لاغری برای افراد سرد مزاج؛ افراد سرد مزاج برای کاهش وزن چه بخورند؟

 

افراد با طبع سرد وسودایی معمولا لاغر هستند و کف دست و پایشان عرق میکند .در این مورد در مورد افراد سرد مزاج با شما دوستان صحبت خواهیم کرد.

افراد با طبیعت سودا یا سرد مزاج معمولا افرادی حساس و وسواسی هستند. اکثرا حافظه ضعیفی دارند و در بعضی موارد چندین بار عقیده خود را عوض میکنند . افراد سرد مزاج باید مصرف ماهی و عدس ’ کاهو  خیار و گوشت گوساله و کیوی و کوز را کاهش داه و به جای این خوراکیها از کنجد و روغن آن و گوشت گوسفند و نعنا و دارچین استفاده کنند.

بهتر است افراد سرد مزاج از توت و سکنجبین و گوشت گوسفند و خاکشیر بیشتر استفاده کنند .همچنین گوشت خروس و شتر و نمک دریا و نعنا و روغن کنجد برای این افراد مفید است . افراد سرد مزاج باید برای مصرف سبزی و سالاد و ماش و پسته وکلم و جوانه گندم و گردو وبادام را در تغذیه روزانه خود بگنجانند و از مصرف غذاهای سرد و مرطوب مثل سوسیس و کالباس و نان فانتزی و غذاهای سرخ شده پرهیز کنند.

انواع مزاجها کدام است؟

از مخلوط شدن عناصر چهارگانه طبیعی یعنی آب و آتش و باد و خاک کیفیت مزاج در بدن انسان پدیدار میشود که 4 تای آن مراج اصلی نامیده میشوند.

1 . مزاج گرم و خشک یا صفراوی

2 . مزاج گرم و تر یا دموی

3 . مزاج سرد و خشک یا سوداوی

4 . مزاج سرد و تر یا بلغمی

و بعضی از افراد هم وجود دارند که مزاج متعادل دارند و عناصر 4 گانه در بدنشان به حالت تعادل درآمده است.

 

مشخصات هر یک از مزاج‌ها چیست؟

افراد دارای مزاج گرم و خشک یا صفراوی

این افراد معمولا لاغر اندام بوده و رنگ پوست و سفیدی چشمشان به سفیدی میزند و استخوان بندی درشتی دارند. افراد با طبع و مزاج صفراوی یا گرم و خشک شدیدا گرمایی هستند و معمولا به علت عطش زیاد گرفتار خشکی دهان میشوند. این افراد اکثرا پر تحرک هستند و انرژی زیادی دارند .پر حرف و باهوشند . زود عصبانی میشوند و زود هم عصبانیتشان برطرف میشود.

افراد با مزاج صفراوی میل و اشتهای زیادی به ترشیجات مانند لواشک و سرکه و تمبر هندی دارند. همچنین تمایل به خوردن خوراکیهای سردی مثل کاهو و هندوانه  و خیار و سبزیجات دارند و میل کمتری به شیرینیجات دارند.

کدام مواد غذایی که برایشان ضرر دارد؟

پسته و فندق و گردو ونارگیل

کدام مواد غذایی که برای این افراد مفید است؟

انار و زرشک و تمشک و هلو و سیب و گلابی و خیار و کدو و اسفناج و کاهو و شاتوت

 

مزاج گرم و تر یا دموی

این افراد پوستی روشن و سرخ و بدنی عضلانی دارند .افراد دموی نه گرمایی هستند و نه سرمایی ولی تحمل گرما برایشان زیاد راحت نیست. حرکات بدنی بالا و هضم و اشتهای زیادی دارند و معمولا رگهای دستشان برجسته تر از دیگر افراد است. این افراد آمادگی بیشتری برای برای ابتلا به فشار خون و بیماریهای قلبی دارند . انسانهای دموی معمولا افرادی شجاع و جسور و با اعتماد به نفس بالا هستند . اهل ریسک هستند و نظم و ترتیبشان کمتر از صفراویهاست،  دوست دارند لیدر باشند و معمولا خوشرو و صمیمی و آرام هستند.

کدام مواد غذایی برای دموی‌ها مفید است؟

خاکشیر وسوپ و آش جو وتخم ریحان و نان جو و برگ زرد آلو وانجیر و هلو

 کدام مواد غذایی که برای افراد دموی مضر است؟

تخم مرغ و بادمجان و آب یخ و نوشابه و سرکه و چای و ترشی و سیر

لاغری برای افراد سرد مزاج

 

مزاج سرد و خشک یا سوداوی

افراد سرد مراج که طبع سوداوی دارند معمولا پوست سفیدی دارند و شدیدا با سرما مشکل دارند .این افراد میل زیادی به خوابیدن دارند و اکثرا کم انرژی بوده و احساس ضعف میکنند .اینگونه افراد اکثرا  با خصوصیت نظم و ترتیب و دوراندیشی بالایی شناخته میشوند . سوداوی مزاجها بسیار دقیق و خونسردند و میل زیادی به تحلیل و ارزیابی از خود نشان میدهند و درونگرا هستند و اکثرا میل زیادی به شیرینیجات و غذاهای گرم دارند.

مواد غذایی مفید برای سوداوی ها کدام است؟

گوشت گوسفند و نبات سفید و گوشت شتر و خروس ونعناع و روغن کنجد و ماش و پسته و گردو و بادام و جوانه گندم و چای دارچین

مواد غذایی مضر برای سوداوی‌ها کدام است؟

گوشت گوساله و عدس و گشنیز و ماهی و لوبیا و بادمجان و خیار و گوجه و کاهو و موز و کیوی

مزاج سرد و تر یا بلغمی 

بلغمی مزاجها اکثرا چاق هستند و موهای کم پشت و پوستی روشن و سفید دارند . این افراد کمتر تشنه میشوند و بیشتر اوقات شبانه روز را میخوابند .این افراد کمی کند بوده و صبور و آرام هستند و کمتر عصبانی میشوند .

افراد بلغمی میل به خوراکیهای گرم مثل ادویه جات و شیرینیجات دارند.

مواد غذایی مفید برای افراد بلغمی کدام است؟

انبه و به و توت خرمای خشک و انگور و انجیر و هویج و کرفس وکشمش و زنجبیل  و دارچین وزیره

مواد غذایی مضر  برای افراد بلغمی کدام است؟

هندوانه و کاهو و طالبی و کدوی خورشتی و مرکبات  کیوی و زردآلو شلیل هلو قارچ آش سوپ  ماهی  ذغال اخته  و کله پاچه

آیا مزاج بر روی چاقی و لاغری اثر دارد؟

افراد دارای اضافه وزن و چاق معمولا افراد با طبع تر هستند . افرادی که مزاجی متمایل به سردی و تری دارند افرادی با چاقی بیشتر وافرادی که مزاجی متمایل به گرمی و تری دارند اکثرا عضلانی هستند . معمولاآقایان چاق در رده افراد با مزاج گرم و تر و خانمهای چاق در رده سرد و تر قرار دارند .

افراد لاغر معمولا مزاج خشک دارند  یا سرد و خشکند یا گرم و خشک . اکثر بچه ها هم مزاج گرم و تر دارند. بچه های لاغر معمولا مزاجشان گرم و خشک است. برای رژیم گرفتن حتما حواسمان باشد باشد که حتما طبع خود را در نظر گرفته و یک رژیم متعادل را با توجه به آن برای خود انتخاب کنید.

لاغری برای افراد سرد مزاج

افراد سرد مزاج برای لاغری چه بخورند؟

افراد سرد مزاج باید صبحانه مفصل که طبیعت گرم دارد بخورند مثل گردو  انواع  مرباها  عسل  بادام  انجیر توت  مویز و نان گندم بدون چای و باید شام را سر شب بخورند.

افراد سرد مزاج برای لاغری چه نخورند؟

افراد سرد مزاج نباید غذاهای با طبع سرد بخورند مثل ماکارونی و برنج و بادمجان و هندوانه و خیارو گوجه وسالاد ….آب درمانی برای رفع چاقی برای افراد سرد وتر کاملا اشتباه است زیرا آب موجب اضافه وزن شده و باعث چاقی بیشتر میشود . طبیعت آب سرد و تر و چربی هم سرد وتر است پس بیشتر ما را به سمت چاقی میکشاند. در این مقاله در مورد لاغری برای افراد سرد مزاج با شما دوستان صحبت کردیم. امیدواریم که از آن بهره کافی برده باشید. 

guest
3 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
فاطمه سالاری

سلام قیمت هاتون بالاست من دوست دارم رژیم بگیرم از برنافیت ولی با این قیمت ها حقیقتا امکان پذیر نیست

پشتیبان برنافیت

سلام فاطمه جان
چرا ؟؟؟ الان که تو جشنواره ایم !! سریع با مشاورینمون تماس بگیر تخفیف داریم!

محرمی

سلام خیلی دوس دارم شرکت کنم هزینتون واقعابالاست