مواد غذایی که از ریزش مو جلوگیری می کنند

آیا دچار ریزش موی شدیدی هستید؟ این تنها شما نیستید که دچار این مشکل است. تقریبا 80 میلیون نفر از مردم آمریکا -مرد و زن- با افزایش سن و بسیاری دیگر به دلیل اختلالات خود ایمنی، دیابت، کمبود ویتامین، استرس و بی خوابی دچار ریزش مو می شوند.

گرچه ریزش مو و طاسی سر ممکن است برای افراد استرس زا باشد اما زیاد نگران نباشید. تحقیقات نشان داده است که یک رژیم غذایی سالم می تواند موهای شما را دوباره برگرداند

سعی کنید بشقاب خود را از این غذاها پر کنید تا از ریزش مو های خود جلوگیری کنید.

سالمون

مواد غذایی که از ریزش مو جلوگیری می کنند

ناخن همانند مو یک فیبر پروتئینی می باشد. این جمله به این معناست که شما برای استحکام موها و رشد مجدد آنها به پروتئین نیاز دارید. پروتئین برای تولید کراتین که عنصر اصلی ساختار مو می باشد بسیار لازم است.

یک انتخاب سالم شامل پروتئین های دریایی مثل سالمون است که به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین ها موجب تقویت موها می شود.

عسل

مواد غذایی که از ریزش مو جلوگیری می کنند

عسل می تواند به طور موضعی مصرف شود. این ماده در ضخامت موها بسیار موثر است. در مطالعه ای که در مورد بیماران درماتیت سبورئیک (اگزمای سبوره) انجام شد (این بیماری عوارضی چون خارش و ریزش موی سر را به همراه دارد)، نشان داده شد که آن دسته از بیمارانی که به مدت یک ماه از محلول 10% آب و 90% عسل برای پوست سرشان استفاده می کردند، در پایان مطالعه کاملا بهبود یافتند.

آجیل ها و دانه ها

مواد غذایی که از ریزش مو جلوگیری می کنند

در مطالعه ای که در سال 2015 صورت گرفت، به شرکت کنندگان، مکمل های غذایی حاوی اسیدهای چرب امگا 3، امگا 6 و آنتی اکسیدان داده شد. نتایج، شگفت انگیز بودند. پس از 6 ماه نتایج به این صورت گزارش شد: در 90 درصد شرکت کنندگان ریزش مو کاهش یافت، 86 درصد از آنها افزایش رشد مو را تجربه کردند و 87 درصد اعلام کردند که موهایشان ضخیم تر شده است.

اگر می خواهید نتایجی مشابه نتایج بالا به دست آورید سعی کنید آجیل ها و دانه های حاوی امگا 3 و امگا 6 مثل گردو و بذر کتان و روغن هایی چون روغن هسته ی انگور، روغن آفتابگردان و روغن کنجد مصرف کنید.

اسفناج

مواد غذایی که از ریزش مو جلوگیری می کنند

مطالعات نشان داده است زنانی که دچار ریزش مو هستند دچار فقر آهن و ویتامین D2 هستند. اسفناج یک گزینه ی بسیار عالی است چرا که سرشار از آهن و ویتامین C می باشد که به جذب آهن کمک می کند. سالاد اسفناج خود را با تخم مرغ آب پز یا قارچ که سرشار از ویتامین D هستند مخلوط کنید تا ریزش موی خود را به حداقل برسانید.

روغن ها

مواد غذایی که از ریزش مو جلوگیری می کنند

روغن تخمه ی کدو حلوایی، رزماری و روغن نارگیل به عنوان تقویت کننده های پوست سر به کار می روند. در یک مطالعه به مردانی که دچار ریزش مو بودند به مدت 4 هفته روزانه 400 میلی گرم روغن تخم کدو داده شد. افرادی که این روغن را مصرف می کردند 40 درصد رشد موی بیشتری را تجربه کردند.

یکی دیگر از مزایای این روغن ها، این است که نیاز نیست حتما آنها را بخورید. این محصولات اگر قبل یا بعد از رفتن به حمام استعمال شوند مانع از دست رفتن موها می شوند. روغن رزماری نیز از ریزش و خارش موها جلوگیری می کند.

جلبک دریایی

مواد غذایی که از ریزش مو جلوگیری می کنند

مطالعات نشان داد که مواد موجود در جلبک دریایی موجب کاهش ریزش موی سر افراد می شود. 16 هفته مصرف جلبک دریایی، موجب 13 درصد افزایش حجم مو و27 درصد افزایش ضخامت مو در شرکت کنندگان موجود در مطالعه شد. این ماده در درمان التهاب و شوره سر نیز بسیار موثر است.

کاری از گروه محتوای برنافیت

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments