جلوگیری از پرخوری ؛ چرا نمی توانید غذا خوردن را متوقف کنید؟

حس گرسنگی خواسته بدن تان است که به شما می گوید احتیاج به تغذیه دارد و نمی تواند ایفای نقش کند. اما گاهی اوقات درمی یابیم که این حس گرسنگی، کمی بیشتر از حد معمول است. می خواهیم به آن زمان اشاره کنیم که شما ۲۰ دقیقه بعد از ناهار، با اینکه حتی یک وعده غذای ۲ نفره خورده اید باز هم احساس گرسنگی شدیدی می کنید! چرا نمی توانید غذا خوردن را متوقف کنید؟! برای جلوگیری از پرخوری چه کاری باید انجام دهیم؟ ممکن است هر روز خودتان را در حالی پیدا کنید که میل شدیدی به خوردن یک اسنک دارید، حتی قبل از اینکه تمام پاپ کورن قبلی تان را تمام کرده باشید، باز هم گرسنه اید. اما چرا؟

این مساله طبیعی است که یک افزایش اشتهای شدید را بعد از یک ورزش سنگین یا در طی سیکل قاعدگی و بارداری و شیردهی تجربه کنید. آماندا فوتی یک متخصص تغذیه در سلورا والنس، اظهار می کند اگر معده شما مانند یک ظرف بی انتها شده قطعا در بدنتان اتفاقی رخ داده است! خوشبختانه تغییر برخی از عادات روزانه می تواند اشتهایتان را تحت کنترل نگه دارد، پس می توانید تمام غذا خوردن های اضافی را برای وقتی نگه دارید که حقیقتا گرسنه اید!!

بیشتر بخوانید: 

جلوگیری از پرخوری

 

جلوگیری از پرخوری ؛ به اندازه غذا بخورید

شاید مستقیما قابل درک نباشد. اگر سعی می کنید که خوردنتان را محدود کنید و از مقدار صحیح وعده غذایی تان آگاه نباشید، این کار می تواند شما را دائما گرسنه کند. وقتی معده تان برای مدت زیادی خالی باشد گرلین ( هورمون اشتها آور ) بیشتری ترشح می شود و باعث می شود احساس گرسنگی بیشتری کنید. فوتی می گوید: اغلب مواقع، این حس باعث می شود شما بیشتر از حد مجاز غذا بخورید. سعی کنید هر ۳ تا ۴ ساعت یک اسنک میل کنید. او همچنین اظهار می کند: برای وقت هایی که مشغله زیادی دارید همیشه یک اسنک مثل یک برش میوه به همراهتان داشته باشید.

 

جلوگیری از پرخوری ؛ بالانس غذایی مناسب دریافت کنید

اسنک های رضایت بخش دارای ۳ قسمت هستند: فیبر، پروتئین و مقداری چربی سالم. کارولین کافمن توضیح می دهد که هر سه اینها می تواند به هضم آهسته کمک کند و باعث می شود قند خون شما ثابت بماند و برای مدت زیادتری احساس سیری کنید. برخی پیشنهادات او عبارتند از پاپ کورن ساده (فیبر) و بادام بوداده (پروتئین و چربی سالم)، ساقه سبزیجات ( فیبر) و حموس (غذایی با نخود)، (پروتئین و چربی سالم) یا گوجه فرنگی گیلاسی (فیبر) و آووکادو(چربی سالم) و یک تکه پنیر(پروتئین).

 

جلوگیری از پرخوری؛ مصرف کربوهیدرات ساده و شکر را کاهش دهید

در واقع خوردن مقدار زیادی از کربوهیدرات های ساده مثل نان سفید، پاستا، پیراشکی، انواع شیرینی جات و شکر، احساس سیری شما را غیرممکن می کند. افزایش اولیه گلوکز خون به شما مقدار زیادی انرژی می دهد و سپس کاهش سریع آن باعث می شود بدن شما باز هم به غذا نیاز پیدا کند. فوتی می گوید: این یک تجربه ناخوشایند است که شما احساس سیری نمی کنید و اهمیت نمی دهید که چقدر غذا می خورید.

بیشتر بخوانید: 

 

جلوگیری از پرخوری ؛ آب بنوشید

تشنگی و گرسنگی ما هر دو از یک بخش مغز(هیپوتالاموس) صادر می شود. به همین دلیل، تشخیص تفاوت آنها برای بدن دشوار است. فوتی می گوید:همیشه یک بطری آب روی میزتان نگه دارید و به خاطر داشته باشید که در طول روز، از آن جرعه جرعه بنوشید. کافمن می گوید: شما زمانی متوجه می شوید، آب بدنتان کافی است که ادرارتان زرد کمرنگ یا شفاف باشد.

 

جلوگیری از پرخوری ؛ استرس را کنار بگذارید

استرس، تولید هورمون کورتیزول را در بدن افزایش می دهد که باعث افزایش اشتها می شود زیرا بدن شما گمان می کند باید برای حمله احتمالی آماده باشد. براساس یافته های دانشگاه سلامت عمومی هاروارد، استرس می تواند تمایل تان برای خوردن غذای چرب و شیرین را افزایش دهد. این غذاها ممکن است که شما را از لحاظ روانی آرام کنند چون به نظر می رسد بخش هایی از مغز که باعث ایجاد استرس می شود را مختل کند. این مساله ممکن است به شما موقتا احساس بهتری دهد اما میل به اسنک، مجددا به صورت حیرت آوری زیاد می شود.

بیشتر بخوانید: 

 

جلوگیری از پرخوری ؛ به آنچه می خورید اهمیت بدهید

غذا خوردن منطقی یعنی به جای اینکه برای از زیر کار در رفتن بیهوده چیزی بجوید، به آنچه می خورید توجه کنید. برای بدنتان ثابت کنید که آیا واقعا گرسنه اید یا نه. وقتی شما روی وعده غذایی تان تمرکز نداشته باشید ممکن است حتی وقتی بدنتان پر از انرژی هم باشد، باز احساس گرسنگی کنید چون شما فراموش کرده اید غذایتان را خورده اید! کافمن می گوید: در زمان گرسنگی یا سیری، غذا خوردن منطقی می تواند به شما کمک کند تا انتخاب کنید که آیا غذا راضی کننده بوده یا نه، یا اینکه گرسنگی شما ناشی از چیز متفاوتی مثل دهیدراته شدن و … است.

ممکن است شما احساس گرسنگی بکنید اما به محض اینکه شروع به خوردن غذایتان می کنید، متوجه می شوید که اصلا گرسنه نیستید. آن غذا در آن زمان، نیاز شما را برطرف  نمی کند و اگر شما به این روند غذا خوردنتان توجه نکرده بودید، آن را تمام می کردید درحالی که هنوز حس گرسنگی داشتید.

 

 

جلوگیری از پرخوری ؛ به اندازه ی کافی بخوابید

خواب به دو هورمون کنترل گرسنگی یعنی لپتین و گرلین بسیار مرتبط است. لپتین، اشتها را کاهش می دهد و گرلین آن را افزایش می دهد. کافمن می گوید: هنگامی که شما خودتان را از خواب محروم می کنید، مقدار لپتین کاهش و گرلین افزایش می یابد، بنابراین عجیب نیست که احساس گرسنگی کنید.

به علاوه هنگامی که انرژی شما تخلیه شده است، بدنتان طالب یک منبع سوختی فوری می باشد که آن منبع، گلوکز است و شما را به سمت غذاهای سرشار از شکر سوق می دهد. این کربوهیدرات های زودجذب، شما را به چرخه گرسنگی وارد می کند چرا که به شما تجربه یک انرژی سریع ولی زودگذر می دهد و باعث می شود میل شما به شیرینی جات حتی از گذشته هم بیشتر شود.

جلوگیری از پرخوری

 

جلوگیری از پرخوری ؛ به پزشک مراجعه کنید

اگر تمام دلایل و علل دیگر را چک کردید ولی باز هم بی وقفه مشغول غذا خوردن هستید، شاید بهتر باشد به پزشک مراجعه کنید تا در مورد هر یک از عوامل تهدید کننده سلامتی تان تحت نظر قرار بگیرید. دیابت، هایپرتیروییدیسم، افسردگی و استرس، همراه با مصرف دارو می تواند اشتهای شما را شدیدا افزایش دهد.

من 106 کیلو بودم، هیچ لباسی اندازه‌م نمی‌شد! بالاخره زیر نظر متخصص تغذیه‌ برنافیت رژیم گرفتم و در 8 ماه، 27 کیلو لاغر شدم. رژیم برنافیت، آخرین رژیم زندگیم بود!

شما هم می‌تونید!!!

مترجم: مریم اصیلی

مترجم: مریم اصیلی

5/5

به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

جدیدترین مقالات

همه مقالات
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم غذایی دکترکرمانی است که رژیم غذایی و برنامه غذایی را به صورت گروهی و زیر نظر پشتیبان اختصاصی ارائه می‌دهد.

گروه برنافیت دکتر کرمانی، مشاوره تغذیه و تناسب اندام

گروه برنافیت دکتر کرمانی یکی از بزرگترین گروه های درمانی چاقی و لاغری می باشد که با ارائه رژیم گروهی با استفاده از بروز ترین متد های لاغری به شما در رسیدن به لاغری و تناسب اندام کمک میکند.
بیشتر...

یکی از زیر مجموعه‌های دکتر کرمانی که با بیش از چند سال سابقه درخشان در زمینه تغذیه و لاغری توانسته است، هزاران افراد را به تناسب اندام دلخواه خودشان برساند، مجموعه برنافیت دکتر کرمانی است. در سایت برنافیت با دنیایی از مطالب درمورد تغذیه و لاغری روبه‌رو خواهید شد و  هر آن‌چه درمورد تغذیه و لاغری است را در این‌جا می‌توانید پیدا کنید.

هنگام ورود به سایت برنافیت دکتر کرمانی با انواع متفاوتی از رژیم‌ها روبه رو می‌شوید از جمله: رژیم تثبیت وزن برنافیت، برنامه‌غذایی روزانه برنافیت، رژیم غذایی برای لاغری، رژیم غذایی رایگان، رژیم غذایی لاغری برای دموی‌ها، رژیم فستینگ، رژیم فشرده لاغری، رژیم کاهش وزن، رژیم کتوژنیک، رژیم گروهی برنافیت، رژیم لاغری 20 کیلویی، رژیم لاغری رایگان، رژیم لاغری سریع، رژیم مایر، رژیم سیب، رژیم شیر، رژیم، رژیم افزایش وزن برنافیت، رژیم آنلاین، رژیم بارداری و شیردهی، رژیم برای بلغمی‌ها، رژیم برای دموی‌ها، رژیم پروتئین، بارهنگ برای لاغری است که تنوع رژیم‌ها باعث شده به یک مجموعه بسیار قوی در حوزه لاغری و تغذیه شناخته شود.

تمامی دستورات برنامه‌های غذایی زیر نظر کارشناسان دکتر کرمانی ارائه می‌شود و دستورات مصرف هر خوراکی با مقدار کالری مورد نیاز نیز در برنامه غذایی برای هر شخص به صورت جداگانه گفته می‌شود. مانند: طریقه مصرف دانه چیا برای لاغری، ماسالای چینی برای لاغری، سیر سیاه لاغری، سرکه سیب برای لاغری ، زردچوبه برای لاغری شکم، چای سبز برای لاغری، دانه چیا، دمنوش‌های لاغری و…. خواص میخک برای لاغری.

برنامه غذایی برای هر شخصی متفاوت است و با توجه به شرایط جسمانی هر فرد برنامه غذایی جداگانه به آن داده می‌شود مانند: برنامه رژیم غذایی 7 روزه، برنامه غذایی برای افزایش وزن، برنامه غذایی برای بدنسازی، برنامه غذایی برای کاهش وزن.

در مجموعه برنافیت دکتر کرمانی امکاناتی نظیر: مشاور تغذیه آنلاین، مشاوره رایگان رژیم لاغری، دریافت رژیم به صورت آنلاین، کاهش وزن سریع، آب کردن چربی شکم، نرم افزار رژیم غذایی رایگان برنافیت، ورزش برای لاغری، پشتیبان اختصاصی رژیم، چالش رژیم لاغری،  کالری مواد غذایی برنافیت،  محاسبه bmiدکتر کرمانی، دوچرخه ثابت برای لاغری،  قوی‌ترین رژیم لاغری، کاهش چربی، کاهش وزن، گروه لاغری برنافیت دکتر کرمانی، لاغری سریع، لاغری سریع 10روزه، لاغری سریع در یک هفته، لاغری و تناسب اندام، چاقی، زیبایی اندام، ورزش لاغری، ورزش و تناسب اندام، نمونه رژیم دکتر کرمانی، پیج دکتر کرمانی، رژیم دکتر کرمانی رایگان‌ و انواع روش‌های لاغری.

راه ارتباطی با مجموعه برنافیت دکتر کرمانی از طریق سایت برنافیت، اینستاگرام برنافیت دکتر کرمانی و واتساپ برنافیت امکان پذیر است و همراهی شما عزیزان باعث شده است تا یک خانواده بزرگی کنار هم تشکیل دهیم.

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم غذایی دکترکرمانی است که رژیم ها را به صورت گروهی و زیر نظر کارشناس اختصاصی ارائه می‌دهد.

دسترسی سریع

پربازدیدترین ها

انواع رژیم ها

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم دکترکرمانی است که رژیم ها را به صورت گروهی و زیر نظر پشتیبان اختصاصی ارائه می‌دهد.

گروه برنافیت دکتر کرمانی، مشاوره تغذیه و تناسب اندام

گروه برنافیت دکتر کرمانی یکی از بزرگترین گروه های درمانی چاقی و لاغری می باشد که با ارائه رژیم گروهی با استفاده از بروز ترین متد های لاغری به شما در رسیدن به لاغری و تناسب اندام کمک میکند.
دریافت مشاوره رژیم برنافیت
برای رسیدن به وزن دلخواهت، شماره‌ات رو ثبت کن تا از کارشناسان ما مشاوره رایگان بگیری!

دریافت مشاوره رایگان رژیم

اگه می‌خوای به وزن دلخواهت برسی، شماره‌ات رو ثبت کن تا از کارشناس‌های برنافیت دکترکرمانی مشاوره‌ رایگان بگیری!

[contact-form-7 id="19069" title="فرم مشاوره"]