ورزش های پا برای افرادی که از کتانی استفاده نمی کنند

برای گروهی از ماهیچه ها که بسیار ضروری هستند و به ما در راه رفتن، پریدن، دویدن و ایستادن کمک می کنند، ورزش بسیار اهمیت دارد. نه تنها بی توجهی ما به این دسته از ماهیچه ها موجب آسیب آنها می شود، بلکه پوشیدن کفش های نامناسب نیز برای آنها بسیار مضر است. اگر به ندرت از کفش کتانی استفاده می کنید و کفش های پاشنه دار، تخت و یا صندل را به آنها ترجیح می دهید، این پنج ورزش برای شما ضروری به نظر می رسد. این تمرین ها، درد پاها و فشار عضلانی آنها را کاهش می دهد.

ماساژ پا با توپ تنیس

ورزش های پا برای افرادی که از کتانی استفاده نمی کنند ، برنافیت دکتر کرمانی

وقتی از کفش های نامناسب استفاده می کنید، برای اینکه در آن کفش راحت باشید به انگشتان و کف پای خود فشار می آورید. وقتی این کار را در طولانی مدت انجام دهید، پای شما خشک و سفت می شود و بر روی راه رفتنتان تاثیر می گذارد، حتی منجر به جراحاتی نیز می شود. ماساژ با توپ تنیس موجب بازگرداندن حرکت صحیح مفاصل در پای شما می شود.

یک توپ تنیس را زیر یکی از پاهایتان قرار دهید، به آرامی کمی از وزن بدنتان را رویش بیاندازید و آن را به جهات مختلف بغلطانید. بیشتر فشار را بر روی نقاط حساس و دردناک وارد کنید. این حرکت را برای یک یا دو دقیقه انجام دهید، سپس با پای دیگر امتحان کنید.

کشش پنجه ی پا

ورزش های پا برای افرادی که از کتانی استفاده نمی کنند ، برنافیت دکتر کرمانی

کفش های خود را در آورید و سعی کنید تنها انگشت شصت پای خود را از زمین جدا کرده و دیگر انگشتان را روی زمین بگذارید. سپس انگشت شصت را روی زمین بگذارید و انگشتان دیگر را بالا ببرید. با پای دیگر هم این کار را انجام دهید. اگر پای شما خشک شده است، این یک ورزش بسیار چالش برانگیز و مفید می باشد. نه تنها خشکی و سفتی پای شما را برطرف می کند بلکه یک آزمون نیز محسوب می شود. یعنی هر چه سخت تر این کار را انجام دهید نیاز به تمرین بیشتری دارید.

در مقابل کشش انگشتان پا مقاومت کنید

ورزش های پا برای افرادی که از کتانی استفاده نمی کنند ، برنافیت دکتر کرمانی

اگر صندل می پوشید برای اینکه از پایتان در نیاید، مجبور هستید انگشتان پای خود را فشار دهید و آنها را به سمت پایین خم کنید. این ورزش، ماهیچه هایی را که خلاف این عمل را انجام می دهند قوی می کند و انگشتان پا را به سمت بالا می کشد. در ابتدا با گذاشتن انگشت دست روی انگشتان پا از بالا آمدن آنها جلوگیری کنید، سپس انگشت شصتتان را از زمین جدا کنید. 10 ثانیه آن را نگه دارید و سپس این کار را برای همه ی انگشتان پا انجام دهید.

مقاومت در برابر خم کردن پا بوسیله ی یک نوار

ورزش های پا برای افرادی که از کتانی استفاده نمی کنند ، برنافیت دکتر کرمانی

اگر اغلب از کفش های پاشنه بلند استفاده می کنید، دچار پلانتار فلکشن مچ پا (پایین آمدن پا) خواهید شد، چرا که انگشتان پای شما مدام به سمت پایین است. این عارضه، موجب ضعیف شدن ماهیچه های جلویی قسمت پایینی ساق پا می شود و دیگر نمی توانید پایتان را به عقب خم کنید. نتیجه چیست؟ مشکل راه رفتن و افزایش خطر افتادن. این تمرین، عضلات دورسی فلکسور (عضله ای که انقباض آنها موجب خم شدن پا می شود) شما را تقویت می کند و موجب کشش آنها به سمت فلکسورهای کف پا می شود. این تمرین برای افرادی که از کفش های پاشنه بلند استفاده می کنند بسیار مناسب است.

یک نوار مقاوم را به یک نقطه ی ثابت مثل پایه ی یک میز یا صندلی ببندید.روی زمین بنشینید، پاهای خود را صاف کنید و طرف دیگر نوار را به پایتان ببندید. پای خود را بکشید طوری که انگشتانتان به سمت پایین باشد، سپس انگشتان پا را تا جایی که می توانید به سمت خود بکشید. این کار را 10 تا 15 بار انجام داده و سپس تغییر جهت دهید.

روی یک پادری سنگی بایستید

ورزش های پا برای افرادی که از کتانی استفاده نمی کنند ، برنافیت دکتر کرمانی

گاهی اوقات کفش هایی که انتخاب می کنیم، گیرنده های عصبی کف پا را که به سیستم عصبی ما اطلاعات مفیدی می دهد، بی حس می کند. ایستادن یا راه رفتن روی سطوح ناهموار، راه بسیار خوبی برای احیای گیرنده های عصبی می باشد.

تنها چند دقیقه ایستادن روی یک پادری سنگی راه حل بسیار خوبیست. زیرا این پادری ها از سنگ های همواری تشکیل شده است که به پوست پای شما نیز آسیبی نمی رساند.

اگر یک پادری سنگی ندارید، می توانید با سنگ های صاف کنار رودخانه چیزی شبیه به آن را بسازید.

کاری از گروه محتوای برنافیت

می‌خوای ثابت کنی که می‌تونی به وزن ایده آلت برسی ؟

اصولی و تخصصی ترین برنامه رژیم غذایی رو از برنافیت دریافت کن کنارت هستیم تا سریع تر لباسی که دوست داری رو بپوشی

از همین الان شروع کن تا زودتر به هدفت برسی!
5/5

به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin

جدیدترین مقالات

همه مقالات
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments