غذاهایی که شما را گرسنه تر می کنند

خوردن برخی از غذاها ممکن است برای مدتی شما را سیر نگه دارد، اما سوال اینجاست که این غذاها تا چه حد و برای چه مدتی شما را سیر نگه می دارند؟ برای مثال، چربی، فیبر و پروتئین موجب سیر نگه داشتن شما برای مدت طولانی می شوند. بنابراین غذاهایی که فاقد چنین موادی هستند باعث گرسنه شدن شما در زمان بسیار کوتاهی پس از صرف غذا می شوند.

غذاهای زیر نه تنها شما را سیر نگه نمی دارند، بلکه در مدت زمان کوتاهی موجب گرسنگی مجددتان می شوند.

نان غلات کامل

غذاهایی که شما را گرسنه تر می کنند

ممکن است فیبر این ماده فراوان باشد اما نسبت به غلات کامل تک ماده ای (مثل جو دو سر) فرآوری بیشتری بر روی آنها انجام شده است و فاقد چربی های سیرکننده و پروتئین می باشند. برای اینکه به نان خود، قدرت سیرکنندگی بیشتری بدهید، به جای مربا از چربی های سالم مثل کره ی بادام زمینی، تخم مرغ و آووکادو بر روی آن استفاده کنید. اگر از کره ی بادام زمینی استفاده می کنید، سعی کنید در روز بیشتر از دو قاشق غذا خوری مصرف نکنید.

آب میوه ها

غذاهایی که شما را گرسنه تر می کنند

میوه ها دارای ویتامین، مواد معدنی و فیبر فراوانی هستند، اما پروتئین و چربی آنها در حد صفر است. بنابراین بسیاری از افراد پس از مصرف آب میوه همچنان احساس گرسنگی می کنند. برخی از آب میوه ها نیز حاوی 3 یا 4 وعده میوه یا سبزی در یک بطری هستند، اما خوردن آنها احساس گرسنگی افراد را ارضا نمی کند. در واقع مصرف آب میوه بدون گوشت داخلی میوه به شما این احساس را می دهد که هیچ چیزی میل نکرده اید. بنابراین بهتر است به جای آب میوه ها، خود میوه را درون سالاد بریزید و یا ماست و جوی دوسر خود را با میوه های تازه مخلوط کنید.

اسموتی های سبز

غذاهایی که شما را گرسنه تر می کنند

دام میوه ای دیگر، اسموتی ها هستند. این اسموتی ها دارای قند فراوان، کالری پایین و فاقد پروتئین و چربی هستند که موجب گرسنه شدن سریع شما می شوند. اما چه کنیم تا آثار سیرکنندگی آنها را افزایش دهیم؟ به جای مصرف برخی از میوه ها می توانید مصرف اسموتی های سبز خود را دو برابر کنید و سپس آن را با کره ی بادام زمینی یا یک منبع پروتئین مثل پودر نخود و یا کشک دام علف خوار مخلوط کنید.

سفیده ی تخم مرغ

غذاهایی که شما را گرسنه تر می کنند

گرچه تنها مصرف 3 تا 4 گرم پروتئین در هر سفیده ی تخم مرغ برای سیر نگه داشتن شما کافیست، اما سفیده ی تخم مرغ دارای کالری کمتر و تقریبا فاقد چربی است. بنابراین اگر یک تخم مرغ را به صورت کامل مصرف نکنید، برای مدت زیادی سیر نخواهید ماند. زرده ی تخم مرغ حاوی مواد مغذّی سالمی برای چشم چون لوتئین، پروتئین و چربی های مفید است.

شیر فاقد چربی

غذاهایی که شما را گرسنه تر می کنند

گرچه ماست و شیر فاقد چربی حاوی کالری کمتری می باشد، اما نمی تواند برای مدت زیادی شما را سیر نگه دارد. از آنجا که این شیر فاقد چربی هایی است که شکستن قند لاکتوز (موجود در شیر) را به تاخیر می اندازد، به سرعت می سوزد و شما را گرسنه تر می کند. بنابراین بهتر است از شیر حاوی 2 درصد چربی یا شیر کامل استفاده کنید. بهتر است در مصرف ماست نیز از ماست یونانی استفاده کنید، چرا که سرشار از پروتئین است و برای مدتی طولانی سیر نگهتان می دارد.

خیار شور

غذاهایی که شما را گرسنه تر می کنند

خیار شور، ترشی و کیمچی حاوی پروبیوتیک های سالم برای معده می باشند، اما بسیار شور هستند. سدیم موجود در آنها باعث تشنگی مکرر شما می شود، در نتیجه بیشتر گرسنه می شوید و کمتر احساس سیری می کنید. سعی کنید زیاد از این مواد استفاده نکنید، و به جای مصرف غذا برای رفع تشنگی از آب بیشتری استفاده کنید.

بیسکویت غلات کامل

غذاهایی که شما را گرسنه تر می کنند

درست مثل نان غلات کامل، بیسکویت های غلات کامل نیز دارای فیبرهای سالمی هستند، اما با مصرف آنها شما بدون دریافت هیچ چربی یا پروتئینی، کربوهیدرات زیادی مصرف می کنید. بنابراین آنها نمی توانند به احساس سیری شما کمک کنند. می توانید برای مصرف این بیسکویت ها به آنها مقداری چربی و پروتئین مثل کره ی بادام زمینی یا سالمون دودی اضافه کرده و نوش جان کنید.

کاری از گروه محتوای برنافیت

رژیم گروهی؛ راه‌حل قطعی لاغری

دکترکرمانی بعد از سال‌ها تجربه به این نتیجه رسید که رژیم گروهی، بهترین راه‌حل برای افرادیه که در رژیم، انگیزه‌شون کم می‌شه و بر همین اساس ماراتن لاغری رو رونمایی کرد. بیشتر از ۹۰ درصد افرادی که با ماراتن لاغری رژیم گرفتن به وزن دلخواه‌شون رسیدن!

به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

مطالب مرتبط

جدیدترین مقالات

همه مقالات
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم غذایی دکترکرمانی است که رژیم غذایی و برنامه غذایی را به صورت گروهی و زیر نظر پشتیبان اختصاصی ارائه می‌دهد.

مجموعه برنافیت دکتر کرمانی، مشاوره تغذیه و تناسب اندام

مجموعه برنافیت اولیه و تنها شبکه اجتماعی سلامت فارسی زبان است.
برنافیت اینجاست تا درصورتی که در حین رژیم دچار استپ وزنی شدید، درگیر بیماری باشید یا بخاطر شرایط خاصی مانند کارمند بودن یا بارداری در شروع یا ادامه رژیم مردد باشید و یا خاطره چند بار گرفتن رژیم بی حاصل داشته باشید، به شما کمک کند.

بیشتر...

شما می توانید مشکلاتتان را با افرادی که چالش ها و شرایط مشابه با شما دارند مطرح کنید، در چالش های افزایش انگیزه برنافیت شرکت کنید و با داشتن یک متخصص اختصاصی در طول رژیم سوالات و مشکلاتتان را با ایشان مطرح کنید و مسیر تناسب اندام را یک بار برای همیشه تا تغییر سبک زندگیتان،طی کنید.
ما در برنافیت معتقدیم تناسب اندام و سبک زندگی از همدیگر جدا نیستند و نمی توان به قیمت دستیابی به تناسب اندام، سلامتی افراد را بازیچه قرارداد.به همین دلیل تفاوتی ندارد که حین گذراندن رژیم از مجموعه برنافیت باشید یا نه. در هرصورت شما به جامعه تناسب اندام فارسی زبان دسترسی دارید تا بتوانید ضمن دسترسی به پشتیبان متخصص تغذیه، سوالات و چالش های خود و دیگران را با همراهی یکدیگر حل کنید.

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم غذایی دکترکرمانی است که رژیم ها را به صورت گروهی و زیر نظر کارشناس اختصاصی ارائه می‌دهد.

دسترسی سریع

پربازدیدترین ها

انواع رژیم ها

مجموعه برنافیت، مشاوره تغذیه و تناسب اندام

مجموعه برنافیت اولیه و تنها شبکه اجتماعی سلامت فارسی زبان است.
برنافیت اینجاست تا درصورتی که در حین رژیم دچار استپ وزنی شدید، درگیر بیماری باشید یا بخاطر شرایط خاصی مانند کارمند بودن یا بارداری در شروع یا ادامه رژیم مردد باشید و یا خاطره چند بار گرفتن رژیم بی حاصل داشته باشید، به شما کمک کند.

مشخصات شما با موفقیت ارسال شد
همکاران ما به زودی با شما تماس خواهند گرفت

دریافت مشاوره رژیم برنافیت
برای رسیدن به وزن دلخواهت، شماره‌ات رو ثبت کن تا از کارشناسان ما مشاوره رایگان بگیری!

دریافت مشاوره رایگان رژیم

اگه می‌خوای به وزن دلخواهت برسی، شماره‌ات رو ثبت کن تا از کارشناس‌های برنافیت دکترکرمانی مشاوره‌ رایگان بگیری!

[contact-form-7 id="19069" title="فرم مشاوره"]