آیا زرده ی تخم مرغ باعث افزایش وزن می شود؟

تخم مرغ ها موتورخانه های تغذیه ای هستند که مواد مغذی را برای بدن تامین می کنند. با وجودی که تخم مرغ دارای مزایای سلامتی بسیاری برای انسان است، زرده ی آن به افزایش کلسترول در بدن معروف می باشد. بنابراین افراد ترجیح می دهند بیشتر از سفیده ی آن استفاده کنند.حتی برخی ترجیح می دهند لاغری با تخم مرغ را هم امتحان کنند.

آیا واقعا زرده ی تخم مرغ موجب افزایش وزن شما می شود؟

از آنجا که بیماری های قلبی در ردیف شماره 1 مرگ و میر در ایالات متحده قرار دارد، تحقیقات زیادی انجام شده تا از شیوع بیشتر آن جلوگیری شود. سالها پیش، دانشمندان دریافتند که کلسترول خون بالا با بیماری های قلبی در ارتباط است. این تحقیق موجب شد مردم از خوردن غذاهای سرشار از کلسترول مثل تخم مرغ بپرهیزند. اما 25 سال بعد، مردم متوجه شدند که مشکل، کلسترول موجود در غذاها نبود بلکه چربی های اشباع و ترانس مشکل ساز بودند.

در حقیقت، بدن به کلسترول موجود در تخم مرغ نیاز دارد تا تستوسترون بسازد، انرژی بدن را افزایش دهد و ماهیچه سازی کند. مطالعات نشان داده است که چربی موجود در زرده ی تخم مرغ موجب از بین رفتن کلسترول های بد (LDL) می شود.

کلسترول های رژیمی، همان کلسترول خون نیستند. داده های علمی حاضر، نگرانی مصرف تخم مرغ را تایید نمی کنند. مقامات علمی سلامت با محدود کردن کلسترول غذایی کاملا مخالفند.

ممکن است برخی از افراد که دارای مشکلات ژنتیکی قلب و کلسترول هستند، مشکلات بیشتری در این زمینه داشته باشند، اما مطالعه ی جدیدی که در مجله ی تغذیه ی بالینی منتشر شد، نشان داد که مصرف روزانه یک تخم مرغ هیچ مشکلی برای سلامت ایجاد نمی کند.
تخم مرغ ها همواره مورد توجه بوده اند چون بسیار معروف هستند، اما من نگران افرادی هستم که تنها میوه و سبزیجات مصرف می کنند و ادعای الگوی غذایی سالم را دارند.

این مقاله تنها از مزایای زرده ی تخم مرغ صحبت نمی کند بلکه هدف آن بیان مزایای آن به طور کلی است. این ماده دارای ویتامین های ضروری و مواد معدنی می باشد. در حقیقت تمام ویتامین ها و مواد معدنی که بدن ما برای کارکرد بهتر نیاز دارد را دارا می باشد. این ماده ی غذایی همچنین منبع ویتامین D و 7 گرم پروتئین با کیفیت بالا می باشد. اما مزایای آن به همین ختم نمی شود. تخم مرغ، منبع سرشاری از اسیدهای چرب امگا 3، ویتامین B6، B12، ریبوفلاوین، آهن و کولین می باشد که از بیماری های قلبی پیشگیری می کند. وقتی تنها سفیده ی تخم مرغ را مصرف می کنید و زرده اش را باقی می گذارید، بسیاری از مزایای آن را از دست می دهید و تنها نیمی از پروتئینش را دریافت می کنید.

اما چه میزان تخم مرغ می توانید مصرف کنید؟ توصیه های عمومی شامل مصرف 2 تا 6 زرده در هفته می باشد، اما دلایل علمی برای چنین محدودیتی وجود ندارد. یک پزشک متخصص می گوید: تمرکز تنها بر یکی از ابعاد غذا، شیوه ی مناسبی برای درک تاثیر غذا بر سلامتی نمی باشد. مصرف روزی یک عدد تخم مرغ، نه تنها مضر نیست بلکه مفید نیز می باشد.درصورتی که برایتان سوال است که نهایتاً در هفته چند تخم مرغ می توان خورد، به صفحه درهفته چندبارتخم مرغ بخوریم مراجعه کنید.

پس در نهایت ساده ترین جواب این است ! نه 

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments