ورزش برای افراد لاغر

افراد لاغر معمولاً تمایل بدنشان به سمت سوزاندن کالری بیشتر می‌باشد. این افراد متابولیسم بدنی بالایی دارند.
افراد لاغر برای اینکه بدنی عضلانی داشته باشند، برای به دست آوردن ماهیچه و افزایش وزن باید فعالیت بیشتری انجام دهند. در مقاله‌ای که پیش رو داری در مورد ورزش برای افراد لاغر با شما دوستان مسائلی را مطرح خواهیم کرد.


آیا لاغرها هم باید ورزش کنند؟

اینکه آیا لاغر ها باید ورزش کنند یا نه به سیستم بدنی آنها بستگی دارد. بعضی از افراد لاغر متابولیسم بالایی دارند و در تمام طول زندگی شان همچنان لاغر باقی می‌مانند. این مسئله بین عموم مردم جا افتاده است، که ورزش به کسانی پیشنهاد می‌شود که چاق هستند و می‌خواهند به تناسب اندام برسند. بنابراین مردم فکر می‌کنند افراد لاغر دیگر نیاز به ورزش کردن ندارند. در صورتی که هم افراد لاغر و هم افرادی که تغذیه سالمی دارند و می توانند وزن خود را متعادل نگه دارند، همگی باید برای یک ورزش مرتب و روزانه وقت بگذارند.

فواید ورزش برای افراد لاغر

ورزش محاسن زیادی دارد که افراد لاغر هم به همین دلایل باید ورزش کنند.


۱. کاهش خطر بیماری ها و ویروسها

ورزش سیستم ایمنی بدن را که در مقابل ویروسها و بیماری‌ها و عفونت‌ها بسیار آسیب پذیر است بالا می‌برد.
ورزش می‌تواند خطر بیماری‌های قلبی، فشارخون بالا، کلسترول بالا، سکته مغزی، دیابت و بسیاری از سرطان ها را کاهش دهد.

پیشنهاد برنافیت: 

ورزش برای افراد لاغر

۲. ایجاد نشاط و انرژی بیشتر

ممکن است در طول انجام ورزش و بعد از آن مقداری احساس خستگی داشته باشید، ولی ورزش مرتب کمک می‌کند بهتر بخوابید و انرژی بیشتری در طول روز برای انجام کارهای روزانه خود داشته باشید.

 


۳. بالا بردن قدرت بدنی و استقامت

افراد لاغر همیشه افرادی سالم و همچنین قوی نیستند. ولی ورزش می تواند قدرت و استقامت بدنی را در افراد لاغر بالا برده و برای انجام کارهای روزانه کمتر خستگی را به همراه خواهد داشت.
اگر به طور مرتب ورزش کنید، قدرت بدنی شما بالاتر رفته و می توانید اجسام سنگین را به راحتی بلند کنید.
همچنین برای انجام کارها و فعالیت های خارج از منزل مثل، خرید، پیاده‌روی، ورزش و غیره توان بدنی بالاتری خواهید داشت.


 ۴. از بین بردن اضطراب و افسردگی و استرس

معمولا لاغرها اگر بیشتر از افراد دیگر در معرض اضطراب و افسردگی نباشند، کمتر از آنها نیستند. ورزش مقاومت بدن را در برابر مشکلات روحی و اضطراب و استرس و افسردگی بالا می‌برد.
در مغز هنگام ورزش، اندروفین های آزاد می شود که با ناراحتی و اضطراب مقابله می‌کنند.
معمولاً در افرادی که ورزش مرتب و روزانه دارند، خواب بهتر و سیستم ایمنی قوی تری وجود دارد، که آنها را در برابر مسائل روحی بیمه می کند.

پیشنهاد برنافیت: 


۵. پیشگیری از اضافه وزن

وقتی که در دوران جوانی ورزش منظم و روزانه دارید، در سنین بالاتر احتمال اینکه دچار افزایش وزن شوید بسیار کم است و بعضی از افراد لاغر در جوانی متابولیسم بالایی دارند، ولی با بالا رفتن سنشان از سرعت متابولیسم بدن کم شده و به تدریج دچار اضافه وزن میشوند. ورزش روتین و مناسب به پیشگیری از چاقی این افراد در سنین بالاتر کمک می کند.

ورزش برای افراد لاغر
عوارض لاغری چیست؟

همانطور که چاقی عوارض دارد، لاغری هم مشکلات خاص خود را دارد و همین دلیل افراد لاغر هم برای درمان لاغری زیاد از حد باید ورزش کنند. افراد لاغر هم مانند افراد چاق و دنبال یک اندام زیبا و متناسب هستند.
لاغری در مردان باعث دیابت و ناباروری در آنها می‌شود. لاغری در زنان نیز باعث سقط جنین، نارسایی های ریوی قطع شدن قاعدگی و شکستگی استخوان در دوران میانسالی را به دنبال دارد. افسردگی در افراد لاغر هم زیاد دیده می شود.
پوکی استخوان، کم‌خونی، احساس خستگی دائم، کاهش مقاومت بدن در مقابل عفونت‌ها و ویروس‌ها دیر خوب شدن زخم ها و مشکلات روحی در افراد لاغر زیاد دیده می شود. البته باید این را نیز مدنظر داشت که فعالیت‌های روزمره و ورزش افراد لاغر متفاوت است.
پزشکان نیز با انجام فعالیت بیش از حد ورزش در افراد لاغر مخالف هستند، زیرا باعث سوختن کالری بیشتری در این افراد شده که منجر به لاغری بیش از حد آنها می‌شود. ولی تمرینات ورزشی مناسب و اصولی باعث می‌شود تا جذب مواد غذایی در این افراد بالا برود.

افراد لاغر چه ورزش هایی انجام بدهند؟

در تمرینات افراد لاغر ابتدا یک برنامه ورزشی سنگین طراحی می‌شود و وقتی که فرد لاغر طی این تمرینات، تارهای عضلانی اش پاره شد، سپس با تغذیه سالم و درست غذای کافی مربوط به عضله را تامین کرده و سپس عضله ترمیم و بعد حجیم می‌شود.
افراد لاغری که می خواهند با تمرینات ورزشی به افزایش وزن برسند حتما باید مراقب تغذیه خود باشند. نقش تغذیه در کنار ورزش در درمان لاغری و رسیدن به تناسب اندام ضروری است.

پیشنهاد برنافیت: 


لاغرها چگونه عضله سازی کنند؟

هرچند اضافه وزن برای افراد لاغر کمی مشکل است ولی این افراد می‌توانند با عضله سازی به اندام مناسب و دلخواه خود برسند. بیشتر از یک ساعت تمرین ورزش نداشته باشید و به جای اینکه روی مدت زمان ورزش تمرکز کنید روی شدت تمرین ورزشی خود متمرکز شوید.
در بین هر تمرین یک دقیقه زمان استراحت بین ست ها را نگه دارید. افراد لاغر چون دارای سوخت و ساز بالایی هستند باید غذای بیشتری بخورند. حتماً باید طبق اصول درست ۵ تا ۶ وعده سنگین غذایی داشته باشند و بین آنها وجود دو تا سه ساعت فاصله باشد. روی مکمل‌ها حساب باز نکنید. چون مکمل ها تنها کامل کننده وعده غذایی شما هستند. البته مصرف پودرهای پروتئینی بد نیستند.
سعی کنید میزان تحرک خود را کمتر از حد معمول کنید، چون تحرک اضافی باعث کالری سوزی در بدن شما می شود.روی تناسب اندام خود تمرکز داشته باشید. به مرور زمان تعداد وزنه ها یا تکرار آنها را افزایش دهید.
هر یک ماه یک بار برنامه های تکراری خود را عوض کنید، تا رشد بدن شما در یک مرحله باقی نماند.
برای عضلات خود هفته ای سه بار تمرین ورزش قرار بدهید. یک روز در هفته را به تمرینات ترکیبی برای تمام عضلات بدن اختصاص بدهید. سعی کنید فشار و حجم تمرینات را در حد متوسطی نگه دارید.
تمرینات روی عضلات پا را فراموش نکنید.
کربوهیدرات‌ها را به وعده قبل و بعد از تمرین خود اضافه کنید. وزن گیری را در ابتدای صبح انجام بدهید. اگر اضافه وزن داشتید مشکل از برنامه غذایی شماست. باید کالری بیشتری مصرف کنید.


تغذیه افراد لاغر پس از ورزش

تغذیه در افرادی که ورزش می‌کنند بسیار مهم است، اینکه شما چه چیزی می خورید یا مینوشید قبل از ورزش می خورید یا بعد از آن بسیار مهم است.
برای افراد، مخصوصا ورزشکاران داشتن یک رژیم غذایی متعادل و رساندن مواد مغذی مورد نیاز بدن و مایعات بسیار مهم است.
کربوهیدرات ها انرژی مورد نیاز بدن را تامین می‌کنند، چه قبل و چه بعد از ورزش مورد نیاز هستند.
کربوهیدرات ها حتی از پروتئین‌ها مهم‌تر هستند. بهترین کربوهیدرات های مرکب مثل غلات سبوس دار، میوه ها، سبزیجات و لبنیات هستند.
سعی کنید بعد از ورزش از غذاهای آبکی مثل سوپ یا آب سبزیجات استفاده کنید. استفاده از نان سبوس دار، بیسکویت نمکی یا شیر کم چرب، پنیر، سالاد سبزیجات، ذرت مکزیکی را فراموش نکنید.
کربوهیدرات ها برای جایگزین کردن سوخت عضلانی که هنگام ورزش مصرف کرده اید بسیار مهم هستند.
موز هم تغذیه مناسبی برای بعد از ورزش می باشد. در این مقاله در مورد ورزش برای افراد لاغر با شما دوستان صحبت کردیم. امیدوارم که برایتان مفید بوده باشد.

من 106 کیلو بودم، هیچ لباسی اندازه‌م نمی‌شد! بالاخره زیر نظر متخصص تغذیه‌ برنافیت رژیم گرفتم و در 8 ماه، 27 کیلو لاغر شدم. رژیم برنافیت، آخرین رژیم زندگیم بود!

شما هم می‌تونید!!!

مترجم: مریم اصیلی

مترجم: مریم اصیلی

5/5

به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

جدیدترین مقالات

همه مقالات
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم غذایی دکترکرمانی است که رژیم غذایی و برنامه غذایی را به صورت گروهی و زیر نظر پشتیبان اختصاصی ارائه می‌دهد.

گروه برنافیت دکتر کرمانی، مشاوره تغذیه و تناسب اندام

گروه برنافیت دکتر کرمانی یکی از بزرگترین گروه های درمانی چاقی و لاغری می باشد که با ارائه رژیم گروهی با استفاده از بروز ترین متد های لاغری به شما در رسیدن به لاغری و تناسب اندام کمک میکند.
بیشتر...

یکی از زیر مجموعه‌های دکتر کرمانی که با بیش از چند سال سابقه درخشان در زمینه تغذیه و لاغری توانسته است، هزاران افراد را به تناسب اندام دلخواه خودشان برساند، مجموعه برنافیت دکتر کرمانی است. در سایت برنافیت با دنیایی از مطالب درمورد تغذیه و لاغری روبه‌رو خواهید شد و  هر آن‌چه درمورد تغذیه و لاغری است را در این‌جا می‌توانید پیدا کنید.

هنگام ورود به سایت برنافیت دکتر کرمانی با انواع متفاوتی از رژیم‌ها روبه رو می‌شوید از جمله: رژیم تثبیت وزن برنافیت، برنامه‌غذایی روزانه برنافیت، رژیم غذایی برای لاغری، رژیم غذایی رایگان، رژیم غذایی لاغری برای دموی‌ها، رژیم فستینگ، رژیم فشرده لاغری، رژیم کاهش وزن، رژیم کتوژنیک، رژیم گروهی برنافیت، رژیم لاغری 20 کیلویی، رژیم لاغری رایگان، رژیم لاغری سریع، رژیم مایر، رژیم سیب، رژیم شیر، رژیم، رژیم افزایش وزن برنافیت، رژیم آنلاین، رژیم بارداری و شیردهی، رژیم برای بلغمی‌ها، رژیم برای دموی‌ها، رژیم پروتئین، بارهنگ برای لاغری است که تنوع رژیم‌ها باعث شده به یک مجموعه بسیار قوی در حوزه لاغری و تغذیه شناخته شود.

تمامی دستورات برنامه‌های غذایی زیر نظر کارشناسان دکتر کرمانی ارائه می‌شود و دستورات مصرف هر خوراکی با مقدار کالری مورد نیاز نیز در برنامه غذایی برای هر شخص به صورت جداگانه گفته می‌شود. مانند: طریقه مصرف دانه چیا برای لاغری، ماسالای چینی برای لاغری، سیر سیاه لاغری، سرکه سیب برای لاغری ، زردچوبه برای لاغری شکم، چای سبز برای لاغری، دانه چیا، دمنوش‌های لاغری و…. خواص میخک برای لاغری.

برنامه غذایی برای هر شخصی متفاوت است و با توجه به شرایط جسمانی هر فرد برنامه غذایی جداگانه به آن داده می‌شود مانند: برنامه رژیم غذایی 7 روزه، برنامه غذایی برای افزایش وزن، برنامه غذایی برای بدنسازی، برنامه غذایی برای کاهش وزن.

در مجموعه برنافیت دکتر کرمانی امکاناتی نظیر: مشاور تغذیه آنلاین، مشاوره رایگان رژیم لاغری، دریافت رژیم به صورت آنلاین، کاهش وزن سریع، آب کردن چربی شکم، نرم افزار رژیم غذایی رایگان برنافیت، ورزش برای لاغری، پشتیبان اختصاصی رژیم، چالش رژیم لاغری،  کالری مواد غذایی برنافیت،  محاسبه bmiدکتر کرمانی، دوچرخه ثابت برای لاغری،  قوی‌ترین رژیم لاغری، کاهش چربی، کاهش وزن، گروه لاغری برنافیت دکتر کرمانی، لاغری سریع، لاغری سریع 10روزه، لاغری سریع در یک هفته، لاغری و تناسب اندام، چاقی، زیبایی اندام، ورزش لاغری، ورزش و تناسب اندام، نمونه رژیم دکتر کرمانی، پیج دکتر کرمانی، رژیم دکتر کرمانی رایگان‌ و انواع روش‌های لاغری.

راه ارتباطی با مجموعه برنافیت دکتر کرمانی از طریق سایت برنافیت، اینستاگرام برنافیت دکتر کرمانی و واتساپ برنافیت امکان پذیر است و همراهی شما عزیزان باعث شده است تا یک خانواده بزرگی کنار هم تشکیل دهیم.

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم غذایی دکترکرمانی است که رژیم ها را به صورت گروهی و زیر نظر کارشناس اختصاصی ارائه می‌دهد.

دسترسی سریع

پربازدیدترین ها

انواع رژیم ها

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم دکترکرمانی است که رژیم ها را به صورت گروهی و زیر نظر پشتیبان اختصاصی ارائه می‌دهد.

گروه برنافیت دکتر کرمانی، مشاوره تغذیه و تناسب اندام

گروه برنافیت دکتر کرمانی یکی از بزرگترین گروه های درمانی چاقی و لاغری می باشد که با ارائه رژیم گروهی با استفاده از بروز ترین متد های لاغری به شما در رسیدن به لاغری و تناسب اندام کمک میکند.
دریافت مشاوره رژیم برنافیت
برای رسیدن به وزن دلخواهت، شماره‌ات رو ثبت کن تا از کارشناسان ما مشاوره رایگان بگیری!

دریافت مشاوره رایگان رژیم

اگه می‌خوای به وزن دلخواهت برسی، شماره‌ات رو ثبت کن تا از کارشناس‌های برنافیت دکترکرمانی مشاوره‌ رایگان بگیری!

[contact-form-7 id="19069" title="فرم مشاوره"]