چگونه با کاهش وزن آب بدن خوش اندام شویم؟

[iconbox title=”مقاله در یک نگاه” title_align=”right” content_align=”right” layout=”boxed” align=”right” type=”vector” icon=”momizat-icon-pencil2″ icon_align_to=”title” size=”32″ icon_color=”#3e256a” ] تجمع آب در بدن امری طبیعست، اما موجب نفخ و افزایش وزن می شود. با وجودیکه افزایش وزن آب بدن، منجر به درد و سفتی عضلات می شود، اما اولین نشانه ی آن افزایش وزن است. با پیروی از یک برنامه ی غذایی سالم، کاهش مصرف نمک، پرهیز از مصرف الکل و کافئین، افزایش مصرف پتاسیم، افزایش مصرف فیبر و نوشیدن 8 تا 10 لیوان آب در روز می توانید وزن آب بدن را کم کنید و لاغر شوید. [/iconbox]

احتباس آب در بدن به معنای پاسخ بدن به تغییرات هورمونی، محیطی و یا بیماری هاست. اگر وزن آب بدن به علت بیماری نباشد، می توان آن را با رژیم غذایی، ورزش و تغییر در سبک زندگی درمان کرد. برنافیت با ارائه ی راهکارهایی برای کاهش وزن آب بدن به کاهش وزن شما کمک خواهد کرد.

رژیم دکتر کرمانی- رژیم حضوری دکتر کرمانی- برنافیت دکتر کرمانی

میزان مصرف نمک را کاهش دهید

وزن آب بدن- غذاهای فرآوری شده- برنافیت دکتر کرمانی

مصرف نمک یا سدیم زیاد موجب می شود که آب در بافت های بدن حبس شود. غذاهای فرآوری شده را که حاوی میزان زیادی سدیم است، از برنامه ی غذایی خود حذف کنید. چیپس، غذاهای کنسروی، غذاهای منجمد و فست فودها نمونه ای از غذاهای فرآوری شده می باشند. سعی کنید کمتر غذاهای رستوران ها را مصرف کنید. این غذاها حاوی میزان زیادی سدیم است.

بیشتر بخوانید: چگونه غذاهای فرآوری شده را از زندگی حذف کنیم؟

غذاهای حاوی پتاسیم مصرف کنید

وزن آب بدن- پتاسیم- برنافیت دکتر کرمانی

پتاسیم موجب جذب و کاهش سدیم در بدن می شود. غذاهای حاوی پتاسیم مثل سیب زمینی شیرین، چغندر قند، پرتقال، آب نارگیل، زردآلو، انجیر، طالبی، کشمش و موز را در برنامه ی غذایی خود بگنجانید.

فیبر بیشتری مصرف کنید

وزن آب بدن- فیبر- برنافیت دکتر کرمانی

کارشناسان بر این باورند که هر فرد باید 25 تا 35 گرم فیبر در طول روز مصرف کند. اما متاسفانه بسیاری از افراد تنها 10 تا 15 گرم فیبر مصرف می کنند. فیبر، عملکرد سیستم گوارشی را بهبود می بخشد و موجب دفع ضایعات مایع و جامد از بدن می شود. میوه ها و سبزیجات تازه، منبع اصلی فیبرهای محلول و نامحلول هستند.

  • به جای کربوهیدرات های فرآوری شده از غلات کامل استفاده کنید. نان غلات کامل و پر فیبر را جایگزین نان سفید کنید و همراه با پروتئین و سبزیجات از برنج قهوه ای، کوینولا و غلات دیگر استفاده کنید.
  • فیبر را به تدریج به برنامه ی غذایی خود وارد کنید، چرا که بدن شما برای سازگاری با آن به زمان نیاز دارد.

بیشتر از غذاهای حاوی کومارین استفاده کنید

وزن آب بدن- غذاهای حاوی کومارین- برنافیت دکتر کرمانی

کومارین یک ترکیب رایج در گیاهان است. این ترکیب طبیعی، مایعات موجود در بافت ها را تنظیم می کند. کومارین را باید به اندازه ی کافی مصرف کنید. مقداری دارچین روی غلات صبحانه یا قهوه ی خود بریزید. صبح ها یا بعد از ظهرها، یک لیوان چای بابونه مصرف کنید و به غذاهای خود جعفری و کرفس اضافه کنید.

پیشنهاد برنافیت: دارچین به کاهش وزن کمک می کند؟

8 تا 10 لیوان آب در روز بنوشید

وزن آب بدن- آب- برنافیت دکتر کرمانی

حداقل روزی 8 تا 10 لیوان آب بنوشید. شاید برایتان عجیب به نظر برسد که نوشیدن آب چه کمکی به وزن آب بدن می کند؟ افزایش مصرف آب، متابولیسم و عملکرد ارگان ها را بهبود می بخشد. آبرسانی کافی به بدن، موجب خارج کردن مواد شیمیایی، سدیم و دیگر سموم از بدن می شود. در نتیجه وزن آب بدن را کاهش  می دهد.

  • اگر دچار سندروم پیش قاعدگی باشید، این کار برای شما بسیار مفید است. اگر وزن آب بدن شما به دلیل نارسایی قلبی، بیماری های کلیوی و یا از این قبیل باشد، باید در مورد میزان مصرف آن با پزشک خود صحبت کنید.
  • اگر به دنبال یک نوشیدنی طعم دار هستید، از چای یا دمنوش های گیاهی یا آب با تکه های خیار و لیمو استفاده کنید. از مصرف نوشیدنی های حاوی قند مثل نوشابه بپرهیزید، زیرا این کلیه های شماست که باید قند را فرآوری کند.

از مصرف کافئین و الکل دوری کنید

وزن آب بدن- کافئین- برنافیت دکتر کرمانی

 

کافئین و الکل جزء مواد مدر هستند. مواد مدری موادی هستند که موجب تکرر ادرار می شوند. به همین دلیل مصرف آنها در بدن کم آبی ایجاد می کند. مصرف بیش از حد آنها علاوه بر کم آبی، موجب نفخ نیز می شود.

  • مصرف آب زغال اخته و کلم به کاهش احتباس در بدن کمک می کنند.

ویتامین A و C مصرف کنید

وزن آب بدن- ویتامین C- برنافیت دکتر کرمانی

این دو ویتامین با افزایش قدرت کاپیلاری، به کاهش وزن آب بدن کمک می کنند. کاپیلاری، انتهای ریز رگ های خونی هستند که میزان مایعات را در بافت ها تنظیم می کنند. مکمل های ویتامین A و C نیز دارای همین فواید هستند.

  • پرتقال، انواع فلفل، کلم برگ، بروکلی، توت فرنگی، گل کلم، کلم بروکسل، آناناس، کیوی و انبه منابع خوبی برای تامین ویتامین C هستند.
  • ویتامین A نیز در سیب زمینی شیرین، هویج، اسفناج، کلم، کدو حلوایی، ترب و چغندر یافت می شود.

مترجم: مریم اصیلی

می‌خوای ثابت کنی که می‌تونی به وزن ایده آلت برسی ؟

اصولی و تخصصی ترین برنامه رژیم غذایی رو از برنافیت دریافت کن کنارت هستیم تا سریع تر لباسی که دوست داری رو بپوشی

از همین الان شروع کن تا زودتر به هدفت برسی!
5/5

به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin

جدیدترین مقالات

همه مقالات
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments