این غذاهای رژیمی را در لیست خرید روزانه خود بگنجانید

وقتی صحبت از غذاهای رژیمی به میان می آید، همه تصور می کنند که باید با همه ی غذاهای خوشمزه خداحافظی کنند. خوشبختانه مواد غذایی بسیاری هستند که برخلاف تصور ما رژیمی محسوب می شوند. این غذاها شامل سالمون، نخود، فلفل دلمه، تخم مرغ و … می باشد. قورمه سبزی هم یکی از غذاهای محبوب ما ایرانی‌ها است برنافیت کمکت می‌کنه که قورمه سبزی رژیمی هم یاد بگیری، کافیه بزنی قورمه سبزی رژیمی رو کلیک کنید.

غذاهای رژیمی بسیاری در اطراف شما وجود دارند. کافیست نگاهی به اطراف بیاندازید و آنها را ببینید. غذاهایی که حاوی کربوهیدرات کمی هستند، معمولا رژیمی محسوب می شوند. فرض بر اینکه شما مصرف نان و غلات خود را کاهش دهید، اما همچنان غذاهایی هستند که منبع مخفی کربوهیدرات محسوب می شوند. چه مصرف غذاهای فرآوری شده ی خود را کاهش دهید، چه رژیم غذایی کتوژنیک بگیرید، باید بدانید که دامنه ی غذاهای رژیمی بسیار گسترده اند.در این صفحه می توانید لیست خرید رژیم کتوژنیک را دریافت کنید.

 

اگر می خواهید میزان غذای مصرفی خود را کنترل کنید، به ندای بدن خود گوش دهید و اعتدال را در پیش بگیرید. اگر می خواهید تغییر سالمی در برنامه ی غذایی خود ایجاد کنید، غذاهای رژیمی زیر را در برنامه ی روزانه ی خود بگنجانید.

سالمون

غذاهای رژیمی- سالمون- برنافیت

سالمون منبع خوبی از پروتئین های کم چرب، اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین B است. به همین دلیل هیچ عجیب نیست که آن را جزء سوپرفودهای رژیمی دسته بندی کرده اند. میزان کربوهیدرات 85 گرم از این غذا برابر با صفر است.

تخم مرغ

غذاهای رژیمی- تخم مرغ- برنافیت

یکی از دلایلی که تخم مرغ، جزء غذاهای رژیمی دسته بندی می شود این است که سرشار از پروتئین است. تخم مرغ غنی از ویتامین های B، D، سلنیوم و زینک نیز می باشد. یک تخم مرغ بزرگ تنها حاوی 0.36 گرم کربوهیدرات است.

فلفل دلمه

غذاهای رژیمی- فلفل دلمه- برنافیت

سبزیجات رنگی سرشار از آنتی اکسیدان هایی چون ویتامین A و C هستند. آب موجود در این سبزیجات، شما را به مدت زیادی سیر نگه می دارند. یک فلفل دلمه ی قرمز متوسط حاوی 7.2 گرم کربوهیدرات و 2.5 گرم فیبر است. بخوانید: آنتی اکسیدان چه فوایدی دارد

 

بروکلی

غذاهای رژیمی- بروکلی- برنافیت

این درختچه های کوچک، نیاز روزانه ی شما به ویتامین C  و D را تامین می کنند. یک فنجان بروکلی خام حاوی 6 گرم کربوهیدرات و 2.4 گرم فیبر است. به همین دلیل است که این ماده جزء غذاهای رژیمی محسوب می شود.

کیوی

غذاهای رژیمی- کیوی- برنافیت

این میوه ی گرمسیری تمام نیاز شما به ویتامین C و یک سوم نیاز روزانه ی شما به ویتامین K را تامین می کند. یک عدد کیوی حاوی 10.1 گرم کربوهیدرات و 2.1 گرم فیبر می باشد.

نخود

غذاهای رژیمی- نخود- برنافیت

هرچند نخود همانند دیگر حبوبات حاوی میزان زیادی کربوهیدرات است، اما شما با کنترل وعده ها، می توانید آن را استفاده کنید. نخود منبع خوبی از پروتئین های گیاهی و فیبر است. این دو ماده، سرعت هضم را کاهش می دهند و شما را به مدت بیشتری سیر نگه می دارند. نصف فنجان نخود پخته حاوی 16.2 گرم کربوهیدرات و 5.3 گرم فیبر است.

هلو

غذاهای رژیمی- هلو- برنافیت

هلو غنی از ویتامین A و K، نیاسین، فولات، پتاسیم و مس است. یک هلو متوسط حاوی 14.3 گرم کربوهیدرات و 2.2 گرم فیبر است.

گل کلم

غذاهای رژیمی- گل کلم- برنافیت

گل کلم یکی از بهترین غذاهای رژیمی است، چرا که کالری آن بسیار کم ولی سرشار از فیبر، ویتامین C و ویتامین K می باشد. یک فنجان کلم خرد شده ی خام 5.3 گرم کربوهیدرات و 2.1 گرم فیبر دارد.

مارچوبه

غذاهای رژیمی- مارچوبه- برنافیت

مارچوبه کربوهیدرات بسیار کمی دارد، اما سرشار از ویتامین K، فولات و ویتامین A است. یک فنجان مارچوبه ی خام حاوی 5.2 گرم کربوهیدرات و 2.8 گرم فیبر می باشد.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments