تهیه مواد اولیه املت بادمجان رژیمی

بسیاری از مردم همیشه نگران این هستند که چه غذایی تهیه کنند یا چه غذایی بخورند. با وجود این همه تنوع در تهیه غذاها و تنقلات مختلف، دغدغه پخت غذا کمی عجیب به نظر می‌رسد. مثلا املت را می‌توان به هزار روش تهیه و سرو کرد. تهیه این غذا بسیار ساده است و زمان کمی می‌برد. اما ارزش غذایی بالایی دارد و یک میان وعده یا میان وعده سالم و مغذی برای ورزشکاران محسوب می‌شود. بادمجان یکی از خوشمزه‌ترین و لذیذترین غذاهای موجود است. با این غذا می‌توانید ده‌ها املت خوشمزه درست کنید و از طعم آن‌ها خسته نشوید. در ادامه می‌خواهیم طرز تهیه املت بادمجان را به روش‌های مختلف برای شما توضیح دهیم. اگر به دنبال دیگر غذاهای ساده، خوشمزه و مقوی هستید می‌توانید از صفحه صبحانه‌های رژیمی بازدید کنید.برای مثال پیشنهاد می کنیم سری به طرز تهیه آبگوشت رژیمی بزنید.

املت بادمجان

طرز تهیه املت بادمجان به همراه گوجه فرنگی تازه

املت بادمجان و گوجه فرنگی یکی از خوشمزه‌ترین و در عین حال ساده‌ترین املت‌هایی است که می‌توانید در کم‌ترین زمان ممکن در غذاهای مختلف درست کنید و بخورید. اگر رستوران یا کافه دارید، پیشنهاد می‌کنیم این املت خوشمزه را به منوی خود اضافه کنید. خواهید دید که مشتریان شما فقط برای این املت ساده اما بی نظیر چقدر اضافه خواهد شد.

 مواد لازم

  • 3 عدد بادمجان
  • 2 عدد تخم مرغ
  • 3 عدد گوجه فرنگی متوسط
  • فلفل، نمک، پودر سیر و زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه

 مرحله اول: سرخ کردن بادمجان‌ها

در ابتدای مرحله تهیه املت با بادمجان، ابتدا باید بادمجان‌ها را خوب بشویید و پوست بگیرید. در نظر داشته باشید که اگر حساسیت خاصی ندارید، می‌توانید بادمجان‌ها را با پوست برش دهید، زیرا پوست بادمجان حاوی مقدار مناسبی آنتی اکسیدان است و برای بدن مفید است.

سپس آن‌ها را در مخلوط آب و نمک بریزید تا تلخی آن‌ها گرفته شود. بعد از چند دقیقه بادمجان‌ها را آبکشی کنید و در روغن داغ به مقدار لازم سرخ کنید. توجه داشته باشید برای این که بادمجان‌های شما روغن کم‌تری مصرف کنند و روغن جذب کنند، می‌توانید هنگام سرخ کردن آن‌ها را با کمی سفیده تخم مرغ یا ماست بمالید. بادمجان‌های سرخ شده را کنار بگذارید تا بقیه مراحل کامل شود.

مرحله دوم: پوره کردن گوجه فرنگی‌ها

ابتدا گوجه‌ها را کاملا بشویید تا آلودگی روی آن‌ها باقی نماند. سپس آن‌ها را با رنده یا با همزن برقی به خوبی مخلوط کنید.

مرحله سوم: پختن مواد آماده شده

تابه مناسبی را انتخاب کنید. کمی کره یا روغن به سلیقه خودتان بریزید و بگذارید خوب داغ شود. پوره گوجه فرنگی که از قبل آماده کرده بودید را به روغن اضافه کنید و روی حرارت مناسب تفت دهید تا آب آن کاملا کشیده شود. در نهایت به این مخلوط،  تخم مرغ‌ها را اضافه کنید.

در این مرحله باید زردچوبه، فلفل سیاه و نمک را اضافه کنید. با توجه به ذائقه خود می‌توانید مقداری پودر سیر برای طعم بهتر اضافه کنید. در آخر حلقه های بادمجان سرخ شده را روی املت بچینید و در بشقاب مناسب سرو کنید. املت شما آماده است. این املت را با نان تازه و سبزیجات می‌توانید میل کنید.

نکات کلیدی

  • اگر دوست دارید، از مقداری گوجه گیلاسی و پیازچه برای تزئین غذای خود استفاده کنید.
  • گوجه‌ها را پوره کنید و با بادمجان‌ها را به صورت دایره‌ای بچینید.
  • این غذا را می‌توانید با کته هم سرو کنید.
  • زمان آماده سازی حدود 10 دقیقه و زمان پخت و انتظار حدود 20 دقیقه خواهد بود.
  • املت بادمجان و گوجه فرنگی را می‌توانید به عنوان پیش غذا سرو کنید.

طرز تهیه املت بادمجان با گوجه

طرز تهیه املت بادمجان مازندرانی با سبزیجات و پنیر فتا

املت بادمجان و سبزی یکی دیگر از املت‌های ساده و خوشمزه است که می‌توانید برای وعده‌های غذایی مختلف مخصوصا صبحانه تهیه کنید و با لذت میل کنید. املت بادمجان و سبزیجات از پوره بادمجان به همراه سبزیجات، پنیر و تخم مرغ تشکیل شده است و ترکیب این مواد جدا از طعم بی‌نظیر، ارزش غذایی بالایی دارد و می‌تواند شما را برای چندین ساعت سیر و پرانرژی نگه دارد.

موارد مورد نیاز املت بادمجان و سبزیجات با پنیر فتا

  • 2بادمجان
  • 5 عدد تخم مرغ
  • 200 گرم پنیر فتا
  • 200 گرم ریحان
  • 1 عدد پیاز
  • سیر سه حبه
  • آرد سفید 2 قاشق غذاخوری
  • بیکینگ پودر 1 قاشق غذاخوری
  • نمک فلفل سیاه و آویشن به میزان لازم
  • روغن مایع یا کره به میزان لازم

آماده سازی املت بادمجان به همراه سبزیجات با پنیر فتا

 مرحله اول: آماده کردن بادمجان‌ها

ابتدا بادمجان‌ها را خوب شسته و پوست آن‌ها را بگیرید. سپس مقداری نمک روی آن بپاشید تا آب تلخ آن گرفته شود. بادمجان‌ها را به اندازه‌های دلخواه خرد یا رنده کنید. انتخاب یکی از این دو روش به سلیقه شما بستگی دارد.

مرحله دوم: تهیه سس املت

در این مرحله ابتدا سیر و پیاز را کاملا تمیز کنید تا پوستی باقی نماند. آن‌ها را در غذاساز بریزید و سپس ریحان، تخم مرغ، بکینگ پودر، آرد الک شده، ادویه جات و پنیر فتا را به این مخلوط اضافه کنید تا کاملا مخلوط شده و خمیر کاکائویی در بیاید.

املت بادمجان رژیمی و خوشمزه

مرحله سوم: پخت املت بادمجان

مایع املتی را که در غذاساز آماده کرده‌اید را با بادمجان ورقه شده یا رنده شده مخلوط کنید. داخل تابه مقداری روغن یا کره بریزید و بگذارید داغ شود. مایع بادمجان یا سس املت را در تابه بریزید و کمی زمان دهید تا یک طرف آن قهوه‌ای شود.

بعد از این که مطمئن شدید کاملا پخته شده، آن را برگردانید تا طرف دیگر هم بپزد. پس از پخت هر دو طرف املت خوشمزه و بی‌نظیر شما آماده است. در بشقاب مناسب سرو کنید و با نان تست نوش جان کنید. نکات مهم در تهیه املت بادمجان و سبزیجات، آماده سازی مواد حدود 10 دقیقه و پخت آن‌ها حدود 20 دقیقه زمان می‌برد.

این غذا را می‌توانید با زیتون و گوجه فرنگی تزئین کنید. به جای پنیر فتا می‌توان از پنیرهای دیگر نیز استفاده کرد. افزودن سبزیجات و گیاهان دیگر مانند اسفناج و فلفل به ذائقه شما بستگی دارد. می‌توانید در این املت از مقداری گوجه فرنگی رنده شده استفاده کنید. این املت یک صبحانه مقوی و یک صبحانه انرژی زا برای شروع یک روز کاری خوب خواهد بود.

یک دستور دیگر برای پخت املت بادمجان رژیمی لذیذ

طرز تهیه املت رژیمی با بادمجان

بسیاری از افراد به دلایل مختلف مانند رژیم غذایی سالم، اضافه وزن یا ورزش حرفه‌ای ترجیح می‌دهند غذاهای مختلف را به صورت رژیمی مصرف کنند. کره می‌تواند ارزش غذایی یک ماده را کاهش دهد و مصرف آن برای افراد دارای اضافه وزن توصیه نمی‌شود.

املت بادمجان یک غذای انرژی زا و مقوی است که بسیاری از افراد دوست دارند آن را در برنامه غذایی خود بگنجانند. اما آن‌ها این کار را به دلیل محتوای روغن بالا متوقف می‌کنند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، با ما همراه باشید تا طرز تهیه املت بادمجان را به صورت رژیمی توضیح دهیم.

مواد لازم برای تهیه املت بادمجان رژیمی در فر

  • 1 قاشق غذاخوری زعفران آب شده
  • 3 عدد تخم مرغ
  • 2 عدد بادمجان بزرگ
  • نمک، فلفل و آویشن به مقدار لازم

تهیه املت بادمجان رژیمی و خوشمزه در فر

مرحله اول: طرز تهیه املت بادمجان

بادمجان‌ها را بشویید و آن‌ها را خوب خشک کنید. یک شعله مناسب را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و بادمجان‌های شسته شده را روی آن قرار دهید. توجه داشته باشید که همه آن‌ها باید تا زمانی که پوست آن‌ها ذغالی شود، کبابی کنید. بعد از تفت دادن بادمجان‌ها، آن‌ها را چند ثانیه زیر آب روان بگذارید تا به راحتی پوست آن جدا شود. آن‌ها را با سر در دست بگیرید و روی یک سطح صاف قرار دهید تا بتوانید با چنگال وسط آن را کاملا باز کنید.

 مرحله دوم: پخت املت

تابه خود را چرب کنید و روی حرارت متوسط ​​تا کم قرار دهید تا کاملا داغ شود. بادمجان‌های آماده شده را در آن قرار دهید. تخم مرغ‌ها را در ظرفی بشکنید و با چنگال هم بزنید تا کف کند. در این مرحله نمک، فلفل، زعفران و ادویه‌های دلخواه را به تخم مرغ‌ها اضافه کنید و در ماهیتابه کنار بادمجان‌ها بریزید.

سینی را به مدت 10 دقیقه در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتیگراد قرار دهید تا تخم مرغ‌ها کاملا سفت شوند. املت بادمجان شما آماده است. در بشقاب مناسب سرو کنید و با مقداری ریحان و زیتون تزیین کنید. می‌توانید با نان تست یا نان پروتئینی میل کنید.

 نکات مهم در تهیه املت بادمجان رژیمی

  • زمان تهیه مواد حدود 10 دقیقه و زمان پخت حدود 25 دقیقه خواهد بود.
  • می‌توانید مقداری گوجه فرنگی خرد شده یا رنده شده به این مخلوط اضافه کنید.
  • بسته به ذائقه می‌توانید چند حبه سیر، فلفل و سیب زمینی پخته را به املت اضافه کنید..
  • این املت یک صبحانه مقوی برای ورزشکاران و یک صبحانه مناسب برای همه خواهد بود.

نتیجه‌گیری

بسته به ذائقه خود می‌توانید این املت را درست کنید و در وعده‌های غذایی مختلف خود مصرف کنید و از طعم آن‌ها لذت ببرید.

1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
ممدرضا

اممم املت

Home