از حرکات اصلاحی چه می دانید؟

منظور از حرکات اصلاحی ترکیب اصول فیزیولوژی انسان با فیزیک و بیومکانیک اوست تا نیازهای شخصی او را برطرف کند. هدف از این حرکات کاهش و درمان فشار حاصل از ورزش بر روی بدن و کمک به بازیابی انرژی، حفظ وضعیت بدن، افزایش تعادل و استقامت است که موجب می شود بدن بدون درد و آزادانه حرکت کند. با برنافیت همراه باشید.

این مطلب هم می تواند برای شما مفید باشد: 

فواید حرکات اصلاحی چه هستند؟

حرکات اصلاحی مفید برای گردن- برنافیت دکتر کرمانی

ورزش های اصلاحی، حرکات ناکافی بدن را که از موارد زیر حاصل می شوند، درمان می کند:

  • وضعیت نامناسب بدن
  • جبران آسیب
  • ماهیچه های ضعیف
  • ماهیچه های سفت

افرادی که به دنبال حرکات اصلاحی هستند، ممکن است در زمینه ی درد، مقاومت یا دامنه ی حرکات زیر مشکلاتی داشته باشند:

  • کمر
  • گردن
  • شانه ها
  • ران ها
  • زانوها
  • پا و پاشنه ی پا

به عنوان یک فرد متخصص در زمینه ی حرکات اصلاحی، شما باید روی اصلاح تعادل و جبران آسیب ها، دردها و ضعف ها کار کنید. هدف این است که ورزش هایی را معرفی کنیم که حرکات طبیعی بدن را بهبود می بخشند.

پیشنهاد برنافیت: 

چند نمونه از حرکات اصلاحی

در ادامه با چند نمونه از این حرکات اصلاحی آشنا خواهید شد. این حرکات را در هر برنامه ی ورزشی، سلامتی یا تناسب اندام می توانید به کار برید.

Golf ball roll

حرکات اصلاحی- Golf-ball-roll- برنافیت دکتر کرمانی

یکی از انحرافات اسکلتی عضلانی که موجب درد مزمن می شود، کف پای صاف است که موجب می شود وزن بدن به جای پا روی کمر سنگینی کند. صافی کف پا موجب می شود تا بافت همبندی که در زیر پا وجود دارد، تحریک شود و توانایی حرکت خود را از دست دهد.

حرکت اصلاحی

یک توپ گلف را زیر پای خود قرار دهید. هر روز به مدت 30 ثانیه تا 1 دقیقه آن را زیر پای خود به سمت جلو و عقب حرکت دهید. این ورزش را در حالت ایستاده انجام دهید. از فشار بیش از حد به پا بپرهیزید، چرا که موجب آسیب به پاها می شود.

Foam roller quadriceps

حرکات اصلاحی- Foam-roller-quadriceps- برنافیت دکتر کرمانی

چهار عضله ی چهار سر در قسمت بالای پا وجود دارد که سه تای آنها از بالای پا تا کاسه ی زانو ادامه دارند. چهارمین ماهیچه از لگن تا کاسه زانو کشیده شده و مسئول حرکت باسن است. وقتی این عضله سفت یا محدود شود، در ایستادن اختلال ایجاد می کند. به همین دلیل فرد برای ایستادن باید بیش از حد پایین تنه را بکشد و ممکن است دچار کمر درد شود.

حرکت اصلاحی

فوم رولر را به صورت عمود روی ران ها قرار دهید و روی آن دراز بکشید. هر قسمتی از بدن را در آن احساس درد کردید، در همان قسمت متمرکز شوید و چند ثانیه صبر کنید تا درد آن از بین برود. هر کدام از پاها را به مدت 1 دقیقه ورزش دهید. با خم کردن زانویی که در حال انجام حرکت است، کشش را افزایش دهید.

Lying Rotations

حرکات اصلاحی- Lying_Knee_rotate- برنافیت دکتر کرمانی

زمانی که در حال راه رفتن یا بازی تنیس هستید، بالا تنه باید با حرکت بازوها حرکت کند. اگر بالا تنه به درستی چرخش نداشته باشد، فشار زیادی بر کمربند شانه وارد خواهد شد، چرا که بازو باید در طول حرکات خاص در مفصل شانه حرکت کند. این ورزش ماهیچه های پهلو را مورد هدف قرار می دهد. این حرکت با کشش پهلوها حرکت بالا تنه را بهبود می بخشد و فشار را از روی شانه ها و بازو برمی دارد.

این مطلب هم می تواند برای شما مفید باشد: 

حرکت اصلاحی

برای انجام این حرکت، به پشت دراز بکشید و زانوها را خم کنید. دست ها را در دو طرف بدن قرار دهید و پا را بالا بیاورید. پاها را به یک سمت خم کنید، اما دست ها را صاف روی زمین نگه دارید. این کشش را به مدت 30 ثانیه در روز انجام دهید.

مترجم: مریم اصیلی

می‌خوای ثابت کنی که می‌تونی به وزن ایده آلت برسی ؟

اصولی و تخصصی ترین برنامه رژیم غذایی رو از برنافیت دریافت کن کنارت هستیم تا سریع تر لباسی که دوست داری رو بپوشی

از همین الان شروع کن تا زودتر به هدفت برسی!
5/5

به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin

جدیدترین مقالات

همه مقالات
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments