با سوپر فودها، چربی های شکمی را آب کنید

چربی های شکمی که به چربی های احشایی معروفند، دور شکم ذخیره می شوند و علاوه بر کاستن از جذابیت هیکل شما، ریسک ابتلا به فشار خون، دیابت و کبد چرب را نیز افزایش می دهند. بادام، آناناس، گوجه، خیار، هندوانه، لوبیا و کرفس سرشار از فیبر، ویتامین و مواد معدنی دیگری هستند که  شما را به مدت زیای سیر نگه می دارند، از پرخوری جلوگیری می کنند و در نتیجه موجب کاهش وزن و آب شدن چربی های شکمی می شوند.

بسیاری از افراد برای کاهش وزن به رژیم های غذایی مختلف روی می آورند، اما این یک راه حل بهینه نیست. بهترین راه برای رهایی از چربی های شکمی انتخاب غذایی سالم و انجام فعالیت جسمانی است. با اطلاع از این موضوع که چه مواد غذایی را می توانید به رژیم غذایی خود بیافزایید، نیمی از مسیر را رفته اید و نیم دیگر مسیر را باید با انجام ورزش بروید. برخی از غذاها به شما کمک می کنند تا چربی های شکمی سرسخت را آب کنید و از داشتن اندامی زیباتر لذت ببرید.

این سوپرفودها، به شما کمک می کنند تا چربی های زیر شکم خود را آب کنید، هر چند، این غذاها زمانی بیشترین تاثیر خود را می گذارند که با ورزش منظم همراه باشند.

1- بادام

سوپرفود - بادام - برنافیت

بادام حاوی مقدار زیادی اسیدهای سالم- یعنی چربی های غیر اشباع مونو و پلی است که هر دو از پرخوری جلوگیری و با گرسنگی مقابله می کنند. بادام سرشار از منیزیم و عنصر سازنده ی اصلی ماهیچه هاست. ماهیچه سازی بیشتر موجب چربی سوزی بیشتر نیز می شود. فیبر بالای موجود در آن نیز موجب سیر شدن شما برای مدت طولانی می شود. از آنجا که بادام کالری زیادی ندارد، می توان از آن به عنوان میان وعده نیز استفاده کرد.بادام و لاغری رابطه مستقیم دارند.

2- هندوانه

سوپرفود - هندوانه - برنافیت

هندوانه، یک غذای بسیار عالی برای کاهش چربی های شکمی است. هندوانه حاوی 91 درصد آب است و وقتی پیش از یک وعده ی غذایی مصرف شود، شما را سیر می کند، بدون اینکه کالری زیادی مصرف کرده باشید. هندوانه شما را برای مدت زیادی سیر نگه می دارد و با احتباس آب در بدن مقابله می کند. این میوه ی آب دار، سرشار از ویتامین B1، B6، ویتامین ث، منیزیم و پتاسیم نیز هست که برای افزودن به یک رژیم غذایی کم کالری و کم چربی بسیار مفید است. مطالعات نشان داده است که مصرف روزانه ی دو لیوان آب هندوانه به مدت هشت هفته بدون تغییر در توده ی ماهیچه ای، وزن بدن به ویژه چربی های شکمی را کاهش می دهد. مصرف منظم هندوانه خطر مربوط به تجمع پلاک عروق کرونری و بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

3- انواع لوبیا

سوپرفود - لوبیا - برنافیت

مصرف منظم انواع لوبیا موجب کاهش چربی های شکمی رشد ماهیچه ها و بهبود پروسه ی هضم می شود. به علاوه، با سیر نگه داشتن شما به مدت طولانی، لوبیا از پرخوری شما جلوگیری می کند. لوبیا منبع خوبی برای فیبرهای محلول نیز هست که این فیبر، چربی های شکمی را مورد هدف قرار می دهد و آنها را شکسته، از بدن خارج می کند. پروتئین موجود در لوبیا نیز انرژی مورد نیاز بدن شما را فراهم می کند.

