مصرف غذاهای کم کالری راه حلی آسان برای کاهش وزن

[iconbox title=”مقاله در یک نگاه” title_align=”right” content_align=”right” layout=”boxed” align=”right” type=”vector” icon=”momizat-icon-pencil2″ icon_align_to=”title” size=”32″ icon_color=”#3e256a” ] کالری ها، انرژی مورد نیاز بدن برای زندگی و عملکرد بهتر اندام ها را تامین و بدن از انرژی آنها برای هضم غذا استفاده می کند. مصرف میوه ها و سبزیجات کم کالری همچون سیب، قارچ، کرفس، هویج، بروکلی، خیار و گریپ فروت با دریافت کالری کمتر به کاهش وزن کمک می کنند. [/iconbox]

اگر می خواهید کالری کمتری دریافت کنید، مصرف غذاهای کم کالری مثل میوه ها و سبزیجات را در برنامه ی روزانه ی خود بگنجانید. برنافیت این میوه ها و سبزیجات کم کالری را به شما معرفی خواهد کرد.

سیب

سیب، یک ماده ی بسیار مغذی و از محبوب ترین میوه های ایالات متحده به شمار می آید. یک فنجان از آن (125 گرم) حاوی 57 کالری و 3 گرم فیبر است. از آنجا که بدن برای هضم سیب به انرژی نیاز دارد، میزان کالری خالص دریافتی آن حتی کمتر نیز خواهد شد. به همین دلیل نیز به کاهش وزن کمک می کند.

مارچوبه

غذاهای کم کالری- مارچوبه- برنافیت دکتر کرمانی

مارچوبه یکی از سبزیجات گل دار کم کالری است که در رنگ های سبز، سفید و بنفش ظاهر می شود. همه ی انواع آنها بسیار مفید هستند، اما نوع بنفش آن دارای ترکیباتی به نام آنتوسیانین است که از بیماری های قلبی جلوگیری می کند. یک فنجان مارچوبه (134 گرم) 27 کالری دارد و سرشار از ویتامین K و فولات است.

بروکلی

غذاهای کم کالری- مکلم بروکلی- برنافیت دکتر کرمانی

بروکلی، یکی از مغذی ترین سبزیجات روی زمین است. این ماده در دسته ی سبزیجات چلیپایی قرار می گیرد و ضد سرطان است. یک فنجان بروکلی (91 گرم) حاوی 31 کالری است و بیش از 100 درصد ویتامین C مورد نیاز روزانه را فراهم می کند.

کلم

کلم یک ماده ی بسیار کم کالری است که برگ های آن در رنگ های سبز و بنفش ظاهر می شود. هر فنجان (99 گرم) آن تنها حاوی 22 کالری می باشد.

هویج

هویج، یکی از سبزیجات بسیار معروف است که علاوه بر نارنجی در رنگ های قرمز، زرد، سفید و حتی بنفش نیز وجود دارد. هر فنجان از آن (89 گرم) تنها معادل 22 کالری است.

بیشتر بخوانید: سبزیجات و گیاهان خوش طعم برای سوپ

کرفس

غذاهای کم کالری- کرفس- برنافیت دکتر کرمانی

کرفس یکی از سبزیجات کم کالری بسیار معروف است. برگ های بلند و سبز آن حاوی فیبرهای نامحلولیست که بدون هضم شدن در روده ها حرکت می کند. به همین دلیل هم کالری آن بسیار کم است. میزان آب زیادی در این سبزی وجود دارد. هر فنجان کرفس خرد شده حاوی 18 کالری است.

خیار

خیار یک سبزی بسیار تازه است که اکثرا در سالاد یا برای طعم دار کردن آب استفاده می شود. از آنجا که خیار اصولا از آب تشکیل شده، کالری آن بسیار کم است. نصف فنجان از آن (52 گرم) تنها معادل 8 کالری می باشد.

گریپ فروت

غذاهای کم کالری- گریپ فروت- برنافیت دکتر کرمانی

گریپ فروت، یکی از خوشمزه ترین و مغذی ترین مرکبات است. آن ها را می توانید به تنهایی یا همراه با ماست، سالاد و ماهی مصرف کنید. ترکیبات خاص موجود در گریپ فروت، کلسترول را کاهش و متابولیسم را افزایش می دهد. نصف یک گریپ فروت (123 گرم) حاوی 52 کالری می باشد.

قارچ

غذاهای کم کالری- قارچ- برنافیت دکتر کرمانی

قارچ یکی از مواد غذایی کم کالری است که اکثر گیاهخواران از آن به جای گوشت از آن استفاده می کنند. قارچ حاوی چندین ماده ی غذاییست و هر فنجان (70 گرم) از آن تنها حاوی 34 کالری می باشد.

فلفل

فلفل در انواع و اقسام رنگ ها، اندازه ها و شکل ها وجود دارد که فلفل دلمه ای از معروف ترین آنها می باشد. فلفل سرشار از آنتی اکسیدان است و از آسیب رادیکال های آزاد به بدن جلوگیری می کند. یک فنجان فلفل دلمه ای قرمز خرد شده حاوی 149 گرم کالری می باشد.

پیشنهاد برنافیت: بدن من به چه میزان کالری نیاز دارد؟

توت فرنگی

غذاهای کم کالری- توت فرنگی- برنافیت دکتر کرمانی

توت فرنگی یکی از میوه های معروف است که می توان آن را در سالاد میوه، دسرها و شیرینی ها استفاده کرد. طبق مطالعات، مصرف توت فرنگی از بیماری های قلبی و سرطان پیشگیری می کند. یک فنجان توت فرنگی (152 گرم) حاوی کمتر از 50 کالری می باشد.

مترجم: مریم اصیلی

می‌خوای ثابت کنی که می‌تونی به وزن ایده آلت برسی ؟

اصولی و تخصصی ترین برنامه رژیم غذایی رو از برنافیت دریافت کن کنارت هستیم تا سریع تر لباسی که دوست داری رو بپوشی

از همین الان شروع کن تا زودتر به هدفت برسی!
5/5

به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin

جدیدترین مقالات

همه مقالات
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments