معجزه ی حلقه لاغری در آب کردن چربی های شکمی

حلقه لاغری یک وسیله ی شگفت انگیز برای آب کردن چربی های موضعی شکم محسوب می شود. حلقه زدن نه تنها موجب کالری سوزی، بلکه موجب تون دادن به عضلات شکمی نیز می شود. استفاده از حلقه لاغری 7 کالری در هر دقیقه و 210 کالری در هر 30 دقیقه می سوزاند.

حتما بخوانید: چه روش هایی برای لاغری موضعی و کاهش سایز وجود دارد؟

تاریخچه ی استفاده از حلقه لاغری یا هولاهوپ به یونان باستان باز می گردد. هر چند در آن زمان نام این وسیله هولاهوپ نبود، اما کاربرد مشابهی با زمان حال داشت. در ابتدا این حلقه ها به عنوان اسباب بازی کودکان و البته یک وسیله ی ورزشی برای بزرگسالان به کار برده می شد. اما اکنون به یکی از بهترین وسایل ورزشی برای لاغری شکم تبدیل شده است.

حلقه زدن یک ورزش فوق العاده برای کل بدن محسوب می شود، چرا که علاوه بر کالری سوزی، موجب کاهش وزن و آب شدن چربی های شکمی می شود. در ادامه ی مقاله به فواید حلقه زدن و تاثیر آن در کاهش وزن و آب کردن چربی های شکمی پرداخته شده است.

حلقه زدن موجب کالری سوزی می شود.

برای آب کردن چربی های شکمی باید کالری سوزی بدن را افزایش دهید. هرگونه فعالیتی که ضربان قلب را افزایش دهد، موثر است. طبق یکی از مطالعات، استفاده از حلقه لاغری 7 کالری در هر دقیقه و 210 کالری در هر 30 دقیقه می سوزاند. کالری سوزی نهایی به فاکتورهای زیادی چون سن، جنسیت، وزن، شدت حرکات و سطح تناسب اندام افراد بستگی دارد.

میزان کالری سوزی حلقه لاغری در مقایسه با دیگر ورزش ها

 

حلقه لاغری- ورزش و تناسب اندام- برنافیت دکتر کرمانی

در یکی از مطالعات، میزان کالری سوزی حلقه با ورزش های دیگر مورد مقایسه قرار گرفت. از میان هشت ورزش مختلف، حلقه زدن، مقام  سوم کالری سوزی را به خود اختصاص داد. کاردیو کیک بوکسینگ و بوت کمپ به ترتیب مقام اول و دوم کالری سوزی را از آن خود کردند. جالب اینجا بود که میزان تفاوت کالری سوزی آن دو تنها 1 کالری در دقیقه و 30 کالری در ساعت بود.

حلقه زدن موجب عضله سازی می شود.

علاوه بر کالری سوزی، به عضله سازی شکم، پهلو، باسن و ران ها نیاز دارید. چرخاندن حلقه به دور پهلو ماهیچه های هسته ی بدن را فعال می کند. اما این تنها چرخاندن حلقه نیست که به آب شدن چربی ها کمک می کند. بیشتر این حلقه ها دارای وزنی معادل نیم تا 3 کیلوگرم هستند. استفاده از این حلقه های سنگین موجب فعال شدن ماهیچه در بخش های مختلف هسته ی بدن از جمله موارد زیر می شوند:

1- کشش و تون دادن به پهلوها با خم شدن از پهلو

حلقه لاغری- ورزش و تناسب اندام- برنافیت دکتر کرمانی

حلقه را طوری بگیرید که پایین آن در قسمت پایین کمر و بالای آن در بالای سر شما قرار بگیرد. به یک سمت خم شوید، به مرکز بیایید و دوباره به سمت دیگر خم شوید.

2- کار کردن بر روی پهلوها با حرکات نینجا

حلقه لاغری را در مقابل بدن به صورت موازی با زمین در دست بگیرید. کمی زانو را خم کنید. حلقه را به بدن نزدیک کنید و بالا تنه را به راست بچرخانید. حلقه را به دست راست بدهید و آن را به پشت بدن ببرید. سپس بالا تنه را به چپ بچرخانید و حلقه را به دست چپ بدهید. پاها را صاف روی زمین بگذارید و تنها از بالا تنه بچرخید نه از ران ها.

3- آب کردن چربی های شکم به وسیله ی دراز و نشست با حلقه

به پشت روی یک تشک ورزشی دراز بکشید. زانوها را خم کنید و کف پاها را صاف روی زمین بگذارید. روی حلقه دراز بکشید، به گونه ای که پایین حلقه زیر قسمت پایین کمر و بالای آن در بالای سر شما قرار گیرد. دو طرف حلقه را بگیرید. شکم را سفت کنید و تیغه های شانه را کمی از روی زمین بلند کنید. چند ثانیه در این وضعیت بمانید، سپس به وضعیت اولیه بازگردید.

کاری از گروه محتوای برنافیت

می‌خوای ثابت کنی که می‌تونی به وزن ایده آلت برسی ؟

اصولی و تخصصی ترین برنامه رژیم غذایی رو از برنافیت دریافت کن کنارت هستیم تا سریع تر لباسی که دوست داری رو بپوشی

از همین الان شروع کن تا زودتر به هدفت برسی!
5/5

به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin

جدیدترین مقالات

همه مقالات
guest
48 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments