لاغری با سرکه سیب؛ دروغ یا حقیقت؟

بسیاری از مردم برای کاهش وزن و لاغری به روش‌های مختلفی از جمله لاغری با سرکه سیب روی می‌آورند. از حرکات ورزشی مختلف و رژیم‌های تک بعدی و آسیب زننده گرفته تا استفاده از معجون‌ها و نوشیدنی‌های لاغری مختلف چند وقتی هم هست که کاهش وزن و لاغری با سرکه سیب در بین مردم زیاد مطرح می‌شود.پیشنهاد می شود برای دریافت رژیم لاغری گروهی برنافیت کلیک کنید.

سرکه سیب خواص زیادی دارد از جمله این آنتی اکسیدان و آنتی باکتریال است. سرکه سیب برای کاهش وزن، کاهش مقدار کلسترول، کاهش قند خون و همچنین دیابت مفید است. در این مقاله در مورد لاغری با سرکه سیب با شما دوستان عزیز صحبت خواهیم کرد.

لاغری با سرکه سیب - برنافیت برنافیت

 

آیا لاغری با سرکه سیب ممکن است؟

سرکه سیب طی یک فرآیند دو مرحله‌ای از سیب به دست می‌آید. به این ترتیب که سیب‌های له و خرد شده را با مخمر ترکیب می‌کنند و پس از اینکه قند آن به الکل تبدیل شد، سپس به آن باکتری اضافه می‌کنند که الکل را به اسید استیک تبدیل می‌کند. در این روش سنتی حدود یک ماه زمان می‌برد تا سرکه سیب به دست بیاید. ولی در روش صنعتی این زمان به یک روز کاهش می‌یابد.

در مورد مصرف سرکه سیب بحث زیاد است. با توجه به تحقیقاتی که بر روی سرکه سیب انجام شده است سرکه سیب روی کاهش وزن تاثیر دارد و ممکن است در عرض چندین ماه حدود ۱ کیلو کاهش وزن داشته باشید. اما سرکه سیب به تنهایی در از بین بردن چربی ها معجزه نمی‌کند.

مصرف سرکه سیب به افزایش حالت سیری و کاهش گرسنگی کمک می‌کند و به همین دلیل باعث کاهش کالری دریافتی و در نهایت منجر به کاهش وزن می‌شود. سرکه سیب طعم جالبی دارد و در عین حال دارای کالری بسیار پایینی است.

خواص سرکه سیب کدامند؟

سرکه سیب خواص گوناگون و زیادی برای سلامتی دارد: از جمله این خواص می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

1- لاغری با سرکه سیب؛ از بین بردن باکتری‌های مضر

سرکه سیب با عوامل بیماری‌زا مثل باکتری‌ها مقابله می‌کند. حتی برای ضدعفونی، پاکیزگی سطوح، قارچ‌ ناخن، رفع شپش، زگیل و حتی عفونت گوش از آن استفاده می‌شود. سرکه سیب از فاسد شدن مواد غذایی نیز جلوگیری می‌کند.

 

2- لاغری با سرکه سیب؛ کاهش قند خون و کنترل دیابت

از مهم‎‌ترین خاصیت سرکه سیب کنترل و درمان دیابت نوع ۲ است. دیابت نوع ۲ به خاطر افزایش سطح قند خون و مقاومت به انسولین به وجود می‌آید. پیشنهاد می‌شود افرادی که دیابت دارند دو قاشق غذاخوری سرکه سیب قبل از خواب مصرف کنند تا قند خونشان پایین بیاید.

لاغری با سرکه سیب - دیابت - برنافیت برنافیت

 

3- لاغری با سرکه سیب؛ افزایش احساس سیری

خوردن سرکه سیب باعث می‌شود تا بیشتر احساس سیری کنید، غذای کمتری بخورید و کالری کمتری دریافت کنید. سرکه سیب روی کاهش چربی شکمی و وزن نیز تاثیر زیادی دارد.

 

5- لاغری با سرکه سیب؛ رفع یبوست

سرکه سیب به دلیل داشتن پکتین زیاد به عنوان یک ملیّن عمل کرده و موجب افزایش حرکات روده می‌شود. پکتین که یک فیبر محلول در آب است، به تعادل سطح اسید و افزایش جذب فیبر کمک می‌کند. این عمل موجب هضم بهتر و در نهایت درمان یبوست می‌شود. اسید مالئیک موجود در آن نیز به مشکلات گوارشی همچون برطرف کردن یبوست کمک می‌کند.

 

5- سلامت پوست

سرکه سیب برای خشکی و اگزمای پوست نیز مفید است و PH پوست را متعادل می‌سازد.

 

6- اثر بر روی چربی‌ها

سرکه سیب تاثیر زیادی روی چربی‌های بدن دارد. سرکه سیب باعث سوزاندن چربی‌ها شده و تری گلیسیرید خون را کاهش می‌دهد.

 

7- بهبود تخمدان پلی کیستیک

مصرف سرکه سیب علائم سندروم تخمدان پلی کیستیک را در خانم‌ها کاهش داده و باعث تخمک گذاری در بیشتر این افراد شده است.

لاغری با سرکه سیب - سندروم تخمدان پلی کیستیک - برنافیت برنافیت

 

8- کاهش کلسترول بد

سرکه سیب سطح کلسترول خوب را در بدن افزایش داده و کلسترول و چربی خون را کاهش می‌دهد.

 

معایب مصرف زیاد سرکه سیب

سرکه سیب فواید زیادی برای بدن دارد ولی اگر در مصرف آن زیاده‌روی شود، باعث ایجاد مشکلاتی خواهد شد. از جمله عوارض آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- تغییر در عمل دفع: سرکه سیب میزان خروج غذا از معده و وارد شدن آن به روده‌ها را کاهش داده و به همین دلیل از افزایش قند خون جلوگیری می‌کند.

2- اختلالات گوارشی: سرکه سیب موجب کاهش اشتها شده و باعث می‌شود تا مدت طولانی‌تری را سیر بمانید و به این ترتیب کالری مصرفی شما نیز کاهش خواهد یافت. در بعضی از افراد سرکه سیب باعث اشتهای کمتر و در نتیجه حالت تهوع می‌شود.

3- کاهش پتاسیم خون: در مواردی دیده شده است که مصرف بیش از اندازه سرکه سیب سطح پتاسیم را کاهش داده و روی استخوان‌ها تاثیر منفی دارد.

4- فرسوده شدن مینای دندان: اسید استیک موجود در سرکه سیب باعث فرسوده شدن مینای دندان می‌شود.

5- آسیب به مری: سرکه سیب باعث سوزاندن مری می‌شود. این مشکل به دلیل اسید استیک موجود در سرکه به وجود می‌آید.

6- سوختگی پوست: مصرف بیش از حد سرکه باعث ایجاد سوختگی در پوست می‌شود.

 

روش مصرف سرکه سیب برای لاغری

سرکه سیب برای لاغری را به چندین روش می‌توانید مصرف کنید:

 

1- لاغری با سرکه سیب؛ صبح ناشتا

یکی از معمول‌ترین روش‌های مصرف سرکه سیب برای لاغری این است که آن را به صورت ناشتا مصرف کنید. به این ترتیب که آن را با آب مخلوط کرده و قبل از خوردن صبحانه مصرف کنید.

 

2- لاغری با سرکه سیب؛ سس سالاد

روش دیگر استفاده از سرکه سیب این است که از آن به جای سس در سالادتان استفاده کنید. البته اگر می‌خواهید از سرکه سیب به جای سس سالاد استفاده کنید، مقداری از آن را با کمی آب انار، سیر خرد شده، روغن زیتون، نمک و فلفل مخلوط کنید. از سرکه سیب می‌توانید در ترشی سبزیجات نیز استفاده کنید.

لاغری با سرکه سیب - سس سالاد - برنافیت برنافیت

 

3- لاغری با سرکه سیب؛ همراه با دارچین

سرکه سیب و دارچین نیز برای لاغری مفید است به این ترتیب که آن را با آب جوشانده و بعد از خنک شدن با سرکه سیب صاف کنید.

 

4- لاغری با سرکه سیب؛ همراه با چای سبز

مخلوط سرکه سیب و چای سبز نیز ترکیب مفید است و ادعا می‌شود که این ترکیب نیز برای کاهش وزن اثربخش است.

 

5- لاغری با سرکه سیب؛ همراه با عسل

برای کاهش وزن می‌توانید سرکه سیب و عسل را به ۱ لیوان آب گرم اضافه کرده و میل کنید.

لاغری با سرکه سیب - همراه با عسل - برنافیت برنافیت

 

طرز تهیه سرکه سیب خالص

سرکه سیب یک فرآورده طبیعی است که هم به روش سنتی و به روش صنعتی تهیه می‌شود. برای تهیه‌ی سرکه سیب ابتدا سیب‌ها را خورد کرده طوری که فقط چوب سر سیب را از آن جدا کنید و بقیه قسمت‌ها باقی بماند. سیب‌ها را داخل دبه ریخته بر روی آنها آب و شکر می‌ریزیم.

درِ دبه را نیمه باز بگذارید تا هوا به داخل آن رفت و آمد کند و از کپک زدن آن جلوگیری شود. دبه را در جایی که دمای حدود ۲۵ تا ۳۰ درجه دارد نگهداری کنید. اگر در جلوی نور خورشید هم بگذارید بهتر است چون هم کرم نمی‌زند و هم زودتر ترش می شود. بعد از حدود یک هفته مگس‌ سرکه جذب آن شده و درون سرکه تخم‌گذاری می‌کند و باعث می‌شود سرکه ترش تر و تندتر شود.

 

بهترین زمان مصرف سرکه سیب برای لاغری

سرکه سیب که کالری بسیار کمی دارد یک نوشیدنی سم‌زدای قوی است و در زمان‌های مختلف در طول روز مصرف می‌شود. جوشیدن سرکه سیب قبل از خواب به طور مستقیم به کاهش وزن کمک نمی‌کند، بلکه عاملی است که به طور غیرمستقیم در افزایش وزن تاثیر دارد.

مصرف سرکه سیب قبل از خواب قند خون را کاهش داده و روند هضم را راحت‌تر می‌کند. ولی نوشیدن آن بعد از غذا، هضم غذا را به تأخیر مواجه می‌کند. در صورتی که نوشیدن سرکه سیب قبل از غذا حالت سیری را در فرد ایجاد کرده و کاهش کاهش کالری مصرفی را به همراه دارد. برای افرادی که ناراحتی معده دارند توصیه می‌شود آن را با معده خالی مصرف نکنند.

طبع سرکه سیب چیست؟

بعضی از انواع میوه‌های شیرین مثل مویز، خرما، شیره نیشکر و انگور دوپایه مزاجی مختلف دارند. یک پایه‌‌ی آن گرمی است به دلیل ماده اولیه شیرینی که در آن وجود دارد و پایه دیگر آن سردی است و آن به دلیل طعم ترش و تند است که در آن وجود دارد. ولی طبع سرکه مایل به سردی است. سرکه‌ها در کل طبع سرد و خشک دارند. به همین دلیل بسیاری از ضایعات پوستی را با آن درمان می‌کنند.

سرکه سیب و فشار خون

بیماری فشار خون یکی از بیماری‌هایی است که سلامت قلب و عروق را به خطر می‌اندازد. درمان‌های طبیعی و بی‌خطری برای کاهش فشار خون در منزل پیشنهاد می‌شود که از جمله این درمان‌ها درمان با مصرف سرکه سیب است. سرکه سیب بهتر است مقداری آب مخلوط شود و بعد مصرف شود. مصرف روزانه سرکه سیب رقیق شده با آب به درمان فشارخون کمک بسیاری می‌کند. سرکه سیب با قلیایی کردن محیط داخلی بدن باعث کاهش فشار خون می‌شود.

با وجود خواص فراوانی که در سرکه سیب وجود دارد، بد نیست آن را به عنوان یک ماده‌ی غذایی مهم به رژیم لاغری خود اضافه کنید و آن را به روش‌های مختلفی مصرف کنید.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments