شکست وسوسه پرخوری در نوروز

پرخوری علل مختلفی دارد. بعضی از اوقات به دلیل رفتارهای عصبی که ایجاد میشود، فرد به دلیل اینکه رفتار و هیجانات خود را کنترل کند به پرخوری روی می آورد. البته بیشتر اوقات پرخوری به نوع عادتها و سبک زندگی ما برمیگردد.در این مقاله در مورد شکست وسوسه پرخوری در نوروز با شما عزیزان صحبت خواهیم کرد. با برنافیت همراه باشید.

آیا راهکاری برای شکست وسوسه پرخوری در نوروز وجود دارد؟

معمولا میل افراد مخصوصا وقتی عصبی میشوند به سمت شیرینیجات و خوراکیهای شیرین بیشتر میشود. این مسئله به این دلیل است که خوراکیهای شیرین باعث ترشح سروتونین میشود.این هورمون باعث ایجاد حس شادی در افراد میشود. ایام نوروز نیز زمانی است که اکثر پذیراییها همراه با تنقلات و شیرینیجات است.در این ایام نظم غذایی افراد به هم میخورد.افراد در ایام تعطیلات معمولا تا دیر وقت بیدارند و یکی از تفریحات در این ساعات بیداری خوراکیهای رنگارنگ و گوناگون است.

افراد معمولا در این ایام دیرتر میخوابند و به دلیل اینکه تا نزدیک ظهر میخوابند، وعده صبحانه‌شان حذف شده و روند پرخوری در خانه و میهمانیها ادامه پیدا میکند.بعد از ایام تعطیلات نوروز معمولا افراد دچار ۳ تا ۴ کیلو اضافه وزن میشوند. برای شکست وسوسه پرخوری در ایام نوروز بهتر است بدانیم که لازم نیست حتما در میهمانیهای نوروزی از شیرینیجات و خشکبار به میزان زیاد استفاده کنیم.

اگر هم در خوردن شیرینیجات و تنقلات دچار افراط شدید وعده های غذایی کم کالری را برای تغذیه روزانه خود انتخاب کنید. اصلا وعده های غذایی را حذف نکنید ولی با استفاده از غذای سبک و کم کالری در وعده های اصلی، پرخوریهای خود در این ایام را مدیریت کنید.

پیشنهاد برنافیت: 

اگر پرخوری کردیم چگونه آنرا جبران کنیم؟

اگر دچار پرخوری در ایام نوروز شدید، می‌توانید با یکی از روش‌های زیر آن را جبران کنید.

وسوسه پرخوری در نوروز

۱- پیاده روی را فراموش نکنید

سعی کنید به مدت روزانه یک ساعت پیاده روی داشته باشید تا جبران کالری اضافی دریافتی توسط بدنتان بشود.این پیاده روی برای افراد مبتلا به دیابت، فشار خون و افراد مبتلا به کبد چرب بسیار مهم است.

۲- یک برنامه غذایی مناسب و متعادل  انتخاب کنید

سعی کنید از تمام گروه مواد غذایی بهره ببرید. مصرف آجیل و مغزها را به عنوان میان وعده و متعادل مصرف کنید ولی سعی کنید حجم مواد غذایی اصلی مخصوصا شام را کاهش دهید. برای جلوگیری و پیشگیری از پرخوری کودکان در مصرف شیرینیجات و آجیلها هم سعی کنید وعده های اصلی غذایی را سر ساعات مشخصی به آنها بدهید که به خاطر گرسنگی به شیرینیجات و آجیل‌ها برای رفع گرسنگی کشیده نشوند.

پیشنهاد برنافیت: 

۳- ازصبحانه سالم غافل نشوید

بهتر است صبحانه را با پنیر،گردو و شیر شروع و برای تنوع وعده صبحانه از تخم مرغ،خیار، گوجه وسبزیجات استفاده کنید.

۴- دقت به خرج دهید

سعی کنید از شیرینی ساده و خشک و در اندازه کوچک و از میوه های کوچکتر که مواد مغذی یکسانی با میوه های درشت تر دارند و در مقابل کم کالری هستند استفاده کنید. از آجیلهای کم نمک یا بدون نمک استفاده کنید تا دچار فشار خون نشوید. مصرف ۲ تا ۴ عدد میوه به صورت روزانه با اندازه متوسط معمولا کافی است.

پیشنهاد برنافیت: 

وسوسه پرخوری در نوروز

چه کنیم تا گرفتار پرخوری نشویم؟

خوردن آجیل و شیرینی و تنقلات در ایام نوروز باعث افزایش کالری دریافتی و اضافه وزن ما میشود.

  • سعی کنید در طول نوروز و دید وبازدیدها نظم خواب خود را بر هم نزنید زیرا اختلال در نظم خواب خودش باعث پرخوری میشود.
  • قبل ازرفتن به میهمانی‌های نوروزبهتر است که میان وعده های کوچک از میوه جات و سبزیجات استفاده کنید تا اشتها و میل شما را به تنقلات کنترل کند.
  • سعی کنید تا مصرف نوشابه ها را تا حد امکان کم کنید و دوغ یا ماست کم چرب را جایگزین آنها کنید.
  • مصرف مواد قندی در ایام نوروز معمولا بالاست، پس مصرف قند و شکر را تا جایی که میتوانید کم کنید.
  • در مورد خوراکی‌هایی که به عنوان پذیرایی برایتان آورده میشود فکر کنید. اگر قرار است که به چند میهمانی بروید، یکجا میوه بخورید، یکجا آجیل و یک جا شیرینی.
  • درنوروز معمولا افراد کمتر ازسالاد، سبزیجات و حبوبات که حاوی فیبر است استفاده میکنند واین کاملا اشتباه است. زیرا مواد غذایی که فیبر دارند حرکت غذا را ازدستگاه گوارش تسریع میکند.
  • فراموش نکنید که مواد قندی و نشاسته موجود در شیرینیجات به راحتی به چربی تبدیل شده و در بدن ذخیره شده و باعث بروزاضافه وزن وچاقی میشوند.
  • کم تحرکی در ایام نوروز را کنار بگذارید. فعالیتهای جسمی را فراموش نکنید.
  • در پایان هر روز وقتی برای پیاده روی و ورزشهای سبک بگذارید.
  • سعی کنید به جای چای از دمنوش استفاده کنید. میتوانید نوشیدنیهای طبیعی، جذاب و خوشمزه را که  از مواد تازه و انواع میوه جات در تهیه آنها استفاده میشود مصرف کنید.

در این مقاله در مورد شکست وسوسه چرخوری در ایام نوروز با شما عزیزان مطالبی را در میان گذاشتیم.

نویسنده: مریم اصیلی

مترجم: مریم اصیلی

مترجم: مریم اصیلی

5/5

به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

جدیدترین مقالات

همه مقالات
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم غذایی دکترکرمانی است که رژیم غذایی و برنامه غذایی را به صورت گروهی و زیر نظر پشتیبان اختصاصی ارائه می‌دهد.

گروه برنافیت دکتر کرمانی، مشاوره تغذیه و تناسب اندام

گروه برنافیت دکتر کرمانی یکی از بزرگترین گروه های درمانی چاقی و لاغری می باشد که با ارائه رژیم گروهی با استفاده از بروز ترین متد های لاغری به شما در رسیدن به لاغری و تناسب اندام کمک میکند.
بیشتر...

یکی از زیر مجموعه‌های دکتر کرمانی که با بیش از چند سال سابقه درخشان در زمینه تغذیه و لاغری توانسته است، هزاران افراد را به تناسب اندام دلخواه خودشان برساند، مجموعه برنافیت دکتر کرمانی است. در سایت برنافیت با دنیایی از مطالب درمورد تغذیه و لاغری روبه‌رو خواهید شد و  هر آن‌چه درمورد تغذیه و لاغری است را در این‌جا می‌توانید پیدا کنید.

هنگام ورود به سایت برنافیت دکتر کرمانی با انواع متفاوتی از رژیم‌ها روبه رو می‌شوید از جمله: رژیم تثبیت وزن برنافیت، برنامه‌غذایی روزانه برنافیت، رژیم غذایی برای لاغری، رژیم غذایی رایگان، رژیم غذایی لاغری برای دموی‌ها، رژیم فستینگ، رژیم فشرده لاغری، رژیم کاهش وزن، رژیم کتوژنیک، رژیم گروهی برنافیت، رژیم لاغری 20 کیلویی، رژیم لاغری رایگان، رژیم لاغری سریع، رژیم مایر، رژیم سیب، رژیم شیر، رژیم، رژیم افزایش وزن برنافیت، رژیم آنلاین، رژیم بارداری و شیردهی، رژیم برای بلغمی‌ها، رژیم برای دموی‌ها، رژیم پروتئین، بارهنگ برای لاغری است که تنوع رژیم‌ها باعث شده به یک مجموعه بسیار قوی در حوزه لاغری و تغذیه شناخته شود.

تمامی دستورات برنامه‌های غذایی زیر نظر کارشناسان دکتر کرمانی ارائه می‌شود و دستورات مصرف هر خوراکی با مقدار کالری مورد نیاز نیز در برنامه غذایی برای هر شخص به صورت جداگانه گفته می‌شود. مانند: طریقه مصرف دانه چیا برای لاغری، ماسالای چینی برای لاغری، سیر سیاه لاغری، سرکه سیب برای لاغری ، زردچوبه برای لاغری شکم، چای سبز برای لاغری، دانه چیا، دمنوش‌های لاغری و…. خواص میخک برای لاغری.

برنامه غذایی برای هر شخصی متفاوت است و با توجه به شرایط جسمانی هر فرد برنامه غذایی جداگانه به آن داده می‌شود مانند: برنامه رژیم غذایی 7 روزه، برنامه غذایی برای افزایش وزن، برنامه غذایی برای بدنسازی، برنامه غذایی برای کاهش وزن.

در مجموعه برنافیت دکتر کرمانی امکاناتی نظیر: مشاور تغذیه آنلاین، مشاوره رایگان رژیم لاغری، دریافت رژیم به صورت آنلاین، کاهش وزن سریع، آب کردن چربی شکم، نرم افزار رژیم غذایی رایگان برنافیت، ورزش برای لاغری، پشتیبان اختصاصی رژیم، چالش رژیم لاغری،  کالری مواد غذایی برنافیت،  محاسبه bmiدکتر کرمانی، دوچرخه ثابت برای لاغری،  قوی‌ترین رژیم لاغری، کاهش چربی، کاهش وزن، گروه لاغری برنافیت دکتر کرمانی، لاغری سریع، لاغری سریع 10روزه، لاغری سریع در یک هفته، لاغری و تناسب اندام، چاقی، زیبایی اندام، ورزش لاغری، ورزش و تناسب اندام، نمونه رژیم دکتر کرمانی، پیج دکتر کرمانی، رژیم دکتر کرمانی رایگان‌ و انواع روش‌های لاغری.

راه ارتباطی با مجموعه برنافیت دکتر کرمانی از طریق سایت برنافیت، اینستاگرام برنافیت دکتر کرمانی و واتساپ برنافیت امکان پذیر است و همراهی شما عزیزان باعث شده است تا یک خانواده بزرگی کنار هم تشکیل دهیم.

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم غذایی دکترکرمانی است که رژیم ها را به صورت گروهی و زیر نظر کارشناس اختصاصی ارائه می‌دهد.

دسترسی سریع

پربازدیدترین ها

انواع رژیم ها

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم دکترکرمانی است که رژیم ها را به صورت گروهی و زیر نظر پشتیبان اختصاصی ارائه می‌دهد.

گروه برنافیت دکتر کرمانی، مشاوره تغذیه و تناسب اندام

گروه برنافیت دکتر کرمانی یکی از بزرگترین گروه های درمانی چاقی و لاغری می باشد که با ارائه رژیم گروهی با استفاده از بروز ترین متد های لاغری به شما در رسیدن به لاغری و تناسب اندام کمک میکند.
دریافت مشاوره رژیم برنافیت
برای رسیدن به وزن دلخواهت، شماره‌ات رو ثبت کن تا از کارشناسان ما مشاوره رایگان بگیری!

دریافت مشاوره رایگان رژیم

اگه می‌خوای به وزن دلخواهت برسی، شماره‌ات رو ثبت کن تا از کارشناس‌های برنافیت دکترکرمانی مشاوره‌ رایگان بگیری!

[contact-form-7 id="19069" title="فرم مشاوره"]