غذاهای ضد سلولیت را می شناسید؟

برخی از مواد غذایی به غذاهای ضد سلولیت معروف هستند. این مواد غذایی به دلیل ترکیبات سالمی که دارند، به لاغری موضعی و درمان سلولیت کمک می کنند. این غذاها شامل سالمون، چای سبز، روغن زیتون، سرکه سیب، زعفران و غلات کامل می باشند.

سلولیت یکی از اتفاقات ناخوشایندیست که حدود 80 درصد از زنان به آن دچار هستند. این مشکل زمانی رخ می دهد که توده های چربی از بافت همبند به زیر پوست حرکت کنند. سلولیت، خود را به شکل فرو رفتگی ها و برجستگی هایی بر روی باسن و ران نشان می دهد. عوامل زیادی همچون ژنتیک، بالا رفتن سن، مشکلات هورمونی و غذاهای غیر سالم منجر به ایجاد سلولیت می شود. برنافیت در این مطلب، غذاهای ضد سلولیت را به شما معرفی خواهد کرد.

سالمون

غذاهای ضد سلولیت- سالمون- برنافیت

سالمون یکی از سالم ترین غذاهاست. این ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 و آنتی اکسیدان است. این ویژگی ها موجب کاهش التهاب و تقویت بافت پوست می شود. در نتیجه، سموم موجود در رگ های خونی را کاهش و جریان خون را افزایش می دهد. افزایش جریان خون و کاهش سموم، به معنای کاهش سلولیت است.

توت سیاه

غذاهای ضد سلولیت- توت سیاه- برنافیت

توت سیاه، تولید کلاژن را افزایش داده و موجب ایجاد بافت های جدید می شود. توت سیاه، بافت و رنگ پوست را نیز بهبود می بخشد. جالب است بدانید که توت سیاه سرشار از آنتی اکسیدان هاییست که چربی متصل به بافت همبند را تجزیه می کند. این خواص توت از افزایش سلولیت جلوگیری می کند.

چای سبز

غذاهای ضد سلولیت- چای سبز- برنافیت

برخلاف غذاهای دیگری که موجب سلولیت بر روی ران ها و بدن می شوند، آنتی اکسیدان های فعال موجود در چای سبز و چای زنجبیلی، متابولیسم را افزایش داده و موجب چربی سوزی می شود. این ماده ی غذایی ضد سلولیت با پیشگیری از افزایش سلول های چربی منجر به بافت پوست پرتغالی می شود. به علاوه مصرف یک فنجان چای سبز به صورت روزانه، چربی ها و سموم را از بدن خارج می کند.همچنین برخی از چای سبز برای لاغری استفاده می کنند.

روغن زیتون

غذاهای ضد سلولیت- زیتون- برنافیت

بیشتر زنان از چربی فراری اند. اما مصرف چربی های سالمی چون روغن زیتون نه تنها مضر نیست، بلکه بسیار مفید نیز هست. مواد موجود در روغن زیتون موجب سوزاندن چربی ها و کاهش سلول های چربی می شود.

سرکه سیب

غذاهای ضد سلولیت- سرکه سیب- برنافیت

هیچ کس نمی تواند فواید سرکه سیب را انکار کند. اگر می خواهید از شر سلولیت خلاص شوید، سرکه سیب یک انتخاب عاقلانه است. این نوع سرکه، سموم را از بدن خارج و از احتباس آب جلوگیری می کند. خارج شدن سموم از بدن به کاهش هورمون های استرس، سم زدایی کبد و ایجاد تعادل در تولید استروژن کمک می کند.

زعفران

غذاهای ضد سلولیت- زعفران- برنافیت

زعفران دارای خواص چربی سوزی و ضد التهابی می باشد. به همین دلیل آن را یک غذای ضد سلولیت معرفی کرده اند. تنها مصرف کمی از این ماده موجب کاهش اشتها و افزایش جریان خون بین بافت ها می شود. حتما می دانید که افزایش جریان خون با افزایش ماهیچه های زیر پوستی موجب رفع سلولیت می شود.

غلات کامل

غذاهای ضد سلولیت- غلات کامل- برنافیت

به جای مصرف غلات فرآوری شده که موجب تشدید سلولیت می شود، غلات کامل را به برنامه غذایی خود اضافه کنید. افرادی که از غلات کامل استفاده می کنند، کمتر به چربی های شکمی دچار می شوند. به علاوه، فیبر موجود در غلات کامل افراد را به مدت بیشتری سیر نگه می دارد.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments