کویتیشن چیست | بهترین راه لاغری موضعی بدون عوارض

برخلاف لیپوساکشن‌های سنتی، لیپوساکشن کویتیشن یک روش کاهش سایز فوق العاده است که نیاز به تزریق و بیهوشی ندارد و به همین دلیل برای دفع چربی‌ها و درمان سلولیت گزینه‌ی بسیار مناسبی محسوب می‌شود. بخش‌های رایجی که در آن می‌توان از این روش استفاده کرد، شامل شکم، ران‌ها، باسن، کمر، غبغب و بازوها است. کویتیشن، چربی‌ها را در طول درمان به شکل ذرات ریز در می‌آورد تا بدن بتواند آن را از طریق سیستم ادرار و لنفاوی دفع کند.

 کویتیشن و کاهش وزن

کاهش سایز آرزوی خیلی‌ها است زیرا چاقی موضعی یکی از معضلاتی است که بسیاری از ایرانیان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. متاسفانه گاهی رژیم غذایی به تنهایی کارساز نیست و تجمع چربی‌ها در ران، باسن و بازو همچنان قابل مشاهده است.

یکی از تکنیک‌های موثر بدون نیاز به عمل جراحی برای لاغری موضعی و کاهش سایز کویتیشن است. این تکنیک، زمانی که با ورزش و رژیم غذایی همراه باشد تاثیرش دو چندان خواهد شد. بسیاری از افراد وزن کم می‌کنند، اما به هدفشان نمی‌رسند چرا که شکم، ران‌ها، باسن و بازو همچنان چاق است. مشکل کجا است؟ کاملا مشخص است ما بر روی کاهش وزن تمرکز می‌کنیم نه کاهش سایز.

قبل از این‌که به دنبال راه‌حلی برای از بین رفتن چربی شکم و پهلو باشیم باید ابتدا بدانیم که چرا از بین بردن چربی‌ پهلو سخت می‌باشد؟ خیلی از افراد ورزش‌های گوناگون یا رژیم‌های شکم تخت را برای از بین رفتن چربی‌ها انجام دادند، اما هیچ نتیجه‌ای نگرفته‌اند.

جالب است بدانید بسیاری اوقات چربی‌های شکم و پهلو هیچ ارتباطی با سبک زندگی ندارند، بلکه مقصر اصلی نوعی چربی در ناحیه‌ی شکم است که سرشار از گیرنده‌های آلفا است. گیرنده‌ها در برابر لیپولیز شکستن چربی‌ها مقاوم هستند و موجب تجمع چربی در ناحیه‌ی شکم می‌شوند.

کویتیشن روش غیرتهاجمی و بدون نیاز به جراحی برای از بین بردن چربی‌های تجمع یافته در سطوح مختلف بدن از جمله دور کمر، شکم، باسن، داخل و بیرون ران و بازوها است. در این روش، امواج Ultrasound که دارای فرکانس پایین و شدت بالایی هستند، با ایجاد حباب‌های میکروسکوپی در اطراف سلول‌های چربی منجر به پاره شدن سلول‌های ذخیره کننده چربی می‌شوند. این مایع چربی توسط متابولیسم بدن به گلیسرین و اسیدهای چرب آزاد تبدیل می‌شود.

در نهایت گلیسرین قابل جذب، توسط سیستم گردش خون جذب شده و اسیدهای چرب غیر محلول در آب، به کبد منتقل شده و در آن‌جا به مولکول‌های دیگری تبدیل می‌شوند. در روش کویتیشن از آن‌جـا که سلول‌های چربی از بین می‌روند با رعایت رژیم غذایی و حفظ وزن، نتایج کاملاً ماندگار است. از روش کویتیشن به عنوان روش فرم دهنده بدن یاد می‌شود. یکی از مزایای Cavitation سرعت جواب دهی و نتـایج درمـانـی چشمگیر آن است.

چربی‌های احشایی در برابر چربی‌های زیر پوستی

دو نوع چربی در بدن وجود دارد. اولین نوع چربی‌های زیر پوستی که دقیقا زیر پوست قرار دارند. دومین نوع چربی‌های احشایی هستند که در قسمت‌های عمیق‌تر جمع شده و اندام‌های داخلی را محاصره کرده‌اند. این چربی‌های به شدت خطرناک بیشتر در ناحیه‌ی شکم و میان تنه جمع شده‌اند و دلیل اصلی بیماری‌هایی چون دیابت و قلبی- عروقی هستند.

چگونه از پروسه‌ی اولتراسوند برای رفع چربی‌ها استفاده می‌شود؟

این پروسه شامل هدف قرار دادن سلول‌های چربی در بدن با امواج فرکانس پایین می‌شود. سلول‌های چربی بدون هیچ آسیبی به بافت‌ها، ماهیچه‌ها و دیگر اندام‌ها تخریب می‌شوند. این روش برای از بین بردن چربی‌های صورت،بازو و کمر، شکم، چانه، قسمت داخلی و خارجی ران، باسن، استفاده می‌شود.

کویتیشن اولتراسونیک چیست؟

کویتیشن اولتراسونیک، یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌ها در بازار روز است. درمان با کویتیشن اولتراسونیک به بدن شما اجازه می‌دهد تا سلول‌های چربی را بشکند. این سلول‌ها، از طریق فرآیندهای خروجی طبیعی متابولیز می‌شوند.

برخلاف لیپوساکشن‌های سنتی، لیپوساکشن کویتیشن نیاز به تزریق و بیهوشی ندارد و به همین دلیل برای دفع چربی‌ها و سلولیت گزینه‌ی بسیار مناسبی محسوب می‌شود. امواج اولتراسوند، به عمق پوست نفوذ می‌کنند و حباب‌هایی در اطراف چربی‌ها ایجاد می‌کنند.

سپس این حباب‌ها می‌ترکند و محتوای چربی آن‌ها از طریق مجرای ادرار و سیستم لنفاوی دفع می‌شود. این تکنولوژی بدون ایجاد هیچ عارضه یا دردی چربی‌ها را آب و پوست را سفت می‌کند. این دستگاه، بافت‌های چربی را از بین می‌برد، اما آسیبی به بافت‌های اطراف نمی‌رساند. به همین دلیل یک روش مطمئن محسوب می‌شود.

کویتیشن، کاهش وزن و لاغری

1. اولتراسوند

اولتراسوند اولین مدل است که به صورت انتخابی چربی‌های اصوات با فرکانس کم را از بین می‌برد و به بافت‌ اطراف آسیبی نمی‌رساند.

2. رادیو فرکانسی یا آر اف

دومین مدل رادیو فرکانسی است که با ایجاد یک اثر گرمایی، پوست را داغ می‌کند و باعث می‌شود تا بافت‌های کلاژن منقبض و جمع شوند. این شیوه موجب سفت کردن پوست می‌شود.

معرفی دستگاه کویتیشن chungwoo

کویتیشن، یک روش جدید و بدون نیاز به جراحی برای حذف چربی‌های اضافی بدن است. این تحول در اروپا طراحی شده است و هیچ احتیاجی به جراحی بیهوشی، بستری شدن و دوران نقاهت ندارد. دستگاه کویتیشن با امواج اولتراسوند کار می‌کند.

یک سیستم کویتیشن سونوگرافی غیر تهاجمی ایده آل، با ایجاد یک عمل کویتیشن بسیار عمیق از طریق دو فرکانس مستقل مانند 28 و 38kHz، بسته به منطقه درمان چربی‌های اضافی را نابود می‌کند.

میکرو حباب ناشی از کویتیشن عمیق، یک امولسیون چربی تولید می‌کند که به حذف ماده مایع از طریق ادرار و روش لنفاوی منجر می‌شود.

امکانات

  • بی خطر
  • بدون بیهوشی، درمان غیر تهاجمی

تاثير گذاری

  • فرکانس بسته به ناحیه بدن و توده چربی

دراثر ضربه امواج اولتراسوند با فرکانس زیاد با مولکول‌های آب میان بافتی، حباب‌های کوچکی در حاشیه سلول‌های چربی ایجاد می‌شود. این حباب‌ها به شدت تحت تاثیر امواج اولتراسوند و دارای لرزش و فوران می‌باشد.

در حقیقت کویتیشن با شکستن سلول چربی و انحلال چربی‌های به دام افتاده، باعث از بین رفتن این سلول‌ها می‌شود. تقریبا یکی دو روز بعد از انجام کویتیشن، دفعات ادرار افزایش می‌یابد. نوشیدن آب فراوان در همان جلسه و روز بعد از جلسه توصیه می‌گردد.
چربی درون سلولی با کویتیشن آزاد شده به وسیله آنزیم‌ها به گلیسرول و اسیدهای چرب آزاد تجزیه می‌شود. اسیدها به وسیله سیستم گردش لنفاوی به کبد فرستاده می‌شوند و در آن‌جا به مولکول‌های دیگری تبدیل می‌شوند.

درجلسات کویتیشن مقداری از سلول‌های چربی از بین می‌رود و چون این سلول‌ها منشعب نشده و زیاد نمی‌شوند، به همین دلیل درمان با کویتیشن ماندگار است.

بدون جراحی و کاملا ایمن با روش کویتیشن، سلول‌های چربی را از بین می‌رود.

کویتیشن بیشتر یک روش کاهش سایز است، تا کاهش وزن

کویتیشن اولتراسونیک یک فرآیند کاهش سایز است. بدین معنا که شما موفقیت خود را نمی‌توانید با ترازو اندازه گیری کنید. لیپوساکشن موجب از بین رفتن چربی‌ها نمی‌شود، اما پهلو و چربی‌های موضعی را از بین می‌برد.

 کویتیشن و لاغری

نحوه‌ی عملکرد کویتیشن در رفع چربی‌ها

سلول‌های چربی پس از برخورد امواج به آن‌ها به صورت مایع در می‌آیند و بعد از آن طریق سیستم‌های طبیعی خروجی، به راحتی از بدن خارج می‌شوند. برای رسیدن به عملکرد مطلوب‌تر در این روش، تنها لازم است پس از اتمام هر جلسه‌ی درمانی به مقدار زیاد آب بنوشید.

این امواج سطح پایین که برای شکستن سلول‌های چربی به کار می‌روند، هیچ آسیبی به سلول‌های دیگر نمی‌رسانند. تعداد جلسات با توجه به ترکیب بدن هر فرد، ممکن است بین 6 تا 12 جلسه و در زمانی بسیار کوتاه (20 الی 60 دقیقه) تعیین شود.

توجه داشته باشید که این پروسه‌ی درمانی کاملا بدون درد و ناراحتی است و شما تنها زمانی که دستگاه در طول چربی‌های بدن‌تان حرکت می‌کند، گرمایی بسیار خفیف را بر روی بدنتان حس خواهید کرد.

کدام افراد برای کویتیشن گزینه‌ی خوبی هستند؟

شما گزینه‌ی خوبی برای کویتیشن هستید، در صورتی که:

  • می‌خواهید چاقی نقاط خاصی از بدن را رفع کنید.
  • بیش از حد دچار اضافه وزن نیستید.
  • در دوره‌ی بارداری یا شیردهی به سر نمی‌برید.
  • مستعد خونریزی‌های شدید نیستید.
  • دچار مشکلات قلبی، گردش خون و یا بیماری‌های کبدی نیستید.
  • هیچ فلز در بدن به کار نرفته باشد.

فواید کویتیشن اولتراسونیک

  • کویتیشن اولتراسونیک، یک روش بدون درد و بدون نیاز به جراحی برای لاغری موضعی و رفع سلولیت است.
  • چربی را در نواحی ران‌ها، باسن، شکم، کمر، بازوها و غبغب از بین می‌برد.
  • پوست را سفت می‌کند و افتادگی‌های آن را کاهش می‌دهد.
  • یک روش سریع و موثر است و پس از 30 تا 50 دقیقه‌ی جلسه‌ی اول نتایج خوبی حاصل می‌شود.
  • درمان، بدون نیاز به بیهوشی و غیرتهاجمی
  • آسان و راحت بدون درد و بدون ایجاد اسکار
  • اثربخشی درعین امنیت بدون ایجاد اسکار
  •  زمان بقای اثر درمانی بالا و زمان درمان کوتاه
  • بهره گیری از گزینه‌های پالس مکانیزه برای راحتی درمان
  • قابلیت درمان چربی‌های موضعی شکم کمر، داخل ران‌ها،  بازوها، بالای ران و پشت زانو

عوارض استفاده از دستگاه کویتیشن چیست؟

  • قرمزی زود گذر پوست
  • حالت تهوع
  • تشنگی
  • سردرد خفیف
  • کاهش اشتها

سردرد و حالت تهوع

کویتیشن اولتراسونیک در مقایسه با دیگر روش‌ها

تفاوت بین کویتیشن اولتراسونیک و بقیه روش‌ها این می‌باشد که مکانیسم چربی سوزی بر اساس امواج اولتراسوند است. دانستن تفاوت کویتیشن اولتراسونیک با دیگر روش‌ها شما را به نتایج دلخواه می‌رساند.

1. لیزر لیپوساکشن

اولین تفاوت بین این دو روش این است که لیزر لیپوساکشن اغلب چند ساعت به طول می‌انجامد سلول‌های چربی را پیش از خارج شدن از یک کانول، گرم می‌کند. درست همانند لیپوساکشن‌های قدیمی، این روش ملزم بیهوشی و دوره‌ی استراحت است. به علاوه، هزینه‌ی آن نسبت به کویتیشن بسیار بالاتر است.

روند بالا الزاما همان هیدرولیپوکلاسی نیست. هیدرولیپوکلاسی شامل توضیح منحصر به فرد یک راه حل است که منجر به تخریب سلول‌ها می‌شود اما در لیپو-کویتیشن ساده چنین روش تهاجمی‌ای وجود ندارد.

لیپوساکشن ویزر

2. کول اسکالپتینگ

دمای سلول‌ها کول اسکالپتینگ با استفاده از تکنیک کرایولیپولیز تا 4 درجه‌ی سانتی گراد پایین می‌آورد. در نهایت آن را به شکل کریستالی در می‌آورد و بدن را از شر آن خلاص می‌کند.

3. لیزر سرد

این روش بدون نیاز به جراحی با استفاده از لیزر سرد به آب کردن بافت‌های چربی می پردازد. این روش، ترکیبی از کول اسکالپتینگ و لیزر لیپوساکشن محسوب می‌شود. در این درمان به 6 جلسه‌ی 20 دقیقه‌ای نیاز دارید.

کویتیشن ، یک روش کاهش سایز و لاغری موضعی است که با یک انرژی فراصوت یا اولتراسوند،  گرما و لرزش ایجاد می‌کند. این لرزش 40000 بار در ثانیه‌ای، در ترکیب با گرما، موجب حرکت سلول‌های چربی و حل شدن آن برای عبور آسان‌تر از طریق سیستم لنفاوی می‌شود. برای کمک به این عبور سریع‌تر، باید ماساژ لنفاتیک را انجام داد تا سموم راحت تر از بدن دفع شوند.

نتیجه گیری سریع در همان روز، بدون وقفه، بدون جراحی و درد

بیشتر مشتریان، پس از جلسه‌ی اول تغییر سایز را در قسمت‌های درمان شده احساس خواهند کرد و این تغییر پس از جلسه‌ی سوم به بعد کاملا مشهود است. درست همانند هر درمان دیگری، بسته به سن، ساختار بافت، محل درمان، متابولیسم فردی، داروهای فعلی و تغییر در هورمون‌ها، نتایج ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد.

پس از آخرین جلسه‌ی درمان، نتایج تا چند هفته ادامه خواهد داشت. بدن، سوخت و ساز چربی‌ها را تا 12 هفته پس از درمان ادامه می‌دهد و این بدان معنا است که این درمان حالت دائمی خواهد داشت. این پروسه، پوست را سفت‌تر و صاف‌تر از گذشته خواهد کرد.

استفاده از آر اف برای افزایش اثر بخشی کویتیشن

انرژی آر اف به چندین لایه‌ی پوست نفوذ، اما از لایه‌ی خارجی آن محافظت می‌کند. این روند گرمایشی موجب انقباض فیبرهای کلاژن در لایه‌های پوست می‌شود. انقباض فیبرها، پوست را سفت‌تر، جوان‌تر و روشن‌تر می‌کند.

درمان آر اف موجب گرم شدن سلول‌های چربی موجود در لایه‌ی چربی می‌شود. این بافت همبند سست، به طور عمده از سلول‌های چربی ساخته شده و انرژی را به صورت چربی ذخیره می‌کند.

گرمای آر اف سلول‌های چربی را وادار به آزاد کردن اسیدهای چرب به سیستم لنفاتیک می‌کند که برای بدن همانند یک فیلتر عمل می‌کند. وقتی اسیدهای چرب از سلول‌های چربی آزاد می‌شوند، کوچک می‌شوند و بدن لاغرتر می‌شود. بنابراین، آر اف می‌تواند برای افزایش اثر اولتراسوند کویتیشن و یا به تنهایی برای درمان پوست و بدن به کار رود.

چگونگی تاثیر کویتیشن بر روی بافت چربی

وقتی سلول‌های چربی در لایه‌ی هیپودرمیس متورم می‌شود، درمیس را بر روی بافت همبند فشار می‌دهد و موجب سلولیت می‌شود. در این روش، کاهش چربی‌ها توسط قدرت لرزشی اولتراسوند و شکستن سلول‌های چربی در آن ناحیه صورت می‌گیرد.

این دستگاه‌ها، موجب لرزش، جریان لنفاوی و خارج شدن چربی در عرض چند دقیقه می‌شود. سفت کردن پوست با آر اف از طریق قدرت امواج اولتراسونیک و امواج رادیو فرکانسی، تولید کلاژن زیر لایه‌ی ماهیچه‌ای را تحریک می‌کند و موجب سفت شدن سریع پوست می‌شود. برخی از قسمت‌های بدن که به این روش به خوبی پاسخ می‌دهند شامل زیر بازو، شکم، ران و سرین‌ها هستند.

کویتیشن ، لیپوساکشن بدون نیاز به جراحی

کویتیشن اولتراسوند یا لیپوساکشن بدون جراحی، برای اولین بار در میلان ایتالیا در سال 2005 پا به عرصه گذاشت. این روش از سال 2005 در کل اروپا به کار رفت و به دلایل مختلفی مشهور شد که یکی از این دلایل، امنیت و اطمینان خاطر این روش بود. در این روش خطر درد و عوارض جانبی عمل جراحی لیپوساکشن وجود ندارد. این روش به دلیل زمان کم برای ریکاوری، در زندگی فردی اختلالی ایجاد نمی‌کند و نسبت به جراحی لیپوساکشن، کم هزینه‌تر نیز هست.

چرا روش کویتیشن اولتراسوند “لیپوساکشن بدون نیاز به جراحی” نامیده می‌شود؟

کویتیشن به معنای شکستن بافت چربی است. این روش از اولتراسوند با سطح پایین استفاده می‌کند تا چربی‌ها را به حالت تعلیق در آورد. هر چه فرکانس این دستگاه پایین‌تر باشد، درمان قوی‌تر است.

همین که چربی شکسته می‌شود، از طریق سیستم لنفاوی و ادراری با سرعتی که بدن شما بتواند آن را تحمل کند، از بدن خارج می‌شود. از آن‌جا که این درمان موجب خارج شدن چربی از بدن می‌شود، به لیپوساکشن بدون نیاز به جراحی معروف است.

برای گرفتن بهترین نتایج و از آن‌جا که عملکرد مناسب سیستم لنفاوی و ادراری برای خارج کردن چربی‌ها از بدن مورد نیاز است، دستور العمل‌های کوچکی بیان شده که می‌تواند به موفقیت بیشتر در این روش کمک کنند.

آب رسانی

برای از بین بردن زائده‌ها و سموم از بدن، باید آب زیادی مصرف کنید. حداقل باید 1.5 تا 2 لیتر آب قبل و بعد از هر جلسه بنوشید و پس از آن در ادامه‌ی روز نیز آب فراوانی مصرف کنید. اگر یک برنامه‌ی کاهش وزن را دنبال می‌کنید، این روش تداخلی با این برنامه ندارد.

مصرف الکل

الکل، کبد شما را برای خارج کردن چربی‌ها از کار می‌اندازد و نتایج را نیز به تعویق می‌اندازد. برای گرفتن بهترین نتایج، از مصرف الکل بپرهیزید.

برنزه کردن پوست

در آخر، از برنزه کردن پوست در طول برنامه‌ی درمان خود بپرهیزید. اگر قصد انجام چنین کاری را دارید، حداقل این کار را سه روز پیش از کویتیشن انجام دهید. برنزه کردن موجب حساس شدن بیش از حد پوست نسبت به کویتیشن و آر اف می‌شود.

منظور از کاهش سایز تضمینی ارائه روش‌هایی است که بدون شک به لاغری موضعی و کوچک شدن شکم کمک می‌کند. از بهترین روش‌های کاهش سایز بدون جراحی می‌توان به کویتیشن اشاره کرد. علاوه بر کویتیشن، کاهش مصرف نمک، کاهش استرس، مصرف چای سفید، مصرف پروتئین، روغن ماهی، دارچین و فلفل نیز به کاهش سایز کمک می‌کند.

هرچند کمی چربی برای حفظ سلامت ما ضروری است، اما تجمع بیش از حد آن اثر معکوسی بر روی سلامت و طول عمر دارد. این موضوع در مورد چربی‌های شکمی اهمیت بیشتری دارد. این چربی‌ها خطر بیماری‌های قلبی- عروقی، دیابت نوع 2 و فشار خون را افزایش می‌دهند.

1. قطع مصرف نمک

بهترین و سریع‌ترین راه برای حذف چربی‌های شکمی قطع مصرف غذاهای شور و نوشیدن آب است. اگر نتوانسته‌اید چند کیلو وزن باقی مانده را کم کنید، احتمالا به دلیل احتباس آب در بدن شما است. خارج کردن آب از بدن روش مفیدی برای کاهش نفخ و کاهش وزن است.

مصرف نمک

2. مصرف پروتئین به جای کربوهیدرات

هر چند این روش را نمی‌توان یک روش جادویی برای رهایی از چربی‌های شکم دانست، اما مصرف پروتئین کافی و کاهش مصرف کربوهیدرات‌ها روش موثری برای کاهش سایز شکم و پهلو است. پروتئین شما را سیر نگه می‌دارد و بدن برای شکستن آن انرژی بیشتری صرف می‌کند. به علاوه پروتئین موجب افزایش ناگهانی انسولین نمی‌شود.

3. کاهش استرس

استرس به طور مستقیم بر روی افزایش وزن تاثیر می‌گذارد. این افزایش وزن به دو دلیل است. اول این‌که استرس منجر به مصرف غذاهای ناسالم و پرخوری می‌شود و دوم این‌که بدن در پاسخ به استرس، چربی‌ها را ذخیره می‌کند. برای کاهش چربی‌های شکمی باید استرس را از خود دور کنید.

4. روغن ماهی

نوع خاصی از روغن ماهی به نام (hi-DHA, NuMega) وقتی در کنار ورزش مصرف شود، چربی بدن را کاهش می‌دهد. به علاوه طبق تحقیقات، روغن ماهی به کاهش وزن و کاهش سایز بدن کمک می‌کند.

شاید کمی بدمزه باشد، اما روغن ماهی، یکی از مغذی‌ترین مواد برای بدن است. روغن ماهی را می‌توان با مصرف ماهی‌های سرشار از اسیدهای چرب امگا3 همچون ماهی تون، سالمون و ساردین تامین کرد.

مصرف روغن ماهی

5. چای سفید

چای سفید به چهار شکل موجب چربی سوزی می‌شود. اول این‌که از ایجاد سلول‌های چربی جدید جلوگیری می‌کند و به طور همزمان لیپولیز را افزایش می‌دهد. لیپولیز فرآیندی است که چربی‌های ذخیره در بدن را می‌شکند. گروه دیگری از تحقیقات نشان داده که چای سفید منبع خوبی از کاتچین است.

کاتچین نوعی آنتی اکسیدان است که موجب رهایی چربی از سلول‌های چربی می‌شود. به علاوه توانایی کبد برای تبدیل چربی به انرژی را افزایش می‌دهد.

6. فلفل

مصرف فلفل تند به صورت روزانه از ایجاد چربی‌های شکمی جلوگیری می‌کند. طبق تحقیقات مصرف فلفل منجر به کاهش اشتها نیز می‌شود. در این تحقیقات نشان داده شد مردانی که از فلفل تند استفاده می‌کنند، 200 کالری در روز کمتر مصرف می‌کنند.

7. قانون نصف بشقاب

نیمی از بشقاب را با سبزیجات پر کنید. سبزی‌ها، سرشار از مواد مغذی و فیبرهای رژیمی هستند، اما کالری آن‌ها کم است. این موضوع آن‌ها را به ابزاری برای کاهش وزن تبدیل می‌کند. نیمی از بشقاب خود را با سبزیجات پر کنید تا میزان کالری دریافتی شما کمتر شود و به مدت بیشتری سیر بمانید.

8. دارچین

دارچین حاوی آنتی اکسیدان‌های قوی به نام پلی فنول است که ترکیبات بدن را تغییر می‌دهد و حساسیت انسولین را بهبود می‌بخشد. اما خواص دارچین به همین جا محدود نمی‌شود. این ادویه قوی از افزایش وزن و چاقی موضعی نیز جلوگیری می‌کند. می‌توانید به قهوه یا کیک خود مقداری دارچین اضافه کنید.

مصرف دارچین

9. عدم محرومیت غذایی

گرسنگی کشیدن و ایجاد محرومیت‌های غذایی شیوه خوبی برای کاهش وزن نیست. نه تنها این کار موجب می‌شود تا در وعده‌ی بعد پرخوری کنید، بلکه بدن شما را در وضعیت کاتابولیک قرار می‌دهد. وضعیت کاتابولیک وضعیتی است که بدن به جای چربی از انرژی استفاده می‌کند.

10. کاهش مصرف قند

یکی از بهترین روش‌ها برای سوزاندن چربی‌های شکم کاهش مصرف قند و شکر است. طبق مطالعات، فروکتوز بیش از حد که در نوشابه یافت می‌شود، موجب تجمع چربی‌های شکمی به ویژه در مردان می‌شود.

اگر نمی‌توانید مصرف نوشابه را قطع کنید، به جای آن از چای گیاهی و دمنوش استفاده کنید. کاهش مصرف 25 گرم شکر در روز برای کاهش وزن فوق العاده است.

11.  مسواک زدن

آیا تا به حال پس از مسواک زدن غذا خورده‌اید؟ حتما می‌دانید که چقدر بد طعم است. به همین دلیل مسواک زدن بلافاصله پس از خوردن غذا از پرخوری جلوگیری می‌کند. البته اگر یک ماده غذایی اسیدی مصرف کردید، زود مسواک نزنید. توصیه‌ی کلگیت این است که پس از مصرف ماده اسیدی حداقل نیم ساعت برای مسواک زدن صبر کنید، چرا که مینای دندان شما ممکن است آسیب ببیند.

مسواک زدن بعد از وعده غذایی

موارد منع استفاده از دستگاه کویتیشن چیست؟

  • زمانی که تحت درمان داروی‌های ناباروری یا در زمان بارداری
  • در دوران شیردهی
  • افراد مبتلا به افسردگی
  • در صورت ابتلا به هرگونه بیماری قلبی عروقی و هر وسیله الکترونیکی در داخل بدن
  • بیماران پوستی مبتلا به کهیر اگزما عفونت پوستی پسوریازیس
  • مبتلایان به سطح کلسترول بالاتر از300، تری گلیسیرید بالا یا فشار خون زیاد
  • مبتلا به بیماری کبد کلیوی یا دیابت
  • کسانی که فعالیت بدنی کمی دارند
  • در صورتی که در داخل  بدنتان فلزی مانند ایپملنت یا پروتزهای فلزی وجود دارد
  • افراد مبتلا به سنگ کیسه صفرا، کبد چرب و سندروم روده تحریک پذیر
  •  افراد دارای تومور یا افراد مبتلا به سرطان
  • افراد مبتلا به سل، صرع ، تب بالا، ایدز، هپاتیت، آسم، سابقه لخته خون، فتق شکمی، استئوپروز، مشکلات انعقاد خون، فیبرومالیژی، امبولی و ناهنجاری‌های فیزیکی
  • افرادی که مصرف طولانی مدت آسپرین و مسکن‌ها و داروهای ضد التهاب دارند
  • افراد زیر 20سال و بالای 50سال

توصیه‌های قبل و پس از انجام کویتیشن برای رفع بهتر چربی‌های شکم و پهلو

  1. برای حصول نتیجه مطلوب می بایست تعداد و فواصل درمانی تنظیم شده را رعایت نمایید.
  2. در روز استفاده از دستگاه و ۴۸ ساعت پس از آن کافئین مصرف نکنید.
  3. نوشیدن حداقل ۲ لیتر آب قبل و ۲ لیتر آب پس از درمان، در روز استفاده از دستگاه لازم است.
  4. در روز درمان حداقل نیم ساعت پیاده روی یا ورزش هوازی انجام دهید.
  5. در طی دوره، رعایت رژیم غذایی سالم ضروری است.
  6. از مصرف چربی و کربوهیدارت ساده تا 24 ساعت بعد از درمان خودداری شود.
  7. توصیه می شود برای دفع مواد زائد چربی های آزاد شده، در طی دوره درمان روزانه 8 تا 10 لیوان آب بنوشید.
  8. بلافاصله پس از درمان از حمام آب داغ، آب درمانی یا سونا استفاده نکنید.
  9. اگر سیگار می‌کشید، 3 تا 5 روز پس از کویتیشن باید از این کار خودداری کنید.
  10. می‌توانید 3 یا 4 روز بعد از درمان با کمک یک متخصص تخلیه‌ی لنفاوی انجام دهید که تنها 20 تا 30 دقیقه طول می‌کشد.

موارد منع مصرف این روش درمانی چه هستند؟

  • افرادی که دچار نارسایی کلیه، مشکلات کبد، بیماری‌های قلبی هستند.
  • افرادی که از دستگاه‌های تنظیم کننده ضربان قلب استفاده می‌کنند.
  • زنان باردار و شیرده
  • افرادی كه به صورت ارثی یا ژنتیکی دارای مقادیر بالای چربی خون و فشارخون که تحت کنترل نیست، می‌باشند.

بیماری قلبی و کویتیشن

سوال‌های رایج

1. درکدام بخش از بدن می‌توانم از کویتیشن اولتراسونیک استفاده کنم؟

بخش‌های رایجی که در آن می‌توان از این روش استفاده کرد، شامل شکم، ران‌ها، باسن، کمر، غبغب و بازو است. گرچه هیچ محدودیتی در استفاده از این روش وجود ندارد، اما بخش‌هایی از بدن که دارای میزان چربی بیشتری است، نتایج بهتری را مشاهده خواهد کرد.

2. آیا کویتیشن اولتراسونیک دردناک است؟

خیر. این روش کاملا بدون درد و راحت است.

3. آیا این روش قابل اطمینان است؟

بله. از آن‌جا که این روش، یک روش غیر جراحی غیر تهاجمی است، کاملا قابل اطمینان است و عوارض جانبی به دنبال ندارد.

4. چگونه کویتیشن اولتراسونیک چربی‌ها را از بدن خارج می‌کند؟

کویتیشن، چربی‌ها را در طول درمان به شکل ذرات ریز در می‌آورد تا بدن بتواند آن را از طریق سیستم ادرار و لنفاوی دفع کند.

5. درمان با این روش چقدر طول می‌کشد و چند وقت یک بار انجام می‌شود؟

هر جلسه‌ی درمانی 30 تا 50 دقیقه طول می‌کشد و به صورت هفتگی انجام می‌شود تا چربی‌ها را به طور کامل از بدن دفع کند.

6. پیش از درمان و پس از آن چه اقداماتی باید انجام داد؟

برای این‌که درمان خود را موثرتر کنید، باید پیش و پس از درمان آب زیادی بنوشید (حداقل 1.5 لیتر). از یک رژیم غذایی کم کالری پیروی کنید و میزان چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها را 24 ساعت قبل از انجام کویتیشن به حداقل برسانید. این کار به شما کمک می‌کند تا ذخایر اسیدهای چرب و گلوکز در بدنتان سوزانده شود. پس از درمان باید ورزش‌های سبک انجام دهید تا چربی از طریق سیستم لنفاوی شما دفع شود.

7. آیا این روش برای همه قابل اجرا است؟

به طور کلی هر فردی که قصد کاهش چربی ها و سلولیت را دارد، این روش برای او بسیار مفید محسوب می شود. اما زنان باردار و افرادی که دچار بیماری های قلبی- عروقی هستند نمی توانند از این روش استفاده کنند. اگر دچار مشکلات فیزیکی هستید، پیش از اقدام به این درمان با پزشک خود مشورت کنید.

8. آیا این روش جایگزین رژیم غذایی می‌باشد؟

خیر. انجام ورزش و فعالیت بدنی به همراه رژیم غذایی کم کالری، قطعا کاهش وزن را به همراه خواهد داشت. اما برای از بین بردن چربی‌های موضعی که در برابر ورزش و رژیم غذایی مقاومت میکنند؛ می‌توان از این روش کمکی استفاده کرد.

9. آیا از این روش به جای لیپو ساکشن می‌توان استفاده کرد؟

این پروسه اصلا برای افرادی که دچار اضافه وزن بالا هستند و می‌خواهند از شر این چربی‌ها خلاص شوند، مناسب نیست. بلکه برای افرادی مناسب است که در قسمت‌هایی از بدن دچار چاقی موضعی هستند که با ورزش و رژیم هم نمی‌توان آن‌ها را از بین برد.

این روش بسیار مناسب افرادی است که تمایلی به جراحی ندارند اما می‌خواهند چربی‌های شکم و پهلو خود را از بین ببرند.

10. درمان و ریکاوری چه مدت طول می‌کشد؟

پس از این پروسه هیچ اتفاق خاصی برای بدن نمی‌افتد و فرد به راحتی می‌تواند به فعالیت‌های روزمره‌ی خود بازگردد. ممکن است فرد دچار تورم خفیف شود.

11. آیا نتایج ماندگار هستند؟

نتایج در نقاطی که تحت درمان قرار گرفته‌اند، ماندگار هستند. اما در صورتی که فرد دچار اضافه وزن شود، ممکن است چربی‌ها در نقطه‌ی دیگری از بدن جمع شوند که ظاهر خوبی هم ندارند. یک رژیم غذایی متعادل همراه با ورزش نتایج را قابل قبول تر می‌کند.

12. از کویتیشن اولتراسونیک چه انتظاری دارید؟

به 10 تا 12 جلسه درمان برای رسیدن به نتیجه نیاز دارید. بعد از 5 جلسه کاهش سایز 5 سانتی را تجربه می‌کنید. هر جلسه بین 30 تا 50 دقیقه طول خواهد کشید. برای نتایج بهتر، پزشکان توصیه می‌کنند که پس از هر جلسه آب بنوشید. یک رژیم غذایی سالم و ورزش در بین جلسات نیز بی تاثیر نیست.

باید قبل و بعد از جلسات حداقل 1.5 لیتر آب بخورید. یک روز کم کالری و کم کربوهیدرات استفاده کنید تا چربی‌های بدن خلاص شوید. سلول‌های چربی که با امواج اولتراسوند از بین می‌روند، دیگر قابل بازگشت نیستند. بنابراین، می‌توان از دائمی بودن نتایج اطمینان حاصل کرد.

13. چه افرادی نمی‌توانند از کویتیشن استفاده کنند؟

تمام افرادی که دچار بیماری‌های قلبی-عروقی و پروتز فلزی در بدن آن‌ها به کار رفته نمی‌توانند از کویتیشن استفاده کنند. به دلیل آسیب متابولیک در این روش، افراد دیابتی باید از انجام این روش بپرهیزند.

14. منظور از لاغری موضعی چیست؟

متاسفانه چربی‌ها به یک اندازه در تمام نواحی بدن پخش نشده‌اند. چربی‌های مزاحم  ران و باسن،شکم و پهلو، غبغب و بازو جمع می‌شوند. برای از بین بردن این چربی‌ها به لاغری موضعی نیاز دارید.

15. کاهش سایز چگونه است؟

کاهش سایز به فاکتورهای زیادی چون جنسیت، شکل بدن و متابولیسم بستگی دارد. رفع  چربی‌های موضعی در کاهش سایز اهمیت دارد، چرا که یک رژیم غذایی نرمال و و روتین ورزشی، همیشه نتایج دلخواه را ایجاد نمی‌کند. برای کاهش چربی‌های سرسخت موضعی، به تکنیک‌های کاهش وزن خاصی همچون کویتیشن نیاز دارید.

16. آیا این روش با درد همراه است؟

خیر، در این روش درمانی فرد احساس درد نمی‌کند. در طول درمان، ممکن است فرد احساس گرم شدن نیز داشته باشد.

17. آیا روش کویتیشن بی خطر است؟

بله، این روش بی خطر و غیر تهاجمی است، هیچ گونه جای زخمی بر روی بدن بیمار باقی نمی‌گذارد و همچنین نیازی به داروی بی حسی ندارد.

18. این روش برای لاغری کدام بخش‌های بدن بیشترین استفاده را دارد؟

از روش کویتیشن می‌توان برای از بین بردن چربی در نواحی کناره ران‌ها، شکم، پهلوها، لگن، باسن و بالای بازوها استفاده کرد. از این روش نمی‌توان بر روی نواحی استخوانی استفاده کرد.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments