علائمی که نشان می دهد باید مصرف نمک خود را قطع کنید

فشار خون بالا نشان می دهد که مصرف نمک شما بسیار بالاست. اما این تنها عارضه ی جانبی مصرف نمک زیاد نیست. مصرف یک غذای شور می تواند احساس ناراحتی در شما ایجاد کند. در اینجا به علائمی اشاره شده که نشان می دهد مصرف نمک شما بسیار زیاد است و آن را باید کاهش دهید.درصورتی که به دنبال غذای سالم پر نمک هستید، به صفحه آن مراجعه کنید.

انگشتر شما تنگ شده است.

علائمی که نشان می دهد باید مصرف نمک خود را قطع کنید

گاهی اوقات بدون اینکه دچار اضافه وزن شوید، تنها انگشتر شما برایتان دو سایز تنگ تر می شود؟ دلیل آن احتباس آب است که به دلیل مصرف زیاد نمک در بدن جمع شده است.

بدن ما، همانند یک ماشین پیچیده تعادل بین مایعات و الکترولیت ها را برقرار می کند. مصرف سدیم بیش از حد موجب آزاد شدن هورمون هایی می شود که بدن را مجبور به احتباس آب می کند تا از آسیب به بدن جلوگیری کند.

دهان شما خشک شده است.

علائمی که نشان می دهد باید مصرف نمک خود را قطع کنید

آیا احساس می کنید همواره یک تکه پنبه در دهان شماست؟ احتمالا دلیل آن نمک است. پس از مصرف غذاهای سرشار از سدیم، بدن شما احساس می کند تعادل آب و نمک آن به هم ریخته است، بنابراین برای بازگرداندن این حالت به شکل عادی نیاز به مصرف آب بیشتر پیدا می کند. در نتیجه، مغز، سیگنال های تشنگی از خود ایجاد می کند.

سر شما صدا می کند؟

علائمی که نشان می دهد باید مصرف نمک خود را قطع کنید

گاهی شاید حتی نفهمید که دلیل سر درد شما چیپسی است که خورده اید، اما شاید جالب باشد بدانید افرادی که روزانه 3500 میلی گرم سدیم مصرف می کنند، سه برابر افرادی که روزانه 1500 میلی گرم سدیم مصرف می کنند دچار سر درد می شوند.

رابطه ی بسیار عمیقی بین فشار خون بالا و سر درد وجود دارد. اما مصرف کنندگان نمک در یک مطالعه حتی با وجود فشار خون نرمال دچار سر درد شدند. محققان از دلیل این رابطه هنوز آگاه نیستند، اما هر گاه احساس کردید سرتان در حال انفجار است، مصرف نمک خود را قطع کنید.

پیشنهاد برنافیت: هوس های غذایی به شما چه می گویند؟

دچار تکرر ادرار شده اید.

علائمی که نشان می دهد باید مصرف نمک خود را قطع کنید

این تنها مصرف آب فراوان نیست که شما را دچار تکرّر ادرار می کند. جالب است بدانید مصرف نمک فراوان نیز دارای همین اثر است. وقتی مواد غذایی سرشار از سدیم مصرف می کنید، کلیه های شما باید زیاد کار کنند تا این نمک اضافی را از بدن خارج کنند، بنابراین دچار تکرّر ادرار خواهید شد.

پیشنهاد برنافیت: دیابت چه تاثیری بر دفع ادرار دارد؟

دچار مه مغزی شده اید.

علائمی که نشان می دهد باید مصرف نمک خود را قطع کنید

مصرف نمک فراوان موجب ایجاد عدم آبرسانی کافی به بدن می شود. وقتی بدن شما خشک شود، تواناییتان برای بهتر فکر کردن رو به کاهش می رود. طبق مطالعات، عملکرد زنانی که بدن آنها با کم آبی مواجه است در تست های شناختی که تمرکز، حافظه، استدلال و زمان عکس العمل را بررسی می کند بسیار بدتر از زمانی است که بدن آنها به اندازه ی کافی آب رسانی می شود. عدم رسیدن آب کافی به بدن موجب تغییر خلق و خو نیز می شود.

راه حل چیست؟

علائمی که نشان می دهد باید مصرف نمک خود را قطع کنید

مهم نیست علائم مصرف نمک بیش از حد چه باشد، اما راه درمان همه ی آنها یکی است. با کاهش مصرف غذاهای فرآوری شده و نوشیدن آب بیشتر، میزان سدیم بدن خود را کاهش دهید. این راه به تعادل بدنتان کمک می کند. به محض اینکه بدن شما به حالت عادی بازگشت، میزان مصرف نمک خود را کنترل کنید. میزان مصرف نمک روزانه باید کمتر از 2300 میلی گرم باشد.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments