چربی های اضافی بدن کجا جمع شده اند و چگونه می توان آن را از بین برد؟

چه چاق باشید، چه لاغر، توجه به محل چربی های اضافی در بدن بسیار اهمیت دارد. دلیل آن هم این است که محل ذخیره ی چربی ها در بدن نشان دهنده ی علائم سلامتی یا مشکلات جدی است. برنافیت می خواهد به شما کمک کند تا محل ذخیره ی چربی ها را در بدن خود پیدا کنید تا بیشتر بر روی این بخش ها تمرکز کنید.

بیشتر بخوانید:

 

چگونه چربی های اضافی بدن را شناسایی کنیم؟

1- چربی های اضافی بدن ؛ سینه ها و بازوها

سلول های چربی سفید به دلایل ژنتیکی در سینه ها و بازوهای شما ذخیره می شوند و تنها با ورزش های فول بادی می توان آنها را از بین برد. به همین دلیل است که شما ابتدا باید با شاخص توده بدنی آشنا شوید. شاخص توده بدن با تقسیم قد به توان 2 بر وزن به دست می آید. فردی که شاخص توده بدنی اش بالای 30 باشد، چاق محسوب می شود و باید وزن کم کند.
شکم: برای زنان، دور کمر بیشتر از 88.9 سانتی متر چاق و برای مردان، سایز 101.6 سانتی متر چاق محسوب می شوند.
باسن و ران ها: اگر می خواهید بدانید که در این بخش دچار چاقی هستید یا خیر، باید نسبت کمر به باسن را محاسبه کنید که با تقسیم سایز کمر بر باسن به دست می آید. سایز ایده آل برای مردان 0.85 و برای زنان کمتر است.

بیشتر بخوانید:

 

2- چربی های اضافی بدن ؛ شکم

یک مطالعه اخیر نشان می دهد که دور کمر بزرگ نشان دهنده ی این است که حمله قلبی یا دیابت در راه است. چربی های دور کمر، چربی های احشایی نامیده می شود و در بخش های داخلی و ضروری بدن ذخیره می شود. به همین دلیل است که خطرناک است. بدن های گلابی شکل و سیبی شکل بیشتر مستعد مشکلات قلبی هستند. بدن گلابی شکل دارای یک کمر و شانه هایی باریک تر از باسن است.

اگر بدن شما گلابی شکل است، لزوما این به معنای در خطر بودن شما نیست. با این حال زنان با بدن گلابی شکل کاملا مستعد این هستند که وزن اضافه کنند و بدنشان تبدیل به سیبی شکل می شود، به ویژه بعد از یائسگی.
بدن سیبی شکل دارای کمری بزرگتر ازشانه و باسن است. این اندام بسیار خطرناک است.

همین که شروع به ورزش و رژیم غذایی پر فیبر کنید، شکم شما بهترین نتیجه را نشان می دهد. البته اگر زیاد ورزش های شکم را انجام دهید، وزن کلی بدن شما نیز تغییر می کند. پیش از آنکه شروع به ساختن سیکس پک کنید، بر روی ورزش های هوازی تمرکز کنید. به علاوه فراموش نکنید که استرس و الگوهای خواب نامنظم ممکن است چربی های زیادی دور شکم شما جمع کنند.

بیشتر بخوانید:

چربی های اضافی بدن

 

3- چربی های اضافی بدن ؛ سینه ها و بازوها

هرچند کاهش وزن کلی بسیار مفید است، اما شما می توانید با سوزاندن چربی ها در یک ناحیه ی خاص و تون دادن به عضلات، می توانید از کاهش چربی موضعی سود ببرید. به علاوه اگر از چاقی رنج می برید، بهتر است سطح انسولین خود را نیز چک کنید.
نوشیدن آب فراوان و غذاهای پر فیبر به همراه ورزش هایی با وزن بدن مثل پوش آپ، پلنک و دیپ عضلات سه سر می تواند به کاهش سایز بازوها و سینه های شما نیز کمک کند. برای عضلانی کردن ماهیچه ها و داشتن اندامی زیبا حرکات هوازی بیشتری انجام دهید.

بیشتر بخوانید:

چربی های اضافی بدن

 

4- چربی های اضافی بدن ؛ باسن و ران ها

چربی دور ران ها و باسن به چربی های زیر پوستی معروف هستند. به این معنا که این چربی ها وارد خون نمی شوند و به اندام های داخلی آسیبی نمی رسانند، به همین دلیل نسبت به چربی های شکمی از بی خطرتر هستند. حتی در یک مطالعه نشان داده شده که باسن بزرگ از مشکلات قلبی و دیابت جلوگیری می کنند، چرا که چربی های ذخیره شده در این ناحیه دارای اسیدهای چربی است که ما آن را از غذاها به دست آورده ایم.

کاهش چربی های این ناحیه با کاهش وزن کلی بدن از بین می رود. بهتر است به جای غذاهای فرآوری شده و قند، غذاهای طبیعی و ارگانیک میل کنید. همین که بدن شما به این رژیم عادت کند، این چربی های اضافی برای تامین انرژی شروع به سوختن می کنند. این زمان بهترین زمان برای ورزش است. می توانید در این مدت ورزش های اینتروال با شدت بالا انجام دهید که نتایج بسیار خوبی به دست می دهد.برای این نوع ورزش باید ابتدا ورزش هایی با شدت بالا انجام دهید و سپس به مدت کمی استراحت کنید.

بیشتر بخوانید:

چربی های اضافی بدن

 

چربی های سالم بسازید

نوع دیگری از چربی ها وجود دارند که چربی قهوه ای نامیده می شوند. علم هنوز شک و شبهاتی در آن دارد، اما واقعا مفید هستند. این چربی ها که بیشتر در ناحیه ی گردن و شانه جمع می شوند، سرشار از آهن هستند و به همین دلیل هم قهوه ای هستند.

وقتی یک سلول چربی قهوه ای می سوزد، بدون ایجاد لرزش، گرما تولید می کند. به همین دلیل است که دلتان نمی خواهد آن را بسوزانید ومایلید آن را به چربی های سفید تبدیل کنید تا بهتر وزن کم کنید و بدن زیباتری داشته باشید. مثلا تنها 56 گرم چربی قهوه ای فعال، کالری سوزی شما را تا 20 درصد افزایش می دهد. برای اینکه بدنی زیبا داشته باشید، به دنبال چیزی باشید که برای شما موثر است.

بیشتر بخوانید:

مترجم: مریم اصیلی

می‌خوای ثابت کنی که می‌تونی به وزن ایده آلت برسی ؟

اصولی و تخصصی ترین برنامه رژیم غذایی رو از برنافیت دریافت کن کنارت هستیم تا سریع تر لباسی که دوست داری رو بپوشی

از همین الان شروع کن تا زودتر به هدفت برسی!
5/5

به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin

جدیدترین مقالات

همه مقالات
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments