هر آنچه باید از علت تا درمان سلولیت بدانید

سلولیت ران یک مشکل رایج در زنان و برخی از مردان است که موجب ناهمواری در سطح پوست و از بین بردن زیبایی آن می شود. این مشکل اغلب در ناحیه باسن، شکم و ران ظاهر می شود. از آنجا که بسیاری از ما با این مشکل دست و پنجه نرم می کنیم،در این مقاله قصد داریم دلایل آن و تکنیک های درمانی آن را به شما معرفی کنیم.

برای رفع سلولیت ران می توان از روش های مختلف مثل پیروی از یک رژیم غذایی سالم، نوشیدن آب، ورزش منظم، ماساژ پوست با برس، شلوارهای ضد سلولیت، کویتیشن و آر اف استفاده کرد. اما برای اینکه به درمان بپردازید، باید ابتدا علت این پستی، بلندی های بدفرم را بدانید. با برنافیت همراه باشید. 

 

علت سلولیت چیست؟

1- بی تحرکی

اگر شغل شما به گونه ایست که تمام روز را مجبور به نشستن نیستید، یک قدم به درمان سلولیت نزدیک ترید. تنها کمی تغییر در روتین زندگی، می تواند آسیب های یکجا نشینی را به حداقل برساند.

پیشنهاد برنافیت: کشش های مفید برای افراد بی تحرک

 

2- تعذیه ی نامناسب

مصرف غذاهای فرآوری شده یکی از دلایل اصلی ایجاد سلولیت است. پوست، بزرگترین ارگان سم زدا در بدن است. به همین دلیل یک رژیم غذایی نامناسب، خود را از طریق آسیب به پوست نشان می دهد. سعی کنید از غذاهای طبیعی و مغذی بیشتر استفاده کنید.

بعلاوه، التهاب حاصل از استرس، تغذیه نامناسب، عدم تحمل غذایی و استرس اکسیداتیو موجب تشدید سلولیت می شود. یکی از مشکلاتی که در نتیجه فرآیند التهابی ایجاد می شود، تورم در سطح سلولی است. هرچه بافت های شما بیشتر ملتهب شوند، متورم تر به نظر می رسند. مصرف سبزیجات و مکمل ها، به کاهش سلولیت کمک خواهد کرد.

پیشنهاد برنافیت: غذاهای ضد سلولیت را می شناسید؟

سلولیت ران

 

3- کم آبی بدن

از آنجا که 60 درصد وزن بدن از آب تشکیل شده، کاملا طبیعیست که کم آبی نقش مهمی در ایجاد سلولیت دارد. عدم مصرف آب کافی موجب ایجاد پلاک های سمی در بدن می شود که سوخت و ساز را با مشکل مواجه کرده، به سلولیت منجر می شود. کم آبی بدن موجب نازک شدن پوست نیز می شود. وقتی پوست نازک تر شود، تمایل آن برای ایجاد سلولیت بیشتر می شود. بنابراین، نوشیدن آب نقش مهمی در سوخت و ساز چربی ها، سم زدایی و کاهش سلولیت دارد.

 

5- رژیم های یویو

یک شلوار را در نظر بگیرید که بارها و بارها شسته شود. چه اتفاقی برای آن می افتد؟ به مرور خاصیت خود را از دست می دهد و شل می شود. برای پوست شما نیز پس از کاهش و افزایش وزن مکرر چنین اتفاقی رخ می دهد. کلاژن موجود در پوست طوری ساخته نشده که پس از کاهش وزن دقیقا به حالت اول بازگردد. در نتیجه، رژیم غذایی یویو موجب ناهموار شدن سطح پوست می شود.

پیشنهاد برنافیت: چرا برخی از افراد مستعد رژیم های یویو هستند؟

 

6- مصرف سیگار

سیگار، جریان خون را در رگ های خونی کاهش می دهد که کلاژن ها را ضعیف و تولید آنها را با مشکل مواجه می کند. تضعیف کلاژن موجب کشیده شدن و آسیب به بافت همبند می شود و سلولیت خود را بیشتر به نمایش می گذارد.

سلولیت ران

 

7- هورمون ها

هورمون ها نقش مهمی در ایجاد سلولیت دارند. وقتی بدن شما استروژن کمتری ترشح کند، جریان خون در بدن شما ضعیف تر و تولید کلاژن کمتر می شود. به علاوه، بافت های همبند بیشتر آسیب می بینند که نتیجه آن ایجاد سلولیت می باشد.

پیشنهاد برنافیت: هورمون ها و چربی شکمی ؛ چگونه هورمون ها موجب چاقی شکمی می شوند؟

 

8- شلوارهای چسبان

افرادی که تصور می کنند شلوارهای چسبان موجب می شود تا سلولیت در قسمت ران ها کمتر دیده شود، سخت در اشتباهند. برعکس، شلوارهای تنگ و چسبان، با کاهش جریان خون موجب بدتر شدن ظاهر سلولیت می شوند.

 

9- ژنتیک

گاهی اوقات هم مهم نیست چقدر برای رهایی از سلولیت تلاش می کنید، وقتی این مشکل ژنتیکی باشد، به ناچار باید آن را بپذیرید. البته این بدان معنا نیست که هیچ درمانی برای سلولیت وجود ندارد. از بهترین روش های درمانی سلولیت، کویتیشن و آر اف است.

پیشنهاد برنافیت: درمان سلولیت با روشی موثر به نام آر اف

سلولیت ران

 

بهترین روش های درمان سلولیت

کویتیشن با ایجاد اولتراسوند (فراصوت) به عمق پوست نفوذ و حباب هایی در اطراف آنها ایجاد می کند. سپس این حباب ها شکسته شده و محتوای چربی آنها از طریق ادرار و سیستم لنفاوی از بدن خارج می شود. به این ترتیب به درمان سلولیت کمک می کند. در تکنولوژی آر اف نیز با استفاده از امواج رادیو فرکانسی به آزاد کردن سلول های چربی پرداخته می شود. پس از آن سلول های چربی توسط کبد فرآوری شده و از بدن دفع می شود. این روش کاملا غیر تهاجمی است و هیچ عوارضی به دنبال ندارد.

 

1- پیروی از یک رژیم غذایی سالم

یک رژیم غذاییسالم نقش مهمی در کاهش سلولیت دارد. مثلا مصرف غذاهای شور موجب تورم سلول های چربی و افزایش سلولیت می شود. کنترل مصرف سدیم (نمک) و افزایش مصرف فیبر، غلات کامل، میوه ها و سبزیجات موجب خروج سموم از روده ها می شوند.

پیشنهاد برنافیت: چگونه مغز را به سمت غذاهای سالم هدایت کنیم؟

 

2- نوشیدن آب

سلولیت در وضعیت کمبود آب بدن، خود را بیشتر نشان می دهد. کم آبی موجب نازک شدن و ضعیف تر شدن پوست می شود. وقتی پوست نازک باشد، سلولیت نیز بیشتر نمایان می شود. بنابراین مصرف آب نقش مهمی در درمان سلولیت دارد.

سلولیت ران

 

5- ورزش منظم

از آنجا که سلولیت همان چربی است،  افزایش وزن آن را تشدید می کند. بنابراین اگر هدف شما بهبود ظاهر سلولیت است، بهتر است چند بار در هفته به ورزش هایی چون پیاده روی، شنا و یوگا بپردازید.

حتما بخوانید: لاغری ران ها با 8 حرکت ورزشی جدید

 

6- ماساژ پوست

این ماساژورها دارای دندانه های متعددی هستند که سلول های چربی را از بین می برند، جریان خون را افزایش می دهند و مایعات زیر پوست را می شکنند. به همین دلیل به مرور ظاهر پوست را بهبود می دهند. ماساژ روزانه پوست موجب تخلیه لنفاوی و سم زدایی لایه های چربی می شود. به این شکل به درمان سلولیت کمک می کند.

 

 7- لایه برداری از پوست

اگر ماساژ پوست با برس را دوست ندارید، از یک اسکراب کافئین دار استفاده کنید، اما حواستان به ران ها باشد. استفاده موضعی از لایه بردار قهوه ساییده شده، سلولیت را به دو روش از بین می برد:

  • ماساژ اسکراب روی پوست، موجب تحریک تخلیه ی لنفاوی می شود.
  • قهوه حاوی کافئین است که به طور موقت پوست را سفت می کند.

پیشنهاد برنافیت: روش های لایه برداری از پوست های مختلف

سلولیت ران

 

8- استفاده از سرم های مخصوص

سرم ها و کرم های موضعی بی تاثیر نیستند، اما حواستان باشد که معجزه نمی کنند. آنها به دلیل داشتن کافئین، موجب سفت شدن و کاهش سلولیت می شوند. سرم های حاوی کافئین و عصاره جلبک گزینه های سالمی هستند.

 

9- شلوار های ضد سلولیت

اگر شلوارهایی که برای باشگاه می پوشید، سلولیت های شما را به خوبی نشان می دهد، از شلوارهای ضد سلولیت استفاده کنید. این شلوارها علاوه بر کاهش سلولیت، موجب بازگشت جریان خون به قلب می شود.

پیشنهاد برنافیت:  غذاهای ضد سلولیت را می شناسید؟

 

 10- کرم برنزه کننده

اگر نمی توانید سلولیت را درمان کنید، ظاهر آن را بهبود دهید. استفاده از کرم های برنزه کننده، سریع ترین راه برای بهبود ظاهر سلولیت است.

سلولیت ران

 

11- درمان های کلینیکی

هرچند درمان های کلینیکی هزینه ی بیشتری از کرم های موضعی دارد، اما نتایج مستمرتری دارد. کویتیشن و آر اف از جمله درمان های موثر برای کاهش سلولیت است. این دو تکنولوژی جدید کاملا غیر تهاجمی هستند و هیچ عوارضی به دنبال ندارند. در روش کویتیشن با استفاده از امواج فراصوت و در روش آر اف با استفاده از امواج رادیو فرکانسی به شکستن چربی ها و درمان سلولیت پرداخته می شود.

پیشنهاد برنافیت: کویتیشن، لیپوساکشن بدون نیاز به جراحی

 

مترجم: مریم اصیلی

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

مطالب مرتبط:

خانه