کاهش وزن را با چای سبز تجربه کنید

[iconbox title=”مقاله در یک نگاه” title_align=”right” content_align=”right” layout=”boxed” align=”right” type=”vector” icon=”momizat-icon-pencil2″ icon_align_to=”title” size=”32″ icon_color=”#3e256a” ]چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است که از مهم ترین آنها می توان به اپی گالوکاتچین گالات اشاره کرد. این ماده متابولیسم را افزایش می دهد و از تجمع سلول های چربی پشگیری می کند. مصرف این چای، کالری سوزی را حتی در زمان استراحت نیز افزایش می دهد.[/iconbox]

چای سبز یکی از سالم ترین نوشیدنی های روی زمین است. این نوشیدنی سرشار از آنتی اکسیدان و فلاونوئیدهاییست که برای سلامت افراد اهمیت دارد. بسیاری از مطالعات نشان داده اند که چای سبز، به چربی سوزی و کاهش وزن کمک می کنند. اما چگونه؟

چای سبز حاوی موادیست که منجر به کاهش چربی ها می شود.

مواد زیستی فعال موجود در برگ های این چای دارای اثرات بیولوژیکی بسیار بالایی می باشند. این چای سرشار از آنتی اکسیدان هایی به نام کاتچین است. از مهم ترین آنها می توان به اپی گالوکاتچین گالات اشاره کرد. ماده ای که متابولیسم را افزایش می دهد. شما می توانید با نوشیدن چای سبز و یا مکمل های آن از فواید آن بهره مند شوید.

چای سبز به متابولیسم چربی ها در سلول های چربی کمک می کند.

چای سبز- برنافیت دکتر کرمانی

برای اینکه چربی ها آب شوند، ابتدا باید در سلول های چربی شکسته و وارد جریان خون شوند. مواد فعال موجود در این چای با افزایش تاثیر هورمون های چربی سوز به این روند کمک می کنند. آنتی اکسیدان موجود در این نوشیدنی، مهار کننده ی آنزیمیست که هورمون نوراپی نفرین را می شکند. وقتی این آنزیم مهار شود، میزان نوراپی نفرین افزایش می یابد. این هورمون به عنوان سیگنالی برای سلول های چربی عمل می کند و آنها را مجبور به شکستن چربی ها می کند.

پیشنهاد برنافیت:آیا قهوه سبز برای کاهش وزن مفید است

چای سبز چربی سوزی را به ویژه در زمان ورزش افزایش می دهد.

بسیاری از مکمل ها  و قرص های چربی سوز، حاوی چای سبز هستند. دلیل آن هم این است که طبق تحقیقات چای سبز چربی سوزی را به ویژه در زمان ورزش افزایش می دهد. بدین معنا که تاثیر چربی سوزی ورزش را دو چندان می کند.

چای سبز، میزان متابولیسم را افزایش می دهد وموجب می شود در طول روز کالری بیشتری بسوزانید.

بدن انسان همواره در حال کالری سوزی است. حتی زمانی که خوابیده یا نشسته اید، سلول ها برای عملکردشان نیاز به انرژی دارند. طبق مطالعات، مصرف این چای، کالری سوزی را حتی در زمان استراحت نیز افزایش می دهد. البته میزان کالری سوزی در طول روز به افراد بستگی دارد.

چای سبز موجب کاهش چربی های شکمی می شود.

چربی های احشایی که در ناحیه ی شکم جمع می شوند، یکی از مضرترین چربی ها هستند که منجر به سکته ی قلبی، دیابت نوع 2 و التهاب می شوند. چای سبز با افزایش چربی سوزی و بالا بردن متابولیسم، چربی های شکمی را از بین می برد.

چه مقدار چای سبز بنوشیم؟

برای دریافت کافئین و کاتچین مورد نیاز برای کاهش وزن باید روزانه 2 تا 3 فنجان چای سبز بنوشید. 1 فنجان آن حاوی 120 تا 130 میلیگرم کاتچین و 10 تا 60 میلیگرم کافئین است. البته طبق مطالعات اثر بخشی عصاره ی چای سبز نسبت به نوع نوشیدنی آن بیشتر است.

سفارش محصول: چای سبز

از فواید و عوارض جانبی چای سبز بیشتر بدانید.

چای سبز دارای فواید بی شماری از جمله کاهش خطر بیماری های قلبی و برخی از سرطان ها می باشد. به علاوه، التهاب را کاهش می دهد و به کنترل قند خون کمک می کند. هر چند، به عنوان یک منبع کافئین، افرادی که دارای مشکلات قلبی یا فشار خون بالا هستند باید در هنگام مصرف، با پزشک مشورت کنند.

کاری از گروه محتوای برنافیت

می‌خوای ثابت کنی که می‌تونی به وزن ایده آلت برسی ؟

اصولی و تخصصی ترین برنامه رژیم غذایی رو از برنافیت دریافت کن کنارت هستیم تا سریع تر لباسی که دوست داری رو بپوشی

از همین الان شروع کن تا زودتر به هدفت برسی!
5/5

به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin

جدیدترین مقالات

همه مقالات
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments