانید حداکثر انرژی را دریافت کنید.

تخم مرغ

مصرف این مواد غذایی موجب افزایش انرژی می شود

تخم مرغ، سرشار از پروتئین، ویتامین های A وD است که برای سوخت و ساز انرژی اهمیت دارد. به علاوه، تخم مرغ سرشار از کولین است. کولین، یک ماده ی غذایی ضروری پیشگام در استیل کولین می باشد- یک انتقال دهنده ی عصبی که موجب افزایش حافظه، کنترل ماهیچه ها و عملکردهای دیگر مغز می شود و شما تمام این فواید را می توانید با دریافت ۷۵ کالری (در هر تخم مرغ) دریافت کنید. البته برای دریافت انرژی کامل از تخم مرغ، باید آن را همراه با زرده مصرف کنید. افرادی که کلسترولشان بالا نیست و یا از مشکلات قلبی رنج نمی برند، می توانند با خیال راحت روزی یک تخم مرغ مصرف کنند.

پیشنهاد برنافیت: آیا زرده تخم مرغ باعث افزایش وزن می شود؟

ماست چکیده

مصرف این مواد غذایی موجب افزایش انرژی می شود

هر ۱۷۰ گرم ماست چکیده حاوی ۷ گرم کربوهیدرات و ۱۸ گرم پروتئین است. کربوهیدرات های موجود در آن، موجب افزایش انرژی کوتاه مدت و پروتئین های بالای آن موجب افزایش انرژی طولانی مدت و پایدار می شود (پروتئین برای هضم نیاز به مدت زمان بیشتری از ماست عادی دارد). به علاوه، ماست یونانی منبع بسیار خوبی برای کلسیم، پتاسیم و ویتامین B12 است که به طور غیر مستقیم و با کمک به بهبود تعادل مایعات بدن و کارکرد اندام ها موجب افزایش انرژی می شود (کم آبی موجب تحلیل انرژی شما می شود).

موز

مصرف این مواد غذایی موجب افزایش انرژی می شود

موز، سرشار از فولات، پتاسیم، ویتامین A و C و نشاسته ی مقاوم است. نشاسته ی مقاوم فیبری است که بدن شما نمی تواند آن را هضم کند، بنابراین روند هضم را کاهش می دهد و قند خون را به آرامی بالا می بردکه موجب بهبود حساسیت به انسولین می شود (نکته: هر چه موز سبزتر باشد، نشاسته های آن مقاوم تر است). علاوه بر این، موز منبع کربوهیدرات های انرژی زاست. طبق مطالعات سال ۲۰۱۲ که بر روی دوچرخه سواران انجام داده شد، ورزشکارانی که در طول مسیر ۷۵ کیلومتری خود موز مصرف کردند، عملکرد شان در استفاده از سوخت حاصل از آن به شدت افزایش یافت.

جو دو سر

مصرف این مواد غذایی موجب افزایش انرژی می شود

جو دو سر که جزئی از غلات کامل محسوب می شود، سرشار از انرژی و مواد مغذی همچون منیزیم، پروتئین و ویتامین B1 (تیامین) است. حجم یک کاسه جو دو سر بسیار بالاست (به دلیل فیبر فراوان و مایعی که جو در آن پخته می شود) و زمان زیادی طول می کشد تا از معده خارج شود. این عامل موجب می شود که از افزایش قند خون سریع جلوگیری شود، اما انرژی زیادی ایجاد کند. برای افزایش فواید این ماده ی غذایی، از جو دو سر کهنه استفاده کنید، نه جوی زود پز.

ماهی تن

مصرف این مواد غذایی موجب افزایش انرژی می شود

ماهی تن و ماهی های چرب دیگری همچون سالمون و ساردین سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که التهاب را در بدن کاهش می دهند. خواص ضد التهابی آن موجب افزایش جریان خون، بهبود عملکرد قلب و اندام های بدن و کاهش خستگی می شود. ماهی تن، ساردین و سالمون کنسرو شده به اندازه ی انواع تازه ی آن موجب افزایش انرژی می شود.

نخود

مصرف این مواد غذایی موجب افزایش انرژی می شود

نخود، یک منبع بسیار عالی از پروتئین گیاهی و کربوهیدرات های پیچیده و سرشار از انرژی است. فیبر محلول در آن به ثبات قند خون و افزایش انرژی کمک می کند. در یک مطالعه در استرالیا، نتایج نشان داد که افرادی که به طور مکرر و روزانه به مدت ۱۲ هفته ۹۹ گرم نخود مصرف کردند، سطح انسولین و کلسترول آنها به شدت بهبود یافت. به علاوه، نخود حاوی مس، منیزیم، پتاسیم و زینک است؛ مواد معدنی ای که به شدت انرژی شما را افزایش می دهند. نخود، سرشار از آهن نیز هست.

پیشنهاد برنافیت: با منابع پروتئین گیاهی آشنا شوید

اسفناج

مصرف این مواد غذایی موجب افزایش انرژی می شود

اسفناج، سرشار از فولات است که به بدن شما کمک می کند غذا را به انرژی های قابل استفاده تبدیل کند. اسفناج و سبزیجات برگ دار دیگر (همچون کلم برگ، برگ چغندر سوئیسی و غیره)، سرشار از آب است که به افزایش رطوبت بدن، سیری و تامین انرژی کمک می کند (به یاد داشته باشید که کمبود آب موجب خستگی مفرط می شود). طبق تحقیقات، افزودن اسفناج به مواد غذایی احساس سیری را افزایش و بالا رفتن ناگهانی قند خون پس از مصرف غذا را کاهش می دهد. به علاوه، انرژی پایدارتری در بدن تولید می کند. اسفناج منبع آهن نیز هست و موجب انتقال اکسیژن های انرژی زا به سلول ها می شود. اگر آن را همراه با غذاهای سرشار از ویتامین C همچون توت فرنگی و مرکبات مصرف کنید، آهن آن به خوبی جذب بدنتان می شود.

بادام

مصرف این مواد غذایی موجب افزایش انرژی می شود

بادام نه تنها سرشار از فیبر، پروتئین، ویتامین E و اسیدهای چرب سالم است، بلکه موجب آزاد شدن انرژی از غذاهای دیگری که مصرف می کنید، می شود. در یک مطالعه، دوچرخه سوارانی که پیش از تمرین بادام خوردند، از دوچرخه سوارانی که قبل از تمرین مقداری کلوچه با همین میزان کالری مصرف کردند، بیشتر پا زدند و بهتر عمل کردند. برای دریافت یک میان وعده ی پر انرژی، یک مشت بادام را با یک یا دو قاشق غذاخوری کره ی بادام، سیب یا گلابی مخلوط کنید.

پیشنهاد برنافیت: برای سوزاندن چربی های شکم ، روزانه چند عدد بادام باید بخوریم؟

سیب

مصرف این مواد غذایی موجب افزایش انرژی می شود

مصرف هر قطعه سیب یک انفجار بزرگ تغذیه ای است، چرا که سرشار از فیبر محلول و نامحلول، پتاسیم و فیتو مغذی های سالم است. کربوهیدرات آن نیز زیاد است که موجب سوخت رسانی به بدن می شود. فیبر بالای آن موجب سیری می شود و هضم کربوهیدرات های آن را به تاخیر می اندازد، در نتیجه یک انرژی پایدار در بدن ایجاد می کند.

چغندر

مصرف این مواد غذایی موجب افزایش انرژی می شود

شاید چغندر در ردیف سبزیجات مورد علاقه ی شما قرار نگیرد، اما بسیار انرژی زاست. چغندر، سرشار از نیترات است و بدن شما آن را به اکسید نیتریک تبدیل می کند. این ماده با باز کردن عروق خونی، کاهش فشار خون و افزایش اکسیژن رسانی به ماهیچه ها با خستگی مفرط مقابله می کند. به علاوه، این ماده استقامت را افزایش می دهد و به شما اجازه می دهد که با تلاش کمتر، کار بیشتری انجام دهید. اگر چغندر پخته یا آب چغندر را دوست ندارید، از چیپس آن استفاده کنید. ریشه ی خام آن را باریک ببرید، با روغن زیتون و نمک دریا سرخ کنید، سپس آن را برای ۱۲ تا ۱۵ دقیقه در دمای ۳۵۰ درجه ی فر قرار دهید تا برشته شود.

کاری از گروه محتوای برنافیت

من 106 کیلو بودم، هیچ لباسی اندازه‌م نمی‌شد! بالاخره زیر نظر متخصص تغذیه‌ برنافیت رژیم گرفتم و در 8 ماه، 27 کیلو لاغر شدم. رژیم برنافیت، آخرین رژیم زندگیم بود!

شما هم می‌تونید!!!

به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

مطالب مرتبط

جدیدترین مقالات

همه مقالات
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم غذایی دکترکرمانی است که رژیم غذایی و برنامه غذایی را به صورت گروهی و زیر نظر پشتیبان اختصاصی ارائه می‌دهد.

مجموعه برنافیت دکتر کرمانی، مشاوره تغذیه و تناسب اندام

گروه لاغری و تناسب اندام برنافیت یکی از بزرگترین گروه های درمانی چاقی و لاغری می باشد که با ارائه رژیم گروهی با استفاده از بروز ترین متد های لاغری به شما در رسیدن به لاغری و تناسب اندام کمک میکند.

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم غذایی دکترکرمانی است که رژیم ها را به صورت گروهی و زیر نظر کارشناس اختصاصی ارائه می‌دهد.

دسترسی سریع

پربازدیدترین ها

انواع رژیم ها

برنافیت،متشکل از چندین متخصص تغذیه و روانشناسه که به صورت ویژه خدمات رژیم گروهی رو با پشتیبانی اختصاصی ارائه میده.

هدف مجموعه برنافیت، قرارگرفتن افرادی با شرایط شبیه به هم در یک گروه و ایجاد تعامل مابین یکدیگر برای افزایش اراده و کسب نتایج بهتره :)

مجموعه برنافیت، مشاوره تغذیه و تناسب اندام

گروه لاغری و تناسب اندام برنافیت یکی از بزرگترین گروه های درمانی چاقی و لاغری می باشد که با ارائه رژیم گروهی با استفاده از بروز ترین متد های لاغری به شما در رسیدن به لاغری و تناسب اندام کمک میکند.

دریافت مشاوره رژیم برنافیت
برای رسیدن به وزن دلخواهت، شماره‌ات رو ثبت کن تا از کارشناسان ما مشاوره رایگان بگیری!

مشخصات شما با موفقیت ارسال شد
همکاران ما به زودی با شما تماس خواهند گرفت

دریافت مشاوره رایگان رژیم

اگه می‌خوای به وزن دلخواهت برسی، شماره‌ات رو ثبت کن تا از کارشناس‌های برنافیت دکترکرمانی مشاوره‌ رایگان بگیری!

[contact-form-7 id="19069" title="فرم مشاوره"]