غذاهایی که از پیری زودرس جلوگیری می کنند

محققان دریافته اند که ترکیبات خاص غذایی با بهبود متابولیسم بدن، افزایش انرژی و بهبود حساسیت به انسولین، می تواند آثار پیری را به تعویق بیاندازد. خوشبختانه این ترکیبات در میوه ها و سبزیجات به وفور یافت می شود. مطالعات دانشکده ی پزشکی واشنگتن نشان داده است که نیکوتینامید مونو نوکلئوتید که بدن، آن را به طور طبیعی تولید می کند دارای آثار مثبت و ضد پیری بر روی حیوانات است. از آنجا که این مطالعات بر روی حیوانات موفقیت آمیز بود، دانشمندان آن را بر روی انسان ها نیز تعمیم دادند.

مطالعات بر روی حیوانات نشان داد که موش های پیری که آب حاوی نیکوتینامید مونو نوکلئوتید مصرف می کردند، متابولیسم و ذخیره ی انرژی آنها به شدت بهبود یافته است. دلیلش این است که میزان این مکمل ها با افزایش سن در بدن ما کاهش می یابد، بنابراین به میزان بیشتری از آنها نیاز داریم.

نیکوتینامید مونو نوکلئوتید در میوه ها و سبزیجاتی چون بروکلی، کلم، خیار و انواع آن یافت می شود. اما آیا این مطلب بدین معناست که اگر تنها میوه و سبزیجات مصرف کنیم، تا ابد زنده خواهیم ماند؟ نه اینطور نیست. مکمل هایی که موش ها مصرف می کنند، بسیار بیشتر از سبزیجات حاوی نیکوتینامید مونو نوکلئوتید هستند. به طور کلی مصرف میوه ها و سبزیجات بر روی اتصال عصبی بدن تاثیر زیادی دارد.

اما ممکن است زمان تاثیر گذاری این مواد بر روی بدن مدتی به طول بیانجامد. در هر وعده ی غذایی سعی کنید یک چهارم یا یک دوم بشقاب سبزیجات مصرف کنید.

در اینجا غذاهایی معرفی شده اند که با مصرف آنها می توانید روند پیری خود را به تعویق بیاندازید.

غذاهای حاوی نیکوتینامید مونو نوکلئوتید

غذاهایی که از پیری زودرس جلوگیری می کنند

در مطالعه ای که در بالا به آن اشاره شد موش هایی که از آب حاوی مکمل استفاده کردند بیشتر از گروه کنترل غذا مصرف کردند، اما وزن کمتری اضافه کردند. شاید مصرف این مواد غذایی نتایج دقیقی همچون موش ها به دست ندهد، اما مصرف مواد غذایی مثل گوجه، بروکلی، خیار و امثال آن هیچ ضرری ندارد.

غذاهای حاوی ویتامین B

غذاهایی که از پیری زودرس جلوگیری می کنند

نیکوتینامید مونو نوکلئوتید از نیاسین مشتق شده است که با نام مستعار ویتامین B3 شناخته می شود. انواع ویتامین های B برای تولید و افزایش متابولیسم سلولی مورد نیاز است. غذاهای سرشار از نیاسین شامل کره ی بادام زمینی، قارچ و چای سبز تازه می باشد.

این مطلب را هم بخوانید: [button color=”orange2″ link=”http://bornafit.ir/%D9%86%D8%B4%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D9%85%D8%A8%D9%88%D8%AF-%D9%88%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%85%DB%8C%D9%86-b12-%DA%A9%D8%AF%D8%A7%D9%85%D9%86%D8%AF/” align=”right” target=”_blank”]نشانه های کمبود ویتامین B12 در بدن کدامند؟[/button]

غذاهای حاوی کاروتنوئید

غذاهایی که از پیری زودرس جلوگیری می کنند

فیتو مغذی های موجود در میوه ها و سبزیجات زرد رنگ همچون نارنگی، پرتقال، کدو حلوایی و فلفل دلمه ای نارنجی می تواند طراوت پوست شما را تامین و از شکسته شدن کلاژن ها جلوگیری کند. غذاهایی که حاوی آنتی اکسیدان هستند نیز به جوان ماندن پوست شما کمک می کنند. تمشک و انار نیز حاوی اسید الاژیک می باشند. اسید الاژیک یک آنتی اکسیدان است که از شکسته شدن کلاژن جلوگیری می کند.

غذاهای حاوی امگا 3

غذاهایی که از پیری زودرس جلوگیری می کنند

در روند پیری حتما شاهد افزایش التهاب خواهید بود، اما مصرف غذاهای سرشار از امگا 3 از این التهاب جلوگیری می کند. چربی های مفید موجود در بادام، دانه ها، ماهی های چرب و روغن زیتون از ایجاد التهاب در بدن جلوگیری می کنند.

رژیم غذایی مدیترانه ای

غذاهایی که از پیری زودرس جلوگیری می کنند

تحقیقات نشان داده است که افرادی که از رژیم غذایی مدیترانه ای استفاده می کنند با افزایش سن به ندرت دچار زوال شناختی و آلزایمر می شوند. رژیم غذایی مدیترانه ای حاوی مواد غذایی چون روغن زیتون، میوه، سبزیجات، آجیل، لوبیا و غیره است.

کاری از گروه محتوای برنافیت

می‌خوای ثابت کنی که می‌تونی به وزن ایده آلت برسی ؟

اصولی و تخصصی ترین برنامه رژیم غذایی رو از برنافیت دریافت کن کنارت هستیم تا سریع تر لباسی که دوست داری رو بپوشی

از همین الان شروع کن تا زودتر به هدفت برسی!
5/5

به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin

جدیدترین مقالات

همه مقالات
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments