راه های کاهش وزن که نیازی به خواب کافی ندارند

یکی از راه های موثر کاهش وزن ، ۷ تا ۹ ساعت خواب شبانه ی کامل است. این خواب منظم موجب تنظیم شدن هورمون ها، پیشگیری از ولع زیاد برای مصرف شیرینی جات و کاهش هورمون های استرس که با افزایش وزن در ارتباط هستند، می شود. اما گاهی اوقات به دلیل مشغله های زیاد کاری نمی توان به ۸ ساعت خواب کامل پرداخت. البته این بدان معنا نیست که اگر به اندازه ی کافی نمی خوابید، به هیچ وجه نمی توانید وزن خود را کاهش دهید. روش های زیر کمک زیادی به کالری سوزی شما می کنند.

حرکات ورزشی اینتروال با شدت بالا را انجام ندهید

درست است که تمرین های ورزشی اینتروال با شدت بالا کالری زیادی می سوزاند، اما این تمرین در مورد افراد غیر ورزشکار صدق نمی کند. این تمرین های ورزشی از چربی سوزی جلوگیری می کند، زیرا سطح هورمون استرس کورتیزول را در بدن شما کاهش می دهد. نکته ی دیگر این است که از آنجا که برای انجام این حرکات ورزشی به انرژی زیادی نیاز دارید، اما با این کار میزان زیادی از آن را دریافت نخواهید کرد.

به جای این حرکات از ورزش های سبک تر بهره بگیرید، وزنه های متوسط بردارید و در بین این تمرین ها استراحت کنید. برای افزایش متابولیسم و چربی سوزی بیشتر می توانید حرکاتی چون اسکوات، ددلیفت، پول آپ، پوش آپ، شنا، کار با دستگاه قایق رانی و لانگز را انجام دهید.

این حرکات بوت کمپ برای سوزاندن چربی های بدن مناسب است.

پیش از ورزش، ۳۰۰ میلی لیتر قهوه مصرف کنید

اگر می خواهید بعد از ظهر به ورزش بپردازید اما کافئین موجود در قهوه موجب بی خوابی شما در شب می شود، این مورد را فاکتور بگیرید. در غیر این صورت، مقداری کافئین پیش از ورزش موجب تقویت شما می شود. این کار موجب می شود، راحت تر و برای مدت طولانی تری ورزش کنید. ۳۰۰ میلی لیتر از یک قهوه ی سنگین موجب دریافت کافئین مورد نیاز برای انجام ورزش می شود.

چای سبز یا سیاه به اندازه ی قهوه حاوی کافئین نیست. در هنگام مصرف قهوه از شیرین کننده ها و نوشیدنی های اسپرسوی شیری استفاده نکنید، چرا که تمام کالری هایی را که سوزانده اید به بدن شما باز می گرداند. می توانید زمان های مختلفی را برای مصرف قهوه امتحان کنید.

۱۰ دقیقه تمرین ورزشی با شدت کم یا متوسط انجام دهید

گرچه برخی از کارشناسان بر این عقیده اند که عدم انجام حرکات ورزشی در هنگام کاهش وزن هیچ مشکلی ندارد، اما برخی از آنها نیز بر این عقیده اند که روزانه حداقل ۱۰ دقیقه باید به تمرین های سبک یا متوسط ورزشی پرداخت (تمرین متوسط بدین معناست که در میان ورزش بتوان کمی حرف زد). پیاده روی، دویدن آرام و تمرین های سبک یوگا، خلق و خو و اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد و از آنجا که این تمرین ها سخت نیست، می توانید آنها را برای مدت بیشتری انجام دهید.

سبزیجات یخ زده، گوشت و غلات کامل خریداری کنید

پخت و پز در خانه موجب می شود که کنترل بیشتری بر روی وعده ی غذایی خود داشته باشید. آشپزخانه ی خود را پر از مواد غذایی سالم همچون سوپ، سبزیجات، گوشت و غلات کامل آسان پز همچون برنج قهوه ای و کوینولا کنید تا بتوانید در مواقع لزوم، آنها را به سرعت مورد استفاده قرار دهید.

برای میان وعده از غذاهای حاوی فیبر، پروتئین و چربی های سالم استفاده کنید

تحقیقات نشان داده است که وقتی خسته ایم تمایل ما برای غذا خوردن بیشتر می شود، بنابراین انتخاب میان وعده ای که شما را سیر نگه دارد گزینه ی بسیار مناسبی است. برای میان وعده های خود از پروتئین های با کیفیت، چربی و فیبر که عمل هضم را کند می کند و انرژی پایداری به شما می دهد، استفاده کنید. می توانید از بادام، گردو، تخم مرغ آب پز و سبزیجات در میان وعده ی خود استفاده کنید.

اگر هوس شیرینی جات و مواد قندی کردید، میوه مصرف کنید. فیبر موجود در میوه ها موجب آزاد شدن تدریجی قند موجود در آنها می شود.

پیشنهاد برنافیت: [button color=”orange2″ link=”http://bornafit.ir/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D9%84%D9%85-%D8%BA%D8%B0%D8%A7-%D8%A8%D8%AE%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%85%D8%9F/” align=”right” target=”_blank”]چربی های سالم بخورید و لاغر شوید![/button]

هر دو تا چهار ساعت یک بار، میان وعده مصرف کنید

طوری بین وعده ی اصلی و میان وعده ی خود فاصله بیاندازید که بیش از ۲ تا ۴ ساعت فاصله نباشد. این کار موجب می شود بتوانید اشتها و میزان میان وعده ی خود را کنترل کنید. عدم توجه به این مطلب موجب می شود که در وعده ی بعدی غذای بیشتری مصرف کنید. البته باید توجه داشته باشید که ناخنک زدن های بیش از حد نیز موجب افزایش وزن می شود.

روزانه حداقل ۱ لیتر آب مصرف کنید

کم آبی بدن موجب کاهش انرژی، خستگی و تمایل بیشتر برای مصرف غذاهای آماده می شود. نوشیدن یک لیوان آب، یک ساعت پیش از غذا موجب می شود غذای کمتری مصرف کنید. روزانه حداقل یک لیتر آب مصرف کنید و اگر ورزش نیز می کنید، ۲۰۰ میلی لیتر آب بیشتری بنوشید.

پیشنهاد برنافیت: [button color=”orange2″ link=”http://bornafit.ir/%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%DA%A9%D9%85-%D8%A2%D8%A8%DB%8C-%D8%A8%D8%AF%D9%86-%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AF/” align=”right” target=”_blank”]هر آنچه که باید در مورد کم آبی بدن بدانید[/button]

کاری از گروه محتوای برنافیت

من 106 کیلو بودم، هیچ لباسی اندازه‌م نمی‌شد! بالاخره زیر نظر متخصص تغذیه‌ برنافیت رژیم گرفتم و در 8 ماه، 27 کیلو لاغر شدم. رژیم برنافیت، آخرین رژیم زندگیم بود!

شما هم می‌تونید!!!

علی معراجی زاده

علی معراجی زاده

5/5

به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

جدیدترین مقالات

همه مقالات
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم غذایی دکترکرمانی است که رژیم غذایی و برنامه غذایی را به صورت گروهی و زیر نظر پشتیبان اختصاصی ارائه می‌دهد.

گروه برنافیت دکتر کرمانی، مشاوره تغذیه و تناسب اندام

گروه برنافیت دکتر کرمانی یکی از بزرگترین گروه های درمانی چاقی و لاغری می باشد که با ارائه رژیم گروهی با استفاده از بروز ترین متد های لاغری به شما در رسیدن به لاغری و تناسب اندام کمک میکند.
بیشتر...

یکی از زیر مجموعه‌های دکتر کرمانی که با بیش از چند سال سابقه درخشان در زمینه تغذیه و لاغری توانسته است، هزاران افراد را به تناسب اندام دلخواه خودشان برساند، مجموعه برنافیت دکتر کرمانی است. در سایت برنافیت با دنیایی از مطالب درمورد تغذیه و لاغری روبه‌رو خواهید شد و  هر آن‌چه درمورد تغذیه و لاغری است را در این‌جا می‌توانید پیدا کنید.

هنگام ورود به سایت برنافیت دکتر کرمانی با انواع متفاوتی از رژیم‌ها روبه رو می‌شوید از جمله: رژیم تثبیت وزن برنافیت، برنامه‌غذایی روزانه برنافیت، رژیم غذایی برای لاغری، رژیم غذایی رایگان، رژیم غذایی لاغری برای دموی‌ها، رژیم فستینگ، رژیم فشرده لاغری، رژیم کاهش وزن، رژیم کتوژنیک، رژیم گروهی برنافیت، رژیم لاغری 20 کیلویی، رژیم لاغری رایگان، رژیم لاغری سریع، رژیم مایر، رژیم سیب، رژیم شیر، رژیم، رژیم افزایش وزن برنافیت، رژیم آنلاین، رژیم بارداری و شیردهی، رژیم برای بلغمی‌ها، رژیم برای دموی‌ها، رژیم پروتئین، بارهنگ برای لاغری است که تنوع رژیم‌ها باعث شده به یک مجموعه بسیار قوی در حوزه لاغری و تغذیه شناخته شود.

تمامی دستورات برنامه‌های غذایی زیر نظر کارشناسان دکتر کرمانی ارائه می‌شود و دستورات مصرف هر خوراکی با مقدار کالری مورد نیاز نیز در برنامه غذایی برای هر شخص به صورت جداگانه گفته می‌شود. مانند: طریقه مصرف دانه چیا برای لاغری، ماسالای چینی برای لاغری، سیر سیاه لاغری، سرکه سیب برای لاغری ، زردچوبه برای لاغری شکم، چای سبز برای لاغری، دانه چیا، دمنوش‌های لاغری و…. خواص میخک برای لاغری.

برنامه غذایی برای هر شخصی متفاوت است و با توجه به شرایط جسمانی هر فرد برنامه غذایی جداگانه به آن داده می‌شود مانند: برنامه رژیم غذایی 7 روزه، برنامه غذایی برای افزایش وزن، برنامه غذایی برای بدنسازی، برنامه غذایی برای کاهش وزن.

در مجموعه برنافیت دکتر کرمانی امکاناتی نظیر: مشاور تغذیه آنلاین، مشاوره رایگان رژیم لاغری، دریافت رژیم به صورت آنلاین، کاهش وزن سریع، آب کردن چربی شکم، نرم افزار رژیم غذایی رایگان برنافیت، ورزش برای لاغری، پشتیبان اختصاصی رژیم، چالش رژیم لاغری،  کالری مواد غذایی برنافیت،  محاسبه bmiدکتر کرمانی، دوچرخه ثابت برای لاغری،  قوی‌ترین رژیم لاغری، کاهش چربی، کاهش وزن، گروه لاغری برنافیت دکتر کرمانی، لاغری سریع، لاغری سریع 10روزه، لاغری سریع در یک هفته، لاغری و تناسب اندام، چاقی، زیبایی اندام، ورزش لاغری، ورزش و تناسب اندام، نمونه رژیم دکتر کرمانی، پیج دکتر کرمانی، رژیم دکتر کرمانی رایگان‌ و انواع روش‌های لاغری.

راه ارتباطی با مجموعه برنافیت دکتر کرمانی از طریق سایت برنافیت، اینستاگرام برنافیت دکتر کرمانی و واتساپ برنافیت امکان پذیر است و همراهی شما عزیزان باعث شده است تا یک خانواده بزرگی کنار هم تشکیل دهیم.

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم غذایی دکترکرمانی است که رژیم ها را به صورت گروهی و زیر نظر کارشناس اختصاصی ارائه می‌دهد.

دسترسی سریع

پربازدیدترین ها

انواع رژیم ها

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم دکترکرمانی است که رژیم ها را به صورت گروهی و زیر نظر پشتیبان اختصاصی ارائه می‌دهد.

گروه برنافیت دکتر کرمانی، مشاوره تغذیه و تناسب اندام

گروه برنافیت دکتر کرمانی یکی از بزرگترین گروه های درمانی چاقی و لاغری می باشد که با ارائه رژیم گروهی با استفاده از بروز ترین متد های لاغری به شما در رسیدن به لاغری و تناسب اندام کمک میکند.
دریافت مشاوره رژیم برنافیت
برای رسیدن به وزن دلخواهت، شماره‌ات رو ثبت کن تا از کارشناسان ما مشاوره رایگان بگیری!

دریافت مشاوره رایگان رژیم

اگه می‌خوای به وزن دلخواهت برسی، شماره‌ات رو ثبت کن تا از کارشناس‌های برنافیت دکترکرمانی مشاوره‌ رایگان بگیری!

[contact-form-7 id="19069" title="فرم مشاوره"]