80درصد زنان دچار سلولیت هستند، شما جزء آن ها نباشید!

سلولیت نتیجه ی ساختارهای سمی یا التهاب نیست، بلکه نتیجه ی آناتومی بدن، ژن و هورمون هاست. ابزارها و روش های طبیعی و غیر طبیعی برای درمان سلولیت وجود دارند. از روش های طبیعی به ورزش و رژیم غذایی و از روش های غیر طبیعی به لیزر، تزریق چربی سوز، عمل جراحی و رادیو فرکانسی می توان اشاره کرد.

اگر ران هایتان دارای چین و چروک هایی است که شما را از پوشیدن دامن کوتاه یا شلوارک باز می دارد، باید بدانید که تنها نیستید. تقریبا 80 درصد زنان دچار سلولیت هستند. تحقیقات اخیر بر روی ساختار پوست نشان می دهد که سلولیت، نتیجه ی ساختارهای سمی یا التهاب نیست، بلکه نتیجه ی آناتومی بدن، ژن و هورمون هاست. بنابراین برای درمان آن باید در شکل بدن دست کاری کرد. ابزارها و روش های مختلفی برای درمان سلولیت وجود دارند که برنافیت در این مقاله به معرفی برخی از آنها پرداخته است.

1- لیزر

برای سلولیتی که دارای موج های زیادی است، پزشکان از گلکسی استفاده می کنند. وسیله ای که اغلب برای چین و چروک های صورت مورد استفاده قرار می گیرد. این وسیله، اشعه ی لیزر را به زیرسطح پوست هدایت کرده که کلاژن های جدیدی تولید و پوست را سفت می کند. درمان سلولیت با لیزر دردناک است و باید به صورت دوره ای تکرار و توسط پزشک انجام شود.

2- ماساژ لیزر سرد

این روش به کاهش موقت شکل سلولیت کمک می کند. این وسیله ماساژ مکش را که برای افزایش زهکشی لنفاوی استفاده می کند، با گرمای دیود با شدت کم ترکیب می کند تا موجب تحریک تولید کلاژن و سفت شدن پوست گردد. این روش آنقدر بدون درد است که پس از پایان آن، فرد می تواند با خیال راحت به خواب برود.

3- تزریق چربی سوز

این ماده که عصاره ی لیستین موجود در دانه ی سویا است، در ابتدا برای جدا کردن پلاک مسدود کننده ی شریانی به کار برده می شد، اما وقتی به صورت مکرر زیر پوست تزریق شد از آن برای آب کردن چربی های احشایی استفاده شد. گرچه این روش در انسان با موفقیت انجام شد، اما مطالعه بر روی حیوانات نشان داد که این روش دارای عوارض جانبی همچون خونریزی و زخم می باشد. به همین دلیل روش چندان مناسبی به نظر نمی رسد.

4- رادیو فرکانسی

80درصد زنان دچار سلولیت هستند - RF - برنافیت

این روش از میدان های مغناطیسی برای تولید گرما در زیر سطح پوست استفاده می کند تا موجب از بین بردن چین و چروک ها، سلولیت، سفت کردن پوست و کاستن قطر پیرامون ران ها شود. در این روش، ژل درمانی روی ناحیه مورد نظر مالیده می شود تا به دسته اجازه حرکت بهتری در ناحیه را بدهد. سپس پزشک دسته را به آرامی در جهات مختلف روی پوست فرد حرکت می دهد. این روش بسیار کم خطر است.

5- عمل جراحی

جراح، وسیله ای شبیه به چنگال را زیر پوست می برد تا تارهای فیبری را که موجب سلولیت می شوند، قطع کند. پس از آن مقداری چربی زیر پوست تزریق می شود تا از رشد مجدد این فیبرها جلوگیری کند. این روش چندان مناسب نیست، چرا که در برخی از موارد موجب از بین رفتن پوست می شود.

6- رژیم غذایی

80درصد زنان دچار سلولیت هستند - برنافیت

کاهش وزن با کاهش سلول های چربی می تواند به درمان سلولیت کمک کند، اما رژیم های عجیبی که موجب کم آبی بدن می شوند، به هیچ وجه کارساز نیستند. کم آبی بافت های همبند، موجب شل شدن پوست می شود و یکی از مشکلات سلولیت نیز این است که لایه ی رویی پوست به اندازه ی کافی سفت نیست.

آسیب رادیکال های آزاد که موجب شل شدن و چین و چروک پوست می شوند، به سلول های چربی اجازه می دهد تا به هر سمتی حرکت کنند. کاهش این آسیب موجب سفت شدن پوست می شود. مصرف غذاهای سرشار از لیستین همچون سویا، تخم مرغ و اسفناج نیز موجب سفت شدن دیواره ی سلولی و کاهش سلولیت می شود. سویا حاوی فیتو استروژن هایی است که از آزاد شدن کلاژناز- آنزیم تخریب کننده ی کلاژن- جلوگیری می کند.

رژیم برنافیت- رژیم حضوری برنافیت- برنافیت

7- ورزش

80درصد زنان دچار سلولیت هستند - پیلاتس - برنافیت

تمرین های هوازی روزانه، میزان چربی هایی را که به صورت روزانه ذخیره می شوند، کاهش می دهد و تمرین های قدرتی چربی سوزی را افزایش می دهد.

پیلاتس که حرکات قدرتی و کششی را با هم ترکیب می کند، به یکی از ورزش های ضد سلولیت معروف است. این ورزش به طور هم زمان ماهیچه ها را می کشد و تقویت می کند. نوارهای عمودی که موجب سلولیت می شود، به فاشیا متصل هستند و وقتی کشیده می شوند، این نوارها نیز کشیده می شود. پیلاتس همانند یک اتو پوست را صاف می کند.

حتی زنان لاغر نیز ممکن است دچار سلولیت شوند، اما اگر شما نیز جزء افرادی هستید که چربی ها در قسمت پایین بدنتان ذخیره می شوند، ورزش و رژیم غذایی تا حدود زیادی می تواند به صاف کردن ران ها و باسن شما کمک کند.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

مطالب مرتبط:

خانه