4- کرفس

سوپرفود - کرفس - برنافیت

برای اینکه چربی های شکمی خود را آب کنید، بشقاب خود را پر از سبزیجات سبز همچون کرفس کنید. کرفس، حاوی کالری بسیار کم، فیبر، کلسیم و ویتامین C زیادی است که به پروسه ی کاهش وزن بسیار کمک می کند. نصف فنجان آب کرفس را پیش از وعده ی نهار یا شام بنوشید تا سیستم بدن شما را پاک کند. یکی دیگر از فواید کرفس برای لاغری این است که حاوی آپی ژنین می باشد، یک ترکیب طبیعی که خطر سرطان تخمدان را در زنان کاهش می دهد.

5- خیار

خیار، یک غذای خنک و کم کالری است. 100 گرم از آن حاوی 96 درصد آب و تنها 45 کالری است. این ماده، سرشار از مواد معدنی، فیبر و ویتامین است. مصرف یک بشقاب سالاد خیار به صورت روزانه، راهی موثر و سالم برای پاکسازی بدن از سموم مضری است که از سیستم گوارشی آزاد می شود. یکی دیگر از فواید خیار، این است که سرشار از ویتامین B و C است و موجب درخشندگی پوست شما می شود.

6- گوجه فرنگی

سوپرفود - گوجه فرنگی - برنافیت

یک عدد گوجه ی بزرگ، تنها حاوی 33 کالری و ترکیباتی چون 9-oxo-ODA است که به کاهش چربی خون و کنترل چربی های شکمی کمک می کند. این ماده با بیماری هایی مزمنی که با چاقی در ارتباط است، مقابله می کند. آنتی اکسیدان قوی موجود در لیکوپن، دارای فواید بسیاری از جمله، کاهش چین و چروک ها، مقابله با سرطان و کاهش سطح کلسترول می باشد. گوجه، سرشار از مواد مغذی همچون آهن، پتاسیم، ویتامین A و C نیز هست که موجب سلامت بدن می شود.

7- سیب

سوپرفود - سیب - برنافیت

سیب، سرشار از فیبرهای رژیمی، فلاونوئید، فیتو استرول و بتاکاروتن است که شما را سیر و از پرخوری جلوگیری می کند. طبق مطالعات، زنانی که روزانه، 3 عدد سیب یا بیشتر می خورند، وزن بیشتری نسبت به دیگران از دست می دهند. ترکیب طبیعی موجود در سیب، به نام اسید پکتین به کاهش وزن کمک می کند. میوه های حاوی پکتین، نیاز به جویدن بیشتری دارند و زمانی که در معده هضم می شوند، ماده ی ژل مانندی را تشکیل می دهند که کلسترول و چربی را در خود ذخیره می کنند. آنتی اکسیدان ها و ویتامین C موجود در سیب نیز از چین و چروک های صورت جلوگیری می کند.

8- آلبالو

سوپرفود - آلبالو - برنافیت

طبق مطالعات، آلبالو، علائم بیماری های قلبی و سندروم متابولیک را کاهش می دهد. سندروم متابولیک، علاوه بر افزایش خطر بیماری های قلبی و دیابت، موجب چاقی شکم نیز می شود. آلبالو، کلسترول خون را کاهش می دهد و چربی ها را به شدت می سوزاند. آلبالو، دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد پیری نیز هست.

9- آناناس

سوپرفود - آناناس - برنافیت

این میوه ی گرمسیری، حاوی آنزیم بروملین می باشد که دارای خواص ضد التهابی است. این آنزیم، پروتئینی را متابولیز می کند که موجب صاف شدن شکم می شود. خواص آنتی باکتریایی بروملین، موجب  مقابله با باکتری های اسهال آور می شود و در درمان اختلالات روده بسیار مفید است. بهبود مشکلات روده ای، منجر به کاهش نفخ و چربی های شکمی می شود. آناناس، حاوی منگنز، تیامین، مس، فیبر، ویتامین B6 و فیبر می باشد.

 

کاهش وزن، تنها به غذاهایی بستگی دارد که مصرف می کنید. مواد غذایی همچون گوجه، ملون، ریحان سرشار از فیبر و میگو سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 و پروتئین است که ما را برای مدت زیادی سیر نگه می دارد و بدین وسیله موجب کاهش وزن ما می شود. از این سوپرفود ها در وعده های غذایی خود به وفور استفاده کنید.

کاهش وزن، تنها به غذاهایی بستگی دارد که مصرف می کنید، البته این جمله به این معنا نیست که تنها از یک رژیم غذایی حاوی سبزیجات ساده و گوشت کبابی استفاده کنید. اگر می خواهید یک کاهش وزن موفق داشته باشید، از سوپرفود هایی که در ادامه معرفی شده اند، در برنامه ی غذایی خود استفاده کنید.

گوجه

گوجه از جمله سوپرفود های سرشار از فیبر است و بدون اینکه انرژی زیادی از آن دریافت کنید، شما را برای مدت زیادی سیر نگه می دارد.

ریحان

گیاهان و سبزیجات تازه، طعم غذاها را تشدید می کنند، در نتیجه به نمک و چربی کمتری نیاز خواهید داشت. مطالعات نشان داده است که ریحان علاوه بر کاهش وزن به کاهش فشار خون نیز کمک می کند.

ملون

یک فنجان خالص از این میوه، نیمی از نیاز شما به ویتامین C را تامین می کند، که طبق مطالعات برای چربی سوزی در هنگام ورزش بسیار مفید است.

میگو

هیچ پروتئینی به اندازه ی میگو، فاقد چربی نیست. تنها 25 گرم از این ماده، حاوی 10 گرم مواد مورد نیاز برای ساخت ماهیچه و میزان زیادی امگا 3 است.

نکته: برای یک کاهش وزن موفق، سوپرفود های معرفی شده ی بالا را به سبک زیر به وعده های غذایی خود اضافه کنید.

صبحانه- اسموتی ملون و ریحان

سوپرفود - اسموتی ملون - برنافیت

یک فنجان ملون قاچ شده را با نصف فنجان ماست وانیلی، نصف فنجان یخ و یک چهارم فنجان برگ ریحان در میکسر به خوبی مخلوط و به عنوان صبحانه میل کنید.

اسموتی سبز رنگ لذیذ

نهار- سالاد میگو

سوپرفود - سالاد میگو - برنافیت

2 قاشق پودر سخاری غلات کامل را با نصف قاشق غذاخوری آب لیمو و یک قاشق غذاخوری روغن، در یک ورق پخت بگذارید و به مدت 5 دقیقه در دمای 350 درجه ی فارنهایت قرار دهید. مقداری روغن زیتون، آب لیمو و ریحان خرد شده را با هم مخلوط کنید. دو فنجان سبزیجات، نصف فنجان گوجه ی خرد شده، نصف فنجان ملون و 6 عدد میگو را به آن اضافه کنید.

شام- میگو با سس پستو

سوپرفود - میگو با سس پستو - برنافیت

نصف فنجان برگ ریحان را با یک قاشق غذاخوری پنیر چدار، آرد سوخاری غلات کامل، روغن زیتون، دو قاشق غذاخوری آب لیمو و یک حبه سیر مخلوط کنید. همه ی این مواد را داخل یک کاسه بریزید و 7 عدد میگوی متوسط روی آنها قرار دهید. یک گوجه ی بزرگ را برش دهید و روی همه ی مواد، نمک و فلفل بریزید و نوش جان کنید.

دسر- ماست و ملون

سوپرفود - دسر ماست و ملون - برنافیت

در یک دیگ کوچک، نصف فنجان آرد سوخاری غلات کامل را با یک چهارم قاشق غذاخوری شکر قهوه ای در حدود یک دقیقه تفت دهید. سپس دو قاشق غذاخوری ماست وانیلی را روی ملون بریزید. کمی از مخلوط تفت داده شده ی پودرسوخاری را روی ماست بریزید و آن را به مدت 30 دقیقه فریزر قرار دهید تا منجمد شود. سپس آن را به عنوان دسر میل کنید.

 

شاید تعریف خاصی برای سوپرفود نتوان مشخص کرد، اما همین قدر می توان گفت که سوپرفودها سرشار از مواد مغذّی ضروری، ویتامین ها، مواد معدنی، فیبر و پروتئین های فاقد چربی می باشند. سوپرفودها معمولا به دلیل داشتن اسیدهای چرب امگا 3 و آنتی اکسیدان ها دارای خواص ضدالتهابی هستند. اگر می خواهید سلامت خود را افزایش و خطر بیماری را در خود کاهش دهید،

guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
ابراهیم مروتی

خوب