پیلاتس یا یوگا، کدام برای شما مناسب تر است؟

انتخاب بین پیلاتس و یوگا یک انتخاب بسیار سختی است. هر دوی این ورزش ها دارای فواید سلامتی مربوط به خود می باشند. این فواید شامل قوی کردن ماهیچه ها، انعطاف پذیری، بهبود وضعیت، کنترل درد و پیشگیری از بیماری ها می باشد. پیلاتس و یوگا، هر دو دارای حرکات آرام و طولانی می باشند که رابطه ی ذهن با بدن را پرورش می دهند.

با در نظر گرفتن این تشابهات، فکر می کنید کدام ورزش برای شما مناسب تر است؟ بسته به اهدافتان، یکی می تواند از دیگری بهتر باشد و یا شاید هم ترکیبی از هر دو ورزش ممکن است مناسب به نظر برسد.

به عنوان یک مربی پیلاتس و یوگا به این نتیجه رسیدم که هر دوی این ورزش ها دارای نتایج مشابهی می باشند، اما وقتی صحبت از پایه و اساس و تجربه باشد، این دو ورزش کاملا با یکدیگر متفاوتند.

تمرین های شفا بخش باستانی یا سیستم های آموزشی مدرن؟

پیلاتس یا یوگا، کدام برای شما مناسب تر است؟ ، برنافیت

یوگا حدود ۵۰۰۰ سال پیش در شمال هند به عنوان شکلی از مدیتیشن و تمرینات ذهنی به وجود آمد. عناصر اصلی یوگا بر پایه ی هماهنگ ساختن ذهن و بدن است که از طریق فعالیت های جسمی، آگاهی فردی را با آگاهی جهانی مرتبط می سازد.

هرچند یوگای عصر جدید بیشتر برای تناسب اندام به کار می رود اما هدف اصلی آن همچنان شامل ریلکسیشن، درمان عاطفی و خود بهبودی است.

پیلاتس توسط یک ورزشکار آلمانی به نام جوزف پیلاتس در اوایل قرن بیست کشف شد تا سربازان بی حرکت جنگ جهانی اول در انگلیس را به حرکت وادارد. اما وقتی پیلاتس به عنوان یک سیستم آموزشی گسترش یافت، در میان رقاص ها، بازیگران و دیگر اقشار معروفیت پیدا کرد.

برخلاف یوگا، ریلکسیشن و درمان عاطفی، بخشی از فلسفه ی اصلی پیلاتس نبودند وارتباط بدن با ذهن بیشتر به عنوان یک اساس برای تمرکز، تعادل و کنترل بهینه به کار می رفت.

طبق صحبت های جوزف پیلاتس، روش پیلاتس بر اساس حاکمیت ذهن بر بدن یا به عبارت دیگر، استفاده از تمرکز برای به چالش کشیدن بدن است.

نکته: اگر به دنبال یک آزادی عاطفی گسترده هستید، به دنبال یوگا بروید اما اگر می خواهید در عین بهبود تمرکز، تمرین های ورزشی انجام دهید به کلاس های پیلاتس بروید.

طرز فکر بهتر یا تمرکز بیشتر؟

پیلاتس یا یوگا، کدام برای شما مناسب تر است؟ ، برنافیت

در مدیتیشن، شما تنها ساکت می نشینید و با ذهن و بدن خود کار می کنید (در واقع هیچ کاری انجام نمی دهید) و با برگرداندن ذهنتان به زمان حال و تمرکز بر احساسات بدن، نفس می کشید و بدین شکل ذهن و بدن را با هم هماهنگ می کنید.

به نظر من، یوگا نیز تمرین مشابه مدیتیشن است. با این تفاوت که به جای برگرداندن ذهن به احساسات و تمرکز بر احساسات بدن در حالت نشسته، شما این احساس را در یک جریان و یا در یک حالت، به بدن خود باز می گردانید.

وقتی بر روی افکاری که شما را به دورتر از زمان حال می برد، تمرکز می کنید، هر دو ورزش دارای بینش های مشابهی می شوند.

اما در پیلاتس، فضای باز کمتری وجود دارد. من به شخصه وقتی تمرینات پیلاتس انجام می دهم، آنقدر مشغول نفس کشیدن می شوم که دیگر نمی توانم به هیچ چیز دیگر فکر کنم. اما در اواسط کلاس ذهن و بدنم با هم هماهنگ می شوند و سعی می کنم به شکل مناسبی ورزش خود را به اتمام برسانم. در این ورزش هیچ جایی برای پرسه زدن ذهن نیست.

با پیلاتس شما می توانید نسبت به نقش ذهن در زمانی که درد را تجربه می کند بینش به دست آورید.

نکته: اگر به دنبال تجربه های متعالی هستید به سراغ یوگا و اگر به دنبال محوریت تمرکز هستید به سراغ پیلاتس بروید.

هدف قرار دادن شکم و پهلو یا کل بدن؟

پیلاتس، یک تمرین مقاومتی است. اگر بر روی دستگاه کار کنید وزن بیشتری از وزن بدن خود را باید تحمل کنید. یک مربی خوب پیلاتس، تمام بدن شما را به حرکت وا می دارد اما تمرکز او بیشتر بر عضلات شکم و کمر است. مطالعات نشان داده است که پیلاتس، ماهیچه های شکم را تقویت کرده و ناهمواری های آن را برطرف می کند. دلیلش این است که پیلاتس عضلات کند انقباض را درگیر می کند. عضلات تند انقباض، عضلاتی هستند که به سرعت پاسخ می دهند، مثل عضلاتی که برای گرفتن یک توپ به کار می افتند. اما با به کار انداختن ماهیچه های کند انقباض، تحمل شما افزایش می یابد و شما قادر خواهید بود بدون خستگی مدت بیشتری را به ورزش بپردازید.

بسیاری از تمرینات ورزشی- حتی یوگای وینیاسا- بر فیبرهای عضلانی تند انقباض تمرکز دارند که بسیاری از افراد برای تناسب اندام خود به آن روی می آورند.

طبق گفته های دوراک، درگیر کردن ماهیچه های کند انقباض موجب چالش های استقامتی دیگر می شود که حتی پس از تمرین های ورزشی نیز کالری می سوزاند. این کار حتی تعادل شما را به چالش می کشاند و شکمتان را بیشتر درگیر می کند.

یوگا نیز موجب تقویت ماهیچه های شما می شود اما نه به اندازه ی پیلاتس. یوگا نیز مثل پیلاتس موجب کشیده شدن ماهیچه ها و تحمل ماهیچه ها به دلیل وضعیت های تعادلی می شود.

 یوگا، ماهیچه های کوچک و بزرگ بدن را تقویت و با یکدیگر هماهنگ می کند. اما پیلاتس تنها یک گروه از ماهیچه ها را مورد هدف قرار می دهد. یوگای شرقی بیشتر بر تمرکز حواس و تنفس تاکید داشت اما با به وجود آمدن یوگای غربی، کلاس هایی چون یوگای قدرتی به وجود آمد که بر استفاده از بدن برای ایجاد قدرت از طریق وضعیت های سخت تاکید داشت.

نکته: اگر به دنبال محکم کردن ماهیچه های شکمی هستید، پیلاتس بسیار مناسب است و اگر به دنبال یک ورزش نیروبخش می گردید، یوگا بسیار مفید است. گرچه هر دوی این تمرین ها به کشیده شدن و مقاومت بدن کمک می کنند.

مسئله ی کاهش وزن در این ورزش ها

پیلاتس یا یوگا، کدام برای شما مناسب تر است؟ ، برنافیت

یوگا جریان خون و سطح هموگلوبین و گلبول های قرمز را افزایش می دهد که موجب می شود اکسیژن بیشتری به سلول ها برسد و کارکرد آنها را افزایش دهد.

پیچ و تاب و چرخش، خون اکسیژنه را در اندام های شما افزایش می دهد. یوگا، خون را رقیق می کند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته را افزایش می دهد.

جان مدرن، نویسنده ی کتاب «یوگا چربی ها را می سوزاند» می گوید: یوگا موجب بهبود هضم و سیستم غده های درون ریز که مسئول اشتها، خلق و خو و الگوهای خواب هستند، می شود.

گرچه پیلاتس، دارای حرکات چرخشی زیادی است، اما زیاد بر روی به کار انداختن اندام های داخلی بدن تاکید ندارد.

یوگا بر تمرین های تنفس یا پرایاناما که به عمل کنترل تنفس نیز معروف است، تمرکز دارد. این تمرین های تنفسی، بدن را سم زدایی و ذهن را آرام می سازند.

این تمرین تنفسی جزئی از پیلاتس نمی باشد. در پیلاتس، فرد عمیقا نفس می کشد تا انجام تمرین ها را آسانتر کند.

نکته: با وجودی که تمرکز بر تنفس، در پیلاتس بیشتر است اما یوگا اندام ها را بیشتر از پیلاتس تحت تاثیر قرار می دهد.

تمرین بر روی دستگاه یا تشک؟

پیلاتس یا یوگا، کدام برای شما مناسب تر است؟ ، برنافیت

برای یوگا تجهیزات خاصی نیاز نیست. تنها با یک تشک می توانید در کلاس های یوگا حاضر شوید. تجهیزاتی که برای پیلاتس احتیاج دارید شامل یک تشک، توپ و حلقه های مقاومت است.

تفاوت این دو ورزش در هنگامی است که شما برای انجام حرکات پیلاتس نیاز به دستگاه داشته باشید.

نکته: جواب به این بستگی دارد که آیا می خواهید تمرین های قدرتی انجام دهید یا مقاومت بیشتر را ترجیح می دهید؟

به طور کلی، پیلاتس بیشتر به تناسب اندام و یوگا بیشتر به معنویت گرایش دارد. این به شما بستگی دارد که کدام را بیشتر می پسندید. هرچند باید بدانید هر یک از این دو ورزش دارای انواع مختلفی می باشد و هر دو برای بدن بسیار مناسب است. من به شخصه دوست دارم هر دوی آنها را به صورت ترکیبی انجام دهم.

کاری از گروه محتوای برنافیت

من 106 کیلو بودم، هیچ لباسی اندازه‌م نمی‌شد! بالاخره زیر نظر متخصص تغذیه‌ برنافیت رژیم گرفتم و در 8 ماه، 27 کیلو لاغر شدم. رژیم برنافیت، آخرین رژیم زندگیم بود!

شما هم می‌تونید!!!

علی معراجی زاده

علی معراجی زاده

5/5

به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

جدیدترین مقالات

همه مقالات
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم غذایی دکترکرمانی است که رژیم غذایی و برنامه غذایی را به صورت گروهی و زیر نظر پشتیبان اختصاصی ارائه می‌دهد.

گروه برنافیت دکتر کرمانی، مشاوره تغذیه و تناسب اندام

گروه برنافیت دکتر کرمانی یکی از بزرگترین گروه های درمانی چاقی و لاغری می باشد که با ارائه رژیم گروهی با استفاده از بروز ترین متد های لاغری به شما در رسیدن به لاغری و تناسب اندام کمک میکند.
بیشتر...

یکی از زیر مجموعه‌های دکتر کرمانی که با بیش از چند سال سابقه درخشان در زمینه تغذیه و لاغری توانسته است، هزاران افراد را به تناسب اندام دلخواه خودشان برساند، مجموعه برنافیت دکتر کرمانی است. در سایت برنافیت با دنیایی از مطالب درمورد تغذیه و لاغری روبه‌رو خواهید شد و  هر آن‌چه درمورد تغذیه و لاغری است را در این‌جا می‌توانید پیدا کنید.

هنگام ورود به سایت برنافیت دکتر کرمانی با انواع متفاوتی از رژیم‌ها روبه رو می‌شوید از جمله: رژیم تثبیت وزن برنافیت، برنامه‌غذایی روزانه برنافیت، رژیم غذایی برای لاغری، رژیم غذایی رایگان، رژیم غذایی لاغری برای دموی‌ها، رژیم فستینگ، رژیم فشرده لاغری، رژیم کاهش وزن، رژیم کتوژنیک، رژیم گروهی برنافیت، رژیم لاغری 20 کیلویی، رژیم لاغری رایگان، رژیم لاغری سریع، رژیم مایر، رژیم سیب، رژیم شیر، رژیم، رژیم افزایش وزن برنافیت، رژیم آنلاین، رژیم بارداری و شیردهی، رژیم برای بلغمی‌ها، رژیم برای دموی‌ها، رژیم پروتئین، بارهنگ برای لاغری است که تنوع رژیم‌ها باعث شده به یک مجموعه بسیار قوی در حوزه لاغری و تغذیه شناخته شود.

تمامی دستورات برنامه‌های غذایی زیر نظر کارشناسان دکتر کرمانی ارائه می‌شود و دستورات مصرف هر خوراکی با مقدار کالری مورد نیاز نیز در برنامه غذایی برای هر شخص به صورت جداگانه گفته می‌شود. مانند: طریقه مصرف دانه چیا برای لاغری، ماسالای چینی برای لاغری، سیر سیاه لاغری، سرکه سیب برای لاغری ، زردچوبه برای لاغری شکم، چای سبز برای لاغری، دانه چیا، دمنوش‌های لاغری و…. خواص میخک برای لاغری.

برنامه غذایی برای هر شخصی متفاوت است و با توجه به شرایط جسمانی هر فرد برنامه غذایی جداگانه به آن داده می‌شود مانند: برنامه رژیم غذایی 7 روزه، برنامه غذایی برای افزایش وزن، برنامه غذایی برای بدنسازی، برنامه غذایی برای کاهش وزن.

در مجموعه برنافیت دکتر کرمانی امکاناتی نظیر: مشاور تغذیه آنلاین، مشاوره رایگان رژیم لاغری، دریافت رژیم به صورت آنلاین، کاهش وزن سریع، آب کردن چربی شکم، نرم افزار رژیم غذایی رایگان برنافیت، ورزش برای لاغری، پشتیبان اختصاصی رژیم، چالش رژیم لاغری،  کالری مواد غذایی برنافیت،  محاسبه bmiدکتر کرمانی، دوچرخه ثابت برای لاغری،  قوی‌ترین رژیم لاغری، کاهش چربی، کاهش وزن، گروه لاغری برنافیت دکتر کرمانی، لاغری سریع، لاغری سریع 10روزه، لاغری سریع در یک هفته، لاغری و تناسب اندام، چاقی، زیبایی اندام، ورزش لاغری، ورزش و تناسب اندام، نمونه رژیم دکتر کرمانی، پیج دکتر کرمانی، رژیم دکتر کرمانی رایگان‌ و انواع روش‌های لاغری.

راه ارتباطی با مجموعه برنافیت دکتر کرمانی از طریق سایت برنافیت، اینستاگرام برنافیت دکتر کرمانی و واتساپ برنافیت امکان پذیر است و همراهی شما عزیزان باعث شده است تا یک خانواده بزرگی کنار هم تشکیل دهیم.

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم غذایی دکترکرمانی است که رژیم ها را به صورت گروهی و زیر نظر کارشناس اختصاصی ارائه می‌دهد.

دسترسی سریع

پربازدیدترین ها

انواع رژیم ها

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم دکترکرمانی است که رژیم ها را به صورت گروهی و زیر نظر پشتیبان اختصاصی ارائه می‌دهد.

گروه برنافیت دکتر کرمانی، مشاوره تغذیه و تناسب اندام

گروه برنافیت دکتر کرمانی یکی از بزرگترین گروه های درمانی چاقی و لاغری می باشد که با ارائه رژیم گروهی با استفاده از بروز ترین متد های لاغری به شما در رسیدن به لاغری و تناسب اندام کمک میکند.
دریافت مشاوره رژیم برنافیت
برای رسیدن به وزن دلخواهت، شماره‌ات رو ثبت کن تا از کارشناسان ما مشاوره رایگان بگیری!

دریافت مشاوره رایگان رژیم

اگه می‌خوای به وزن دلخواهت برسی، شماره‌ات رو ثبت کن تا از کارشناس‌های برنافیت دکترکرمانی مشاوره‌ رایگان بگیری!

[contact-form-7 id="19069" title="فرم مشاوره"]