بهترین تمرین برای خوش فرم کردن باسن

بدن شما برای انجام حرکت در سه جهت مختلف ساخته شده است (به جلو و عقب، به داخل و خارج و حرکات چرخشی)، اما بیشتر ما وقت خود را صرف حرکت به جلو و عقب می کنیم (حرکاتی چون راه رفتن، اسکوات، لانج، نشستن و ایستادن). به همین دلیل است که بسیاری از ما دارای گلوتئوس ماکسیموس قوی و گلوتئوس مدیوس و مینیموس ضعیف هستیم. اگر نسبت به این موضوع بی تفاوت باشید، ضعف ایجاد شده در باسن موجب درد در قسمت پایین کمر شما خواهد شد. چنین مشکلی موجب ضعیف شدن ران ها و ایجاد اشکال در حرکات رو به جلو و عقب می شود.

برای عضلانی کردن قسمت خارجی کمر و مراقبت از ماهیچه های کوچک گلوتئال، نیاز به حرکات چرخشی به سمت داخل و خارج خواهید داشت. در اینجاست که اهمیت حرکت clamshell (یک حرکت چرخشی برای قسمت خارجی باسن) خود را نشان می دهد.

این حرکت، حرکت مورد علاقه ی فیزیوتراپ ها و مربیان ورزشی می باشد، چرا که ساده است و با بی تحرکی باسن که در نتیجه ی افزایش سن رخ می دهد، مقابله می کند.

چگونه حرکت clamshell را انجام دهیم؟

بهترین تمرین برای خوش فرم کردن باسن

به پهلو دراز بکشید و بدن خود را در حالت جنین قرار دهید. پاهایتان را جمع کنید و روی هم قرار دهید، اما زانوی خود را بالا ببرید تا پاهایتان با هم یک شکل لوزی تشکیل دهد. چند دقیقه در این حالت بمانید، سپس به آرامی زانوی خود را پایین بیاورید و در وضعیت اولیه قرار دهید. این حرکت را 20 مرتبه انجام دهید، سپس تغییر جهت دهید.

این حرکت را به برنامه ی روتین ورزشی خود اضافه کنید و برای سه بار در هفته انجام دهید تا تحرک باسن شما افزایش یابد و ماهیچه های گلوتئال شما تقویت شود.

با این سه نوع پل لگن نیز به راحتی می توانید باسن خود را خوش فرم کنید.

کاری از گروه محتوای برنافیت

می‌خوای ثابت کنی که می‌تونی به وزن ایده آلت برسی ؟

اصولی و تخصصی ترین برنامه رژیم غذایی رو از برنافیت دریافت کن کنارت هستیم تا سریع تر لباسی که دوست داری رو بپوشی

از همین الان شروع کن تا زودتر به هدفت برسی!
5/5

به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin

جدیدترین مقالات

همه مقالات
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments