با غذاهای پر کالری وزن خود را کم کنید!

[iconbox title=”مقاله در یک نگاه” title_align=”right” content_align=”right” layout=”boxed”  align=”right” type=”vector” icon=”momizat-icon-pencil2″ icon_align_to=”title” size=”32″ icon_color=”#3e256a” ]گاهی تصور می شود که برای کاهش وزن، باید دور غذاهای پر کالری را خط کشید. اما تحقیقات نشان داده است که غذاهای پر کالری همچون زرده ی تخم مرغ، آووکادو، روغن زیتون، آجیل و لبنیات پر چرب به دلیل خاصیت ضدالتهابی و داشتن ویتامین ها، اسیدهای چرب مفید و پروتئین ها موجب کاهش وزن می شوند.  [/iconbox]

حتما به خوبی می دانید که مبنای کاهش وزن، محاسبه ی کالری های ورودی و خروجی است و برای کاهش وزن باید میزان کالری دریافتی خود را کاهش دهید، اما این به این معنا نیست که شما فقط از غذاهای کم کالری یا فاقد کالری استفاده کنید. در این مقاله غذاهای پر کالری ای را به شما معرفی می کنیم که با اینکه حاوی مواد مغذی فراوانی چون فیبر، پروتئین و چربی هستند، موجب کاهش وزن شما نیز می شوند.

پیشنهاد برنافیت: [button color=”orange2″ link=”http://bornafit.ir/%d8%ba%d8%b0%d8%a7-%d8%a8%d8%ae%d9%88%d8%b1%db%8c%d8%af%d8%8c-%d9%84%d8%a7%d8%ba%d8%b1-%d8%b4%d9%88%db%8c%d8%af/” align=”right” target=”_blank”]غذا بخورید، لاغر شوید![/button]

زرده ی تخم مرغ

با غذاهای پر کالری وزن خود را کم کنید! - برنافیت دکتر کرمانی

شاید تصور کنید که برای کاهش وزن، تنها مصرف سفیده ی تخم مرغ به شما کمک می کند تا کالری کمتری دریافت کنید، اما این کار در طولانی مدت هیچ کمکی به شما نمی کند. زرده ی تخم مرغ، یکی از چربی های بسیار مغذی است که می تواند به رژیم کاهش وزن شما کمک کند.

پیشنهاد برنافیت: [button color=”orange2″ link=”http://bornafit.ir/%d8%b2%d8%b1%d8%af%d9%87-%db%8c-%d8%aa%d8%ae%d9%85-%d9%85%d8%b1%d8%ba-%d8%a8%d8%a7%d8%b9%d8%ab-%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d9%88%d8%b2%d9%86-%d9%85%db%8c-%d8%b4%d9%88%d8%af/” align=”right” target=”_blank”]آیا زرده ی تخم مرغ باعث افزایش وزن می شود؟[/button]

لبنیات پر چرب

با غذاهای پر کالری وزن خود را کم کنید! - برنافیت دکتر کرمانی

در گذشته توصیه می شد برای کاهش وزن باید از محصولات لبنی کم چرب یا فاقد چربی استفاده شود، اما این کار چندان مفید نبود. تحقیقات اخیر نشان داده است جمعیت هایی که از لبنیات پر چرب استفاده می کنند، کمتر از افرادی که لبنیات فاقد چربی مصرف می کنند، دچار چاقی می شوند.  برای کاهش وزن، باید از انواع ساده ی محصولات لبنی (فاقد شکر) استفاده کنید و برای افزایش طعم و بافت، به آن میوه و آجیل بیافزایید.

آجیل ها

با غذاهای پر کالری وزن خود را کم کنید! - برنافیت دکتر کرمانی

جالب است بدانید که اگر آجیل ها درست مصرف شوند، برای کاهش وزن فوق العاده اند. در میان آجیل ها، بادام و پسته از همه مناسبترند. کالری 23 عدد بادام و 49 عدد پسته تنها 160 کالری است که شما را به شدت سیر و ولع غذایی شما را سرکوب می کنند. روزانه یک چهارم فنجان یا یک مشت کوچک آجیل را به عنوان میان وعده مصرف کنید.

روغن زیتون

با غذاهای پر کالری وزن خود را کم کنید! - برنافیت دکتر کرمانی

رژیم های غذایی مدیترانه ای که بر مبنای مصرف غذاهای سالم و متعادل است، به شدت بر مصرف روغن زیتون تاکید می کند. بنابراین، عجیب نیست که متخصصان تغذیه، این روغن پر کالری را برای کاهش وزن توصیه می کنند. این روغن، یک اسید چرب غیر اشباع و سرشار از امگا 3 و امگا 6 است که التهاب (دلیل اصلی افزایش وزن) را برطرف می کند. یک قاشق غذاخوری روغن زیتون حاوی 120کالری است و می تواند به مدت زیادی شما را سیر نگه دارد.

پیشنهاد برنافیت: [button color=”orange2″ link=”http://bornafit.ir/%da%86%d9%87-%d9%85%d9%88%d8%a7%d9%82%d8%b9%db%8c-%d9%86%d9%85%db%8c-%d8%aa%d9%88%d8%a7%d9%86-%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%b2%db%8c%d8%aa%d9%88%d9%86-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%81%d8%a7%d8%af%d9%87/” align=”right” target=”_blank”]چه مواقعی نمی توان از روغن زیتون استفاده کرد؟[/button]

آووکادو

با غذاهای پر کالری وزن خود را کم کنید! - برنافیت دکتر کرمانی

با اینکه تنها یک سوم آووکادو حاوی 80 کالری است، اما حاوی 20 ویتامین و مواد معدنی و 3 گرم فیبر نیز می باشد. این میوه ی پر کالری، سرشار از پتاسیم و چربی های غیر اشباع مونو است. این چربی ها، همراه با فیبر، شما را برای مدت زیادی سیر نگه می دارد و ولع شما را در طول روز کاهش می دهد. برای افزودن آووکادو به رژیم غذایی خود می توانید آن را با تخم مرغ آب پز در وعده ی صبحانه، مصرف کنید و برای ساعت های طولانی سیر بمانید.

کاری از گروه محتوای برنافیت

می‌خوای ثابت کنی که می‌تونی به وزن ایده آلت برسی ؟

اصولی و تخصصی ترین برنامه رژیم غذایی رو از برنافیت دریافت کن کنارت هستیم تا سریع تر لباسی که دوست داری رو بپوشی

از همین الان شروع کن تا زودتر به هدفت برسی!
5/5

به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin

جدیدترین مقالات

همه مقالات
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments