صبحانه هایی که شما را چاق می کنند

به طور کلی، صبحانه بهترین وعده ی یک روز محسوب می شود و عدم مصرف یا مصرف کم آن منجر به پرخوری در وعده های بعد و افزایش وزن می شود. اسموتی های آماده، آب میوه ها و کیک و کلوچه سرشار از قند هستند که به سرعت قند خون را بالا برده و با همان سرعت کاهش می دهند، در نتیجه شما را بیش از پیش گرسنه می کنند. بهترین گزینه برای صبحانه، منابع حاوی فیبر و پروتئین همچون تخم مرغ، ماست چکیده ی ساده و میوه های تازه هستند.

صرف نظر کردن از اولین وعده روز عادت سالمی به حساب نمی آید، چون یک صبحانه ی با کیفیت انرژی خوبی در طول روز به شما می دهد، احساس ولع شما را کاهش می دهد و ریسک ابتلا به بیماری های مزمن را پایین می آورد. در این مقاله به برخی از بدترین انتخاب ها برای وعده ی صبحانه اشاره شده است.درصورتی که علاوه بر صبحانه،نیاز به میانوعده برای چاقی هستید نیز، می توانید به صفحه میان وعده های چاق کننده مراجعه کنید.

صبحانه نخوردن

صبحانه - صبحانه نخوردن - برنافیت

مطالعات نشان داده اند که بیشتر افرادی که در رژیم غذایی خود موفق هستند، صبحانه مصرف می کنند. مصرف صبحانه، انرژی کافی برای ادامه ی روز را به شما می دهد.

اسموتی های آماده

صبحانه - اسموتی - برنافیت

اسموتی ها، نوشیدنی های بسیار سالمی هستند اما به شرطی که خود شما آن را در خانه تهیه کرده باشید. بالعکس، اسموتی هایی که در خارج از خانه تهیه شده و در سوپر مارکت ها به فروش می رسند، سرشار از قند هستند که نه تنها به سلامت شما هیچ کمکی نمی کنند، بلکه موجب افزایش وزن شما نیز می شوند.طرز تهیه اسموتی سبزیجات را بخوانید.

آب میوه ها

صبحانه - آبمیوه - برنافیت

برخلاف اینکه آب میوه، از اسموتی کالری کمتری دارد و سرشار از ویتامین های فراوان است، اما نباید روزخود را با آن آغاز کنید. آبمیوه فیبر ندارد و قندهای طبیعی آن بیشتر از نوشابه است. منابع مایع شکرهای طبیعی، در مقایسه با منابع جامد آن موجب افزایش بیشتری در قند خون و سطح انسولین می شود. تحقیقات نشان می دهد که مصرف آب میوه در وعده ی صبحانه، خطر ابتلا به دیابت را افزایش می دهد. در وعده ی صبحانه، به جای مصرف آب میوه از خود میوه و پروتئین های کم چرب مثل ماست چکیده استفاده کنید.

صبحانه به میزان بسیار کم

صبحانه - صبحانه کم - برنافیت

کم خوردن صبحانه، موجب افزایش وزن می شود. در مطالعه ای نشان داده شد افرادی که یک صبحانه ی پرکالری می خورند کمتر دچار افزایش وزن می شوند. محققان معتقدند که انسان در هنگام عصر دچار مقاومت به انسولین می شود، در نتیجه کالری کمتری می سوزاند.

کیک و کلوچه

صبحانه - کیک و کلوچه - برنافیت

بسیاری از مردم روز خود را با کیک، کلوچه و انواع آن آغاز می کنند، اما این کلوچه ها باید بدون فیبر و پروتئین بوده و حاوی آرد فرآوری شده باشد. جالب است بدانید افرادی که در صبحانه ی خود از تخم مرغ استفاده می کنند بیشتر از دیگران کاهش وزن و چربی های شکمی را تجربه می کنند. یک صبحانه ی حاوی کربوهیدرات، تنها نیمی از خواص سیر کنندگی یک تخم مرغ را به همراه دارد.

غلات کامل فیبردار سرد

صبحانه - غلات - برنافیت

در این مورد، با کلمه ی غلات کامل فیبردار گول نخورید، چرا که این ماده غذایی حاوی قند، سدیم و کالری فراوان است. بهترین گزینه غلاتی هستند که به ازای هر 10 گرم کربوهیدرات، 1 گرم فیبرداشته باشند.

ماست چکیده ی طعم دار

صبحانه - ماست - برنافیت

ماست چکیده اگر به شیوه ی سنتی تهیه شود، گزینه ی بسیار مفیدی برای صبحانه محسوب می شود، چون پروتئین آن دو برابر و قند آن نصف ماست معمولی است. اما متاسفانه این ماده با افزودن مواد طعم دار به یک جانک فود تبدیل شده است، چرا که این مواد سرشار از مواد مصنوعی و قند است. اگر می خواهید برای وعده ی این وعده از ماست چکیده استفاده کنید، می توانید از انواع ساده و بدون افزودنی آن استفاده کنید و برای طعم دار کردن به آن کمی میوه ی تازه یا خشک اضافه کنید.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments