سندروم پشت میز نشینی

پس از 20 سال تن درمانی و کار کردن با بیماران مختلف، گونه ی جدیدی از بیماری را شناخته ام که آن را “سندروم پشت میز نشینی” می نامم. من این واژه را وقتی ساختم که متوجه شدم پزشکان برخی از آزمایش ها چون آزمایش خون را برای تعیین سلامت کلی بدن توصیه می کنند، اما برخی از تغییرات فیزیکی مانند درد و افزایش وزن را نادیده می گیرند. این علائم اغلب در افراد پشت میزنشین مشاهده می شود. برای تشخیص سندروم پشت میز نشینی در بیمارانم، این علائم را در آنها بررسی می کنم.

1- چربی های شکمی

هرچه وزن شما بیشتر افزایش یابد، آثار جاذبه ی زمین را بیشتر بر روی مفاصل خود احساس می کنید. این وزن اضافی بیشتر بر روی مچ پا، زانوها، باسن و کمر فشار می آورد. هر 2 کیلو اضافه وزن، حدود 2 کیلو فشار اضافی بر روی مچ پا وارد می کند. اگر 25 کیلو اضافه وزن داشته باشید، حدود 100 کیلو فشار اضافی بر روی زانویتان وارد می شود. این مشکل موجب آسیب به مفاصل و ایجاد پیری زودرس در افراد می شود.

پیشنهاد برنافیت: چرا چربی های شکمی از جایشان تکان نمی خورند؟

2- سلامت ستون فقرات

ستون فقرات شما باید از ابتدای جمجمه تا انتهای استخوان خاجی دارای انحنای S مانند باشد. این شکل S مانند از فشار اضافی بر روی مفاصل جلوگیری می کند. نشستن های زیاد، این شکل را تغییر می دهد و موجب کمر درد می شود. افراد در کشورهای جهان سوم از آمریکایی ها فعال ترند و سبک پشت میز نشینی کمتری دارند، بنابراین ستون فقرات سالم تری دارند. چهار زانو نشستن و راه رفتن برای سلامت ستون فقرات از نشستن روی صندلی بسیار بهتر است.

3- نداشتن عضله به میزان کافی

از دست دادن توده ی عضلانی حدود 54 درصد از آمریکایی ها را تحت تاثیر قرار داده است. افراد کم تحرک پس از 30 سالگی، 3 تا 5 درصد توده ی عضلانی خود را به ازای هر 10 سال از دست می دهند. حتی افراد فعال نیز دچار از دست دادن توده ی عضلانی می شوند. با مصرف پروتئین های کافی، ورزش منظم، بهینه سازی سطح هورمون ها (تستوسترون، هورمون رشد و DHEA) و کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب می توانید مانع از دست دادن توده ی عضلانی شوید.

4- وضعیت بدن

اکسیژن یک ماده ی غذایی با ارزش است. بله! یک ماده ی غذایی! اکسیژن، انرژی تولید می کند و به ادامه ی زندگی کمک می کند. روزهای زیادی ممکن است بدون آب و هفته های زیادی بدون غذا زنده بمانید، اما بدون اکسیژن سلول ها بیش از 3 دقیقه نمی توانند زنده بمانند. میتوکندری های موجود در سلول های شما برای تولید انرژی به اکسیژن نیاز دارند. عدم اکسیژن کافی منجر به کند شدن متابولیسم عضلات و ایجاد درد می شود. اما شما چگونه حرکت می کنید و وضعیت شما چگونه بر روی سطح انرژی اثر می گذارد؟ مطالعات نشان داده است که قوز کردن، بدترین وضعیت را برای ظرفیت ریه ها و جریان هوا ایجاد می کند. بنابراین درست نشستن و ایستادن شما بر روی دریافت اکسیژن بسیار موثر است.

5- درماندگی مفاصل

بیشتر افراد به دلیل آرتروز، نقرس، لوپوس، پوکی استخوان و روماتوئید آرتریت دچار درماندگی مفاصل می شوند. آرتروز و درماندگی مفاصل بسیار با هم در ارتباط هستند و موجب التهاب، درد، تورم و خشکی می شوند. بیمارانی که وزن خود را کاهش می دهند، درد مربوط به مفاصل نیز در آنها کاهش می یابد.

پیشنهاد برنافیت: علائم خاموش بیماری های مربوط به استخوان

سلامت روده نیز بسیار اهمیت دارد: سموم، باکتری ها و عوامل خارجی دیگر گاهی به دیواره ی روده ی افرادی که دچار مشکلات روده ای هستند می رود و و از آنجا به مفاصل آنها رفته، موجب تورم و درد می شود.

کاری از گروه محتوای برنافیت

می‌خوای ثابت کنی که می‌تونی به وزن ایده آلت برسی ؟

اصولی و تخصصی ترین برنامه رژیم غذایی رو از برنافیت دریافت کن کنارت هستیم تا سریع تر لباسی که دوست داری رو بپوشی

از همین الان شروع کن تا زودتر به هدفت برسی!
5/5

به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin

جدیدترین مقالات

همه مقالات
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments