صبحانه های رژیمی برای کاهش وزن

[iconbox title=”مقاله در یک نگاه” title_align=”right” content_align=”right” layout=”boxed” align=”right” type=”vector” icon=”momizat-icon-pencil2″ icon_align_to=”title” size=”32″ icon_color=”#3e256a” ]صبحانه های رژیمی نقش مهمی در کاهش وزن دارند. از آنجا که صبحانه مهم ترین وعده ی روز محسوب می شود، بنابراین، انتخاب گزینه های غذایی سالم  اهمیت زیادی دارد. ماست، میوه های تازه، غلات کامل و تخم مرغ جزء بهترین مواد غذایی برای وعده ی صبحانه می باشند.[/iconbox]

حتما بارها و بارها شنیده اید که صبحانه مهم ترین وعده ی روز است، حتی برای افرادی که در رژیم غذایی به سر می برند. طبق مطالعات، افرادی که صبحانه مصرف می کنند، بیشتر از دیگران کاهش وزن را تجربه می کنند و می توانند با آن کنار بیایند. به همین دلیل، انتخاب وعده های غذایی سالم در وعده ی صبحانه اهمیت زیادی در برنامه ی کاهش وزن دارد. برخی از این غذاهای سالم در ادامه معرفی شده اند.

رژیم دکتر کرمانی- رژیم حضوری دکتر کرمانی- برنافیت

صبحانه های رژیمی: غلات کامل

صبحانه های رژیمی برای کاهش وزن - برنافیت

غلات کامل همچون گرانولا، بلغور جو دو سر و نان گندم کامل، گزینه های بسیار خوبی برای صبحانه ی افرادیست که در رژیم به سر می برند. فیبر موجود در غلات کامل موجب می شود تا کاملا سیر شوید و از مصرف میان وعده های پر کالری در ادامه ی روز خودداری کنید. افزودن بلغور جو دو سر به یک رژیم غذایی کم کالری، به کاهش وزن و سطح کلسترول کمک می کند. در مطالعه ای، نشان داده شد افرادی که هر روز از بلغور جو دو سر استفاده می کردند، توانستند طی هشت هفته 5 کیلو از وزن و مقدار زیادی از سطح کلسترول خود را کاهش دهند.

پیشنهاد برنافیت: بهترین میان وعده های صبحگاهی برای کاهش وزن

صبحانه های رژیمی: میوه

صبحانه های رژیمی برای کاهش وزن - برنافیت

روز خود را با میوه هایی چون موز، سیب، هندوانه و توت آغاز کنید. میوه های تازه دارای تراکم انرژی پایینی می باشند. تراکم انرژی، میزان کالری های یک غذا را در مقایسه با وزن آن نشان می دهد. مصرف غذاهایی که دارای تراکم انرژی پایینی هستند به شما اجازه می دهد بدون مصرف کالری زیاد، میزان وسیعی از کالری ها را مصرف کنید.

حتما بخوانید: چرا هر روز باید موز مصرف کنیم؟

صبحانه های رژیمی: ماست

صبحانه های رژیمی برای کاهش وزن - برنافیت

لبنیات کم چرب همچون ماست و شیر، گزینه های بسیار مفیدی برای کاهش وزن افرادی هستند که در رژیم به سرمی برند. مطالعات نشان داده است افرادی که روزانه از لبنیات استفاده می کنند، بیشتر از سایرین، کاهش وزن و تثبیت آن را تجربه می کنند.

صبحانه های رژیمی: تخم مرغ

صبحانه های رژیمی برای کاهش وزن - برنافیت

بسیاری از افراد از مصرف تخم مرغ سر، باز می زنند، چرا که تصور می کنند سرشار از چربی است. اما این تصور، کاملا غلط است. طبق مطالعات، افراد چاقی که در وعده ی صبحانه ی خود از تخم مرغ استفاده می کنند، 60 درصد بیش از افرادی که در وعده ی خود کیک و کلوچه مصرف می کنند، موفق به کاهش وزن می شوند. تخم مرغ، سرشار از ارزش های غذایی به شکل پروتئین، ویتامین E و ویتامین B12 است که همه برای یک زندگی سالم مورد نیاز هستند.

پیشنهاد برنافیت: هفته ای چند عدد تخم مرغ می توان مصرف کرد؟

کاری از گروه محتوای برنافیت

می‌خوای ثابت کنی که می‌تونی به وزن ایده آلت برسی ؟

اصولی و تخصصی ترین برنامه رژیم غذایی رو از برنافیت دریافت کن کنارت هستیم تا سریع تر لباسی که دوست داری رو بپوشی

از همین الان شروع کن تا زودتر به هدفت برسی!
5/5

به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin

جدیدترین مقالات

همه مقالات
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments