بهترین تمرین های ورزشی برای خوش فرم کردن باسن

[iconbox title=”اگر وقت ندارید…” title_align=”right” content_align=”right” layout=”boxed”  align=”right” type=”vector” icon=”momizat-icon-pencil2″ icon_align_to=”title” size=”32″ icon_color=”#3e256a” ]نشستن و بی تحرکی موجب می شود عضلات به مرور زمان سفت شوند و از شکل بیافتند. تمرین های ورزشی چون لانج، اسکوتر، کشش همسترینگ و حرکت پایک که با یک تکه حوله یا پارچه انجام می شوند، می توانند به سفت و قوی تر شدن باسن شما کمک کنند. این حرکات را باید روزی 10 تا 12 بار برای هر یک از پاها انجام دهید و بر روی درستی حرکات و هماهنگی آنها تمرکز کنید.[/iconbox]

نشستن و بی تحرکی موجب می شود عضلات به مرور زمان سفت شوند و از شکل بیافتند. گاهی تنها برخی از تمرین های آسان و بدون نیاز به هیچ وسیله ای می تواند به عضلات شما شکل دهد و آنها را خوش فرم تر کند. تمرین های ورزشی زیر که تنها با یک تکه حوله یا پارچه انجام می شوند به سفت و قوی تر شدن باسن شما کمک می کنند. این حوله نباید زیاد بزرگ باشد، چرا که در هر زمان تنها برای یکی از پاها استفاده می شود. این حرکات را 10 تا 12 بار برای هر یک از پاها انجام دهید و بر روی درستی حرکات و هماهنگی آنها تمرکز کنید.

حرکت لانج

بهترین تمرین های ورزشی برای خوش فرم کردن باسن - برنافیت دکتر کرمانی

حوله را زیر پای عقب بگذارید و به حالت لانج خم شوید. دست های خود را می توانید بر روی زانوی پای جلویی یا جلوی بدن ببرید و یا آنها را پشت گردن خود، در هم قفل کنید. بدون اینکه تعادلتان را از دست دهید، تا جایی که می توانید به سمت جلو یا عقب بروید. این عمل مربوط به کنترل است، نه سرعت. چند ثانیه در این حالت باقی بمانید، سپس به حالت اولیه باز گردید و پاها را در کنار هم جفت کنید. این حرکت را برای پای دیگر نیز تکرار کنید. برای ایجاد چالش بیشتر، در حالت لانج باقی بمانید و بدن خود را به سمت بالا و پایین بکشید.

حرکت اسکوتر

بهترین تمرین های ورزشی برای خوش فرم کردن باسن - برنافیت دکتر کرمانی

برای این حرکت باید تمام مدت را در حالت لانج خم شوید و پای پشتی شما روی حوله باشد. دستان خود را بالای زانو یا روی باسن قرار دهید. پای پشتی را با سرعت زیاد به عقب و جلو ببرید و بدون اینکه تعادل خود را از دست دهید، هسته ی بدن را بکشید. اطمینان حاصل کنید که پای جلوی شما در حالت خم باقی مانده و با حرکت شما به سمت جلو و عقب حرکت نمی کند. این حرکت را برای طرف دیگر بدن نیز انجام دهید.

حرکت کشش همسترینگ

بهترین تمرین های ورزشی برای خوش فرم کردن باسن - برنافیت دکتر کرمانی

به پشت دراز بکشید و حوله را زیر یکی از پاها قرار دهید. تا جایی که می توانید پاها را به کنار بدن ببرید و با فشار آوردن به کف پا، کمر خود را از روی زمین بلند کنید و حرکت پل را انجام دهید. در همین وضعیت، پایی را که حوله زیر آن است به سمت جلو و سپس به عقب سر دهید. باسن خود را در حالت تعادل نگه دارید و اجازه ندهید تکان بخورد. تغییر جهت دهید.

حرکت پایک

بهترین تمرین های ورزشی برای خوش فرم کردن باسن - برنافیت دکتر کرمانی

این حرکت نه تنها عضلات هسته ای شما را درگیر می کند، بلکه موجب کشش همسترینگ شما نیز می شود. بایستید و هر دو پای خود را به صورت صاف و موازی روی حوله قرار دهید. به سمت جلو خم شوید و دست هایتان را روی زمین قرار دهید. چند نفس عمیق بکشید و به آهستگی پاهای خود را تا جایی عقب ببرید که در وضعیت پلنک قرار گیرید. در این وضعیت با سر دادن پاها روی زمین، آنها را به عقب بکشید و سپس به وضعیت اولیه باز گردانید. اگر به تعادل بیشتری نیاز دارید، دامنه ی حرکات خود را کاهش دهید.

پیشنهاد برنافیت: [button color=”orange2″ link=”http://bornafit.ir/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AA%D9%85%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%B4-%D9%81%D8%B1%D9%85-%D8%A8%D8%A7%D8%B3%D9%86/” align=”right” target=”_blank”]بهترین تمرین برای خوش فرم کردن باسن[/button]

کاری از گروه محتوای برنافیت

می‌خوای ثابت کنی که می‌تونی به وزن ایده آلت برسی ؟

اصولی و تخصصی ترین برنامه رژیم غذایی رو از برنافیت دریافت کن کنارت هستیم تا سریع تر لباسی که دوست داری رو بپوشی

از همین الان شروع کن تا زودتر به هدفت برسی!
5/5

به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin

جدیدترین مقالات

همه مقالات
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments