موادی که باید از برنامه غذایی خود حذف کنید

بیشتر ما غذاهای ناسالم را که در طولانی مدت ممکن است برای سلامتیمان مضر باشد را می شناسیم. همه ی کارشناسان تغذیه بر این باورند که در مصرف غذاها اعتدال را باید رعایت کرد. برخی از غذاها فاقد ارزش غذایی هستند که باید مصرف آنها را محدود و یا به طور کلی از برنامه غذایی حذف کرد.

اما این مواد غذایی چه هستند و چگونه می توان آنها را از برنامه غذایی خود حذف کرد؟ در ابتدا سعی کنید این غذاها را هر چند وقت یک بار مصرف کنید، سپس میزان آن را کاهش دهید و در انتها نیز آن را با یک گزینه ی سالم تر جایگزین کنید. در اینجا به پنج ماده ی غذایی که باید از برنامه غذایی تان حذف کنید، اشاره شده است.

نوشیدنی های حاوی قند

موادی که باید از برنامه غذایی خود حذف کنید

نوشیدنی های حاوی قند یکی از راحت ترین موادی است که می توانید از برنامه غذایی خود حذف کنید. زنان روزانه نباید بیش از 6 قاشق چای خوری شکر (معادل 24 گرم) و مردان نباید بیش از 9 قاشق چای خوری شکر مصرف کنند. برای روشن شدن این مطلب باید گفت یک قوطی نوشابه ی 600 میلی لیتری حاوی 77 گرم شکر است که سه برابر میزان شکر توصیه شده در روز است. یک تخته شکلات شیری نیز حاوی 10 تا 15 قاشق چای خوری شکر و 400 تا 900 کالری می باشد.

پیشنهاد برنافیت: تاثیر نوشابه رژیمی

غلات صبحانه ی شیرین

موادی که باید از برنامه غذایی خود حذف کنید

غلات صبحانه ی شیرین و بلغور جو دو سر طعم دار، سرشار از قندهای افزوده و غلات فرآوری شده و میزان فیبر آن نیز بسیار کم است. به جای این مواد از غلات صبحانه ی کامل و جو دو سر طعم دار شده با میوه ها استفاده کنید.

پیشنهاد برنافیت: وعده ی صبحانه باید سنگین باشد یا سبک

گوشت فرآوری شده

موادی که باید از برنامه غذایی خود حذف کنید

طبق مطالعات سال 2010 در دانشگاه هاروارد، گوشت های فرآوری شده همچون سوسیس، کالباس و ژامبون، خطر بیماری های قلبی را تا 42 درصد و خطر دیابت را تا 19 درصد افزایش می دهند. طبق این تحقیقات، سدیم نیترات موجود در این غذاها موجب ایجاد سرطان می شود.

مواد تشکیل دهنده ای که آنها را نمی شناسید

موادی که باید از برنامه غذایی خود حذف کنید

اگر یک ماده ی غذایی، حاوی لیست مواد تشکیل دهنده ای باشد که آنها را نمی شناسید از خریدش خودداری کنید. این مواد به ویژه حاوی رنگ های مصنوعی و نگه دارنده هایی هستند که هیچ ارزش غذایی ندارند. به علاوه تحقیقات نشان داده است که برخی از رنگ ها سمی هستند که سلامت انسان را به خطر می اندازند.

چربی های ترانس

موادی که باید از برنامه غذایی خود حذف کنید

چربی های ترانس میزان کلی کلسترول ها را افزایش، میزان کلسترول های مفید را کاهش و میزان کلسترول های مضر را افزایش می دهند. طبق تحقیقات دانشگاه مک مستر، چربی های ترانس موجب مرگ زودرس و بیماری های قلبی می شود. غذاهایی که حاوی چربی های ترانس هستند شامل انواع سس ها، بیسکویت های بسته بندی شده، کلوچه های آماده و غذاهای یخ زده می باشند.

پیشنهاد برنافیت:مصرف چربی های اشباع شده

بهترین و بدترین غذاها برای پوست و مو

غذاهایی که مصرف می کنید تاثیر زیادی بر روی پوست شما می گذارد. برای زیباتر شدن پوست و مو غذاهایی چون ماهی، آجیل، سبزیجات، فیبر و شکلات تلخ مصرف کنید و از مصرف غذاهایی چون نمک، گوشت گریل شده، غذاهای سرخ شده و قهوه بپرهیزید.

مصرف غذاهای سالم نه تنها به کاهش وزن کمک می کند، بلکه کمک می کند تا پوست و مو شما نیز سالم تر و درخشان تر بنظر برسند. درخشش طبیعی پوست، موجب زیبایی ظاهری و در نتیجه افزایش اعتماد به نفس شما می شود. از زمانی که برنزه کردن، طرفداران زیادی پیدا کرد، برخی ها تصور می کنند که پوست برنزه تنها چیزیست که موجب زیبایی بیشتر می شود، اما حقیقت این است که زیبایی ابعاد زیادی دارد و یکی از بعدهای آن در چیزهایی که می خوریم، خلاصه می شود. غذاهایی که مصرف می کنید تاثیر زیادی بر روی پوست شما می گذارد، بنابراین برای زیبا تر شدن پوست خود، برخی از غذاها را باید مصرف کنید و از مصرف برخی دیگر باید بپرهیزید.

1- شکلات بخورید

بهترین و بدترین غذاها- شکلات تلخ - برنافیت

وقتی می گوییم شکلات برای پوست خوب است، بدین معنا نیست که شما هر شب مجاز به مصرف یک بسته شکلات هستید. چرا که مصرف بیش از حد آن موجب جوش و آسیب بیشتر به پوست شما می شود. منظور از شکلات در اینجا، شکلات بسیار تلخ است. از آنجا که شکلات تلخ، طعم شیرینی ندارد، نمی توان مقدار زیادی از آن را مصرف کرد. مصرف مقداری شکلات تلخ به صورت روزانه، موجب افزایش آنتی اکسیدان ها در بدن می شود. آنتی اکسیدان، یک ماده ی ضروری برای بهبود شرایط پوست می باشد.

2- ماهی های چرب مصرف کنید

بهترین و بدترین غذاها- ماهی - برنافیت

افرادی که قصد کاهش وزن دارند، می کوشند تا از چربی ها دور بمانند. از مصرف گوشت هایی چون ماهی که دارای چربی طبیعی هستند، نباید پرهیز کرد. ماهی، سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که برای سلامت شما بسیار اهمیت دارد.امگا 3 هم چنین التهاب های پوستی را برطرف می کند و موجب درخشندگی و زیبایی پوست و مو می شود. اگر می خواهید هم وزن خود را کاهش دهید و هم پوست درخشنده تری داشته باشید، ماهی سرخ نشده مصرف کنید.

3- فیبر مصرف کنید 

بهترین و بدترین غذاها- سیب - برنافیت

حتما در مورد فواید بی نظیر فیبر چیزهای زیادی شنیده اید. فیبر موجب ایجاد باکتری های مفیدی در لوله ی گوارشی می شود که برای بدن شما ضروری است. این باکتری ها، موجب ایجاد دیواره های قوی می شود که از وارد شدن سموم به بدن شما جلوگیری می کند. این کاهش ورود سموم به بدن، بر روی پوست و مو نیز بسیار موثر است. غذاهایی چون گلابی، آجیل و انواع لوبیا، سرشار از فیبر هستند که بدن شما را سالم و پوست شما را درخشان می کنند.

4- از مصرف قهوه بپرهیزید

بهترین و بدترین غذاها- قهوه - برنافیت

قهوه، یک محرک است. بسیاری از افراد، به مصرف قهوه معتاد هستند. وقتی قهوه می نوشید، درست انگار که الکل نوشیده اید. مصرف بیش از حد الکل، موجب خشک شدن و کم آبی بدن می شود. اگر تنها خود را به مصرف یک فنجان قهوه ی کوچک محدود کنید، اشکالی ندارد، اما مصرف بیش از این میزان، موجب لکه دار شدن پوست شما می شود.

5- آجیل بخورید

بهترین و بدترین غذاها- آجیل - برنافیت

قبل تر گفتیم که ماهی های چرب، سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند. آجیل نیز با داشتن اسیدهای چرب امگا 6 دارای تاثیر مشابهی می باشد. اما تفاوت این دو اسید چرب در چیست؟ امگا 6، به اندازه ی امگا 3 قوی نیست، بنابراین برای دستیابی به فواید امگا 3 باید میزان بیشتری امگا 6 مصرف کنید. امگا 6 همانند امگا 3، با التهاب پوست مبارزه می کند و موجب رشد سلول های جدید می شود.

6- از مصرف گوشت گریل شده بپرهیزید

بهترین و بدترین غذاها- کباب - برنافیت

گوشت کبابی نسبت به گوشت های آماده دارای خاصیت بیشتری است، اما وقتی گوشت به مدت زیادی گریل شود، گرمای بیش از حد، موجب ایجاد محصولات نهایی گلیکاسیون می شود. محصولات نهایی گلیکاسیون، بسیار مضرند و یک پاتوژن محسوب می شوند. از آنجا که این محصولات، به گوشت طعم بهتری می دهد، بسیاری از افراد، سلامت خود را قربانی این طعم دلپذیر می کنند. تمام ضررهایی که از سیگار به پوست شما می رسد، از طریق مصرف گوشت سوخته نیز به بدن شما منتقل می شود.

7- سبزیجات سبز مصرف کنید

بهترین و بدترین غذاها- سبزی جات - برنافیت

سبزیجات سبز نه تنها سلامت کلی شما را افزایش می دهند، بلکه آثار شگفت انگیزی بر روی پوست و مو دارند. این سبزیجات، سرشار از مواد معدنی و ویتامین هایی برای بهبود و درخشندگی پوست هستند. خواص آنتی اکسیدانی سبزیجات، موجب خارج شدن سمومی می شوند که پوست شما را تیره و مات می کنند.

8- از مصرف سدیم بپرهیزید

بهترین و بدترین غذاها- نمک - برنافیت

اگر آب بیشتر و نمک کمتری مصرف کنید، آب کمتری در بدن شما حبس می شود، در نتیجه شکم شما نیز کمتر نفخ خواهید کرد. درست است که غذاهایی حاوی نمک خوشمزه تر هستند، اما سدیم بیش از حد برای پوست و قلب شما بسیار مضرند. مصرف بیش از حد سدیم موجب کاهش جریان خون و احتباس مایعات در بدن شده، پوست را بیش از پیش خشک می کند. ایجاد پف های دور چشم، به دلیل وجود نمک بیش از حد در مواد غذایی می باشد.

9- از مصرف غذاهای سرخ شده بپرهیزید

بهترین و بدترین غذاها- غذاهای سرخ شده - برنافیت

غذاهای سرخ شده حاوی چربی های مضری چون ترانس می باشند که هیچ خاصیتی برای بدن ندارد. اگر می خواهید بدن و پوست و مو سالمی داشته باشید، دچار التهاب پوستی نشوید و از پف کردن چشم ها و بدن خود در امان باشید، باید از مصرف غذاهای سرخ شده به طور کلی بپرهیزید.

مواد غذایی که باید از خریدن آنها خودداری کنید

مواد غذایی وجود دارند که هم برای انسان و هم برای سیاره ی ما مضر هستند. در این مقاله برخی از این مواد غذایی معرفی شده اند.

هر چیزی که دارای روغن پالم باشد

مواد غذایی که باید از خریدن آنها خودداری کنید

صنعت روغن پالم در حال از بین بردن جنگل های بارانی و موجوداتی است که در آن زندگی می کنند. اورانگوتان ها به دلیل جنگل زدایی هایی که توسط تولید روغن پالم ایجاد شده در حال انقراض می باشند. از آنجا که روغن پالم برخلاف روغن نباتی جامد، دارای چربی های ترانس نیست به سرعت مشهور شد اما به زودی مشخص شد که روغن پالم به هیچ وجه از روغن های نباتی سالم تر نیست و در واقع دارای چربی های اشباع شده ی بیشتری نیز می باشد.

روغن های پالم در همه جا یافت می شوند: در کراکرها، کلوچه ها، شکلات ها و پیتزاها. این روغن، ماده ی اصلی مارگارین، کره ی گیاهی، و حتی صابون و پودر لباسشویی را تشکیل می دهند.

هر چیز که دارای برچسب تجارت حلال نباشد

مواد غذایی که باید از خریدن آنها خودداری کنید

برچسب تجارت حلال تنها برای چای و قهوه نیست، بلکه آجیل، شکلات، شکر و مواد غذایی دیگر نیز دارای این برچسب می باشند. این برچسب نشان می دهد که این محصولات برای محیط زیست مضر نیستند، در شرایط خوبی ایجاد شده اند و به موارد تجارت حلال مربوط می شوند. این غذاها از نظر ژنتیکی اصلاح نشده اند و آفت کش نیز در آنها به کار نرفته است (بیشتر آنها نیز ارگانیک می باشند).

هر چیز که دارای رنگ مصنوعی باشد

مواد غذایی که باید از خریدن آنها خودداری کنید

سلامت مواد غذایی که دارای رنگ های مصنوعی هستند، بارها مورد بحث و بررسی قرار گرفته، اما باید خاطرنشان کرد که این غذاها از نفت به دست آمده اند و سه نوع از این رنگ ها یعنی قرمز 40، زرد 5 و زرد 6، 90 درصد رنگ های مصنوعی را تشکیل می دهند. هر سه این رنگ ها شامل بنزیدین هستند که برای انسان و حیوان سرطانزا می باشد اما شواهد همچنان بی نتیجه است.

رنگ های مصنوعی نه تنها در هله هوله ها بلکه در همه جا یافت می شوند. برخی از غذاهای جالب که دارای رنگ های مصنوعی می باشند شامل ترشیجات، کراکرها و پوره ی سیب می باشد. باید بدانید که این رنگ ها کاملا بی فایده هستند و برخی از سازندگان مواد غذایی می کوشند تا رنگ های گرفته شده از منابع گیاهی را جایگزین آنها کنند.

گوشت های فرآوری شده

مواد غذایی که باید از خریدن آنها خودداری کنید

سازمان سلامت جهانی در سال گذشته اعلام کرد، گوشت های فرآوری شده موجب سرطان می شوند. گوشت های فرآوری شده شامل هر گونه گوشت نمک زده، خشک شده، تخمیر شده و یا دودی شده می باشد. گوشت خوک، کالباس و سوسیس نیز جزء همین دسته می باشند. اگر شما نگران چیزی هستید که می خرید، باید بگویم بیشتر گوشت های اغذیه فروشی ها از مزرعه های صنعتی ای به دست می آید که در تولید گازهای گلخانه ای و استفاده از آفت کش ها دست دارند. بگذریم که این حیوانات در شرایط شلوغ و غیر بهداشتی زندگی می کنند و با آنتی بیوتیک هایی درمان می شوند که برای مسمومیت حیوانات به کار می روند.

میوه های معمولی

مواد غذایی که باید از خریدن آنها خودداری کنید

بیشتر میوه ها مثل پرتقال و سیب، میوه های قابل حمل و راحتی هستند که بخش قابل توجهی از میان وعده ی ما را تشکیل می دهند، اما متاسفانه این میوه ها دارای فضولات آفت کش می باشند. در لیست 10 عددی گروه کاری محیط زیست، سیب پس از توت فرنگی، دومین میوه آلوده است، هلو و میوه های تابستانی دیگر، شماره 4 این لیست می باشند.برای دیدن لیست کالری میوه ها کلیک کنید.

با غذاهای به ظاهر سالم آشنا شوید

گاهی اوقات به تصور سالم بودن غذاها به دلیل نوشته هایی مانند طبیعی، کم چرب، ویتامین بالا، روی یک بسته غذایی ممکن است برای خرید آن وسوسه شوید. ما برنافیتی ها این غذاهای ناسالم به ظاهر سالم را غذاهای سالم نما می نامیم، چرا که به همان میزان که سالم به نظر می رسند، ترسناک و گول زننده اند.

 

1- غذاهای سالم نما ؛ اسموتی

یکی از خوراکی های فریبنده و سالم نما این مخلوط کوچک است. یک بطری اسموتی تقریبا هم کالری با یک همبرگر است و شکر آن با شکر یک بطری نوشابه برابری می کند. بیشتر این اسموتی های از پیش تهیه شده تنها آبمیوه هستند بنابراین مقدار زیادی از فیبر و مواد مغذی آن از دست رفته است. با وجود اینکه شکر برخی از اسموتی ها از میوه طبیعی است اما به برخی دیگر شکر یا شربت ذرت با فروکتوز بالا اضافه می شود که آن را به بمب کالری تبدیل می کند. بهتر است خودتان اسموتی را از میوه های کامل همراه با پوست تهیه کنید تا فیبر و ویتامین و آنتی اکسیدان آن کامل به شما برسد.طرز تهیه اسموتی آلوئه ورا را مشاهده کنید.

غذاهای سالم نما

 

2- غذاهای سالم نما ؛ خوراکی های کم چربی یا بدون چربی

کراکرهای کم چربی و شیرینی های بدون چربی را تاکنون باید دیده باشید. این محصولات کمی فریبنده هستند و باعث می شود فکر کنید این محصولات کاملا سالم هستند و می توانید هر قدر که خواستید از آن مصرف کنید. زمانی  که چربی را از ماده غذایی حذف می کنید، باید ماده ی دیگری را جایگزینش کنید تا طعم آن بهتر شده و مزه ی مقوا مانند آن حس نشود. معمولا به این مواد شکر و نمک اضافه می شود که بسیار خطرناک است و میزان کالری را بالا می برد.

بهتر است تا زمانی که در حال درمان هستید یا منع مصرف برخی مواد را دارید، از مصرف غذاهای پرچرب و پرنمک خودداری کنید.

3- غذاهای سالم نما ؛ کورن فلکس

کورن فلکس چه به صورت غلات و چه به صورت تکه ای باشد، می تواند به صورت پرکالری و با شکر زیاد بسته بندی شده باشد. واقعیت این است که کورن فلکس هایی که با عسل، میوه خشک، شکلات، کره بادام زمینی و حتی پودر ماست تولید می شوند می توانند بسیار پرشکر و پرکالری باشند، در صورتی که شما فکر می کنید این ها کاملا سالم اند. بهتر است کورن فلکسی را انتخاب کنید که مقدار شکر آن خیلی کم یا از غلات کامل تهیه شده باشد، چرا که فیبر مورد نیاز شما را تا حدودی فراهم می کند.

غذاهای سالم نما

 

4- غذاهای سالم نما ؛ ماست میوه ای

ماست میوه ای یکی از فریبنده ترین انواع خوراکی هاست که قند و چربی خیلی بالایی دارد و حتی چربی آن با چربی یک بسته چیپس سیب زمینی برابری می کند. همه به عنوان میوه اش توجه می کنند و حواسشان به مقدار شربت فروکتوز و قندهای دیگر آن نیست . بهتر است ماستی را استفاده کنید که هیچ ماده اضافه ای ندارد و همیشه نوع کم چربی آن را مصرف کنید.

5- غذاهای سالم نما؛ چیپس گیاهی

متاسفانه چیپس، چیپس است و فرقی نمی کند که از ذرت باشد یا گندم و سیب زمینی و یا هر ماده دیگری. اگر مواد تشکیل دهنده چیپس گیاهی را از پشت بسته مطالعه کنید می بینید که گیاه استفاده شده، یا در کمترین مقدار یا فقط رنگ آن است ولی مقدار سدیم و چربی آن همان مقدار چیپس معمولی است. بهتر است چیپسی انتخاب کنید که مقدار مواد گیاهی تشکیل دهنده اش بالاترین حد باشد یا خودتان آن را با استفاده از روغن زیتون و مقدار کم نمک درست کنید.

گاهی اوقات تصور می کنیم با انتخاب غذاهای کم چرب و سبزیجات بسته بندی شده، انتخاب های سالمی انجام داده ایم. اما حقیقت این است که غذاهای کم چرب به دلیل جبران چربی از دست رفته، حاوی افزودنی های مضر و قند زیادی می باشند. غذاهای آماده نیز چه حاوی سبزیجات باشند، چه مواد غذایی ناسالم، سرشار از مواد نگه دارنده و افزودنی هستند که آنها را به گزینه های ناسالمی تبدیل کرده است.

بسیاری از مواد غذایی که در قفسه ی فروشگاه ها یافت می شوند، تنها جانک فودهایی هستند که خود را در ظاهر غذاهای سالم پنهان کرده اند. برخی از آنها آنچنان مفید به نظر می رسند که حتی نمی توانیم تصور کنیم که تا چه حد برای سلامت ما مضرند. در ادامه به برخی از این غذاهای به ظاهر سالم اشاره شده است.

نان غلات کامل

با غذاهای به ظاهر سالم آشنا شوید - نان غلات کامل - برنافیت

نان غلات کامل آنقدرها که تصور می کنید، سالم نیست. غلات برای تبدیل گندم به آرد، به فرآیند بالایی نیاز دارند که موجب حذف ویتامین های طبیعی، مواد معدنی و فیتوشیمیایی هایی می شود که به طور طبیعی در گندم وجود دارند. از همه بدتر این است که، نان غلات کامل آماده، 4 برابر آنچه که برای پخت نان نیاز است، به مواد تشکیل دهنده نیاز دارد. جایگزین کردن جوانه ی غلات کامل گزینه ی بهتری است. نان جوانه ی غلات کامل، حاوی نگهدارنده و افزودنی های کمتر و مواد مغذی بیشتری هستند که به جذب آنها کمک می کند.

بلغور جو دو سر طعم دار فوری

با غذاهای به ظاهر سالم آشنا شوید - بلغور جو دو سر - برنافیت

بلغور جو دو سر به دلیل فیبر بالا، گزینه ی خوبی برای صبحانه محسوب می شود. بلغور جو دو سر فوری، اغلب سرشار از قند و سدیم است. در هنگام انتخاب انواع آماده ی این محصول، برندی را انتخاب کنید که اولین ماده ی تشکیل دهنده ی آن بلغور جو دو سر و حاوی کمتر از 6 گرم شکر باشد و میزان سدیم آن در هر وعده بیشتر از 140 میلی گرم نباشد.

پاستای سبزیجات بسته بندی شده

با غذاهای به ظاهر سالم آشنا شوید - پاستای سبزیجات - برنافیت

تفاوت بین پاستای معمولی و سبزیجات آنقدر ناچیز است که جایگزین کردن آنها با هم، بر روی سلامت افراد چندان تاثیری ندارد. به جای آن، پاستای سبزیجات مارپیچ یا کدو اسپاگتی را انتخاب کنید.

چیپس سبزیجات

با غذاهای به ظاهر سالم آشنا شوید - چیپس سبزیجات - برنافیت

چیپس سرخ شده در هر حالتی، چیپس است، چه چیپس سیب زمینی باشد، چه چیپس سبزیجات. در واقع، ماده مضر آن، چیزی نیست که سرخ می شود، بلکه چربی های ترانس و اشباعی است که در فرآیند سرخ کردن مواد به کار می رود. یکی از مواد اولیه در چیپس سبزیجات آماده، سیب زمینی است و دارای همان میزان کالری چیپس می باشد. به جای این چیپس های آماده، با کلم، هویج و زوچینی چیپس تهیه کنید تا بتوانید میزان چربی و سدیم آن را کنترل کنید.

اسموتی های آماده

با غذاهای به ظاهر سالم آشنا شوید - اسموتی - برنافیت

ماده ی اصلی اسموتی های آماده، آب میوه یا شیر پرچرب است که آن را تبدیل به یک نوشیدنی پرکالری، پر از قند و چربی می کند. یک اسموتی آماده ی نیم لیتری حاوی 200 تا 1000 کالری، 1 تا 30 گرم چربی و 15 تا 100 گرم قندهای افزودنی است. با استفاده از میوه های یخ زده و سبزیجات، شیر کم چرب، ماست و پودر پروتئین، یک اسموتی سالم در خانه تهیه کنید.

این اسموتی ساده ی خوشمزه ی مغذی می تواند به سلامت روده  های شما کمک کند.

کره ی بادام زمینی کم چرب

با غذاهای به ظاهر سالم آشنا شوید - کره ی بادام زمینی - برنافیت

اگر به دلیل بهبود سلامتی خود، از کره ی بادام زمینی کم چرب یا فاقد چربی استفاده می کنید، باید بدانید که کره ی بادام زمینی کم چرب نه تنها به اندازه ی انواع پرچرب آن کالری دارد، بلکه برای جبران چربی های از دست رفته، حاوی میزان زیادی قند و افزودنی است. چربی های غیراشباع مونویی که در کره ی بادام زمینی پرچرب وجود دارند، هیچ ضرری ندارند و کاملا مفید هستند. تحقیقات نشان داده است، افرادی که بادام زمینی یا کره ی آن را به برنامه ی غذایی خود می افزایند، کمتر دچار دیابت نوع 2 می شوند و بیشتر در برابر بیماری های قلبی محافظت می شوند.

غذاهای یخ زده ی رژیمی

با غذاهای به ظاهر سالم آشنا شوید - غذاهای یخ زده - برنافیت

غذاهای یخ زده که دارای برچسب کم کالری و کنترل پروتئین هستند، حاوی 300 کالری و فاقد غلات کامل و سبزیجات هستند که شما را برای مدت کوتاهی پس از مصرف گرسنه می سازند. به علاوه سرشار از سدیم و نگهدارنده هستند.

محصولات گوشتی تقلبی

با غذاهای به ظاهر سالم آشنا شوید - محصولات گوشتی - برنافیت

محصولات گوشتی گیاهی، اغلب سرشار از مواد غیر قابل اطمینان همچون پروتئین سویا، روغن کانولا، رنگ کارامل و غیره می باشند. اگر گیاهخوار هستید، به جای این محصولات از منابع پروتئین غیر گوشتی همچون لوبیا، عدس، تخم مرغ، آجیل و دانه ها استفاده کنید.

سس سالاد فاقد چربی

با غذاهای به ظاهر سالم آشنا شوید - سس سالاد - برنافیت

بسیاری از افراد تصور می کنند که استفاده از سس های فاقد چربی، شیوه ی سالمی برای کاهش مصرف کالری است. اما اینطور نیست. چربی های سالم موجود در برخی از سس ها به جذب مواد مغذی سبزیجات در بدن کمک می کند. سالاد سرشار از سبزیجات مفید، ویتامین های محلول در چربی، مواد معدنی ضروری و آنتی اکسیدان هایی است که بدن ما را از بیماری محافظت می کند. افزودن چربی های سالم به سالاد، موجب جذب بهتر مواد مغذی و ویتامین های موجود در آن می شود.

guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
تدربب

عالی بود