غذاهایی که شما را پیر می کند

یک واقعیت غیرقابل اجتناب وجود دارد و آن هم این است که همه ی ما پیر می شویم، اما این بدان معنا نیست که نمی توان روند آن را کنترل کرد یا کاهش داد. گرچه ژنتیک نقش مهمی در روند پیری دارد، اما برخی از فاکتورها ممکن است روند سرعت آن را کندتر یا تندتر کنند. هر آنچه کلاژناز را تخریب کند، موجب پیر شدن پوست شما می شود. روند تولید کلاژن (پروتئینی که موجب سفتی و کشسانی پوست شما می شود)، کلاژناز نامیده می شود.

مشروبات الکلی

غذاهایی که شما را پیر می کند - زندگی سالم - برنافیت

هیچ چیز بدتر از دندان های زرد و لکه دار در پیر نشان دادن پوست نیست. از آنجا که الکل، بزاق دهان را که مسئول دور کردن باکتری های بد است، کاهش می دهد، موجب خشک شدن دهان، پوسیدگی دندان و لکه دار شدن آن می شود. در این میان الکل سفید اسیدی تر است، در نتیجه آسیب بیشتری به مینای دندان ها وارد می کند.

ماست

غذاهایی که شما را پیر می کند - زندگی سالم - برنافیت

ماست، سرشار از مواد مغذی استخوان ساز همچون کلسیم، پروتئین و ویتامین D است. سازندگان مواد غذایی برای جبران طعم از دست رفته ی ماست های کم چرب، به آن قند می افزایند. قند موجود در این نوع ماست ها موجب پیر شدن پوستتان می شود، چرا که موجب مداخله در تولید کلاژن می شود. قند به فیبرهای کلاژن آسیب می رساند و اجازه نمی دهد تا آنها خودشان را تعمیر کنند.

پیشنهاد برنافیت: [button color=”orange2″ link=”https://bornafit.ir/%D8%BA%D8%B0%D8%A7%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D9%BE%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%B2%D9%88%D8%AF%D8%B1%D8%B3-%D8%AC%D9%84%D9%88%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D9%85%DB%8C-%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF/” align=”right” target=”_blank”]غذاهایی که از پیری زودرس جلوگیری می کنند[/button]

میوه های خشک شده

غذاهایی که شما را پیر می کند - زندگی سالم - برنافیت

گرچه میوه های خشک شده دارای مواد مغذّی بیشتری از آب نبات های جویدنی هستند، اما مضرات خاص خود را نیز دارند. هر یک چهارم فنجان آنها حاوی 23 گرم قند است که به دندان هایتان می چسبد. وقتی قند به دندان های شما می چسبد، باکتری ها شکل می گیرند که این باکتری ها اگر خارج نشوند موجب تغییر رنگ، پلاک و حفره هایی در داخل دهان می شوند. علاوه بر این، آنها حاوی سولفیت می باشند که گرچه موجب نگهداری آنها برای مدت بیشتر می شود، اما برای پوستتان اصلا مناسب نیست. سولفیت موجب آزاد شدن رادیکال های آزاد و کاهش رشد کلاژن می شود.

لیموناد

غذاهایی که شما را پیر می کند - زندگی سالم - برنافیت

لیمو سرشار از اسید است که آن را به بدترین ماده ی غذایی برای دندان های شما می کند. اگر این اسید برای مدت زیادی بر روی دندان های شما باقی بماند، موجب از بین بردن دندان ها می شود. حال، ضرر لیموناد دو برابر آن است، چرا که نه تنها اسیدی است، بلکه سرشار از قند نیز می باشد که برای دندان و پوست بسیار مضر است. به جای این نوشیدنی، آب مصرف کنید. اگر آب خالی را دوست ندارید، آن را با میوه ها اسیدی تر کنید.

پیشنهاد برنافیت: [button color=”orange2″ link=”https://bornafit.ir/%D8%A7%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D8%B1-%D8%B6%D8%AF-%D9%BE%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%B3%D9%84%D9%88%D9%84-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B4%D9%85%D8%A7/” align=”right” target=”_blank”]اسرار ضد پیری سلول های شما[/button]

مارگارین

غذاهایی که شما را پیر می کند - زندگی سالم - برنافیت

گرچه بسیاری از برندهای مارگارین، چربی های ترانس را وتو کرده اند، اما برخی از آنها همچنان حاوی 2 گرم چربی ترانس در هر قاشق غذاخوری هستند. رادیکال های آزادی که در هنگام مصرف چربی ها آزاد می شود، برای پوستتان مفید نیست. چربی های ترانس موجب التهاب می شوند و التهاب به نوبه ی خود موجب پیری و بیماری های دژنراتیو وابسته به سن همچون آلزایمر، پوکی استخوان و بیماری های قلبی می شود.

پیشنهاد برنافیت: [button color=”orange2″ link=”https://bornafit.ir/%DA%86%D8%B1%D8%A8%DB%8C-%D9%87%D8%A7-%D8%AF%D8%B4%D9%85%D9%86-%D8%AF%D8%B1%D8%AC%D9%87-%DB%8C%DA%A9-%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%D8%AA%DB%8C/” align=”right” target=”_blank”]آیا چربی ها دشمن درجه یک سلامتی هستند؟[/button]

قهوه

غذاهایی که شما را پیر می کند - زندگی سالم - برنافیت

قهوه موجب تغییر رنگ دندان ها می شود. البته تا حدود زیادی به طریقه ی مصرف شما نیز بستگی دارد. اگر به میزان تعادل و همراه با مصرف غذا باشد، خوب و در غیر این صورت مضر است. قهوه دندان های شما را مدام در معرض اسید قرار می دهد. اگر آن را همراه با شکر مصرف کنید، ضررش چند برابر خواهد شد، چرا که باکتری هایی تولید می کند که به نوبه ی خود اسید بیشتری ایجاد می کند. اگر آن را همراه با غذا مصرف کنید، بزاق دهانتان بیشتر ترشح می شود، در نتیجه اسید و باکتری های مضر آن خنثی می شوند. برنافیت پیشنهاد می دهد با برخی از عوارض مصرف قهوه فراوان آشنا شوید.

کاری از گروه محتوای برنافیت

guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
mary

یعنی میوه خشک اصلا نخوریم؟ نمیشه که

مطالب مرتبط:

خانه