ماساژ برای جوان سازی صورت

ماساژ برای جوان سازی صورت با قاشق

زیبایی و سلامت پوست بستگی به جریان گردش خون دارد. ماساژ جریان خون را تقویت و احتباس آب بدن را کاهش می دهد و در نتیجه چین و چروک ها را به حداقل رسانده و پوست را جوان می کند. یکی از انواع ماساژهایی که  در بسیاری از کشورها از جمله کشورهای آسیایی (ژاپن، کره و چین) رواج دارد ماساژ جوان سازی صورت با قاشق است.

اگر روش هایی که در ادامه این مطلب آمده است را هر روز انجام دهید در عرض ۲ هفته پوستی جوان و شاداب خواهید داشت.

وسایل مورد نیاز

قاشق کوچک: آسیایی ها از قاشق های چینی و یا سرامیک در اندازه و شکل های خاصی استفاده می کنند اما از قاشق های معمولی نیز میتوانید استفاده کنید. فقط باید مطمئن باشید که لبه های قاشق تیز نباشد.

روغنی که حساسیت به آن نداشته باشید (مثل روغن نارگیل) و کرم صورت: قبل از ماساژ از کرم یا روغن استفاده کنید. اگر روغن روان است می توانید قاشق را به روغن آغشته کنید اما با کرم صورت کار راحت تر است.

آب سرد و گرم: جا به جا کردن قاشق سرد و گرم گردش خون را تقویت و پایانه های عصبی را تحریک می کند.

نکات مفید در ماساژ جوان سازی

قاشق ها را تمیز کنید و جداگانه کنار بگذارید.

پوست را قبل از ماساژ بشوئید.

قاشق ها را بیش از حد به پوست فشار ندهید.

بهترین زمان برای ماساژ صبح هاست.

مراقب دما باشید: قاشق ها نباید زیاد داغ باشند.

ماساژ صورت به سبک ژاپنی ها

ماساژ ژاپنی اساهی یکی از روش های ماساژ صورت مشهور در دنیاست. این ماساژ با هدف قرار دادن گره های لنفی سرعت چروک شدن پوست صورت را آهسته تر می کند. حتی مدل های معروف مثل ناتالیا وودیانوا نیز اعتراف کرده اند که در مراقبت های روزانه خود ماساژ اساهی را انجام می دهند.

ماساژ اساهی در عرض چند هفته چین و چروک ها را کمتر می کند و پف زیر چشم ها را می خواباند. در ادامه با روش انجام این ماساژ آشنا شوید.

اصول ماساژ صورت اساهی

اگر مشکل سیستم لنفاوی، زخم و جراحت، سرماخوردگی یا آنفلوانزا دارید این ماساژ را انجام ندهید.

قبل از ماساژ صورت را بشوئید و دست ها را ضدعفونی کنید. به دست ها کرم یا روغن بمالید تا اصطکاک کمتری با پوست صورت داشته باشد.

در طول ماساژ باید فشار دست ها را احساس کنید اما فشار نباید زیاد باشد. هنگام ماساژ گوش ها، گردن و زیر فک فشار را کمتر کنید.

هر کدام از ماساژها را سه مرتبه تکرار کنید (در قسمت هایی که چین و چروک بیشتری دارند ۴ الی ۵ مرتبه) برای تاثیر بیشتر این ماساژ را هر روز در زمان مشخصی انجام دهید.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments