بهترین غذاها برای افزایش سلامت موها

سلامت موها می تواند نشانه ای از سلامت کلی بدن باشد. درست همانند پوست، موها نیز به تنظیم دمای بدن و گرم نگه داشتن سر کمک می کنند. اگرچه استرس روحی، ژنتیک، داروها و مشکلات هورمونی بر روی موها تاثیر می گذارند، اما تاثیر مواد غذایی نیز بر روی سلامت موها نباید نادیده گرفته شود. در ادامه به تاثیر برخی از مواد غذایی بر روی موها اشاره شده است.

ماهی چرب آب های سرد

غذاها افزایش سلامت موها - ماهی چرب - برنافیت

 

ماهی هایی همچون سالمون، ساردین، ماکرل، شاه ماهی و غیره سرشار از پروتئین و اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ می باشند. این اسیدهای چرب ضروری برای سلامت موها ، پوست و ناخن مورد نیاز هستند. آنها موجب رشد مو و احیای پوست، افزایش سلامت استخوان ها، تنظیم متابولیسم بدن و حفظ سیستم تناسلی می شوند. آنها با خشکی و مات شدن موها نیز مقابله می کنند. البته زنان باردار و شیرده در مصرف ماهی باید با پزشک خود مشورت کنند، زیرا برخی از ماهی ها حاوی جیوه و سموم است.

پیشنهاد برنافیت: [button color=”orange2″ link=”http://bornafit.ir/%D8%A7%DA%AF%D8%B1-%D8%A8%D9%87-%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%D8%AA-%D9%85%D9%88-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%AF-%D8%A7%D9%87%D9%85%DB%8C%D8%AA-%D9%85%DB%8C-%D8%AF%D9%87%DB%8C%D8%AF/” align=”right” target=”_blank”]اگر به سلامت مو های خود اهمیت می دهید[/button]

دانه ها

غذاها افزایش سلامت موها - دانه ها - برنافیت

 

پوست، مو و ناخن ما از پروتئین و مواد معدنی ساخته شده است. دانه ها، منابع گیاهی پروتئینی و اسیدهای چرب ضروری و دو عنصر مغذی ضروری برای سلامت موها هستند.
انواع و اقسام دانه ها همچون کنجد، بذر کتان، تخم آفتاب گردان، کدو و دانه های چیا را در برنامه ی غذایی خود بگنجانید.

پیشنهاد برنافیت: [button color=”orange2″ link=”http://bornafit.ir/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D9%84%D9%85%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D9%85%D8%B5%D8%B1%D9%81-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D8%AF/” align=”right” target=”_blank”]دانه های سالمی که هر روز باید مصرف کنید[/button]

سبزیجات با برگ سبز تیره

غذاها افزایش سلامت موها - سبزیجات - برنافیت

 

سبزیجاتی چون بروکلی، کلم، اسفناج و چغندر سوئیسی منبع عظیمی از ویتامین A و آهن می باشند. ویتامین A برای تولید چربی طبیعی مو، درخشندگی و قابلیت ارتجاعی آن مورد نیاز است. این سبزیجات آهن و کلسیم بدن را که برای داشتن موهای سالم ضروریست، فراهم می کند.

تخم مرغ

غذاها افزایش سلامت موها - تخم مرغ - برنافیت

 

بیوتین که یک ماده ی مغذی در زرده ی تخم مرغ است، نقش مهمی در سلامت موها دارد. مطالعات اخیر نشان داده که بیوتین از فولیکول ها و ساقه ی مو محافظت کرده و از شکنندگی آنها جلوگیری می کند.

[box type=”note”]با وجودی که تخم مرغ دارای مزایای سلامتی بسیاری برای انسان است، زرده ی آن به افزایش کلسترول در بدن معروف می باشد. بنابراین افراد ترجیح می دهند بیشتر از سفیده ی آن استفاده کنند. آیا واقعا زرده ی تخم مرغ موجب افزایش وزن شما می شود؟[/box]

حبوبات

غذاها افزایش سلامت موها - حبوبات - برنافیت

 

از آنجا که فولیکول های مو از ۵۰ تا ۱۰۰ پروتئین مختلف ساخته شده، حبوبات (که منبع پروتئین هستند) نقش مهمی در احیای آنها دارد. حبوبات به ویژه برای گیاهخوران از اهمیت زیادی برخوردار است. علاوه بر پروتئین، بسیاری از حبوبات حاوی آهن، زینک و ویتامین های ب-کمپلکس می باشند.

آجیل ها

غذاها افزایش سلامت موها - آجیل - برنافیت

 

آجیل ها به ویژه بادام هندی، بادام و گردو منبع فوق العاده ای از اسیدهای چرب ضروری هستند. آنها حاوی مواد معدنی همچون سلنیوم و زینک نیز می باشند که در توسعه ی بافت های سالم به ویژه پوست سر مفیدند. گردو در این میان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، چرا که سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ می باشد.

غلات کامل

غذاها افزایش سلامت موها - غلات کامل - برنافیت

غلاتی همچون جو، بلغور جودوسر و گندم کامل منبع خوبی برای فیبر، ویتامین A، آهن، زینک و سیلیکا می باشند. سیلیکا که در بسیاری از غلات کامل یافت می شود، یک ماده ی معدنی زیبایی بخش محسوب می شود. در مطالعه ای در یک دانشکده ی پزشکی نشان داده شد زنانی که روزانه ۱۰ میلی گرم سیلیکا برای نه ماه مصرف می کردند، موهای آنها پر پشت تر و قابلیت ارتجاعی شان بیشتر از دیگران بود.

گیاهان دریایی

غذاها افزایش سلامت موها - گیاهان دریایی - برنافیت

جلبک دریایی حاوی اسیدهای چرب ضروریست که فاکتور مهمی در سلامت موها محسوب می شود. آلژینات موجود در جلبک دریایی نیز برای روند سم زدایی بدن مورد نیاز است و موجب از بین رفتن موادی می شود که رشد سلول های سالم را مختل می کند. آن را به سوپ، سالاد یا برنج خود اضافه کرده، مصرف کنید.

پیشنهاد برنافیت: [button color=”orange2″ link=”http://bornafit.ir/%D8%A7%D8%B2-%D9%81%D9%88%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%AC%D9%84%D8%A8%DA%A9-%D8%AF%D8%B1%DB%8C%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%DA%86%D9%87-%D9%85%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AF%D8%9F/” align=”right” target=”_blank”]از فواید جلبک دریایی چه میدانید؟[/button]

زردچوبه

غذاها افزایش سلامت موها - زردچوبه - برنافیت

زردچوبه ادویه ایست که از گیاهان آسیای شرقی به دست می آید و قرنهاست که در طب آیورودا مورد استفاده قرار گرفته است. وقتی این ماده مصرف می شود، استروئیدهای طبیعی بدن را تحریک کرده، موجب کاهش التهاب و تورم می شود. طبق مطالعات، برخی از ریزش موها به دلیل مشکلات التهابی در بدن رخ می دهد. به علاوه، یک ماده به نام کورکومین در زردچوبه موجود است که با مهار هورمون های پیر کننده ی فولیکول ها مبارزه کرده، موجب بهبود رشد موها می شود.

پیشنهاد برنافیت: [button color=”orange2″ link=”http://bornafit.ir/%D8%A7%D8%AF%D9%88%DB%8C%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%AE%D8%A7%D8%B5%DB%8C%D8%AA-%D8%B6%D8%AF%D9%BE%DB%8C%D8%B1%DB%8C/” align=”right” target=”_blank”]ادویه هایی با خاصیت ضدپیری[/button]

مکمل ها

غذاها افزایش سلامت موها - مکمل ها - برنافیت

گرچه غذاهای کامل بر مکمل ها ارجحیت دارد، اما مکمل ها موجب دستیابی آسان تر به برخی از مواد مغذی می شود. سوء تغذیه به شدت خود را در موها نشان می دهد، بنابراین افزودن مولتی ویتامین به برنامه ی غذایی، به ویژه برای افراد گیاهخوار ضروری است. برخی از مکمل های لازم شامل بذر کتان، روغن ماهی و برخی از ویتامین های B می باشند. البته پیش از مصرف مکمل ها حتما با پزشک خود مشورت کنید.

غذاهایی که به شکل موضعی استفاده می شوند

غذاها افزایش سلامت موها - زیبایی - برنافیت

برخی از غذاها دارای عملکرد دوگانه هستند و حتی مصرف موضعی آنها نیز به بهبود سلامت موها کمک می کند. در طب سنتی چین، ماساژ پوست سر با آب زنجبیل به صورت روزانه موجب تحریک گردش خون و افزایش رشد موها می شود. برای درخشندگی رنگ موهای مختلف نیز راه های طبیعی وجود دارد، مثلا چای سیاه برای موهای مشکی، چای هیبیسکوس برای موهای قرمز و بابونه برای موهای بلوند. ماسک پروتئینه ی تخم مرغ نیز برای بهبود شکنندگی موها بسیار مفید است. دو تخم مرغ را بشکنید و آنها را بر روی موهای خشکتان بمالید. آنگاه آن را با کلاه مو بپوشانید و پس از ۱۰ دقیقه بشویید.

کاری از گروه محتوای برنافیت

من 106 کیلو بودم، هیچ لباسی اندازه‌م نمی‌شد! بالاخره زیر نظر متخصص تغذیه‌ برنافیت رژیم گرفتم و در 8 ماه، 27 کیلو لاغر شدم. رژیم برنافیت، آخرین رژیم زندگیم بود!

شما هم می‌تونید!!!

علی معراجی زاده

علی معراجی زاده

5/5

به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

جدیدترین مقالات

همه مقالات
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم غذایی دکترکرمانی است که رژیم غذایی و برنامه غذایی را به صورت گروهی و زیر نظر پشتیبان اختصاصی ارائه می‌دهد.

گروه برنافیت دکتر کرمانی، مشاوره تغذیه و تناسب اندام

گروه برنافیت دکتر کرمانی یکی از بزرگترین گروه های درمانی چاقی و لاغری می باشد که با ارائه رژیم گروهی با استفاده از بروز ترین متد های لاغری به شما در رسیدن به لاغری و تناسب اندام کمک میکند.
بیشتر...

یکی از زیر مجموعه‌های دکتر کرمانی که با بیش از چند سال سابقه درخشان در زمینه تغذیه و لاغری توانسته است، هزاران افراد را به تناسب اندام دلخواه خودشان برساند، مجموعه برنافیت دکتر کرمانی است. در سایت برنافیت با دنیایی از مطالب درمورد تغذیه و لاغری روبه‌رو خواهید شد و  هر آن‌چه درمورد تغذیه و لاغری است را در این‌جا می‌توانید پیدا کنید.

هنگام ورود به سایت برنافیت دکتر کرمانی با انواع متفاوتی از رژیم‌ها روبه رو می‌شوید از جمله: رژیم تثبیت وزن برنافیت، برنامه‌غذایی روزانه برنافیت، رژیم غذایی برای لاغری، رژیم غذایی رایگان، رژیم غذایی لاغری برای دموی‌ها، رژیم فستینگ، رژیم فشرده لاغری، رژیم کاهش وزن، رژیم کتوژنیک، رژیم گروهی برنافیت، رژیم لاغری 20 کیلویی، رژیم لاغری رایگان، رژیم لاغری سریع، رژیم مایر، رژیم سیب، رژیم شیر، رژیم، رژیم افزایش وزن برنافیت، رژیم آنلاین، رژیم بارداری و شیردهی، رژیم برای بلغمی‌ها، رژیم برای دموی‌ها، رژیم پروتئین، بارهنگ برای لاغری است که تنوع رژیم‌ها باعث شده به یک مجموعه بسیار قوی در حوزه لاغری و تغذیه شناخته شود.

تمامی دستورات برنامه‌های غذایی زیر نظر کارشناسان دکتر کرمانی ارائه می‌شود و دستورات مصرف هر خوراکی با مقدار کالری مورد نیاز نیز در برنامه غذایی برای هر شخص به صورت جداگانه گفته می‌شود. مانند: طریقه مصرف دانه چیا برای لاغری، ماسالای چینی برای لاغری، سیر سیاه لاغری، سرکه سیب برای لاغری ، زردچوبه برای لاغری شکم، چای سبز برای لاغری، دانه چیا، دمنوش‌های لاغری و…. خواص میخک برای لاغری.

برنامه غذایی برای هر شخصی متفاوت است و با توجه به شرایط جسمانی هر فرد برنامه غذایی جداگانه به آن داده می‌شود مانند: برنامه رژیم غذایی 7 روزه، برنامه غذایی برای افزایش وزن، برنامه غذایی برای بدنسازی، برنامه غذایی برای کاهش وزن.

در مجموعه برنافیت دکتر کرمانی امکاناتی نظیر: مشاور تغذیه آنلاین، مشاوره رایگان رژیم لاغری، دریافت رژیم به صورت آنلاین، کاهش وزن سریع، آب کردن چربی شکم، نرم افزار رژیم غذایی رایگان برنافیت، ورزش برای لاغری، پشتیبان اختصاصی رژیم، چالش رژیم لاغری،  کالری مواد غذایی برنافیت،  محاسبه bmiدکتر کرمانی، دوچرخه ثابت برای لاغری،  قوی‌ترین رژیم لاغری، کاهش چربی، کاهش وزن، گروه لاغری برنافیت دکتر کرمانی، لاغری سریع، لاغری سریع 10روزه، لاغری سریع در یک هفته، لاغری و تناسب اندام، چاقی، زیبایی اندام، ورزش لاغری، ورزش و تناسب اندام، نمونه رژیم دکتر کرمانی، پیج دکتر کرمانی، رژیم دکتر کرمانی رایگان‌ و انواع روش‌های لاغری.

راه ارتباطی با مجموعه برنافیت دکتر کرمانی از طریق سایت برنافیت، اینستاگرام برنافیت دکتر کرمانی و واتساپ برنافیت امکان پذیر است و همراهی شما عزیزان باعث شده است تا یک خانواده بزرگی کنار هم تشکیل دهیم.

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم غذایی دکترکرمانی است که رژیم ها را به صورت گروهی و زیر نظر کارشناس اختصاصی ارائه می‌دهد.

دسترسی سریع

پربازدیدترین ها

انواع رژیم ها

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم دکترکرمانی است که رژیم ها را به صورت گروهی و زیر نظر پشتیبان اختصاصی ارائه می‌دهد.

گروه برنافیت دکتر کرمانی، مشاوره تغذیه و تناسب اندام

گروه برنافیت دکتر کرمانی یکی از بزرگترین گروه های درمانی چاقی و لاغری می باشد که با ارائه رژیم گروهی با استفاده از بروز ترین متد های لاغری به شما در رسیدن به لاغری و تناسب اندام کمک میکند.
دریافت مشاوره رژیم برنافیت
برای رسیدن به وزن دلخواهت، شماره‌ات رو ثبت کن تا از کارشناسان ما مشاوره رایگان بگیری!

دریافت مشاوره رایگان رژیم

اگه می‌خوای به وزن دلخواهت برسی، شماره‌ات رو ثبت کن تا از کارشناس‌های برنافیت دکترکرمانی مشاوره‌ رایگان بگیری!

[contact-form-7 id="19069" title="فرم مشاوره"]