چه روش‌هایی برای لاغری موضعی و کاهش سایز وجود دارد؟

متاسفانه چربی‌ها به یک اندازه در تمام نواحی بدن پخش نشده‌اند. بسیاری از این چربی‌های مزاحم در قسمت شکم و پهلو، ران و باسن، غبغب و بازو جمع می‌شوند. برای از بین بردن این چربی‌های موضعی به روش‌هایی برای لاغری موضعی و کاهش سایز نیاز داریم.

چه روش‌هایی برای لاغری موضعی وجود دارد؟

چه روش‌هایی برای لاغری موضعی یا کاهش سایز وجود دارد؟

در سال‌های اخیر متخصصان با استفاده از تکنولوژی جدید به روش‌های غیر جراحی و بدون درد و خونریزی پی برده‌اند که از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1. کویتیشن اولتراسوند

یکی از روش‌های غیر تهاجمی که نیازی به جراحی برای از بین بردن چربی‌های دور کمر، باسن، داخل و بیرون ران و بازو ندارد کویتیشن اولتراسوند است. این روش دارای امواج Ultrasound است که فرکانس پایین و شدن بالایی دارد. به همین دلیل با ایجاد حباب میکروسکوپی موجب پاره شدن سلول‌های ذخیره شده می‌شود. که این مایع‌های چرب توسط متابولیسم بدن به اسیدهای چرب و گلسیرین آزاد تبدیل می‌شود. با انجام کویتیشن سلول‌های چرب از بین می‌رود و با حفظ وزن و رعایت رژیم غذایی، نتایج کاملا ماندگار خواهد بود. کویتیشن به عنوان فرم دهنده بدن شناخته شده است. یکی از مزایا کویتیشن نتایج درمانی چشمگیر و سرعت جواب دهی بالا آن است.

2. دستگاه RF

با امواج رادیو فرکانسی می‌توانید سلول‌های چرب را تخریب کنید. این حرکات امواج الکترومغناطیس موجب جریان رادیو فرکانس می‌شود. با دستگاه RF می‌توانید برای درمان سلولیت و لاغری موضعی در نواحی ران، شکم، پهلو، غبغب و بازو استفاده می‌شود. بدن انسان یک قدرت شگفت انگیز برای خود درمانی دارد. دستگاه آر اف (RF) موجب گرم شدن سلول‌های چربی در لایه بافت چربی می‌شود.

3. مزوتراپی

اولین بار در فرانسه در سال 1950 برای آسیب‌های ورزشی، درمان زخم و کنترل درد از روش مزوتراپی به صورت موضعی در بافت‌های زیر جلدی استفاده می‌کردند. این روش بعد از سال‌ها برای درمان چاقی موضعی به کار گرفته شد. در برخی از کشورها یکی از روش‌های جایگزین تهاجمی مانند لیپوساکشن به کار می‌رود.

4. ابدومینوپلاستی یا جراحی زیبایی

یکی از عمل‌های جراحی پلاستیک برای زیبایی، ابدومینوپلاستی است که پوست اضافی شکم، حذف چربی و عضلات این ناحیه را صاف و تنگ می‌کند. با جراحی ابدومینوپلاستی می‌توانید پوست اضافی ناحیه تحتانی معده، پایین پهلو، زیر شکم و ناحیه کمر را خوش فرم و کمر اندامی داشته باشید. با جراحی ابدومینوپلاستی اگر عضلات ضعیف یا جدا شده در دوران بارداری کشیده شده یا از شکل افتاده مجدد به حالت اولیه باز می‌گردد.

عملکرد روش‌های لاغری موضعی چگونه است؟

امواج حاصل از دستگاه کویتیشن، به عمق پوست نفوذ کرده و حباب‌هایی در اطراف چربی‌ها ایجاد می‌کند. سپس این حباب‌ها می‌ترکند و محتوای چربی آن‌ها از طریق مجرای ادرار و سیستم لنفاوی دفع می‌شود.

دستگاه آر اف نیز با ایجاد حرارت در سلول‌های چربی همین کار را انجام می‌دهد. ایجاد گرمای شدید به بافت‌های زیر پوست موجب افزایش تولید کلاژن، گردش و آزاد شدن چربی از این بافت‌ها می‌شود.

در روش مزوتراپی نیز تزریق‌های سطحی (2-12 میلی متر) محلول (0.1 تا 0.3 میلی لیتر) در بافت‌های زیر جلدی نواحی تحت درمان صورت می‌گیرد.

در کدام بخش از بدن می‌توان از روش لاغری موضعی استفاده کرد؟

بخش‌های رایجی که در آن می‌توان از این روش استفاده کرد، شامل شکم، ران‌ها، باسن، کمر، غبغب و بازوها است. گر چه هیچ محدودیتی در استفاده از این روش وجود ندارد، اما بخش‌هایی از بدن که دارای میزان چربی بیشتری است، نتایج بهتری را مشاهده خواهید کرد.

به چند جلسه درمان نیاز است؟

به طور کلی بین 8 تا 12 جلسه درمان با فاصله ی یک هفته نیاز است. در برنافیت تعداد جلسات پیشنهادی 10 جلسه می‌باشد.

نتایج پس از چه مدت قابل مشاهده هستند؟

پس از اولین جلسه تا حدودی نتایج قابل مشاهده هستند. اما نتایج نهایی پس از اتمام دوره درمان به خوبی نمایان می‌شوند.

میزان ماندگاری هر روش چقدر است؟

میزان ماندگاری هر سه روش دائمی است، مگر آن‌که فرد دوباره دچار افزایش وزن شود.

کدام روش لاغری موضعی مناسب‌تر است؟

بسته به ناحیه‌ی تحت درمان، میزان چربی و برخی پارامترهای دیگر کارشناس تصمیم می‌گیرد که کدام روش لاغری موضعی مناسب‌تر است.

آیا استفاده از این روش‌ها با درد همراه است؟

خیر. این روش‌ها کاملا بدون درد و راحت است و حتی نیازی به بی حس کننده ندارد.

آیا این روش‌ها قابل اطمینان هستند؟

بله. این روش‌ها غیر تهاجمی و کاملا قابل اطمینان هستند.

آیا روش‌های لاغری موضعی برای همه قابل اجرا است؟

به طور کلی این روش‌ها برای هر فردی که قصد کاهش چربی‌های موضعی را دارد، مفید است. اما افراد زیر نمی‌توانند از این روش‌ها استفاده کنند.

  • زنان باردار و شیرده
  • افرادی که دچار بیماری‌های قلبی- عروقی هستند
  • افراد مبتلا به سرطان
  • دیابتی‌ها

اگر دچار مشکلات فیزیکی هستید، پیش از اقدام به این درمان با پزشک خود مشورت کنید.

پیش از درمان و پس از آن چه اقداماتی باید انجام داد؟

  • پیش و پس از درمان آب زیادی بنوشید (حداقل 1.5 لیتر)
  • از رژیم لاغری کم کالری پیروی کنید، میزان چربی و کربوهیدرات‌ها را از 24 ساعت قبل به حداقل برسانید.
  • پس از درمان باید ورزش‌های سبک انجام دهید تا چربی از طریق سیستم لنفاوی شما دفع شود.

عوارض استفاده از هر یک از روش‌ها چیست؟

خوشبختانه این روش‌ها هیچ عوارضی به دنبال ندارند. بی خطر و بدون جراحی هستند و هیچ گونه جای زخمی بر روی بدن بیمار باقی نمی‌گذارند.

میزان رضایت مشتریان از خدمات لاغری موضعی به چه حد است؟

برنافیت با ایجاد فضایی امن و مطمئن و زیر نظر کارشناسان حرفه‌ای به انجام چنین روش‌هایی پرداخته است. تجربه، تمرکز و مهارت متخصصین در این کلینیک بسیار زیاد است و از هیچ تلاشی برای رضایت مراجعه کنندگان دریغ نمی‌کنند. خوشبختانه بالای 95 درصد از مشتریان از روش‌های لاغری موضعی رضایت کامل دارند.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

مطالب مرتبط:

خانه