حرکات کاردیو 5 دقیقه ای که می توان در هر مکانی انجام داد

[iconbox title=”مقاله در یک نگاه” title_align=”right” content_align=”right” layout=”boxed” align=”right” type=”vector” icon=”momizat-icon-pencil2″ icon_align_to=”title” size=”32″ icon_color=”#3e256a” ]حرکات کاردیو یا ورزش های هوازی یکی از حرکاتیست که انرژی و متابولیسم شما را افزایش و استرس شما را کاهش می دهد. برای انجام این حرکات، به زمان زیادی نیاز ندارید. تنها 5 دقیقه در روز وقت خود را صرف این ورزش کنید تا ذهن شما برای تداوم آن آماده گردد.

[/iconbox]

گاهی آنقدر مشغول هستیم که نسبت به ورزش بی اهمیت می شویم و آن را یک فعالیت وقت گیر تلقی می کنیم. اما بسیاری از حرکات ورزشی، آسان هستند و تنها 5 دقیقه از وقت شما را می گیرند. حرکات کاردیو یکی از ورزش هاییست که انرژی و متابولیسم را افزایش و استرس را کاهش می دهند. انجام حرکات ورزشی به مدت طولانی کار سختیست و بسیاری از افرادشاغل از انجام آن ناتوانند. اما انجام حرکات کاردیو 5 دقیقه ای، ذهن شما را برای تداوم ورزش آماده می سازد.

هر روز، یکی از حرکات کاردیو  معرفی شده در مقاله را انجام دهید. اگر زمان بیشتری دارید، حرکات دیگر را نیز انجام دهید. اما از انجام تمرین های قدرتی در روزهای متوالی بپرهیزید. حرکات کاردیو زیر به منظور افزایش ضربان قلب طراحی شده اند. حرکات بزرگتری که ماهیچه های شما را درگیر می کنند، موثرترند. برای کوتاه کردن حرکات، ورزش هایی را انتخاب کنید که چندین بخش از بدن شما را به کار می گیرند. هر حرکت را به مدت 60 ثانیه انجام دهید و 15 ثانیه در بین حرکات استراحت کنید.

پیشنهاد برنافیت: برای چالش هوازی این حرکات ورزشی چربی سوز را انجام دهید

Seal Jack

حرکات هوازی- برنافیت دکتر کرمانی

برای انجام این حرکت، صاف بایستید و پاها را در کنار هم قرار دهید. شکم را درگیر کنید و دست ها را صاف به جلو بکشید تا موازی زمین قرار گیرند. کف دست ها را به هم برسانید. بپرید و دست ها و پاها را از بغل باز کنید. به سرعت به وضعیت اولیه بازگردید و دست ها را در کنار هم قرار دهید.

Modified Mountain Climber

حرکات ورزشی- برنافیت دکتر کرمانی

دست ها را روی تکیه گاه یک صندلی محکم یا مبل بگذارید. پاها را به عقب ببرید تا در وضعیت پوش آپ قرار گیرید. بازوها باید کاملا صاف و در محل آرنج کمی خم باشند. دست ها باید مستقیم در زیر شانه ها قرار گیرند. از همین وضعیت، زانوی راست را جلو بیاورید و با پنجه های پا به زمین ضربه بزنید. تغییر جهت دهید و همین حرکت را تکرار کنید. این حرکت را چندین بار با سرعت بالا انجام دهید.

Squat

حرکات ورزشی- برنافیت دکتر کرمانی

پاها را کمی بیشتر از عرض لگن باز کنید و قفسه ی سینه را بالا بکشید. بازوها را در مقابل بدن ببرید و وزن بدن را روی پاشنه های پا بیاندازید. زانوها را خم کنید. باسن را به عقب و پایین ببرید، طوری که انگار می خواهید روی صندلی بنشینید. اجازه ندهید زانوها جلوتر از سطح پنجه های پا قرار گیرند. تا جایی خم شوید که بدن شما موازی زمین قرار گیرد. سپس با فشار بر روی پاشنه های پا به وضعیت اولیه در آیید.

Bicycle Crunch

حرکات ورزشی- برنافیت دکتر کرمانی

به پشت دراز بکشید و زانوها را خم کنید. کف پاها را صاف روی زمین بگذارید و دست ها را به پشت بدن ببرید. پای چپ را بلند کنید و بدن را به سمت مخالف بالا بکشید. آرنج راست شما باید به سمت زانوی چپ خم شود. به وضعیت اولیه بازگردید و تغییر جهت دهید. حالا آرنج چپ و زانوی راست را به هم برسانید. این حرکت را مدام تکرار کنید و دست و پای چپ و راست را جا به جا کنید.

پیشنهاد برنافیت: حرکات ورزشی برا ی داشتن شکم تخت

حرکات کاردیو که در این مقاله معرفی شدند، سیستم گردش خون که شامل قلب و رگ های خونیست را به کار می اندازد و نه تنها موجب کاهش وزن، بلکه موجب سلامت بدنتان می شود.

کاری از گروه محتوای برنافیت

می‌خوای ثابت کنی که می‌تونی به وزن ایده آلت برسی ؟

اصولی و تخصصی ترین برنامه رژیم غذایی رو از برنافیت دریافت کن کنارت هستیم تا سریع تر لباسی که دوست داری رو بپوشی

از همین الان شروع کن تا زودتر به هدفت برسی!
5/5

به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin

جدیدترین مقالات

همه مقالات
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments