بایدها و نبایدهای غذایی سرطان پروستات ۲

درست است که فست فودها و غذاهای آماده در دسترس تر و کم درد سرتر هستند، طعم آنها نیز دلپذیرتر است و به سرعت آماده می شوند، اما غذاهای تازه ی خانگی ارزش آن را دارد که وقت بیشتری برایشان بگذارید. تغییر رژیم غذایی مهم ترین قدم برای حفظ سلامتی است. در اینجا مواردی معرفی شده اند که با رعایت آنها می توانید گام بزرگی در پیشگیری از سرطان پروستات بردارید.

بایدها: مصرف سبزیجات برگ دار

بایدها و نبایدهای غذایی سرطان پروستات

سعی کنید از سبزیجات برگ داری چون اسفناج، سبزی سالاد و چغندر سوئیس که سرشار از ویتامین های آنتی اکسیدان، مواد معدنی و فیتو شیمیایی هستند، همچنین از انواع کلم به خصوص کلم بروکلی و گوجه که سرشار از لیکوپن است و آنتی اکسیدانی است که خطر سرطان پروستات را کاهش می دهد، مصرف کنید.

نبایدها: چربی های ترانس

بایدها و نبایدهای غذایی سرطان پروستات

چربی های ترانس در روغن های گیاهی فرآوری شده ی سرشار از اتم های هیدروژن یافت می شود. این اتم های هیدروژن موجب جامد ماندن روغن در دمای اتاق، نگه داری در قفسه های فروشگاه و پخت غذاها می شود. رابطه ی چربی های ترانس با سرطان پروستات چیست؟ اگر بر روی روغن برچسب مواد تشکیل دهنده ی هیدروژنه یا نیمه هیدروژنه را دیدید، باید بدانید که حاوی چربی های ترانس هستند، حتی اگر نوشته باشد که حاوی صفر درصد از آن است (چرا که سازندگان مواد غذایی در صورتی که یک ماده  در هر وعده حاوی نیم گرم از یک ماده ی غذایی باشد، می توانند برچسب صفر درصد را بر روی آن بزنند).

بایدها: مصرف سبزیجات چلیپایی

بایدها و نبایدهای غذایی سرطان پروستات

سعی کنید در برنامه ی غذایی خود انواع سبزیجات چلیپایی از جمله: بروکلی، گل کلم، کلم، کلم بروکسل و کلم برگ را بگنجانید. چرا که آنها حاوی ایزوتیوسیانات و سولفورافان هستند. این دو ماده، مواد شیمیایی ای هستند که بر روی سرطان و آنژیوژنز یا رگ زایی (روندی که تومورها سیستم گردش خون خود را افزایش می دهند و رشد و گسترش آنها را تسریع می بخشند) و همچنین توانایی بدن برای خنثی کردن مواد سرطان زا نقش دارند. فیتوشیمیایی های موجود در سبزیجات چلیپایی، سطح استروژن های مضر را با تبدیل آنها به مواد شیمیایی کم ضرر کاهش می دهند.

نبایدها: غذاهای حاوی آرد سفید و شکر

بایدها و نبایدهای غذایی سرطان پروستات

شکر موجب روشن شدن آتش التهاب مزمن می شود. بدن انسان به آرد تصفیه شده همانند شکر پاسخ می دهد، بنابراین مصرف هر دو ماده را باید کاهش داد. رژیم های غذایی کم چرب که در قدیم برای کاهش وزن و سلامت افراد داده می شد، سرشار از این مواد غذایی بود و نتیجه ی آن هم جمعیت مصرف کننده ای از کربوهیدرات ها بود (چرا که عدم وجود برخی از چربی ها و پروتئین ها موجب افزایش قند خون می شود، سپس قند تجزیه می شود و منجر به مصرف بیشتر کربوهیدرات ها می شود) که در نهایت افراد، چاق تر هم می شوند. چاقی و رژیم های غذایی سرشار از کربوهیدرات های تصفیه شده، دلیل اصلی مقاومت به انسولین و عامل ایجاد دیابت نوع ۲ است. به علاوه، این مواد برای پروستات افراد خوب نیستند و موجب التهاب و آسیب اکسیداتیو می شوند.

هنگام مصرف غلات، از انواع طبیعی تر آنها استفاده کنید. مثلا به جای برنج سفید از برنج قهوه ای، غلات کامل، کراکر جوانه زده ی دانه ها و نان مصرف کنید. غلات کامل دارای رابطه ی معکوسی با خطر سرطان پروستات است. آنها سرشار از فیبرهایی هستند که موجب خروج مواد سرطان زا از بدن می شوند.

بایدها: مصرف انواع سبزیجات تازه

بایدها و نبایدهای غذایی سرطان پروستات

سبزیجات مربوط به خانواده ی آلیوم مثل پیاز، تره فرنگی، پیازچه، سیر و موسیر در سرتاسر تاریخ بشری برای اهداف پزشکی به کار برده شده است.

دانش مدرن نشان داده است که این مواد، ضدمیکروبی و ضدالتهابی هستند و برای حفظ تعادل قند خون، سلامت مفاصل و سطح کلسترول مفید می باشند. آنها حاوی چندین آنتی اکسیدان و چندین مواد ضد سرطان از جمله کورستین بیوفلاونوئیدها، مواد معدنی چون سلنیوم، و ترکیبات آلی گوگرد هستند. ترکیبات آلی گوگرد موجب سم زدایی مواد سرطان زا، مهار تکثیر سلول های تومور، از بین بردن رادیکال های آزاد، مهار تغییرات DNA ای که موجب سرطان می شود، کاهش رشد سلول های سرطانی و تحریک آپاپوپتوز می شوند.

بایدها: افزایش مصرف میوه های رنگی مثل انار، انگور قرمز و …

بایدها و نبایدهای غذایی سرطان پروستات

میوه های رنگی به ویژه میوه های قرمز و بنفش، حاوی الاگیتانین و ترکیبات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی در بدن می باشند. دو میوه ای که برای پیشگیری از سرطان پروستات بسیار مفید می باشند، انار و انگور قرمز هستند. انار یا آب انار را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، حتی می توانید آن را در سالاد سبزیجات خود ریخته، نوش جان کنید.

بایدها: مصرف متعادل غذاهای حاوی سویا

بایدها و نبایدهای غذایی سرطان پروستات

غذاهای حاوی سویا، سرشار از ایزوفلاونون هستند (مواد شیمیایی گیاهی که رشد سلول های سرطانی را مهار می کنند). ایزوفلاونون ها به عنوان یک استروژن ضعیف عمل می کنند و دارای خواص آپوپتوز و ضد رگ زایی هستند. تحقیقات بر روی مردان ژاپنی نشان داده است که غذاهای حاوی سویا خطر سرطان پروستات را به شدت کاهش می دهد اما ممکن است در موارد پیشرفته ی این بیماری مشکلی ایجاد نکند.

به عبارت دیگر آثار ایزوفلاونون های سویا هنوز بر روی انواع سرطان پروستات مشخص نشده است. اما آنچه مبرهن است این است که مصرف یک یا دو وعده سویا در روز از بیماری های مهلک جلوگیری می کند.

بایدها: مصرف آجیل ها و دانه ها

بایدها و نبایدهای غذایی سرطان پروستات

تحقیقات نشان داده است مردانی که رژیم غذایی آنها سرشار از آجیل و دانه است، کمتر دچار سرطان پروستات می شوند. آجیل ها و دانه ها منبع غنی از چربی های سالم، فیبر و آنتی اکسیدان های ویتامین E هستند. در مطالعه ای بر روی موش هایی که با مهندسی ژنتیک دچار سرطان پروستات شده بودند، نشان داده شده که رشد تومور در موش هایی که از گردو تغذیه شده بودند کمتر از موش هایی بود که با یک رژیم استاندارد تغذیه شده بودند.

بذر کتان، منبع سرشاری از فیبرهایی به نام لیگنان است و ۸۰۰ برابر مواد دیگر از این ماده (لیگنان) را دارا می باشند.

بایدها: مصرف مایعات فراوان

بایدها و نبایدهای غذایی سرطان پروستات

از مصرف انواع نوشابه، حتی نوشابه های رژیمی بپرهیزید که به هیچ وجه به کاهش وزن شما کمک نمی کنند. سعی کنید از نوشیدنی های سالم تر لذت ببرید. مثلا چای سبز در انواع مزه ها وجود دارد، می توانید آن را با عسل، شهد آگاو یا گیاه استویا شیرین کرده، نوش جان کنید.

آب انار دارای قند فراوانی است، به دنبال مصرف آن آب بنوشید یا آن را با آب رقیق کرده، نوش جان کنید.

کاری از گروه محتوای برنافیت

علی معراجی زاده

علی معراجی زاده

5/5

به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

جدیدترین مقالات

همه مقالات
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم غذایی دکترکرمانی است که رژیم غذایی و برنامه غذایی را به صورت گروهی و زیر نظر پشتیبان اختصاصی ارائه می‌دهد.

گروه برنافیت دکتر کرمانی، مشاوره تغذیه و تناسب اندام

گروه برنافیت دکتر کرمانی یکی از بزرگترین گروه های درمانی چاقی و لاغری می باشد که با ارائه رژیم گروهی با استفاده از بروز ترین متد های لاغری به شما در رسیدن به لاغری و تناسب اندام کمک میکند.
بیشتر...

یکی از زیر مجموعه‌های دکتر کرمانی که با بیش از چند سال سابقه درخشان در زمینه تغذیه و لاغری توانسته است، هزاران افراد را به تناسب اندام دلخواه خودشان برساند، مجموعه برنافیت دکتر کرمانی است. در سایت برنافیت با دنیایی از مطالب درمورد تغذیه و لاغری روبه‌رو خواهید شد و  هر آن‌چه درمورد تغذیه و لاغری است را در این‌جا می‌توانید پیدا کنید.

هنگام ورود به سایت برنافیت دکتر کرمانی با انواع متفاوتی از رژیم‌ها روبه رو می‌شوید از جمله: رژیم تثبیت وزن برنافیت، برنامه‌غذایی روزانه برنافیت، رژیم غذایی برای لاغری، رژیم غذایی رایگان، رژیم غذایی لاغری برای دموی‌ها، رژیم فستینگ، رژیم فشرده لاغری، رژیم کاهش وزن، رژیم کتوژنیک، رژیم گروهی برنافیت، رژیم لاغری 20 کیلویی، رژیم لاغری رایگان، رژیم لاغری سریع، رژیم مایر، رژیم سیب، رژیم شیر، رژیم، رژیم افزایش وزن برنافیت، رژیم آنلاین، رژیم بارداری و شیردهی، رژیم برای بلغمی‌ها، رژیم برای دموی‌ها، رژیم پروتئین، بارهنگ برای لاغری است که تنوع رژیم‌ها باعث شده به یک مجموعه بسیار قوی در حوزه لاغری و تغذیه شناخته شود.

تمامی دستورات برنامه‌های غذایی زیر نظر کارشناسان دکتر کرمانی ارائه می‌شود و دستورات مصرف هر خوراکی با مقدار کالری مورد نیاز نیز در برنامه غذایی برای هر شخص به صورت جداگانه گفته می‌شود. مانند: طریقه مصرف دانه چیا برای لاغری، ماسالای چینی برای لاغری، سیر سیاه لاغری، سرکه سیب برای لاغری ، زردچوبه برای لاغری شکم، چای سبز برای لاغری، دانه چیا، دمنوش‌های لاغری و…. خواص میخک برای لاغری.

برنامه غذایی برای هر شخصی متفاوت است و با توجه به شرایط جسمانی هر فرد برنامه غذایی جداگانه به آن داده می‌شود مانند: برنامه رژیم غذایی 7 روزه، برنامه غذایی برای افزایش وزن، برنامه غذایی برای بدنسازی، برنامه غذایی برای کاهش وزن.

در مجموعه برنافیت دکتر کرمانی امکاناتی نظیر: مشاور تغذیه آنلاین، مشاوره رایگان رژیم لاغری، دریافت رژیم به صورت آنلاین، کاهش وزن سریع، آب کردن چربی شکم، نرم افزار رژیم غذایی رایگان برنافیت، ورزش برای لاغری، پشتیبان اختصاصی رژیم، چالش رژیم لاغری،  کالری مواد غذایی برنافیت،  محاسبه bmiدکتر کرمانی، دوچرخه ثابت برای لاغری،  قوی‌ترین رژیم لاغری، کاهش چربی، کاهش وزن، گروه لاغری برنافیت دکتر کرمانی، لاغری سریع، لاغری سریع 10روزه، لاغری سریع در یک هفته، لاغری و تناسب اندام، چاقی، زیبایی اندام، ورزش لاغری، ورزش و تناسب اندام، نمونه رژیم دکتر کرمانی، پیج دکتر کرمانی، رژیم دکتر کرمانی رایگان‌ و انواع روش‌های لاغری.

راه ارتباطی با مجموعه برنافیت دکتر کرمانی از طریق سایت برنافیت، اینستاگرام برنافیت دکتر کرمانی و واتساپ برنافیت امکان پذیر است و همراهی شما عزیزان باعث شده است تا یک خانواده بزرگی کنار هم تشکیل دهیم.

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم غذایی دکترکرمانی است که رژیم ها را به صورت گروهی و زیر نظر کارشناس اختصاصی ارائه می‌دهد.

دسترسی سریع

پربازدیدترین ها

انواع رژیم ها

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم دکترکرمانی است که رژیم ها را به صورت گروهی و زیر نظر پشتیبان اختصاصی ارائه می‌دهد.

گروه برنافیت دکتر کرمانی، مشاوره تغذیه و تناسب اندام

گروه برنافیت دکتر کرمانی یکی از بزرگترین گروه های درمانی چاقی و لاغری می باشد که با ارائه رژیم گروهی با استفاده از بروز ترین متد های لاغری به شما در رسیدن به لاغری و تناسب اندام کمک میکند.
دریافت مشاوره رژیم برنافیت
برای رسیدن به وزن دلخواهت، شماره‌ات رو ثبت کن تا از کارشناسان ما مشاوره رایگان بگیری!

دریافت مشاوره رایگان رژیم

اگه می‌خوای به وزن دلخواهت برسی، شماره‌ات رو ثبت کن تا از کارشناس‌های برنافیت دکترکرمانی مشاوره‌ رایگان بگیری!

[contact-form-7 id="19069" title="فرم مشاوره"]