علت سلولیت چیست و بهترین روش درمان آن کدام است؟

از شایع ترین علت سلولیت می توان به نشستن بیش از حد، تغذیه نامناسب، التهاب، کم آبی بدن، رژیم های کاهش و افزایش وزن، مصرف سیگار، عدم تعادلی هورمونی و ژنتیک اشاره کرد. کویتیشن و آر اف از بهترین روش های درمان سلولیت محسوب می شوند.

سلولیت یکی از کلمات درد آوریست که زنان را در همه سنین مبتلا می کند. این معضل بیشتر در ناحیه شکم، باسن و ران ظاهر می شود. هر چند درمان سلولیت آسان نیست، اما می توان با مصرف غذاهای ضد سلولیت، ورزش، سبک زندگی سالم و استفاده از دستگاه های لاغری موضعی از ایجاد آنها جلوگیری کرد. اگر علت سلولیت را بدانید، برای درمان آن راحت تر تصمیم خواهید گرفت. برنافیت شما را با علل و روش های درمان این عارضه آشنا خواهد کرد.س

علت سلولیت چیست؟

علت سلولیت: نشستن بیش از حد

علت سلولیت- یکجا نشینی- برنافیت

اگر شغل شما به گونه ایست که تمام روز را مجبور به نشستن نیستید، یک قدم به درمان سلولیت نزدیک ترید. تنها کمی تغییر در روتین زندگی، می تواند آسیب های یکجا نشینی را به حداقل برساند.

علت سلولیت: تعذیه نامناسب

علت سلولیت- غذاهای ناسالم- برنافیت

مصرف غذاهای فرآوری شده یکی از دلایل اصلی ایجاد سلولیت است. پوست، بزرگترین ارگان سم زدا در بدن است. به همین دلیل یک رژیم غذایی نامناسب، خود را از طریق آسیب به پوست نشان می دهد. سعی کنید از غذاهای طبیعی و مغذی بیشتر استفاده کنید.

علت سلولیت: التهاب

علت سلولیت- غذاهای فرآوری شده- برنافیت

التهاب حاصل از استرس، تغذیه نامناسب، عدم تحمل غذایی و استرس اکسیداتیو موجب تشدید سلولیت می شود. یکی از مشکلاتی که در نتیجه فرآیند التهابی ایجاد می شود، تورم در سطح سلولی است. هرچه بافت های شما بیشتر ملتهب شوند، متورم تر به نظر می رسند. مصرف سبزیجات و مکمل ها، به کاهش سلولیت کمک خواهد کرد.

علت سلولیت: کم آبی بدن

علت سلولیت- کم آبی بدن- برنافیت

از آنجا که 60 درصد وزن بدن از آب تشکیل شده، کاملا طبیعیست که کم آبی نقش مهمی در ایجاد سلولیت دارد. عدم مصرف آب کافی موجب ایجاد پلاک های سمی در بدن می شود که سوخت و ساز را با مشکل مواجه کرده، به سلولیت منجر می شود. کم آبی بدن موجب نازک شدن پوست نیز می شود. وقتی پوست نازک تر شود، تمایل آن برای ایجاد سلولیت بیشتر می شود. بنابراین، نوشیدن آب نقش مهمی در سوخت و ساز چربی ها، سم زدایی و کاهش سلولیت دارد.

علت سلولیت- رژیم های کاهش و افزایش وزن- برنافیت

یک شلوار را در نظر بگیرید که بارها و بارها شسته شود. چه اتفاقی برای آن می افتد؟ به مرور خاصیت خود را از دست می دهد و شل می شود. برای پوست شما نیز پس از کاهش و افزایش وزن مکرر چنین اتفاقی رخ می دهد. کلاژن موجود در پوست طوری ساخته نشده که پس از کاهش وزن دقیقا به حالت اول بازگردد. در نتیجه، رژیم غذایی یویو موجب ناهموار شدن سطح پوست می شود.

علت سلولیت: مصرف سیگار

علت سلولیت- مصرف سیگار- برنافیت

سیگار، جریان خون را در رگ های خونی کاهش می دهد که کلاژن ها را ضعیف و تولید آنها را با مشکل مواجه می کند. تضعیف کلاژن موجب کشیده شدن و آسیب به بافت همبند می شود و سلولیت خود را بیشتر به نمایش می گذارد.

علت سلولیت: هورمون ها

هورمون ها نقش مهمی در ایجاد سلولیت دارند. وقتی بدن شما استروژن کمتری ترشح کند، جریان خون در بدن شما ضعیف تر و تولید کلاژن کمتر می شود. به علاوه، بافت های همبند بیشتر آسیب می بینند که نتیجه آن ایجاد سلولیت می باشد.

 علت سلولیت: شلوارهای چسبان

علت سلولیت- شلوارهای چسبان- برنافیت

افرادی که تصور می کنند شلوارهای چسبان موجب می شود تا سلولیت در قسمت ران ها کمتر دیده شود، سخت در اشتباهند. برعکس، شلوارهای تنگ و چسبان، با کاهش جریان خون موجب بدتر شدن ظاهر سلولیت می شوند.

علت سلولیت: ژنتیک

گاهی اوقات هم مهم نیست چقدر برای رهایی از سلولیت تلاش می کنید، وقتی این مشکل ژنتیکی باشد، به ناچار باید آن را بپذیرید. البته این بدان معنا نیست که هیچ درمانی برای سلولیت وجود ندارد. از بهترین روش های درمانی سلولیت، کویتیشن و آر اف است.

بهترین روش های درمان سلولیت

کویتیشن با ایجاد اولتراسوند (فراصوت) به عمق پوست نفوذ و حباب هایی در اطراف آنها ایجاد می کند. سپس این حباب ها شکسته شده و محتوای چربی آنها از طریق ادرار و سیستم لنفاوی از بدن خارج می شود. به این ترتیب به درمان سلولیت کمک می کند.

در تکنولوژی آر اف نیز با استفاده از امواج رادیو فرکانسی به آزاد کردن سلول های چربی پرداخته می شود. پس از آن سلول های چربی توسط کبد فرآوری شده و از بدن دفع می شود. این روش کاملا غیر تهاجمی است و هیچ عوارضی به دنبال ندارد.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

مطالب مرتبط:

خانه