با بهترین میوه ها و سبزیجات بهاری آشنا شوید

فصل بهار سرشار از میوه ها و سبزیجات خوشمزه و طعم دار است. این میوه ها به ویژه اگر در باغچه ی شما کاشته شوند، بهار شما را زیباتر می کنند.

مارچوبه

با بهترین میوه ها و سبزیجات بهاری آشنا شوید

یکی از سبزیجات اصلی بهار، مارچوبه است. این ساقه ی همه کاره به اشکال مختلفی در آشپزی استفاده می شود: سرخ شده، پخته و کبابی. سایز مارچوبه در کیفیت آن اهمیتی ندارد و کاملا به سلیقه ی افراد بستگی دارد. ساقه های این گیاه بسیار آبدار هستند. صرف نظر از ابعادشان، این گیاهان باید سفت و شکوفه های سر آن باید بسته و محکم باشند. از انتخاب مارچوبه هایی که خشک به نظر می رسند، بپرهیزید.

توت فرنگی و ریواس

با بهترین میوه ها و سبزیجات بهاری آشنا شوید

توت فرنگی و ریواس از میوه های بهاری هستند که با یکدیگر، ترکیب فوق العاده ای را تشکیل می دهند. در انتخاب توت فرنگی، رنگ آن بسیار اهمیت دارد. به دنبال توت فرنگی های قرمز، کمی سفت و شیرین باشید. در مورد ریواس نیز هم سبز و هم قرمز آن انتخاب های خوبی هستند. بهتر است در انتخاب ریواس نیز ساقه های سفت را بیشتر در نظر بگیرید.

گزنه

با بهترین میوه ها و سبزیجات بهاری آشنا شوید

گزنه ی وحشی را می توانید با کاستارد مرزه مصرف کنید، ترکیب این دو گیاه با هم فوق العاده است. گزنه دارای پرزهایی می باشد که موجب گزیده شدن پوست می شود، بنابراین در هنگام چیدن آنها مراقب باشید. البته وقتی این گیاه پخته می شود، اثر گزندگی آن از بین می رود، در نتیجه نگران خوردن آن نباشید. گزنه، دارای تاریخچه ی طولانی در پزشکی می باشد. این گیاه می تواند موجب تسکین مفاصل، تسکین درد ماهیچه ها، کمک به درمان گزیدگی حشرات و مقابله با آلرژی بهاری شود. در هنگام چیدن این گیاه، به دنبال برگ های سبز و جوان باشد. یکی از خواص این گیاه بهاره، کمک به رشد موهاست.

کنگر فرنگی

با بهترین میوه ها و سبزیجات بهاری آشنا شوید

اندازه ی کنگر فرنگی مهم نیست، نکته ای که در انتخاب این گیاه اهمیت دارد، طعم و مزه ی آن است. برای انتخاب یک کنگر فرنگی خوب، به ریشه ی آن نگاه کنید، اگر ریشه ی آن سالم بود با خیال راحت می توانید آن را انتخاب کنید. طبق مطالعات، این گیاه پر فیبر می تواند به بهبود مشکلات گوارشی، نفخ شکم و معده ی تحریک پذیر بسیار کمک می کند. از آنجا که این گیاه سرشار از آنتی اکسیدان است، سلاح خوبی در برابر سرطان، مشکلات قلبی و دیگر بیماری ها محسوب می شود.

نخود فرنگی

با بهترین میوه ها و سبزیجات بهاری آشنا شوید

نخود فرنگی یکی از سبزیجات بهاری است که سرشار از ویتامین A ،B1،B6 ،C و K و همچنین سرشار از فیبر می باشد. در هنگام انتخاب این گیاه از انواع رنگ روشن با بافت سفت و ترد استفاده کنید. از خرید نخود فرنگی هایی که دارای لکه های قهوه ای و غیر آبدار است، بپرهیزید. طعم آن نیز باید شیرین باشد. ترکیب این گیاه با مارچوبه طعم فوق العاده ای به غذای شما می دهد. آیا میدانید نخود فرنگی یکی از منابع پروتئین گیاهی است؟

پیشنهاد برنافیت : آشنایی با سوپر میوه های زمستانی

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments