آسان ترین راه برای کاهش سطح استرس

باید بدانید که افکار منفی دارای تاثیر دومینو هستند، بدین معنا که یک تفکر منفی موجب ایجاد یک توالی از تفکرات منفی دیگر می شود. اما تحقیقات جدید نشان داده است که به یاد آوردن خاطرات شاد، به سرعت احساسات منفی را از بین می برد. تنها یک خاطره ی شیرین ساده می تواند تاثیر زیادی بر روی پاسخ استرس فیزیولوژیکی بدن داشته باشد و شدت آن را کاهش دهد.

زمانی که مسائلی همچون ترافیک، دیر شدن قرار کاری و عوامل دیگر موجب استرس شما می شوند، آیا می دانستید که در این زمان، به تمام عوامل استرس زا فکر می کنید؟ پیش از هر چیز باید بدانید که افکار منفی دارای تاثیر دومینو هستند. آنها به شما می گویند که روزتان تا چه اندازه می تواند بد باشد، زیرا پاسخ استرس بدن، بخشی از ذهن شما را تشکیل می دهد که با عواطف سر و کار دارند.

تحقیقات جدید نشان داده است که به یاد آوردن خاطرات شاد، به سرعت احساسات منفی را از بین می برد.

در این مطالعه، محققان از 134 داوطلب سالم خواستند تا دستان خود را در آب یخ فرو ببرند، سپس از برخی از آنها خواسته شد تا خاطره های خوب و از برخی دیگر خواسته شد تا خاطره های خنثی را به یاد بیاورند. پس از آن مغز این افراد با دستگاه های MRI اسکن شد و نتایج نشان داد افرادی که به خاطرات خوب گذشته فکر می کردند، احساس بهتری داشتند و سطح کورتیزول آنها تا 15 درصد کاهش یافت. به علاوه، میزان فعالیت قشر جلویی مغز این افراد که با تنظیم احساسات سر و کار دارد، افزایش یافت. قشر جلویی مغز، بخشی است که در زمان استرس از کار می افتد.

به نظر می رسد تنها یک خاطره ی شیرین ساده می تواند تاثیر زیادی بر روی پاسخ استرس فیزیولوژیک بدن داشته باشد. بنابراین، از این به بعد اگر در برابر هجوم عوامل استرس زا قرار گرفتید، چشمان خود را ببندید و خاطرات خوش گذشته را به یاد آورید. این خاطره ها شما را به زمان خوب گذشته می برند و از حالت استرس زا دور می کنند.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

مطالب مرتبط:

خانه